ایده هایی برای طراحی بسته بندی خلاق

    0
    1310
    بسته بندی محصول

    یکی از مهم ترین نیاز های اساسی طراحی بسته بندی موفق، خلاقیت است که سبب می شود تا محصول از فروش بیشتری برخوردار شود.

    ایده های طراحی بسته بندی خلاقانه را باید از طراحان گرافیک حرفه ای انتظار داشت که غافلگیر کننده ترین نمونه ها را به شما ارائه کنند و در پی آن خواهید دید که فروش و محبوبیت برند چگونه ارتقاء می یابد. اما به چه بسته بندی هایی، خلاقانه می گوییم؟ می توانید با استفاده از ویژگی های طراحی بسته بندی خلاقانه که در ادامه به آن اشاره می کنیم طراحی بسته بندی محصول خود را محک بزنید تا جایگاه برند را در بازار بهتر بشناسید. با ما همراه باشید.

    1. طراحی ساده

    شاید در ابتدا فکر کنید یک طرح ساده چه حرفی برای گفتن دارد؟ و یا چطور می توان با طراحی بسته بندی ساده مخاطبان جدید جذب کرد؟ بسیاری از طرح های بسته بندی محصولات برند های مختلف، اطلاعات زیادی را ارائه می کنند، وجود طرح های مینیمال و ساده باعث می شود ذهن مخاطب کمی به آرامش و تفکر دعوت شود تا در بسته بندی و نوع محصول کمی تامل کند. طرح های ساده و زیبا کمک می کند تا مخاطب کنجکاوانه محصول شما را انتخاب نموده و خرید کند.

    طراحی بسته بندی

    1. خلاقیت در چیدمان محصول

    بهتر است گاه طراحی بسته بندی به گونه ای انجام شود که از کنار هم قرار گرفتن بسته بندی ها به شکلی خاص یا پازل گونه، دست یافت که در چیدمان فروشگاهی نظر مشتریان را به خود جلب کند. قرار گرفتن معمولی محصولات در کنار یکدیگر هیچ جنبه هیجانی ندارد و شاید مخاطب بدون هیچ توجهی از آن عبور کند. با این حال بهتر است از ایده های کمتر دیده شده در طراحی بسته بندی خلاقانه استفاده کنید.

    طراحی بسته بندی

    1. فراتر از چهارچوب ها باشید

    چهارچوب های طراحی، دستور العمل هایی هستند که شما را از استاندارد های اولیه مطلع می سازند، نیازی نیست تنها از یک راه برای طراحی بسته بندی پیروی کنید. در صورتی که به دنبال طراحی بسته بندی خلاقانه هستید باید پا را فراتر بگذارید و تکراری ها را فراموش کنید و بگونه ای متمایز در میدان رقابت ظاهر شوید.

    در واقع خلاقیت از جایی نشأت می گیرد که تعریف نشده ها مورد توجه قرار بگیرند. بجای فکر کردن به چندین طرح مختلف، تنها یک ایده ناب و نادر را با قدرت بپرورانید تا به شما ثابت شود، خلاقیت در طراحی بسته بندی چه میزان می تواند بر آینده محصول و فروش کسب و کار تاثیر گذار باشد.

    طراحی بسته بندی

    1. نمایش کیفیت محصول

    یکی از بهترین ایده ها برای طراحی بسته بندی خلاقانه آن است که مشتری را از خریدی که می کند مطمئن کنید تا با اعتماد و رضایت خاطر خرید کند برای این کار می توان بخشی از بسته بندی را به گونه ای طراحی کرد که محتویات آن قابل مشاهده باشند. با این حال نه تنها به راحتی می توان مخاطب را جذب نمود بلکه به وی این مهم اثبات خواهد شد که دیدگاهش در زمان خرید برای برند ارزشمند است.

    همچنین این ایده برای محصول جدید یا محصولات برند تازه وارد بسیار کارآمد است. با این روش مشتریان برای یکبار هم که شده با توجه به مشاهدات عینی خود از برند مورد نظر خرید می کنند. در صورتی که کیفیت محصول بالا باشد قطعا دفعات بعد هم محصول در سبد خرید مشتری قرار می گیرد. می توانید در این زمینه از نمونه ایرانی طراحی بسته بندی آوین دیدن کنید.

    طراحی بسته بندی

    1. قابلیت استفاده مجدد

    محصولات و تولیداتی که بسته بندی هایی با قابلیت استفاده چند باره دارند بسیار محبوب و دوست داشتنی هستند. حتی در اغلب مواقع هدف از خرید محصول، به دست آوردن بسته بندی است. این هنر یک طراح حرفه ای است که قالب را به گونه ای ارائه کند که مخاطب را تشویق به خرید نموده و حتی باعث فروش چندین باره محصول شود. با این حال می بینید برای فروش بیشتر، تاثیر طراحی بسته بندی خلاقانه امری اجتناب ناپذیر است.

    طراحی بسته بندی

    1. استفاده از متریال طبیعی

    استفاده از مواد اولیه سالم و طبیعی در طراحی بسته بندی چند مزیت دارد که می توان در طراحی بسته بندی خلاقانه از آن استفاده کرد.

    • این نوع مواد و به حفظ و سلامت محتویات همچون مواد غذایی کمک می کند.
    • مواد طبیعی صدمه ای به محیط زیست وارد نمی کنند و به راحتی تجزیه شوند.
    • در برخی موارد یک طراح خلاق ایده هایی برای طراحی بسته بندی می دهد که می توان از آن بعنوان خوراکی و یا مواردی دیگر استفاده کرد. برخی بسته بندی ها پس از تخلیه ی محتویات مانند بیسکوئیت و شکلات و غیره قابل خوردن هستند و یا برخی به عنوان مواد مغذی گیاهان در خاک قرار می گیرند تا باعث بهبود رشد گیاه شوند.

    طراحی بسته بندی

    1. به تاریخ بپیوندید

    گاه نقش و نگاره های تاریخی یا فرهنگی یک ملت که در گذشته بسیار محبوب بوده و امروزه کمتر اثری از آن دیده می شود می تواند برای مخاطب قابل توجه باشد. در طراحی بسته بندی می توان فرهنگ فراموش شده یک قوم را زنده یا خاطر نشان کرد. از این رو می توان همچون برندی اصیل که متعلق به مرز و بومی خاص است به تجارت پرداخت. این نوع بسته بندی ها در بازار های بین المللی به گونه ای ظاهر می شوند که برند را از دیگر نمونه های هم رده به راحتی متمایز می کنند.

    در اکثر بسته بندی محصولات، نمونه های تکراری یا کپی شده ای را می بینیم که باعث می شود برند غیر حرفه ای و آماتور جلوه کند. از این رو طبیعتا هر اشتباهی تاوانی دارد که این تاوان ممکن است به قیمت افت جایگاه برند تمام شود. با این حال طراحی بسته بندی خلاقانه در الگوهای تاریخی یا فرهنگی نه تنها باعث تشویق مشتری برای خرید می شود، بلکه باعث اشاعه فرهنگ و تمدن ملت ها خواهد شد.

    طراحی بسته بندی

    1. بهره مندی از مدرنیته

    مدرنیته می تواند شامل رنگ ها، نوع ساخت و الگوهای خلاقانه بسته بندی باشد. یکی از این موارد رنگ سال است که همه ساله طرفداران بسیار دارد و ناخودآگاه همه جوامع به استفاده از آن روی می آورند. می توان در سال جدید محصولی ارائه نمود که با رنگ پیشنهادی سال منطبق باشد.

    همچنین بسته بندی های مدرن که کمتر در میان نمونه های رایج دیده می شود استفاده از هاردباکس یا بسته بندی هایی است که در بخشی از طرح با شیشه، فلز یا متریالی خاص کار شده است.

    این نوع بسته بندی اغلب در برند های فاخر و گرانقیمت ارائه می شود و مشتریان خاص و تعریف شده ی خود را دارد که در تعداد محدود به فروش می رسد. این امر سبب ایجاد تفاوت برند های لاکچری با دیگر نمونه ها می شود. هر یک از ۸ ایده طراحی بسته بندی خلاقانه فوق کمک می کند با توجه به نیاز روز در بازار هدف حاضر شوید و سهم گسترده ای در فروش موفق داشته باشید.

    طراحی بسته بندی

    مقاله قبلیکاهش انتشار عناوین و شمارگان کتاب
    مقاله بعدیتعیین وضعیت اتحادیه چاپخانه داران تهران توسط دیوان عدالت اداری

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.