افت رویداد تبلیغات و بازاریابی

    محسن زارع؛ عضو هیئت‌مدیره مجموعه کاوا

    0
    37
    رویداد تبلیغات

    عضو هیئت‌مدیره مجموعه کاوا گفت: با تفکیک دو رویداد تبلیغات و بازاریابی از هم مخاطبان نیز دچار سردرگمی شدند که در نمایشگاه چاپ باید شرکت کنند یا تبلیغات.

    محسن زارع؛ عضو هیئت‌مدیره مجموعه کاوا در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین درباره نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی گفت: شانزدهمین دوره این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته خیلی افت داشت؛ یکی از دلایل آن‌هم جدا شدن رویداد تبلیغات از چاپ است. یک سری از مشتریان شهرستانی امکان اینکه بعد از بازدید از نمایشگاه چاپ دوباره به تهران بیایند و این بار از نمایشگاه تبلیغات بازدید کنند را ندارند.

    وی با تأکید بر اینکه رویداد چاپ و تبلیغات مکمل هم هستند و از هم جدا نیستند بیان کرد: با تفکیک دو نمایشگاه از هم مخاطبان نیز دچار سردرگمی شدند که در نمایشگاه چاپ باید شرکت کنند یا تبلیغات. امسال نیز از تعداد بازدیدکنندگان کاسته شده بود؛ البته شاید تغییر مکان ما نسبت به سال‌های قبل نیز در این کاهش مؤثر بود ولی در کل نمایشگاه امسال را خیلی پربار ندیدم.

    زارع دلیل مراجعه کم به نمایشگاه را در تبلیغات محیطی و رسانه‌ای دانست و گفت: من معتقدم سال‌های قبل اطلاع‌رسانی گسترده‌تر از امسال بود، البته شرایط آب و هوا و آلودگی نیز می‌تواند در مراجعه بازدیدکنندگان کمتر به این نمایشگاه مؤثر باشد.

     

     تقویم مناسبت‌ها و رویداد تبلیغات و بازاریابی

     

    محسن زارع: نمایشگاه چاپ و تبلیغات مکمل هم هستند و نباید از هم جدا برپا شوند

     

    وی افزود: جابه جا شدن زمان رویداد تبلیغات و بازاریابی نیز بازدیدکنندگان را دچار سردرگمی کرده بود. این نمایشگاه یک سال در دی‌ماه و یک سال در آذرماه برگزار می‌شود و روند روتینی ندارد. تمام مواردی که ذکر کردم باعث شد تا مخاطب کم شود. من علت این تغییر تاریخ را از مسئولان جویا شدم که دلیل آن را فاصله گرفتن از تعطیلات سال نو میلادی عنوان کردند.

    وی با اظهار تأسف درباره عملکرد وزارت ارشاد گفت: ما همیشه با مشکلی یگانه روبروایم، وزارت ارشاد هرساله تقویم مناسبت‌ها را در زمان مناسبی در اختیار ما تولیدکنندگان سررسید و تقویم قرار نمی‌دهد.

    متأسفانه آن‌قدر دیر اعلام می‌کنند که ما مجبوریم یکسری از کارهایمان را به‌صورت اضافه کاری در روند تولید بگذاریم که هزینه‌های سر بارمان را خیلی بالا می‌برد. ما دائم مجبور به تطبیق هستیم و این در حالی است که وزارت ارشاد در روند کاری خود هیچ تغییری نمی‌دهد. در انتها جا دارد از مجله چاپ و نشر تشکر کنم که وقت می‌گذارد و واقعاً دغدغه‌های صنف چاپ برایش مهم است. شما با پیگیری‌های مداوم تلاش می‌کنید تا مشکلات صنعت را برطرف کنید. امیدوارم با تلاش تولید خوبی داشته باشیم و در روند تولید کشورمان مثمر واقع شویم.

    بیشتر بخوانید: 

    حضور در نمایشگاه تبلیغات بهتر از غیبت در آن است

    تغییر مکان نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات

    مقاله قبلیبسته ‌بندی و راهکارهای تجاری ‌سازی
    مقاله بعدینسخه الکترونیک مجله چاپ و نشر شماره ۱۸۲

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.