جلب رضایت مشتریان با در نظر گرفتن معیارهای اساسی

    0
    15
    جلب رضایت مشتریان

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز؛ هر کسب و کاری به دنبال مشتریان خوشحال و راضی است. بدون شک مواجهه با مشتریان ناراضی به معنای از دست دادن بخشی از اعتبار برند است. تعامل با مشتریان برای جلب رضایت‎ شان به برخی از فعالیت‎ های ساده یا حتی نظرخواهی مداوم از آنها محدود نمی‎ شود. اغلب اوقات کسب و کارها به دلیل استفاده از شیوه ‎های نادرست از افزایش رضایت مشتریان در عمل تاثیرگذاری معکوس بر روی آنها به ارمغان می‎ آورند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم و تاثیرگذار برای جلب رضایت مشتریان است. این امر در توسعه فعالیت برندها و تبدیل‎شان به موسسه ‎های کاری حرفه ‎ای با دامنه وسیعی از مشتریان خوشحال نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

    ارزیابی نکات نادرست را متوقف کنید

    بسیاری از برندها به دنبال ارزیابی مداوم وضعیت کسب و کارشان براساس معیارهای رایج هستند. معیارهای موردنظر شامل میزان بازدید کاربران از سایت رسمی برند، میزان تعامل‎شان با برند در شبکه ‎های اجتماعی و همچنین تعداد بازخوردهای دریافتی در طول ماه است. اگر تعداد بازخوردهای موردنظر اندک باشد، بسیاری از کسب و کارها به دنبال ارزیابی دوباره شرایط جلب رضایت مشتریان کسب و کارشان می‎ روند.

    نکته مهم درخصوص ارزیابی دوباره وضعیت جلب رضایت مشتریان توجه به معیارهای نادرست است. میزان بازدید مشتریان از سایت در صورت کاهش بیانگر میزانی از نارضایتی است، اما وضعیت کلی مشتریان و احساسات‎ شان را شرح نمی دهد. مهمترین وظیفه کسب و کارها در شرایط کاهش انگیزه مشتریان ارزیابی دقیق دلایل این امر است. اگر این امر مورد توجه کسب و کارها قرار نداشته باشد، فرآیندهای ناکامی کسب و کار به طور مداوم تکرار خواهد شد. امروزه بسیاری از برندها به دلیل بی ‎توجهی به این حوزه به طور مداوم با شکست در زمینه کسب رضایت مشتریان مواجه می‎ شوند.

    تعامل فراسوی اعداد و ارقام

    تعامل با مشتریان فقط در تعدادی عدد ساده خلاصه نمی ‎شود. اگر یک برند دارای 500 هزار فالوور در اینستاگرام باشد، آیا سطح بالایی از رضایت مشتریان را به همراه دارد؟ پرسش موردنظر براساس ارزیابی صرف تعداد فالوورها هیچ اعتباری ندارد. کسب و کارها برای ارزیابی کیفیت تعامل ‎شان با مخاطب هدف باید به معیارهای متنوعی ارجاع دهند. یکی از معیارهای مهم در این میان کیفیت کامنت ‎ها و بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران است. اگر این امر مورد توجه برندها قرار نداشته باشد، ارزیابی دقیق میزان رضایت مشتریان بسیار دشوار خواهد شد.

    امروزه فناوری هوش مصنوعی کمک شایانی به کسب و کارها برای ارزیابی کیفی وضعیت مشتریان می‎ کند بنابراین کاربست این فناوری در عمل اهمیت بسیار زیادی برای برندها خواهد داشت.

    جلب رضایت مشتریانطراحی پرسش های تعاملی از مشتریان

    گاهی اوقات برندها نیاز به تعامل نزدیک با مشتریان ‎شان دارند. این امر نوعی گرایش رایج در میان برندها محسوب می‎ شود. امروزه مشتریان انتظارات فزاینده ‎ای از برندها دارند بنابراین نظرخواهی از مشتریان در مورد وضعیت کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.

    استفاده از شبکه‎ های اجتماعی یا در حالتی ساده ارسال پیامک به آنها ایده مناسبی خواهد بود. هدف اصلی در این فرآیند اطلاع دقیق از وضعیت مشتریان است. این امر به هر شیوه ای که شده باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. در این میان استفاده از ایمیل به عنوان ابزاری ساده و رایگان نیز دور از دسترس نخواهد بود.

    بیشتر بخوانید: 7 راه برای جذب و نگهداری مشتری

    بازسازی بخش های نامناسب

    مشتریان به طور معمول برخی از بخش ‎ها یا فعالیت های برندها را اذیت ‎کننده ارزیابی می ‎کنند. وظیفه کسب و کارها در این مورد بهبود وضعیت برند و تلاش برای جلب رضایت مشتریان است. متاسفانه برخی از برندها در زمینه نظرخواهی از مشتریان عملکرد مناسبی دارند، اما در عوض هیچ اقدامی برای بهبود شرایط کسب و کارشان نمی ‎کنند این امر مشکلات بیشتری را برای برندها ایجاد خواهد کرد بنابراین کسب و کارها باید در هر شرایطی به دنبال حل مشکلات مشتریان به منظور بهبود نظرشان نسبت به شرکت باشند در غیر این صورت ریزش در تعداد مشتریان امری اجتناب ‎ناپذیر خواهد بود.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    یازده − 7 =