تقویت انگیزه کارمندان در دنیای کنونی

    0
    39
    تقویت انگیزه

    نزدیک به 30 درصد از کارکنان آمریکایی احساس رضایت عمیق از کارشان دارند. این امر شامل تقویت انگیزه برای ادامه کار در عرصه کسب و کار است، با این حال 70 درصد دیگر کارمندان چنین احساسی به حوزه کاری ‎شان ندارند.

    به گرارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، این تفاوت معنادار برای هر فردی جالب خواهد بود. اغلب مردم در طول دوران کارشان احساس خستگی مداوم و ناتوانی برای تاثیرپذیری از صنعت تخصصی‎ شان را داشته ‎اند. این امر در صورت فعالیت به عنوان یک کارآفرین مستقل و تنها شدت بیشتری نیز خواهد یافت. امروزه بسیاری از برندها فقط از سوی یک کارآفرین مدیریت می ‎شود. بنابراین در صورت خستگی مداوم افراد هیچ راهی برای بهبود شرایط موجود به صورت طبیعی وجود نخواهد داشت.

    تلاش برای غلبه بر مشکلات کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر روحیه کارآفرینان مستقل در وضعیت مناسبی قرار نگیرد، بخش قابل ملاحظه ‎ای از کارشان با افت کیفیت مواجه می ‎شود. در ادامه برخی از ایده‎ های اساسی در حوزه تقویت انگیزه برای کارآفرینان مستقل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    چالش تقویت انگیزه کارمندان به عنوان کارآفرین مستقل

    یکی از دلایل عمده کاهش انگیزه کارآفرینان مستقل عدم هماهنگی میان کار و زندگی شخصی است. این امر با تضادهای گسترده در زمینه کسب و کار معنا پیدا می ‎کند. بسیاری از مردم در طول ساعت‎ های کاری در تلاش برای رسیدگی به زندگی شخصی ‎شان نیز هستند. این امر بدترین ایده ممکن برای بهبود وضعیت کسب و کار و زندگی شخصی است. اغلب اوقات افراد با ترکیب دو حوزه زندگی ‎شان در عمل هر دو حوزه را با بحران مواجه می‎ کنند.

    ساعت ‎های پس از کار به زندگی شخصی اختصاص دارد. پرداختن به فعالیت کاری در چنین ساعت ‎هایی بدترین ایده برای افراد خواهد بود. استفاده از چنین تمایزی امکان سازگاری هرچه بهتر میان کار و سبک زندگی را فراهم خواهد کرد.

    کار انفرادی ممنوع

    کار به صورت تک و تنها همیشه احتمال مواجهه با تردیدهای اساسی را افزایش می ‎دهد. برخی از کارآفرینان پس از چند سال فعالیت انفرادی با بحران‎ های روحی مواجه می ‎شوند. یکی از مزیت‎ های کار گروهی امکان گفت‎ وگو در طول کار و حل و فصل مشکلات با همکاری تیمی است. اگر فشار کاری بر روی یک فرد بیش از اندازه باشد، به تدریج توانایی وی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت.

    امروزه بسیاری از کارآفرینان مستقل در تلاش برای توسعه کسب و کارشان هستند. این امر فقط برای حضور در بازارهای مختلف صورت نمی ‎گیرد. یکی از نکات مهم رهایی از فشارهای ناشی از کار انفرادی است. با این حساب هر کسب و کاری باید در این زمینه اقدام نماید.

    تقویت شخصی روحیه کارآفرینی

    وقتی افراد برای دستیابی به یک هدف مشخص جایزه ‎ای تعیین کنند، انگیزه بالایی برای کار خواهند داشت. همچنین در صورت شکست در یک زمینه و ضرورت پرداخت خسارت نیز انگیزه افراد برای موفقیت افزایش می ‎یابد. برخی از کارآفرینان مستقل برای بهبود توانایی کاری‎ شان  وتقویت انگیزه کارمندان در عمل از همین نکته استفاده می ‎کنند. این امر موجب تلاش بیشتری برای کسب موفقیت و دستیابی به جایزه یا فرار از پرداخت خسارت می‎ شود.

    مهمترین مسئله در انتخاب جایزه یا پرداخت خسارت توجه به توانایی مالی ‎مان است. اگر خسارت ناشی از شکست در یک حوزه بیش از اندازه زیاد باشد، وضعیت کسب و کار با بحران مواجه خواهد شد.

    طراحی برنامه کسب و کار

    بسیاری از کارآفرینان بدون هیچ‎ گونه برنامه مشخصی اقدام به فعالیت در بازار می ‎کنند. این امر شاید در برخی از موارد همراه با موفقیت باشد، اما ماهیت چنین موفقیت‎ هایی مقطعی خواهد بود. بسیاری از افراد نیاز به برنامه ‎ریزی برای موفقیت در تمام بخش‎ های زندگی را احساس می‎ کنند. نکته مهم در این میان مهارت پایین برنامه ‎ریزی برخی از کارآفرینان است. این امر موجب برنامه ریزی نادرست و مواجهه با شکست  و عدم تقویت انگیزه کارمندان می ‎شود.

    برنامه ‎ریزی برای کسب و کار کار ساده ‎ای نیست بنابراین درخواست کمک از دیگران برای طراحی یک برنامه مناسب ضروری خواهد بود. این امر اغلب در قالب همکاری با موسسه ‎های مشاوره ‎ای صورت می ‎گیرد. نکته جالب اینکه موسسه‎ های مشاوره کسب و کار در طول یک دهه اخیر به طور مداوم رشد داشته‎ اند بنابراین امکان همکاری با آنها برای طراحی برنامه کسب و کار وجود دارد.

    یک برنامه کسب و کار مناسب برای تقویت انگیزه کارمندان  باید انسجام بالایی داشته باشد. در غیر این صورت به سرعت در مواجهه با مشکلات عرصه کسب و کار کارآمدی ‎اش از بین می ‎رود. امروزه برنامه‎ های کسب و کار دارای حد بالایی از انعطاف برای مواجهه با شرایط نامناسب هستند. این امر انگیزه بالایی به کارآفرینان برای ادامه فعالیت تجاری می‎ دهد.

    بیشتر بخوانید:

    کسب اعتماد در بازاریابی

     

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × 3 =