رقابت در حوزه تبلیغات امروزه به شکل سرسام آوری بالا رفته است و هر روز تغییرات جدیدی برای ماندن در دریای تلاطم کسب و کار ایجاد می شود. در همین خصوص باید دنیای تبلیغات و تغییرات آن را به خوبی زیر نظر داشته باشید تا از قافله عقب نمانید.
بسیاری از برندها در تلاش برای جلب نظر مشتریان از طریق تولید تبلیغات مختلف هستند. این امر رقابت موجود در این عرصه را به شدت افزایش می دهد بنابراین اگر ما عملکرد مناسبی در این حوزه نداشته باشیم، به سرعت از عرصه رقابت کنار خواهیم رفت. استفاده از فرآیندهای مختلف و متنوع برای شناخت هویت مخاطب هدف اهمیت محوری در صنعت تبلیغات دارد.
بی تردید هر برند ساز و کار منحصر به فردی برای تولید محتوای تبلیغاتی دارد. پژوهش موسسه اپسیلون کانوسانت به طور کلی چند ایراد مهم در زمینه فرآیند تولید تبلیغات را مورد توجه قرار داده است. در این پژوهش نظرات ۲۰۵ بازاریاب مختلف از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، به نکات دیل توجه کنید.
سلیقه مخاطب را شناسایی کنید
اغلب تیم های تبلیغاتی از شناسایی سلیقه مخاطبان عاجز هستند. این امر در مورد ارزیابی وضعیت کمپین ها در حین اجرا نیز صادق است. نباید ارزیابی محتوای تبلیغات را به آخر کار ارجا دهیم. وقتی ما فقط در پایان کمپین اقدام به ارزیابی وضعیت تبلیغ مان می کنیم، امکان آگاهی از روند تغییر سلیقه مخاطب هدف را نخواهیم داشت بنابراین تصویر ناقصی از هویت مخاطب در برند ما ایجاد خواهد شد. تلاش برای بهبود این روند نقش مهمی در افزایش تاثیرگذاری تبلیغات ما خواهد داشت.
بنابر این وقتی تبلیغات آماده و حاضر شد و به دست مخاطب رسید، مخاطبان بدون توجه از کنار آن خواهند گذشت و بدون توجه به برندی که برای تبلیغات آن کلی زحمت کشیده اید از کنار آن رد می شوند. شاخص های درست و اصولی باید شناسایی شود و بر اساس آن اقدامات لازم انجام شود.
این نکته به طور ویژه معطوف به ناتوانی برندها در زمینه شناخت هویت مخاطب هدف است. گاهی اوقات ما با استفاده از شاخص های اشتباه به سراغ شناخت هویت مخاطب می رویم. بی تردید در چنین موقعیتی ما توانایی تبلیغ تاثیرگذار برای محصولات مان را نخواهیم داشت.
خود را به روز کنید
باید به صورت مدوام خود را با جریات هما هنگ کنید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات ابدی هستند و شما همواره باید خود را به روز کنید. تلاش برای طراحی تبلیغات به صورت یکسان در طول زمان هرگز نتیجه مناسبی برای برندها در پی ندارد بنابراین گام اساسی در اینجا تغییر برنامه طراحی تبلیغات به طور مداوم است. تبلیغات در دنیای کسب و کار امروز هر روز شکل متفاوتی به خود می گیرد.
گسترش فضای مجازی و دسترسی همه جانبه تمام اقشار مردم به اینترنت نوع زندگی ها و سلایق را تغییر داده است. ذائقه مردم یکسان نخواهد ماند و هر روز تحت تاثیر همین تغییرات جهانی تغییر پیدا می کند. ممکن است شما به عنوان یک بازاریاب موفق شده باشید یکبار به خوبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و یک محتوای خوب تبلیغاتی با نیازهایش تنظیم کنید اما متوجه این نکته باشید که در دنیای زندگی می کنیم که همه چیز به شدت در حال دگرگون شدن است و ثبات معنای چندانی ندارد.
شما دوباره و دوباره باید سلایق مخاطب خود را بازبینی کنید. باید خواست ها علایق و دگرگونی هایش را بشناسید و بر اساس آن دوباره برنامه خود را باز نویسی کنید. به خاطر داشته باشید که یکبار موفقیت به معنای تمام شدن این قائله نیست. این یک راه بی نهایت است و شما مجبور هستید بارها و بارها استراتژی خود را تغییر دهید تا راه های مناسب را پیدا کنید.
بیشتر بدانید: بازاریابی ویدئویی و جذب مخاطب