بررسی انواع مختلف آرم تجاری

    0
    201
    شخصیت برند

    لوگو را باید معرف یک برند دانست. در واقع اگر بخواهیم نخستین و مهم ترین اقدام در زمینه بازاریابی را نام ببریم، بدون شک ایجاد آرم تجاری، انتخابی شایسته خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که هیچ چیز به اندازه این موضوع، در ذهن مخاطب باقی نخواهد ماند. این امر در حالی است که هنوز هم بسیاری از افراد با انواع مختلف آرم های تجاری آشنایی نداشته و این امر باعث می شود تا انتخاب برای آنها بسیار سخت باشد. در این راستا به بررسی پنج نوع اصلی آن خواهیم پرداخت.

    آرم

    ۱-سمبل ها

    قدیمی ترین نوع آرم های تجاری سمبل ها هستند که از ترکیب نماد و متن ایجاد می شوند. نمونه آن را می توان در لوگو هارلی دیویدسون مشاهده کرد. این نوع از آرم های تجاری به علت این امر که عناصر چندگانه ای را دارند، بسیار پرکاربرد بوده و اصالت را یادآوری می کنند. بدون شک اگر شرکتی قدیمی دارید، استفاده از این نوع کاملا مناسب شما خواهد بود.

    آرم

    ۲-نوشته ها

    در این دسته از لوگوها، بر روی نام برند تاکید زیادی می شود و ممکن است به صورت کامل، خلاصه و یا صرفا حرف اول نوشته شود. برای مثال گوگل و فیس‎بوک دو نمونه بارز این قضیه محسوب می شوند.

    در رابطه با انتخاب رنگ نیز همه چیز به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. به همین خاطر ضروری است تا نسبت به روانشناسی رنگ ها اطلاعات کافی داشته باشید. اگرچه نمی توان مانعی را برای استفاده از انواع آرم ها ایجاد کرد، با این حال این نوع بسیار مناسب برندهای اینترنتی محسوب می شود که حفظ نام برند، برای آنها اهمیت بسیار بالایی دارد.

    برای مثال لوگو فیس‎بوک به نحوی است که مخاطب پس از مشاهده آن می تواند سریعا اقدام به جست وجوی آن کند. همچنین این نکته را فراموش نکنید که حروف، می تواند تغییر شکل نیز داشته باشند. برای مثال یاهو، یکی از این نمونه ها محسوب می شود.

    آرم

    ۳-مفاهیم

    در این نوع آرم ها، تصاویر به کار رفته در راستای القای یک مفهوم به کار می روند. در این نوع هیچ نوشته ای وجود نداشته و همین امر باعث می شود تا ذهن مخاطب به خوبی درگیر شود. برای مثال توییتر و اپل دو نمونه مطرح آن محسوب می‌شوند.

    درواقع اگر می خواهید تا کمی مرموز باشید و ذهن مخاطب را درگیر کنید که آنها مجبور شوند تا تاریخچه و دلیل انتخاب شما را جست وجو کنند، بدون شک این سبک کاملا مناسب شما خواهد بود. همچنین در این روش شما می توانید یک مفهوم را منتقل کرده و از آن برای درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبان استفاده کنید.

    آرم

    ۴-شخصیت ها

    این امر که از یک شخصیت حقیقی و یا خیالی استفاده کنید، یکی دیگر از گزینه ها محسوب می‌شود. مزیت این روش این است که برند شما با یک شخصیت در ذهن مخاطب شکل خواهد گرفت که می‌توانید از آن در تولید انیمیشن نیز استفاده کنید. در این رابطه برند KFC یکی از این نمونه-ها محسوب می شود. این امر خصوصا برای برندهایی که جامعه هدف آنها کودکان هستند، انتخاب فوق‎العاده ای محسوب می شود.

    ۵-ترکیبی

    در این مدل ممکن است تمامی چهار مورد معرفی شده به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر به آن ترکیبی می گویند. این امر باعث می شود تا مخاطب بالاترین اطلاعات را به دست آورد، با این حال معمولا برندها پس از مدتی، با کسب شهرت لازم، اقدام به حذف برخی از موارد و ساده تر کردن خود می کنند. درواقع این مدل کاملا مناسب برندهایی است که به دنبال کسب شهرت در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

    مترجم: امیر آل علی

    منبع:business2community

    مقاله قبلیجزئیات ممنوعیت‌ های تردد در تهران
    مقاله بعدیشیرین متین رضا : تحول از خوب به خوب‌ تر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.