سومین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا، با حضور جمعی از مدیران و دست اندرکاران صنایع کاغذ و مقوا و چاپ در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین سومین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا، با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
در سومین دوره نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا، ۶۰ شرکت داخلی حضور دارند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرکت های خارجی موفق به حضور در این دوره از نمایشگاه کاغذ و مقوا نشدند.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در شرایطی برگزار شد که بر خلاف اعلام قبلی، مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در آن حضور نیافت و این برنامه با حضور مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع این وزارتخانه برگزار شد.
با توجه به ضرورت های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدیران سومین نمایشگاه کاغذ و مقوا برای پیشگیری از شیوع ویروس، تدابیر بهداشتی اعم از دستگاه ضد عفونیکننده را نزدیک در ورودی پیش بینی کرده اند.
گفتنی است؛ سومین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا از امروز (سه شنبه) ۲۴ تیر ماه به مدت چهار روز در سالن ۳۸ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.
همچنین به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، بازدید از این نمایشگاه تنها برای متخصصان با ارائه کارت دعوت است.
نمایش توانمندی ها در سومین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا
دکتر مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا در گفت و گویی با تاکید بر اینکه در شرایط بیماری کرونا، تمامی فعالیت های اقتصادی و تجاری کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار است، گفت: نمایشگاه های تخصصی، محلی برای نمایش توانمندی ها و بهم رسانی این توانمندی ها به نیازمندی ها در سطح داخلی و خارجی است.
وی افزود: حضور در نمایشگاه های تخصصی همچون نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا، به معنی نمایش توانمندی هایی است که هم می تواند برطرف کننده نیازمندیهای داخلی باشد و هم با هدایت در کانال صادرات، منجر به توسعه صادرات و ارزآوری قابل توجه برای کشور می شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری یک نمایشگاه تخصصی، از آن منظر که موجب به هم رسانی نیازمندی ها و توانمندی ها می شود، موجب انتفاع ذینفعان آن، در بخش تولید، عرضه و مصرف می شود، اظهار داشت: باید از فرصت برگزاری نمایشگاه برای رسیدن به توسعه صادرات غیر نفتی بهره ببریم، چرا که در شرایطی که بسیاری از کشورهای پیشرو به واسطه ویروس کرونا دچار رکود، افت تولید و کاهش تجارت شدند، ما می توانیم با توسعه بازارهای صادراتی خود و وفور تولیداتمان، بازارهای مصرف کشورهای همسایه و اطرافمان را تامین کالا کنیم.
وی ادامه داد: در حاضر با توجه به افزایش قیمت های جهانی کالاها، تولیدبیشتر محصولات در کشور توجیه اقتصادی دارد، بنابراین نباید این فرصت را برای کسب بازارهای جدید از دست بدهیم.
صادقی با تاکید بر اینکه باید از برپایی نمایشگاه های تخصصی حمایت کرد، تصریح کرد: از آنجایی که تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی حلقه واسط میان تولید کنندگان و بازار مصرف هستند از این رو باید با حضوری قدرتمندانه و پررنگ در نمایشگاه های تخصصی داشته باشند تا بیش از پیش برای بازاریابی های جدید و توسعه صادرات غیرنفتی گام بردارند.