فرِیا: شکلات هایی با طعم نروژ
فریا یکی از شرکت های قدیمی در زمینه تولید شکلات در نروژ محسوب می شود. شعار اصلی این برند در زمینه کسب و کار بسیار جالب است. این شعار با مضمون «تکه ای کوچک از نروژ» بسیاری از مشتریان را به خود جلب می کند. این شعار قدیمی شرکت در همکاری با موسسه تبلیغاتی SMFB به خوبی بازسازی و محور اصلی تبلیغات تازه قرار گرفت.
داستان کلی تبلیغ تازه فریا پیرامون یک جوان نروژی ساکن نیویورک می گذرد. این جوان در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارد. نکته جذاب ماجرا پس از حضور شخصیت اصلی در خانه یکی از دوستانش و مشاهده بسته نصفه شکلات فریا شکل می گیرد. به این ترتیب با یادآوری مزه تکرارنشدنی این شکلات در دوران کودکی بسیاری از المان های محیط رنگ تازه ای به خود می گیرد. این امر شخصیت اصلی ویدئو را برای بازگشت به نروژ و نزد پدر و مادرش ترغیب می کند. جریان کلی ویدئوی جذاب فریا بسیار آهسته و بدون المان های اکشن است. همین نکته نیز در نگاه نخست نظر هر مخاطبی را جلب می کند.
پایان ویدئوی تبلیغاتی فریا با حضور شخصیت اصلی در نروژ و فعالیت برای تاسیس یک سالن پوشاک و مد در شهر محل تولدش پایان می پذیرد. پیام اصلی این ویدئو کاملا واضح و تاثیرگذار است: مزه شکلات های فریا بدون توجه به مکانی که در آن زندگی می کنیم، یادآور کشور نروژ است.
بسیاری از برندها در زمینه فعالیت تجاری از نام کشور یا شهر منحصر به فردی استفاده می کنند. تاکید بر روی ارتباط میان برند و محیط جغرافیایی موردنظر برای بسیاری از افراد خاطرات زیادی را زنده می کند. به همین خاطر ما باید همیشه به دنبال استفاده از المان های محیطی و به طور کلی هر آنچه با برندمان در ارتباط است، در راستای بازاریابی نوستالژیک باشیم.
ادوبی: لذت نقاشی با باب راس
لینک تماشای ویدئو : https://youtu.be/LeCWO2uRnoo
باب راس، نقش مشهور و دوست داشتنی دهه ۸۰ میلادی، مدت ها پیش در سال ۱۹۹۶ درگذشت، با این حال در سال ۲۰۱۶ دوباره به دلیل یک تبلیغ جذاب در سراسر دنیا شناخته شد. پس از آنکه نت فلیکس برنامه قدیمی باب راس تحت عنوان «لذت نقاشی» را دوباره به لیست برنامه های در دسترس اش اضافه کرد، علاقه به این نقاش قدیمی دوباره زنده شد. باب راس در دهه اخیر در شبکه های اجتماعی، به طور ویژه اینستاگرام، بدل به یک ترند مشهور و داغ شد.
به این ترتیب استفاده از وی در دنیای تبلیغات نیز غیرمنتظره نخواهد بود. دنیای تبلیغات به طور کلی به دنبال هرگونه المان دوست داشتنی و خاطره انگیز برای مخاطب به منظور تعامل بهینه با وی است. همین امر برند ادوبی را به سوی استفاده از باب راس به عنوان سوژه تازه تبلیغاتی اش کرد.
ادوبی برای معرفی امکانات تازه نرم افزار مشهور فوتوشاپ نیاز به یک گرافیست حرفه ای داشت. هدف اصلی آنها ضبط و انتشار مجموعه ویدئوهای آموزشی برای افراد دارای مهارت های گرافیکی مختلف بود. در این میان ادوبی با همکاری موسسه رسانه ای لکر اقدام به استفاده از باب راس به عنوان محور اصلی تبلیغاتش کرد. این امر بار نوستالژیک بسیار زیادی برای مخاطب هدف به همراه داشت. به ویژه اینکه باب راس در طول دهه اخیر به دلیل پخش دوباره برنامه اش به شهرت بسیار زیادی نیز دست یافته بود.
عملکرد برند ادوبی در زمینه بازسازی شخصیت باب راس برای تولید ویدئوهای آموزشی حیرت برانگیز است. آنها از چاد کمرون، طراح کتاب های تصویری کودکان، برای شخصیت باب راس استفاده کردند. همچنین به سراغ شرکت تولید لباس های مشهور باب راس نیز رفتند. به این ترتیب شخصیت باب راس به طور کامل بازسازی شد.
جوان کوالسکی، رئیس موسسه رسانه راس، درباره اثر تبلیغاتی برند ادوبی اینگونه اظهار نظر کرده است: «باب راس در طول دوران فعالیتش به عنوان نقاش در تلاش برای افزایش انگیزه و تمایل مردم به هنر نقاشی بود. تبلیغ ادوبی در زمینه لذت طراحی دقیقا با هدف اصلی باب هماهنگ است، به همین خاطر همکاری لازم با مدیران این شرکت برای ساخت این ویدئوی تبلیغاتی انجام شد.»
بدون تردید زنده کردن نام یکی از نقاش های مشهور در قرن ۲۰ برای جلب نظر مخاطب هدف به محصولات تازه برند ادوبی بار احساسی و نوستالژیک بسیار زیادی برای مخاطب هدف دارد. مجموعه ویدئوهای آموزشی ادوبی در مورد نرم افزار فوتوشاپ با اختلاف بهترین عملکرد آنها در زمینه تبلیغات محسوب می شود.