مدیر مجموعه نما پرچم گفت: تبلیغات محیطی در نمایشگاه و سطح شهر تهران بسیار ضعیف بود درصورتیکه این نمایشگاه میطلبید بیلبورد، تیزر تلویزیونی و دیگر تبلیغات را داشته باشد.
شهاب عباسپور؛ مدیر مجموعه نما پرچم درباره نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی گفت: به نظر بنده تبلیغات و اطلاعرسانی نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی وسیع نبود و سال به سال نیز بازخوردهای نمایشگاه کمتر میشود.
وی افزود: بهجای اینکه سیاست تبلیغ در نمایشگاهی که خود از جنس تبلیغات است، قویتر شود، سالانه ضعیفتر میشود. مسئله تبلیغات یکی از مهمترین مسائل در کسبوکار است ولی متأسفانه امسال سالنهای خوبی را در اختیار نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی قرار ندادند.
عباسپور ادامه داد: تبلیغات محیطی در نمایشگاه و سطح شهر تهران بسیار ضعیف بود درصورتیکه این نمایشگاه میطلبید بیلبورد، تیزر تلویزیونی و دیگر تبلیغات را داشته باشد، اگر تبلیغات محیطی صورت میگرفت همین سه سالن نیز میتوانست قویتر مورد بازدید قرار بگیرد.
مدیر مجموعه نما پرچم درباره تبلیغ در محیط نمایشگاه گفت: تبلیغات در محیط نمایشگاه بینالمللی ( تبلیغات محیطی ) میتوانست بازدیدکنندگان دیگری را از نمایشگاههایی که همزمان برگزار میشد، به بازدید از نمایشگاه تبلیغات ترغیب کنند. حتی میتوانستند خلاقیت نشان دهند و با نصب بنرهای جذاب افرادی که شبها به کنسرت در مرکز نمایشگاهی میآمدند را نیز به بازدید از نمایشگاه تبلیغات تشویق کنند اما متأسفانه این کار را نکردند.
وی با اشاره به تفکیک نمایشگاه چاپ و بستهبندی و نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی تأکید کرد: ما شرکتکنندگان باید دو بار هزینه حضور در نمایشگاه را بپردازیم و مجبوریم در یک ماه دفاتر کاریمان را تعطیل کرده و به کارهای نمایشگاه بپردازیم.
نمونه هایی از بهره مندی تبلیغات محیطی
عباسپور اظهار کرد: نمایشگاه تبلیغات سالبهسال کوچکتر میشود ولی متأسفانه ادغام مجدد دو نمایشگاه چاپ و تبلیغات را شاهد نیستیم؛ اگر این مورد صورت گیرد استقبال نیز بینظیر خواهد شد. بنده معتقدم تبلیغ کم نمایشگاه تبلیغات به صنف آسیب میزند. اگر این مجری نمیتواند از پس برگزاری نمایشگاه برآید، بهتر است کار را به مدیران مجرب دیگر بسپارد. متأسفانه مسئولان برگزاری در برگزاری نمایشگاه ضعیف عمل کردند و حتی برنامه یا تخفیفی برای غرفهگذاران قدیمی ندارند و به هر رستهای مانند انتشاراتیها نیز که ربطی به تبلیغات ندارند، در این نمایشگاه غرفه میدهند.
وی اشاره کرد: نمایشگاههایی مانند مبلمان و لوازم خانگی آنقدر تبلیغات گستردهای دارند که تمام مردم ترغیب به بازدید از آن نمایشگاهها میشوند، نمایشگاه تبلیغات نیز باید اینگونه باشد که متأسفانه نیست. من بارها به مسئولان برگزاری نمایشگاه پیشنهاد دادم که روبان گردنآویزهای نمایشگاه را به مجموعهی ما بسپارند تا آرم شرکت آوین را روی آن چاپ کنیم ولی امسال به من گفتند که ایکاش خودتان بیشتر پیگیری میکردید؛ متأسفانه برنامهریزی جامعی وجود ندارد.
بیشتر بخوانید: