برند سازی به سبک ۶ کارآفرین جهان

    مترجم: علی آل علی

    0
    43
    شخصیت برند

    اکنون نسل کارآفرینان به طور کلی تغییر کرده است. دیگر خبری از سلطه بی چون و چرای برخی از کارآفرینان پا به سن گذاشته و میانسال نیست. در عوض بسیاری از کارآفرینان جوان در کسب و کارهای مختلف و برند سازی موفق به ارائه عملکرد مطلوب شده اند. اگرچه بسیاری از کارآفرینان جوان موفق به جلب اعتماد کارشناس های بزرگ کسب و کار شده اند، اما هنوز بسیاری از مردم و برندهای بزرگ نسبت به نسل جوان به چشم تردید می نگرند.

    این دسته از افراد هنوز هم نسل جوان را افرادی وابسته به دستگاه های هوشمند، تنبل و بی حوصله قلمداد می کنند. این تصویر سنتی از نسل جوان دیگر باید جای خود را به تصویری تازه و عمیق تر بدهد.

    نکته جالب اینکه بسیاری از برندهای بزرگ نیز هنوز درک درستی از نسل جوان ندارند. این امر موجب تصور نسل Z به عنوان افرادی به شدت تحت تاثیر جوهای تبلیغاتی می شود. بدون تردید برخی از افراد به شدت تحت تاثیر تبلیغات هستند، اما نسل جوان ابزارهای بسیار بیشتری برای نادیده انگاری تبلیغات دارد.

    امروزه ما با نسل تازه ای از کارآفرینان در حوزه های مختلف کسب و کار مواجه هستیم. این نسل توانایی بسیار زیادی برای نوآوری و تغییر شیوه های سنتی کسب و کار دارد. در بسیاری از مواقع افراد به دلیل وابستگی به یک نوع فعالیت کاری تا مدت ها نسبت به تغییرش در تردید خواهند بود، با این حال برای نسل جوان تغییر یک ضرورت محسوب می شود، بنابراین آنها ایجاد تغییرات در نحوه فعالیت کاری شرکت را امری غیرممکن تصور نمی کنند.

    مزیت اصلی نسل جوان در برابر سایر کارآفرینان فعال در حوزه کسب و کار دسترسی و آگاهی بیشتر نسبت به فناوری های دیجیتال است. به این ترتیب آنها فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای کاملا مدرن و تازه را خواهند داشت.

    وقتی از دنیای کسب و کار و کارآفرینی صحبت می کنیم، بی توجهی به اهمیت برند سازی امکان ناپذیر خواهد بود. این امر چالش مهمی برای بسیاری از کارآفرینان محسوب می شود. متاسفانه برخی از افراد فقط به افزایش تولید و ارائه خدمات بهتر توجه دارند. به همین خاطر در عمل به برند سازی نخواهند پرداخت. برند در حقیقت نمای ظاهری هر شرکت را شکل می دهد. در حوزه کسب و کار بسیاری از کارآفرینان علاوه بر تاکید بر برند به طور کلی در تلاش برای برند سازی شخصی نیز هستند.

    به این ترتیب امروزه ما با کارآفرینان دارای برند شخصی مواجه هستیم. در این زمینه کارآفرینان جوان مهارت و استعداد بیشتری را دارند. در این مقاله برخی از کارآفرینان جوان و موفق در زمینه برندسازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    1. برند سازی سارا اسنو: رسانه اسنو

    سارا اسنو یکی از کارآفرینان موفق در زمینه رسانه است. بدون تردید بسیاری از افراد در اروپا و آمریکای شمالی با ویدئوهای وی در شبکه های اجتماعی مختلف آشنایی دارند. رسانه وی در طول چند سال اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. نکته جالب اینکه وی نمونه برجسته برند سازی شخصی براساس راه اندازی یک رسانه دیجیتال محسوب می شود. شهرت اصلی سارا اسنو به خاطر ویدئوهای انگیزشی قدرتمندش است.

    او در طول سال های متمادی حضور در عرصه رسانه هزاران نفر را تحت تاثیر قرار داده است. براساس آخرین آمار فیس بوک ویدئوهای وی تا به حال ۳۰۰ میلیون بازدید در این پلتفرم داشته است.

    بسیاری از افراد در زمینه تولید ویدئوهای انگیزشی فعالیت دارند، با این حال ما نام اغلب آنها را حتی نشنیده ایم. این امر به دلیل فعالیت کلیشه ای اغلب مربی های انگیزشی است. سارا اسنو در این میان استراتژی متفاوتی را مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب بسیاری از افراد به طور مداوم رسانه وی را چک می کنند.

    استراتژی سارا اسنو در رسانه ای جلب همکاری مربی های انگیزشی مختلف به منظور تولید محتوای تخصصی در هر بخش است. او در طول سال های فعالیتش حتی با مربی های انگیزشی بزرگی نظیر جی شتی نیز همکاری داشته است. این همکاری حتی موجب تولید مجموعه پادکست های مشترک از سوی آنها نیز شده است.

    1. برند سازی لورن بوش: موسسه FEED

    لورن بوش مدت نسبتا زیادی در زمینه طراحی مد و پوشاک فعالیت داشته است. او در سال ۲۰۰۷ موسسه FEED را با همکاری الن گوستافسن تاسیس کرد. این موسسه با همکاری سازمان غذایی سازمان ملل متحد برنامه های متنوعی در سراسر دنیا پیاده می کند. هدف اصلی از فعالیت این برند ارائه سبک زندگی متفاوت برای مردم سراسر دنیاست. به این ترتیب میزان سلامت و توانایی آنها در زمینه زندگی بهتر افزایش خواهد یافت.

    نکته جالب درباره فعالیت این موسسه تعیین سبک زندگی متفاوت برای هر گروه از مردم است. بدون تردید مردم ساکن در ایالات متحده و مردم ساکن در آسیا نیازمند سبک زندگی متفاوتی هستند. ایراد بسیاری از برندهای فعال در زمینه سبک زندگی عدم توجه به تفاوت میان افراد مختلف است. به این ترتیب آنها در عمل توانایی چندانی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهند داشت.

    یکی از فعالیت های مهم موسسه FEED تلاش برای ارائه تغذیه سالم به کودکان در کشورهای فقیر است. به این ترتیب آنها سالانه مبلغ قابل توجهی از کمک های بشردوستانه مردم سراسر دنیا را در کشورهای فقیر دنیا توزیع می کنند. این امر موجب تقدیر برخی از شرکت ها و کشورها از این موسسه نیز شده است. نکته مهم در این میان تلاش موفق لورن بوش برای ایجاد برندی جذاب پیرامون خودش است.

    امروزه بسیاری از مردم موسسه FEED را بیشتر با نام لورن می شناسند. به این ترتیب وی در تلاش برای تغییر زمینه اصلی فعالیتش موفق به ایجاد یک برند شخصی جذاب شده است.

    نکته مهم درخصوص فعالیت لورن بوش استفاده مناسب از اینستاگرام برای توسعه برند شخصی اش است. وی در اینستاگرام گزارش مفصلی از برنامه های موسسه اش در کنار تصاویر مربوط به نحوه کمک رسانی به کودکان را منتشر می کند. این امر نقش مهمی در بهبود جلب نظر کاربران اینستاگرام به فعالیت وی و همچنین جذب کمک بشردوستانه دارد. هر کارآفرینی در دنیای کنونی باید توانایی استفاده بهینه از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی در راستای دستیابی به اهداف شان را داشته باشند. در غیر این صورت دسترسی به اهداف مان دشوار خواهد شد.

    1. برند سازی الکسا هیرشفلد: پست بدون کاغذ

    موسسه پست بدون کاغذ در سال ۲۰۰۹ از سوی الکسا هیرشفلد و برادرش جیمز تاسیس شد. این موسسه در یک نوع سامانه پستی آنلاین محسوب می شود. هدف اصلی الکسا در زمینه راه اندازی یک سامانه جدید و آنلاین پست کاهش میزان استفاده از کاغذ در سطح جهانی است. به این ترتیب شعار اصلی این موسسه به خوبی در فرآیند فعالیتش نمایان است. بسیاری از مردم به دلیل علاقه به فعالیت های زیست محیطی اقدام به استفاده از خدمات این موسسه می کنند.

    الکسا و برادرش در زمینه توسعه موسسه پست بدون کاعذ دشواری های بسیار زیادی را تجربه کرده اند. یکی از انتقادات اصلی به الکسا سن پایین اش و ایده های بسیار جاه طلبانه بود. به این ترتیب اغلب کارآفرینان حرفه ای انتظار شکست وی در مدت زمانی کوتاه را داشتند، با این حال الکسا به این زودی ها تسلیم نشد. وی در طول این سال ها به طور مداوم بر دامنه فعالیت موسسه اش افزوده است.

    بیشتر بخوانید: طراحی لوگو و تاثیرات آن بر برندسازی

    یکی از نکات جالب درباره وی حضور در مراسم های مختلف و سخنرانی در آنهاست. به این ترتیب وی برند شخصی اش را نیز در کنار سایر وجوه کسب و کارش توسعه داده است.

    اکانت رسمی موسسه پست بدون کاغذ و الکسا در توییتر به طور قابل ملاحظه ای مدنظر سلبریتی ها قرار دارد. به این ترتیب الکسا با انتخاب شعارهای مناسب و سخنرانی تاثیرگذار در مراسم های مهم موفق به جلب توجه دامنه وسیعی از مخاطب ها و سلبریتی ها به برند شخصی و موسسه اش شده است.

    1. برند سازی استیون دورن: رسانه XYZ

    استیون دورن در زمینه کارآفرینی، مشاوره کسب و کار، فعالیت رسانه ای و موسیقی تجربه فعالیت دارد. همین امر وی را در زمینه راه اندازی رسانه XYZ یاری کرده است. دامنه وسیع مهارت های استیون همیشه در مواقع بحرانی به کمکش آمده است. رسانه وی به طور کلی در زمینه ارائه مشاوره های کاربردی و توسعه فعالیت سلبریتی ها و برندها فعالیت دارد.

    این امر با کمک وی به چند صد ورزشکار و ستاره دنیای هنر همراه بوده است. به همین خاطر اکنون رسانه وی در میان بسیاری از سلبریتی ها دارای شهرت است. وقتی ما رسانه ای در زمینه مشاوره به افراد موفق و سلبریتی ها مواجه هستیم، باید به دنبال دلیل موفقیت آن نیز باشیم. یکی از دلایل اصلی اعتماد سلبریتی ها به رسانه های فعال در زمینه مشاوره میزان اعتبار موسس شان است. استیون در این زمینه اعتبار قابل توجهی در میان سلبریتی ها دارد. به همین خاطر میزان مراجعه کنندگان وی در طول سال های اخیر به طور مداوم افزایش یافته است.

    شیوه فعالیت استیون دورن در زمینه تعامل با سلبریتی ها در نوع خود منحصر به فرد است. وی اغلب مشاوره های خود را به صورت حضور ارائه و سپس گزارش مشاوره را در رسانه اش بارگذاری می کند. البته در این میان اغلب نامی از طرف مقابل به طور مستقیم برده نمی شود، با این حال حدس زدن نام سلبریتی موردنظر برای افراد آشنا با حوزه فعالیت وی چندان دشوار نخواهد بود. رسانه وی به طور ایده آل براساس برند سازی شخصی موفق وی بنا شده است. به این ترتیب اگر شما نیز علاقه مند به فعالیت در حوزه برندسازی شخصی هستید، باید از نحوه فعالیت استیون در سطح کلان تقلید کنید.

    1. برند سازی کایلی اسمیتلی: برلی و بیرچ

    بسیاری از افراد با کایلی اسمیت آشنایی دارند. وی در صنعت پوشاک و مد شهرت بسیار زیادی دارد. او در سال ۲۰۰۸ پس از چند سال فعالیت در زمینه طراحی لباس به سراغ تولید لباس های ارگانیک برای کودکان رفت. این امر با توجه به اهمیت استفاده از الیاف طبیعی برای طراحی و دوخت لباس کودکان موجب افزایش شهرت وی شد. از آن زمان تا به حال وی در زمینه های مختلفی فعالیت داشته است. نقطه اشتراک تمام فعالیت های وی تلاش برای تولید محصولات سالم و بدون ضرر برای کودکان است. به این ترتیب وی شهرت عمده برند شخصی اش را در پیوند با تلاش برای ایجاد لحظات خوش و تاثیرگذاری بر روی کودکان هماهنگ کرده است.

    کایلی در سال ۲۰۱۳ آکادمی دیتروید را تاسیس کرد. این آکادمی در زمینه کمک به آموزش کودکان فعالیت دارد. بسیاری از مهد کودک های دیتروید و سایر شهرهای مهم ایالت متحده با استفاده از مشاوره های این موسسه اداره می شود. در حقیقت این آکادمی به نوعی در زمینه بهبود کیفیت آموزش کودکان به پژوهش و مطالعه مشغول است. اعتبار تمام فعالیت های موسسه برلی و بیرچ و آکادمی دیتروید به دلیل فعالیت گسترده کایلی و شهرت برند شخصی اش است.

    بیشتر بخوانید: بازسازی برند چگونه امکان پذیر است

    این امر به خوبی اهمیت برندسازی شخصی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف را نشان می دهد. بسیاری از برندها هنوز هم درگیر شک و تردیدهای گسترده در زمینه سرمایه گذاری برای برندسازی شخصی مدیران ارشدشان هستند. با توجه به تجربه موفق کایلی دیگر نیازی به سرمایه گذاری برندها نیست، بلکه خود کارآفرینان باید اقدام به ایجاد برند شخصی کنند.

    1. برند سازی تمپل نایور: مشاور مذاکره و فروش

    بسیاری از افراد فرآیند مذاکره و فروش را یکی می دانند، با این حال از نقطه نظر فنی میان این دو فرآیند تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. برندها و کارآفرینان موفق همیشه توانایی جلب نظر مخاطب هدف و سپس پیشبرد مناسب فرآیند مذاکره و در نهایت فروش را دارند. نکته مهم در این میان عدم آگاهی و توجه بسیاری از برندها به این امر است. بنابراین زمینه اصلی فعالیت تمپل نایور کاملا مشخص است.

    او به عنوان یک مشاور حرفه ای در زمینه مذاکره و فروش تجاری فعالیت دارد. اگرچه تمپل یک کارآفرین جوان محسوب می شود، اما مهارت فوق العاده ای در زمینه اقناع دیگران از خود نشان داده است. همین امر موجب افزایش توجه برندهای بزرگ و کارآفرینان دیگر به وی شده است.

    برخی از رسانه های مطرح در این مقاله نیز در زمینه ارائه مشاوره های تاثیرگذار به سلبریتی ها و برندهای بزرگ فعالیت دارند، با این حال تفاوت اصلی کار تمپل ماهیت غیررسانه ای کسب و کارش است. به این ترتیب وی با تکیه بر دستاوردهای برندسازی شخصی موفق اش در طول یک دهه اخیر موفق به جلب نظر بسیاری از برندها شده است.

    نکته مهم دیگر در زمینه اعتبار وی مربوط به آمار بالای رضایت مشتریان وی از مشاوره هایش است. به این ترتیب در آینده نیز باید منتظر موفقیت ادامه دار وی در عرصه کسب و کار باشیم. مزیت اصلی مشاوره های تمپل تمرکز بر روی کسب و کار برند مورد نظر و ارائه توصیه های شخصی سازی شده است. به همین خاطر تاثیرگذاری توصیه ای و نکات مدنظر وی بسیار بیشتر از سایر موسسه های مشابه است.

    منبع: فرصت امروز

    مقاله قبلیبهره مندی از فرصت های صادرات صنعت چاپ ایران
    مقاله بعدییارانه ۷۲ هزار تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.