تسکو: خاطرات یک نسل
هیچ چیز به اندازه فیلم های قدیمی که افراد در خانه گرفته اند، بار نوستالژیک ندارد. فروشگاه زنجیره ای تسکو در یکی از تبلیغات موفق اش اقدام به استفاده موثر از خاطرات خانوادگی برای جلب نظر مخاطب هدف کرده است. در ویدئوی رسمی این کمپین روند افزایش سن اعضای یک خانواده با استفاده از فیلم های مختلف نشان داده شده است. نکته مهم در این میان تاکید بر روی حضور مداوم اعضای خانواده در شعبه های مختلف تسکو برای خرید کریسمس است. به این ترتیب تاثیرگذاری این فروشگاه بر روی خاطرات یک خانواد به خوبی به تصویر کشیده می شود.
در این ویدئوی تبلیغاتی باز هم حضور آژانس تبلیغاتی Wieden + Kennedy قابل توجه است. در حقیقت بسیاری از برندهای بزرگ با همکاری این آژانس با سابقه تبلیغات نوستالژیک شان را تولید و رونمایی کرده اند.
مایکروسافت
لینک تماشای ویدئو : https://youtu.be/qkM6RJf15cg
اگرچه مرورگر اینترنت اکسپلورر دیگر وجود خارجی ندارد، اما تبلیغ مشهور مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. این تبلیغ حتی در جشنواره وبی نیز نامزد کسب جایزه شد. محور اصلی تبلیغ موردنظر مرور خاطرات مشتریان مایکروسافت با محصولات مختلف این غول دنیای فناوری از دهه ۹۰ به این سو است. به این ترتیب بسیاری از افراد تجربه های لذت بخش شان در زمینه استفاده از محصولات این غول دنیای کسب و کار را مرور کردند.
نکته مهم درخصوص تبلیغات نوستالژیک موفقیت هرچه بیشتر برندهای دارای محصولات قدیمی است. مایکروسافت در این زمینه خیل عظیمی از محصولات برای بازنمایی را دارد. به همین خاطر اشاره به داستان مرورگر اینترنت اکسپلورر برای بسیاری از طرفدارهای این برند جذابیت خاصی داشت.
منبع: فرصت امروز