۱۲ اتفاق مثبتی در دوران پساکرونا

    0
    38
    اتفاق

    در روزگار فعلی تمامی افراد در حال صحبت از ضررهای اقتصادی ویروس کرونا هستند. اگرچه نمی توان آنها را کتمان کرد، با این حال فراموش نکنید که با ماندن در مشکلات، هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. اگر از ادامه فعالیت خود ناامید هستید، قصد داریم تا نگاهی به فضای کاری در دوران پس از ویروس کرونا داشته باشیم. درواقع ایجاد انگیزه در شرایط سخت حال حاضر، می-تواند یکی از بهترین اقدامات باشد. در این راستا به بررسی ۱۲ اتفاق مثبت پس از طی شدن ویروس کرونا خواهیم پرداخت.

    اتفاق

    ۱-در برابر مشکلات آستانه تحمل بالاتری پیدا خواهیم کرد

    هیچ بیماری ای تا به این اندازه موفق نشده بود که در وسعت جهانی تاثیرگذار باشد. درواقع همه ما مجبور به تحمل شرایط هستیم. این مسئله باعث می شود تا دیگر ناملایمات سختی سابق را نداشته باشد. درواقع مقاومت بزرگ‎ترین درسی است که از شرایط حال حاضر می توان آموخت.

    فراموش نکنید که علی رغم تمامی گله ها، کرونا را می توان یک اتفاق مثبت تلقی کرد. علت این امر به این خاطر است که میزان مرگ و میر آن بسیار کم بوده و بهترین نقطه شروع برای آمادگی و موارد سخت تر محسوب می شود. درواقع اگر درصد کشندگی این ویروس بسیار بالا بود، به علت عدم آمادگی جهانی، شاهد فاجعه ای غیرقابل جبران و کاملا نابودگر بودیم.

     

    ۲-به دنیای جدیدی وارد شده ایم

    تا قبل از کرونا، روش های جدید کاری نظیر دورکاری و استفاده از جدیدترین ابزارها نظیر برگزاری وبینار، به صورت جهانی مورد استفاده قرار نمی‎گرفت، با این حال در حال حاضر مدیران به این واقعیت دست پیدا کرده اند که برای انجام کارها صرفا به حضور کارمندان در شرکت نیازی نبوده و می توان بسیاری از نشست ها و سفرهای کاری را به صورت اینترنتی انجام داد. همچنین با توجه به این امر که استفاده از اینترنت افزایشی چشمگیر را پیدا کرده است، ضرورت بازاریابی اینترنتی، بهتر نمایان شده است. درواقع پس از پایان کرونا، برندها در این دو زمینه عملکرد به مراتب بهتری خواهند داشت.

     

    ۳-مهارت حل مسئله بهبودی چشمگیر پیدا کرده است

    مهم ترین مسئله در شرایط حال حاضر، مسئله بقا است. درواقع همه افراد سعی دارند تا خود را با شرایط جدید انطباق داده و راه حل هایی را پیدا کنند که در این زمینه شاهد خلاقیت های جالبی از سوی برندهای مختلف هستیم. همچنین تقریبا تمامی برندهای جهان، راهکارهایی را برای بقای برند خود و کمک به دیگران ارائه کرده اند. درواقع بنا بر یک جمله مشهور، هرآن چیزی که تو را نابود نکند، قوی تر خواهد ساخت. به همین خاطر پس از طی کردن این مرحله، قدرت بالاتری را خواهیم داشت و در برابر مشکلات مشابه کاملا ایمن خواهیم بود.

     

    ۴-همدلی افزایش پیدا کرده است

    کرونا به همگان آموخت که با اتحاد و کمک به یکدیگر می توان حتی سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشت. در این رابطه بیل گیتس اعلام کرده است که شرایط حال حاضر درست به مانند یک جنگ جهانی است که این بار تمامی کشورها در یک جبهه قرار داند. این مسئله یک تمرین جهانی برای همدلی بوده و نشان می دهد که یکپارچه بودن تا چه اندازه می تواند مزیت به همراه داشته باشد.

    درواقع حتی برندهایی که رقیب یکدیگر نیز محسوب می شدند در شرایط حال حاضر افق دید خود را گسترش داده و برای حفظ صنعت خود با یکدیگر همکاری می کنند. این مسئله حتی در دوران پس از کرونا نیز می تواند رخ دهد و نگاهی جدید به مقوله رقابت شکل گیرد.

     

    ۵-در جهان پاکیزه تری زندگی خواهیم کرد

    اگرچه ممکن است این مورد را به کسب و کارها مرتبط ندانید، با این حال لازم است توجه داشته باشید که محیط آلوده، افراد را در معرض بدترین بیماری ها قرار خواهد داد. فراموش نکنید که سازمان های محیط زیستی بارها اعلام کردند که باید تغییری در روند کار صنایع و کسب وکارها ایجاد شود. در غیر این صورت زمین به مکانی غیرقابل زیست تبدیل خواهد شد، با این حال در این بیش از یک ماه قرنطینه خانگی، اتفاقات مثبتی رخ داده و زمین امکان بازیابی پیدا کرده است.

    درواقع در هیچ حالتی عملا ممکن نبود که تمام جهان را به توقف اقدامات مجبور کرد، با این حال کرونا این فرصت را ایجاد کرده است. به همین خاطر اگر تغییرات لازم را حفظ کنیم، دیگر جهان پیش رو فاجعه‎بار نخواهد بود. درواقع ویروس کرونا بیش ترین خدمت را به محیط زیست کرده است و امیدواریم که شرایط بهبود یافته، مورد قدردانی قرار گرفته و بار دیگر اوضاع به حالت سابق خود بازنگردد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار بازاریابی کاربردی در شرایط بحران کرونا

    ۶-سطح بهداشت جهانی افزایش پیدا کرده است

    تا قبل از ویروس کرونا تعداد افرادی که از دستکش استفاده کرده و به شستن مداوم دست ها توجه داشتند، بسیار کم بود، با این حال ویروس کرونا باعث شده است تا میزان بهداشت جهانی روند رو به رشد فوق‎العاده ای را پیدا کند. همچنین فراموش نکنید که برندهای حوزه دارو، بهداشت و سلامت رونق فوق‎العاده ای را در شرایط حال حاضر پیدا کرده اند. همچنین روان‎شناس ها بر این باور هستند که پس از ویروس کرونا، شاهد بهبود روابط افراد با یکدیگر و میزان رضایت از زندگی خواهیم بود.

    درواقع در شرایطی که وقت گذراندن در کنار دوستان یک رفتار همیشگی و معمولی تلقی می شد، در حال حاضر دلتنگی های بسیاری را به همراه داشته و بدون شک نبود یک چیز، باعث می شود تا قدر آن را بیشتر بدانیم. در نهایت پیش‎بینی می شود که با توجه بیشتر به مسئله بهداشت و بهبود تغذیه، شاهد بیماران کمتری باشیم. بدون شک بیماران کمتر نیاز به مرخصی و از دست دادن نیرو کاری را کاهش خواهد داد.

     

    ۷-شغل های آینده شناسایی شدند

    اینفلوئنسرها و کسب و کارهای اینترنتی کمترین آسیب را از شرایط فعلی محتمل شده اند. به همین خاطر باید شاهد فعالیت‎های بیشتر در این حوزه ها باشیم. این امر می تواند یک بازار پرطرفدار را ایجاد کند که تاکنون آنطور که باید مورد توجه نبوده است. درواقع در شرایط حال حاضر بسیار عجیب است که فردی شغل خود را واینری(کمدین اینترنتی) معرفی کند، با این حال در جهان پساکرونا، این امر یکی از شغل های محبوب هم‎رده بهترین هایی نظیر وکالت و مهندسی خواهد شد.

    همچنین این نکته بار دیگر یادآوری شده است که چرا تمامی برندها باید در زمینه تولید محتوا و فروش اینترنتی، فعالیت و سرمایه ‏گذاری داشته باشند.

     

    ۸-کمک کردن بهترین تبلیغ خواهد شد

    در شرایط حال حاضر برندها بودجه تبلیغاتی خود را صرف کمک به مراکز درمانی و اقدامات لازم برای مهار این ویروس کرده-اند. این مسئله باعث شده است تا نام آنها در صدر اخبار قرار گیرد. درواقع این امر که برای جامعه هدف مفید باشید، به مراتب بهتر از آن است که صرفا از خودتان تعریف کنید.

    پیش‎بینی ها حاکی از آن است که در جهان پساکرونا، برندهایی که کمک های مالی قابل توجهی را برای بهبود اوضاع داشته اند، محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد. این امر ممکن است که برای همیشه، شیوه تبلیغاتی را تغییر دهد. برای مثال به جای این امر که رقمی میلیونی برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی صرف شود، از آن برای انواع کمک ها و حمایت ها استفاده کنیم.

     

    ۹-فرصتی برای بهبود مهارت ها پیدا شده است

    اگر در گذشته افراد برای خواندن کتاب، گذراندن دوره آموزشی، گوش دادن به پادکست و اقداماتی از این قبیل، بهانه های متعددی را داشته اند کرونا باعث شده است تا به علت قرنطینه خانگی، فرصتی ایده آل برای بهبود مهارت ها شکل گیرد. این امر باعث خواهد شد تا حتی پس از طی کردن این مرحله، امکان پیداکردن فرصت های شغلی بهتر وجود داشته باشد. همچنین ضرورت آماده بودن برای شرایط بحرانی و ایجاد یک صندوق، به امری کاملا الزامی تبدیل شده است.

    درواقع در جهان آینده، برندها تلاش خواهند کرد که از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و به جای آن منابع مادی لازم برای مقابله با یک بحران را ایجاد کنند.

     

    ۱۰-تعادل بهتری میان کار و زندگی شخصی شکل خواهد گرفت

    ممکن است یک مدیر شرکت کم ترین زمان ممکن را برای سپری کردن در کنار خانواده خود داشته باشد، با این حال شرایط فعلی فرصتی ایده آل برای تمرین بیشتر در کنار هم بودن، محسوب می شود. فراموش نکنید که در جهان پساکرونا، استفاده از به‎روزترین تکنولوژی ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و این امر از حجم و سختی انجام کارها می کاهد.

    تحت این شرایط امکان ایجاد تعادل بهتر میان کار و زندگی شخصی مهیاتر خواهد بود. برای مثال اگر مدیر یک شرکت دیگر نیازی به سفر کاری و شرکت در نشست ها نداشته باشد، به این معنا خواهد بود که فرصت در کنار خانواده بودن، به مراتب بیشتر است.

     

    ۱۱-تکمحصولی بودن از بین خواهد رفت

    بدون شک اگر شرکت ها حوزه فعالیت گسترده ای داشته و منابع درآمدی آنها تنها از یک طریق نبود، در شرایط حال حاضر وارد یک بحران نمی شدند، با این حال این مسئله برای اکثر کسب وکارها اتفاق نیفتاده و احتمالا پس از پایان این شرایط، شاهد اقدامات جدید در حوزه های گوناگون از سوی برندها خواهیم بود. این سیاست فضای کسب و کار را ایمن تر خواهد کرد.

     

    ۱۲-رقبا کاهش پیدا خواهد کرد

    پس از پایان کرونا بسیاری از حوزه های کاری دیگر طرفداران سابق را نداشته و افراد به دنبال حوزه های جدید خواهند بود. این مسئله از دو نظر قابل توجه است، نخست شرایط بهتری برای برندهای باقی‎مانده به وجود خواهد آمد و دیگر آنکه از توجه بیش از حد در یک حوزه جلوگیری می شود. این امر باعث خواهد شد تا اقتصاد قدرتمندتری در اکثر کشورها ایجاد شود.

    در نهایت توجه داشته باشید که بد و یا خوب بودن شرایط، تنها به طرز تفکر و عملکرد شما بستگی خواهد داشت. درواقع در همین شرایط حال حاضر، بسیاری از افراد موقعیت بهتری پیدا کرده و برند آنها رشد کرده است. در این رابطه توصیه می شود که اقدامات برندهایی را که آسیب چندانی را ندیده اند مورد بررسی قرار داده و خود را برای فعالیت بهتر، از همین امروز آماده کنید.

    مقاله قبلیکم کاری سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات
    مقاله بعدیصدمات همه گیری کرونا به بازار نشر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.