نوستالژی های برتر دنیای تبلیغات

    مترجم: علی آل علی

    0
    353

    اویکس: یک بازسازی موفق دیگر در زمینه فیلم و سریال

    سریال خاطره انگیز «خانه شلوغ» برای نخستین بار در بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ در ایالات متحده و سایر کشورهای انگلیسی زبان به نمایش درآمد. این سریال به زودی نمادی از خاطرات نوستالژیک برای نسل میانسال و جوان شد. بسیاری از افراد هنوز هم برخی از قسمت های این سریال را در فضای آنلاین مشاهده و با هم به اشتراک می گذارند. پس از آنکه نت فلیکس در سال ۲۰۱۶ این سریال را دوباره بر روی فهرست پخش قرار داد، مدیران برند اویکس به دنبال استفاده از آن به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی شان رفتند.

    برن اویکس در زمینه تولید ماست های یونانی، گونه ای خاص از ماست، فعالیت دارد. در این کمپین از بازیگران اصلی سریال مانند باب سگت، دیو کولیر و جان استاموس استفاده شده است. به این ترتیب بار خاطره انگیزی این سریال برای طرفدارهای اصلی اش بسیار زیاد است. نکته جالب برای مخاطب هدف مشاهده روند افزایش سن و تغییرات ظاهری بازیگران سریال مشهور دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است.

    آدیداس: مسابقه تاریخی تنیس

    نوستالژی

    بیلی جین کینگ در سال ۱۹۷۳ در یک مسابقه هیجان انگیز تنیس موفق به پیروزی در برابر بابی ریگز شد. این مسابقه به دلیل شرکت نفر نخست تنیس بانوان و آقایان در یک مسابقه واحد سر و صدای بسیار زیادی کرد. آن مسابقه تاریخی از بسیاری از جهات برای نسل کنونی ورزشکاران زن اهمیت بسیار زیادی دارد.

    مسابقات ورزشی در رشته های مختلف تا میانه دهه ۵۰ میلادی هرگز برای بانوان گروه رقابتی نداشت. همین امر موجب تلاش های بسیاری از سوی فعال های مدنی برای راه اندازی بخش ورزش بانوان در رشته های مختلف شد. بابی ریگز در یکی از اظهارنظرهای جنجالی اش امکان کسب پیروزی در برابر ورزشکاران زن حتی در ۵۵ سالگی را عنوان کرده بود، با این حال در یک مسابقه تنیس رسمی در برابر بیلی جین کینگ که فقط ۲۵سال سن داشت، شکست خورد. این مسابقه تاریخی برای بسیاری از بانوان در سراسر جهان نوعی الگو برای فعالیت در رشته های ورزشی و کسب عنوان های مهم قهرمانی است.

    مسابقه مهم میان ریگز و جین کینگ نادرستی ادعاهای ریگز را اثبات کرد. از آن زمان تا به حال بسیاری از مسابقات مشابه برگزار شده است، با این حال هیچ کدام به اندازه آن مسابقه تاریخی دارای اهمیت و شهرت نیست. آن زمان کینگ به هنگام برگزاری مسابقه از یک جفت کفش کلاسیک آدیداس استفاده کرد. چندی پیش در سالگرد ۴۵ سالگی این مسابقه برند آدیداس اقدام به تولید مجدد کفش های کلاسیک آن مسابقه کرد. به این ترتیب توجه بسیار زیادی به این برند و آن مسابقه تاریخی معطوف گردید.

    بسیاری از برندها در رویدادهای مهم حضور دارند. این امر شامل حضور محصولات آنها نیز هست. نکته مهم توانایی برندها برای استفاده درست از محصولات و نقش شان در رویدادهای مهم است. آدیداس به خوبی این کار را انجام داده است.

    نکته جالب کمپین آدیداس عرضه کفش های کلاسیک تنیس در زمان برگزاری مسابقات آزاد استرالیا بود. به این ترتیب خاطره تاریخ سازی یک نسل قدیمی برای نسل جوان زنده شد. شاید اگر به لطف تبلیغ جذاب آدیداس نبود، اکنون کمتر کسی از آن رویداد تاریخی در ورزش تنیس اطلاع داشت.

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    مقاله قبلیانتخابات مجلس ؛ گرانی کاغذ را رقم زد
    مقاله بعدیبهره مندی از چسب حساس به فشار در صنعت بسته بندی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.