تبریک رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران به مناسبت ابقای دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار

    0
    59
    رئیس اتحادیه چاپخانه داران ابوالحسنی

    روند ادغام دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار از زبان رئیس اتحادیه چاپخانه داران 

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران ضمن تبریک ابقای دفتر صنایع سلولزی، نوشت افزار و چاپ در وزارت صمت به بیان روند تلاش هایی که برای باقی ماندن این دفتر در وزارت صمت انجام شد پرداخت و در پایان از همه افرادی که در این راه به کمک صنف چاپ شتافتند، تشکر کرد.

    احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشرآنلاین اظهار داشت: دفترصنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمان وزارت جناب آقای فاطمی امین مستقل شد که در مسیر فعالیتش خیلی خوب پیش رفت و بسیار نیزکمک حال صنعت چاپ کشور بود.  با ورود جناب آقای اتابک به عنوان وزیر صمت در دولت جدید رویکرد ایشان به سمت کوچک سازی دفاتر وزارتخانه حرکت کرد که در این مسیر ادغام دفتر چاپ، سلولزی و نوشت افزار وزارت صمت با دفتر منسوجات، پوشاک و چرم در دستور کار قرار گرفت.

    وی ادامه داد: ما در اتحادیه چاپخانه داران تهران با مطلع شدن از این اتفاق از طریق جناب آقای محمد مهدی برادران معاون وزارت صمت، جناب آقای روحانی و سرکار خانم ابروفراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صنایع، معادن و تجارت قضیه را پیگیری کردیم که آنها نیز بیان کردند که به دنبال حل این مشکل هستند.

    ابوالحسنی تصریح کرد: در تاریخ پنجم مهرماه در جریان برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی و همچنین جشنواره چاپ مشهد با جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ دیداری داشتیم که بنده از ایشان درخواست برگزاری یک جلسه در رابطه با مشکل پیش آمده کردم.

    وی افزود: به این ترتیب در شامگاه پنجم مهرماه جلسه ای را با حضور آقای پژمانفر، آقای ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرکارخانم ابروفراخ، آقای سهرابی معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب آقای مغانی پیشکسوت و رئیس سابق اتحادیه چاپخانه داران مشهد با موضوع مشکل ادغام دفترصنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت  برگزار کردیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در همین رابطه ادامه داد: در این نشست بنده و جناب آقای مغانی ضمن اشاره به این نکته که یکی از مشکلات اصلی ما همین صنعتی بودنمان است گفتیم در اینکه نظارت برمحتوا حتما باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود بحثی نداریم. جناب آقای پژمانفر ضمن بیان اینکه در رابطه با نظارت محتوایی بر محصولات چاپی معتقد است این بخش حتما باید برعهده وزارت ارشاد باشد،  قول پیگیری در رابطه با مسائل مطرح شده را دادند.

    ابوالحسنی اذعان داشت: ما پیش از دیدار با جناب آقای پژمانفر برای دیدار با وزیر محترم وزارت صمت درخواست داده بودیم که به دلیل مشغلات ایشان این اتفاق رخ نداد اما جناب آقای پژمانفر در جلسه ای که با جناب آقای اتابک داشتند، مسائل و دغدغه های ما را به گوش ایشان رساندند که خوشبختانه در نهایت با پیگیری های انجام شده دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت به جایگاه خودش بازگشت.

    وی ادامه داد: جا دارد هم به دوستان چاپخانه دار و فعالان صنعت چاپ و سلولزی تبریک عرض کنم و هم تشکری از جناب آقای پژمانفر داشته باشم. همچنین تشکری دارم از جناب آقای سهرابی که در جریان جلسه ای که در شهر مشهد داشتیم مشاوره های خوبی را به ما ارائه دادند.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم به خوبی از انرژی و پتانسیل موجود در دو وزارتخانه ارشاد و صمت به نفع صنعت چاپ استفاده کنیم. قطعا با ورود دولت جدید و عزیزانی که مسئولیت می پذیرند این اتفاق خواهد افتاد. همچنین جا دارد از زحمات سرکار خانم ابروفراخ تشکر کنم چراکه در مسئولیت خود بسیار مفید بودند و امیدوارم که همچنان در سمت خود باقی بمانند. رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    بیشتر بخوانید: ادغام دفتر سلولزی؛ باز شدن پای کمیسیون اصل ۹۰ به ماجرا

    ابوالحسنی بیان داشت: در وزارت ارشاد نیز با ورود جناب آقای صالحی قطعا اتفاقات بهتری برای صنعت چاپ رخ خواهد داد. یکی از مواردی که مدیران ارشاد به صراحت آن را بیان کردند تعیین مدیرکل جدید دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظر و رای صنف چاپ بود که امیدوارم به زودی اتفاق بیفتد تا شاهد بروز جریان های بهتری برای آینده این صنعت باشیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: طبق تصمیم، رای و نظر روسای اتحادیه های چاپ در سراسر کشور تصمیم گرفته شد که از این به بعد حرف هرکدام از ما رای و نظر قاطع صنف باشد و هر شخصی غیر از روسا اگر مطلبی را بگوید نه نماینده ما شناخته می شود و نه مطلبش قابل قبول است. رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    مقاله قبلیادغام دفتر سلولزی؛ باز شدن پای کمیسیون اصل ۹۰ به ماجرا
    مقاله بعدیبازار کاغذ و ملزومات با ثبات‌ نسبی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.