بازاریابی موفق با بسته بندی خلاق

    0
    36
    بازاریابی موفق

    رقابت در عرصه فروش محصولات روند بسیار پر فشاری را دنبال می‌کند. امروزه شمار بسیار زیادی از برندها در تلاش برای معرفی محصولاتشان به مخاطب هدف هستند. این امر ضرورت برنامه‎ریزی دقیق برای بازاریابی موفق بهینه برای محصولات برندمان را ضروری می‌سازد.

     بر اساس پیش‌بینی‌های رسمی از سوی انجمن کارآفرینان ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰ هزار کالای مختلف در بازارهای این کشور برای جلب توجه مشتریان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. این امر حجم وسیعی از تلاش برای بازاریابی موفق و تبلیغات را شامل می شود.

     بدون تردید شمار بالایی از این ۴۰ هزار محصول موفق به جلب نظر مخاطب هدف براساس برنامه های مدنظر برندشان نخواهند شد. این امر ناشی از عدم برنامه‎ریزی دقیق برندها و شناخت ناکافی از ویژگی های بازار هدف است.

    امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای تولید محصولات باکیفیت هستند. این امر به تنهایی کاربرد کافی برای موفقیت در عرصه پر از رقابت کنونی و بازاریابی موفق را ندارد. امروزه برندها باید در زمینه معرفی محصولاتشان به مخاطب هدف نیز از تکنیک های کاربردی استفاده کنند. در غیر این صورت محصولاتشان به طور مناسب در معرض دید مخاطب هدف قرار نخواهد گرفت.

    بازاریابی موفق

     اکنون ما در عصر ترکیب میان فرآیند طراحی محصولات جذاب و تلاش برای جلب نظر مخاطب از طریق الگوهای بازاریابی موفق تاثیرگذار هستیم.

    خبر خوش برای کسب و کارها امکان دستیابی به آرزوهایشان در زمینه معرفی محصولات مختلف به شیوه ای تاثیرگذار به مخاطب هدف است. امروزه با پیشرفت فناوری های ارتباطی امکان استفاده از بسیاری الگوهای تازه برای جلب توجه مخاطب در سراسر جهان فراهم شده است.

    نکته مهم در این میان توجه برندها به شناخت ویژگی های تازه دنیای بازاریابی موفق و تلاش برای استفاده از ترندهای موجود در آن است. بدون شک استفاده از الگوهای قدیمی برای بازاریابی در چنین شرایطی کارایی کافی را نخواهد داشت.

    در این مقاله هدف اصلی بررسی برخی از شیوه های بازاریابی موفق و معرفی محصولات به شیوه تاثیرگذار و بدون نیاز به صرف هزینه گزاف است. امروزه بسیاری از برندها در ابتدای مسیر بازاریابی با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه هستند، بنابراین تلاش برای استفاده از توصیه هایی که نیازمند صرف بودجه فراوان باشد، با ساز و کارهای این برندها چندان هماهنگی نخواهد داشت.

     

    1. ارائه اطلاعات دقیق درباره محصول و اهمیت بستهبندی

    نخستین گام برای معرفی محصولات به شیوه ای تاثیرگذار ارائه تمام اطلاعات موردنیاز مشتریان درباره برندمان و محصول موردنظر است. بسیاری از مشتریان به دلیل عدم آگاهی از امکانات و ویژگی های یک محصول از خرید آن صرف نظر می کنند، بنابراین در چنین شرایطی ارائه توضیحات کافی و دقیق برای مشتریان گام موثری در راستای جلب توجه شان خواهد بود.

    معیار اصلی برای تشخیص توضیحات مناسب به مخاطب هدف آزمایش اولیه و ارزیابی نتیجه دریافتی است. مخاطب برند ما باید در نخستین برخورد توانایی تشخیص کارکرد محصول مان را داشته باشد. در غیر این صورت حوصله چندانی برای توجه بیشتر یا کشف کارکرد آن از طریق جست‎وجو در اینترنت نخواهد داشت.

    یکی از نمونه های مناسب در زمینه بسته‎بندی غیردقیق مربوط به یکی از شرکت های تولید جاروبرقی با بسته‎بندی همراه با انواع تصاویر مربوط به میوه هاست. این نوع بسته‎بندی بیشتر مشتریان را به یاد آبمیوه‎گیری می اندازد، بنابراین چنین طراحی محصولی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف موفقیت چندانی کسب نخواهد کرد.

    بازاریابی موفق

     

    بدون تردید ما در فرآیند طراحی بسته‏ بندی محصولات نیازمند برخی ایده های جانبی هستیم. این امر شامل استفاده از برخی طرح های گرافیکی یا تصاویر زیبا بر روی بسته‎بندی محصولات مان است. نکته مهم در این میان ضرورت وضوح محصول و کارکرد آن از طریق مشاهده بسته‎بندی اش است.

     اگر نگاهی به بسته‎بندی محصولات از سوی برندهای بزرگ انداخته باشید، اغلب آنها به خوبی از نحوه بیان ویژگی های محصولاتشان و جلب نظر مخاطب در نگاه اول آگاهی دارند.

     

    1. ضرورت صداقت

    بدون تردید همه برندها در تلاش برای ارائه تصویری جذاب از محصولشان برای مخاطب هدف هستند. این امر شایسته تقدیر است. نکته مهم عدم تلاش برای ارائه نکات غیرواقعی پیرامون محصولات مان است.

    شاید در وهله نخست با اندکی اغراق موفق به فروش بیشتر محصولات مان شویم، اما در بلندمدت شهرت منفی برندمان به دروغگویی کار را بسیار دشوار خواهد کرد. در عرصه بازاریابی موفق امکان استفاده از تکنیک های بسیار زیادی وجود دارد. نکته مهم در این میان حفظ صداقت و رابطه مناسب با مشتریان است.

    یکی از مثال های جالب درباره اغراق پیرامون ویژگی های محصولات مربوط به یک شرکت تولید شکلات در کاناداست. این شرکت در تبلیغاتش شکلات های دارای تکه های میوه را به مشتریان معرفی کرد.

    بدون تردید تجربه استفاده از شکلات های همراه با تکه های میوه برای هر فردی جذاب خواهد بود. ایراد اصلی کار شرکت موردنظر عدم استفاده واقعی از تکه های میوه در شکلات های مختلفش بود. به این ترتیب آنها به صرف استفاده از اسانس میوه ای اکتفا کرده بودند.

    مخاطب هدف در مواجهه با چنین دروغ‎پردازی هایی از سوی برندها واکنش بسیار منفی نشان می دهند، بنابراین حفظ صداقت در عرصه بازاریابی موفق یکی از مهم ترین نکات خواهد بود.

     

    1. همکاری با شرکت های بستهبندی حرفه ای

    بسته‎بندی محصولات نقش انکارناپذیری در جلب توجه مخاطب هدف دارد. بسیاری از برندها در تلاش برای فروش محصولاتشان به سراغ بسته‎بندی جذاب محصولات می روند. این اقدام برای اغلب برندها ضروری محسوب می شود.

    امروزه بخش قابل توجهی از خرید مشتریان براساس نوع نگاه شان به بسته‎بندی محصولات صورت می گیرد، بنابراین استفاده از طرح های جذاب باید در اولویت برندها قرار داشته باشد. در این زمینه بسیاری از برندها توانایی و مهارت کافی برای طراحی بسته‎بندی های جذاب را ندارند. به این ترتیب باید به دنبال راهکاری جایگزین برای رفع نیاز برندها به طراحی بسته‎بندی های جذاب بود.

     توصیه من در این مورد همکاری با شرکت های بسته‎بندی حرفه ای است. این شرکت ها اغلب خدمات طراحی بسته‎بندی را نیز ارائه می کنند. به این ترتیب نیاز ما برای استفاده از بسته‎بندی جذاب تا حد زیادی رفع خواهد شد.

    بدون تردید جست‎وجویی ساده در فضای آنلاین گزینه های زیادی در زمینه خدمات طراحی بسته‎بندی محصولات در اختیار ما قرار می دهد. به عنوان مثال، موسسه Package Lab در زمینه خدمات بسته‎بندی محصولات در اروپا و آمریکای شمالی فعالیت دارد. این موسسه بسته‎بندی اغلب محصولات را برعهده می گیرد. به این ترتیب شرکت هایی با زمینه تولید محصولات مختلف امکان همکاری با این موسسه را خواهند داشت.

    بازاریابی موفق

    1. توجه به محل مناسب محصولات در قفسه فروشگاه

    گاهی اوقات استفاده از ترکیب رنگ های مختلف برای طراحی محصولات جذاب عنصر کافی برای موفقیت در زمینه جلب نظر مخاطب هدف نیست. در این زمینه توجه به محل قرارگیری محصولات مان در فروشگاه ها اهمیت دارد. اگر محصول ما در کنار قفسه ای پر از کالاهای رنگارنگ قرار دارد، شاید استفاده از بسته‎بندی ساده گزینه بهتری باشد.

    این امر موجب ایجاد نوعی تفاوت میان محصول ما با دیگر محصولات خواهد شد. به این ترتیب ما شانس بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف و در صورت امکان فروش محصولات خواهیم داشت. بدون تردید استفاده از نکات مختلف برای بازاریابی محصولات دشواری های خاص خود را دارد.

    در این زمینه برندهایی که حوصله کافی داشته باشند، برندگان اصلی خواهند بود. بسیاری از برندها با استفاده از بهانه هایی نظیر برنامه کاری شلوغ و فشرده از توجه به نکات ریز و دقیق بازاریابی محصولات فرار می کنند. نتیجه اصلی این فرآیند متوجه خود آنها خواهد بود، بنابراین باید اقدام به تغییر نوع نگرش مان به حوزه بازاریابی محصولات کنیم.

    امروزه طراحی مینیمال (ساده) طرفدارهای زیادی دارد. اشتباه برخی از برندها تلاش برای تمرکز بر روی طرح های شلوغ به عنوان عامل قطعی موفقیت شان در دنیای بازاریابی است. به همین خاطر سلیقه بسیاری از مشتریان در طول سال های اخیر به سوی بسته‎بندی های ساده رفته است.

    تنها راهکار دستیابی به طراحی مناسب برای محصولات برند استفاده از تجربیات دیگر رقبا و درس گرفتن از خطاهای قبلی مان است. فقط در این صورت امکان دستیابی به موفقیت برای ما وجود خواهد داشت.

     

    جمع ‎بندی

    امروزه بازاریابی برای محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد. دامنه وسیع محصولات موجود در بازارهای مختلف کار را برای بسیاری از برندها دشوار کرده است. به این ترتیب ما باید در تلاش برای ایجاد تمایز میان شیوه های فعالیت برندمان و دیگر برندها باشیم.

    در غیر این صورت مانند سایر برندهای کلیشه ای مورد بی‎توجهی مخاطب هدف قرار خواهیم گرفت. توصیه نهایی من برای کارآفرینان و برندها تلاش برای امتحان شیوه ها و الگوهای تازه بازاریابی محصولات است. ترس از شکست در اغلب موارد برندها را در عمل به سوی شکست سوق می دهد، بنابراین گاهی اوقات باید بر این ترس برای دستیابی به موفقیت بیشتر غلبه کرد.

    مقاله قبلیمعرفی دستگاه تسمه‌ کش و انواع آن
    مقاله بعدیتقدیر از چهره‌ های ماندگار چاپ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.