مدیر فروش گروه تولیدی سما گفت: پیشنهاد من برای ارتقای نمایشگاه تبلیغات، تغییر مکان نمایشگاه از مرکز نمایشگاه بینالمللی تهران به شهر آفتاب است.
مرتضی اربقایی؛ مدیر فروش گروه تولیدی سما در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین با بیان این مطلب درباره نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات گفت: نمایشگاه بازاریابی امسال نسبت به سال گذشته خیلی ضعیف تر شده بود. سال های قبل سالن های بزرگ و تمیزی مانند ۵، ۶ و ۷ را در اختیار نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات می گذاشتند ولی امسال سالن ها با کیفیت نبودند و سالن های بد و نا مناسبی را در اختیار نمایشگاه تبلیغات قرار داده بودند. بهقدری این سالن ها کثیف بود که روی تمام ماشین آلاتمان خاک نشست.
وی افزود: ما با ۹ سال سابقه حضور در این نمایشگاه ، اولین بار بود که با سالن های بی کیفیت روبه رو می شدیم و بسیار ناراضی بودیم. ما متراژی را برای غرفه درخواست دادیم و هزینه آن را پرداخت کردیم اما زمانی که برای تحویل رفتیم متوجه شدیم غرفه همجوار در غرفه ما پیشروی کرده و غرفه سازی هم انجام داده بود و ما دیگر نمی توانستیم کاری بکنیم. علاوه بر آن نور غرفه ما نیز خیلی کم بود و عملاً غرفه تاریک بود و اگر اعتراض نمیکردیم امکانات روشنایی را نیز در اختیارمان قرار نمی دادند.
اربقایی تأکید کرد: استقبال از این نمایشگاه نیز به نسبت سال های قبل ضعیف بود چون شرکت های بسیاری در این دوره از نمایشگاه مشارکت نکرده بودند که با وجود وضعیت بازار طبیعی بود.
وی برای ارتقا سطح نمایشگاه پیشنهاد داد: اولین پیشنهاد من برای ارتقای نمایشگاه تبلیغات، تغییر مکان نمایشگاه از مرکز نمایشگاه بینالمللی تهران به شهر آفتاب است. نمایشگاه شهر آفتاب خیلی عالی است. هم بازدیدکنندگان میتوانند خودشان را راحتتر به نمایشگاه برسانند، هم راه های ارتباطی بهتر و بدون ترافیک است. اکثر شهرستانی ها نیز مستقیم از آزادراه میتوانند بدون ورود به شهر تهران و مواجهه با ترافیک به نمایشگاه برسند و بعد از پایان ساعت نمایشگاه نیز با ترافیک بسیار خستهکننده مواجه نخواهند شد.
تفاوت نمایشگاه چاپ و بسته بندی با نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات
نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات امسال نسبت به سال گذشته خیلی ضعیف تر شده بود. سال های قبل سالن های بزرگ و تمیزی مانند ۵، ۶ و ۷ را در اختیار نمایشگاه تبلیغات می گذاشتند
مدیر گروه تولیدی سما اظهار کرد : امسال سالن های تبلیغات در منطقه ای از مرکز نمایشگاهی واقع شده بود که هیچ سالی در آنجا برگزار نمی شد و بازدیدکنندگان باید مسافت طولانی را طی می کردند تا به نمایشگاه تبلیغات برسند.
وی در مقایسه بین دو نمایشگاه چاپ و بسته بندی و نمایشگاه تبلیغات گفت: نمایشگاه چاپ و بسته بندی امسال خیلی عالی بود ولی از زمانی که این دو نمایشگاه تفکیک شدند همواره نمایشگاه چاپ و بسته بندی نسبت به تبلیغات و بازاریابی پر بارتر بوده است ولی ما به اجبار باید در هر دو نمایشگاه شرکت کنیم.
زمانی که این نمایشگاه ها با هم برگزار می شد، نمایشگاه تبلیغات، اطلاع رسانی جامعی را انجام نمی داد و همه اطلاع رسانی بر عهده نمایشگاه چاپ و بسته بندی بود، به همین خاطر بعد از جدایی دو نمایشگاه شاهد تبلیغات ضعیف نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی هستیم . البته امسال من در اتوبان ها چند بیلبورد تبلیغاتی نمایشگاه را دیدم ولی تبلیغات چندان چشمگیر و قابلتوجه نبود که بتواند با اطلاع رسانی جامع مصرف کنندگان نهایی را جذب نمایشگاه کند.
بیشتر بخوانید: حضور در نمایشگاه تبلیغات بهتر از غیبت در آن است
گفتنی است؛ شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی تبلیغات ، بازاریابی و صنایع وابسته در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه برابر با ۱۷ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.