تفکیک نمایشگاه ها و افت بازدیدها

    گفت و گو با امیرحسین مدرس صادقی؛ رئیس هیئت‌مدیره رث گرافیک

    0
    26
    تفکیک نمایشگاه

    رئیس هیئت‌مدیره رث گرافیک گفت: در چند سال اخیر با تفکیک نمایشگاه چاپ از نمایشگاه تبلیغات بر میزان بازدید تاثیر گذاشته و آن را با افت مواجه کرده است.

    امیرحسین مدرس صادقی؛ رئیس هیئت‌مدیره رث گرافیک درباره شانزدهمین نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات گفت: این رویداد مانند هرسال بود ولی فکر می‌کنم امسال سالن‌های ضعیف‌تری را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کرده بودند. بهترین سالن این دوره، یعنی سالن ۸ و ۹، نسبت به سالن‌های میلاد و آلمان ضعیف‌تر بود.

    وی درباره استقبال از نمایشگاه بیان کرد: ازنظر من تعداد بازدیدکنندگان و استقبال تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته نداشت. مجموعه ما کم و بیش شناخته شده است و بیشتر بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان بیشتر از دوستان و مشتریان قدیمی ما بودند که هم مجموعه ما و هم کار ما را می‌شناسند. در اصل حضور در آن برای ما بیشتر در حکم تجدید دیداری با مشتریان است.

    مدرس صادقی افزود: ۱۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به غرفه ما، افراد جدید بودند و بیش از ۹۰ درصد افراد مؤثر، تکراری و از مشتریان سابق ما بودند. عده‌ای از بازدیدکنندگان ‌هم عبوری بوده که هیچ تأثیری در روند کار ندارند و کمتر پیش می‌آید که به افراد مؤثر تبدیل شوند.

     

     

    تبلیغ یکی از بزرگ‌ ترین دغدغه‌ها‌ی هر صنفی است بنابراین تبلیغات محیطی در حوزه‌های غیرتخصصی بسیار مفید است و هدف اصلی شرکت‌هایی مانند ما خدمات‌رسانی به مصرف‌کننده نهایی است که شاید اصلاً از برگزاری آن خبردار نشده‌اند

     

     وی اشاره کرد: ما قبلاً تجربه‌ی برگزاری هم‌زمان این رویداد را با نمایشگاه چاپ داشتیم. در چند سال اخیر که آوردگاه چاپ از تبلیغات تفکیک شده بر میزان بازدید تاثیر گذاشته و آن را با افت مواجه کرده؛ زیرا شهرستانی‌ها ترجیح می‌دهند یک‌بار دیگر به تهران سفر نکنند.

    البته در آن زمان که دو رویداد با هم برپا می‌شد، افراد نمی‌توانستند در یک روز از همه سالن‌ های آن بازدید داشته باشند و واقعاً کار خسته‌ کننده‌ ای بود. در مجموع اگر ستادهای برگزاری این دو نمایشگاه اختلافاتشان را با هم حل کنند و این دو رویداد هماهنگ شده و هم‌ زمان برگزار شوند، هم برای مشارکت‌ کنندگان و هم بازدیدکنندگان خوب خواهد شد.

    رئیس هیئت‌ مدیره رث گرافیک ادامه داد: مطلع هستم که عده‌ ای از مشتریان ما دو هفته پیش از نمایشگاه تبلیغات، برای بازدید از رویداد چاپ و بسته‌بندی به تهران آمده بودند و دیگر همت نکردند تا مجدداً برای آوردگاهی دیگری به تهران سفر کنند.

    وی افزود: درست است که رویداد تبلیغات و بازاریابی با سابقه‌ ی چندین ساله شناخته شده است ولی باز هم نیازمند تبلیغات محیطی در سطح شهر و تلویزیونی دارد، البته شاید چنین تبلیغاتی بوده و من متوجه نشدم. همه‌ی صنوف برای رونق کسب‌ و کارشان نیازمند تبلیغات هستند و تبلیغ یکی از بزرگ‌ ترین دغدغه‌ها‌ی هر صنفی است بنابراین تبلیغات محیطی در حوزه‌های غیرتخصصی بسیار مفید است و هدف اصلی شرکت‌هایی مانند ما خدمات‌رسانی به مصرف‌کننده نهایی است که شاید اصلاً از برگزاری چنین نمایشگاهی خبردار نشده‌اند. به اعتقاد بنده، جا دارد دوستان و مسئولان برگزاری در این حوزه بیشتر کار کنند.

    بیشتر بخوانید:

    افت رویداد تبلیغات و بازاریابی

    تغییر مکان نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات

    گفتنی است؛ شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی تبلیغات ، بازاریابی و صنایع وابسته در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه برابر با ۱۷ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌ المللی تهران برگزار شد.

    مقاله قبلیهم زمانی آوردگاه چاپ و تبلیغات
    مقاله بعدیساخت مواد ضد باکتری با فناوری چاپ ۳ بعدی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.