رپورتاژ آگهی روشی تاثیرگذار بر برندسازی

    0
    52
    رپورتاژ آگهی

    رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مهم و تأثیرگذار برای تبلیغ هر کسب‌وکاری است که مشتریان نیاز دارند تا به‌صورت گسترده و مطابق با سلیقه خود آن را در بسترهای موردنظرشان انتشار بدهند. تأثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیان‌گذار گوگل، ایده گوگل را با بک‌لینک شروع کرد. لری پیج در خواب دید که اعتبار مطالب سایت‌ها را می‌توان با بک‌لینک‌ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هرچند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک‌لینک‌ها می‌پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک‌لینک‌های دائمی و طبیعی، درج گزارش آگهی یا همان رپورتاژ است.

    هر روزه کاربران زیادی را می‌بینیم که به تبلیغاتی نیاز دارند که مطمئن و هم‌زمان تأثیرگذار باشد. نکته حائز اهمیت این است که نوشتن تبلیغات و گذاشتن محتوای تبلیغاتی دیگر مانند گذشته انجام نمی‌شود و با توجه به پیشرفت علم و فناوری، تبلیغات نیز از این قاعده مستثنا نیست و به همین دلیل است که نوشتن رپرتاژ آگهی از محبوبیت بالایی بین کاربران دنیای وب برخوردار است. از این طریق کاربران می‌توانند خیلی راحت مخاطبان خود را جذب کنند.

    البته محبوبیت رپرتاژ آگهی تنها به این موضوع محدود نمی‌شود و در کنار این موارد سئوی سایت و محتوا و همچنین رتبه‌ای که برای سایت در نظر گرفته می‌شود نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود. از این‌رو نوشتن و تولید یک محتوای رپورتاژ آگهی به‌صورت اصولی اهمیت بیشتری از جنبه تبلیغاتی آن خواهد داشت. از این‌رو در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که نوشتن رپرتاژ آگهی چه تأثیری خواهد داشت و چرا هزینه کردن برای رپورتاژ آگهی به سود شما خواهد بود.

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی که روزگاری تنها با تحلیل گزارشگران و سردبیران مجلات ویرایش و تنظیم می‌شد امروزه حتی در تعاملات نیز توانسته روابط ارزشمندی را به وجود آورد و به همین دلیل است که اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را درخشان‌تر کنید بهتر است که حتی یک نیم‌نگاهی نیز به تأثیر رپورتاژ داشته باشید.

    استفاده از این نوع روش برای تبلیغات می‌تواند شما را در کانال‌های مناسب مانند انواع شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و سایت‌های مختلف به کاربران نشان دهد و درنتیجه از شما و کسب‌وکارتان یک فرد شناخته شده بسازد؛ اما پیش از هر چیزی بهتر است که بیشتر با چیستی این موضوع آشنا شویم. نوشتن و تولید یک محتوای مناسب برای رپورتاژ آگهی جایگاه مناسبی را برای شما رقم می‌زند و درنتیجه باعث می‌شود تا خیلی راحت از رقبایتان پیشی بگیرید.

    دانشنامه موجود در سایت Entrepreneur رپورتاژ آگهی را این‌طور معرفی می‌کند که یک اطلاعیه از سمت روابط‌عمومی که هدف آن نیز اطلاع‌رسانی فعل‌وانفعالات به مردم است و می‌تواند عموم مردم را از رسانه‌های خبری و سایر انتشاراتی که با کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در ارتباط هستند، آشنا کند. بر این اساس یکی دیگر از تعاریف مرسوم در این دانشنامه برای ثبت رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از آن می‌توانید یک داستان خبری را به یک سبک معمول روزنامه‌نگاری در سایت‌های مختلف منتشر کنید.

    انتشار رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مؤثر برای انتقال مطالبی است که می‌توانند درباره یک شرکت با عموم مردم صحبت کنند و درنتیجه ارزش یک مطلب را به‌طور چشمگیری بالا ببرند. در گذشته ولی این امکان خیلی کمتر برای مردم و صاحبان کسب‌وکار وجود داشت تا به‌طور رسانه‌ای دیده شوند زیرا خبرها عمدتاً تنها از طریق رسانه‌های فعال خبری به‌صورت چاپی انجام می‌شد. ولی امروزه ما شاهد گسترش فضا و بسترهای اینترنتی هستیم که می‌توانند از طریق کانال‌های مختلف اطلاعیه‌های مختلفی را پخش و یک بستر مناسب برای مشتریان بالقوه ایجاد کنند.

    رپورتاژ آگهیموارد استفاده از رپورتاژ آگهی

    زمانی که می‌خواهید یک رپورتاژ را منتشر کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که محتوای تولید شده برای آن باید هدفمند و مناسب باشد به‌طوری که دربردارنده اطلاعات مربوط به یک دستاورد و یا رویداد خاص باشد. در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند لحظات به‌یادماندنی را برای مشتریان و کاربر ایجاد کند و درنتیجه نقاط عطف در کسب‌وکار را نیز افزایش دهد. به‌طورکلی برای انتشار رپرتاژ آگهی بهتر است که در مواردی مانند زیر استفاده کرد:

    • مراسم‌های باشکوه برای آغاز یک کسب‌وکار و یا بازگشایی؛
    • تأسیس وب‌سایت‌های جدید؛
    • عرضه محصولات جدید؛
    • بهبود یک محصول و یا ایجاد محبوبیت برای آن؛
    • توسعه دادن به خط تولید یک محصول؛
    • عرضه مجدد یک محصول که تولید آن متوقف شده بود؛
    • افتتاح یک فروشگاه جدید و یا دفتر جدید؛
    • همکاری با یک شرکت و یا ادغام شدن با شرکت‌های مختلف؛
    • همکاری کردن با یک مشتری برجسته؛
    • بازسازی کردن برند؛
    • حضور در کانال‌های مختلف و معروف اینترنتی؛
    • استخدام یک فرد جدید و مهم در شرکت؛
    • دریافت جوایز معتبر؛
    • میزبانی کردن از یک کارگاه و یا سمینار؛
    • حضور در یک رویداد محلی و یا ملی؛
    • حضور در یک رویداد بین‌المللی؛
    • گرامیداشت یک سالگرد مهم و یا یک اتفاق مهم.

    یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که اگر شرکت شما آن‌قدر بزرگ است که می‌توانید برای آن یک دپارتمان خبری در نظر بگیرید، بهتر است که همه اعضای گروهتان را از مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی بهره‌مند سازید.

    رپورتاژ آگهیمزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

    یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از رپورتاژ بدون شک این است که ماهیت عمومی و فراگیر دارد که همین موضوع می‌تواند کسب‌وکارها را با ارزش‌تر کند. مورد بعدی خوش‌نگاشت بودن رپورتاژ و همین‌طور پتانسیل بالایی است که در جذب مخاطب دارد و از این‌رو می‌توان خیلی راحت آن را در یک بستر اینترنتی منتشر کرد و مخاطبان را در کمترین زمان ممکن به محتوای تولید شده جذب کرد؛ اما از دیگر موارد مهمی که در نوشتن رپورتاژ و منتشر کردن آن تأثیر بسزایی دارد می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

    • رپورتاژ برای تمامی کسب‌وکارها چه بزرگ و چه کوچک مناسب است؛
    • کسب‌وکارها با استفاده از رپورتاژ دیده می‌شوند؛
    • با استفاده از سئوی قوی می‌توان بازدید از سایت‌های حاوی محتوا را در رتبه‌بندی خوبی قرار داد؛
    • تقویت کردن اعتبار یک برند با استفاده از آن؛
    • مقرون‌به‌صرفه بودن رپورتاژ آگهی.

    روش‌های مؤثر برای تهیه یک رپورتاژ آگهی استاندارد

    برای اینکه رپورتاژ آگهی موفقی داشته باشید بهتر است که این مراحل را به‌خوبی طی کنید:

    • با عنوان‌های جذاب و یک مقدمه جالب شروع کنید؛
    • اطلاعات را به‌صورت واقعی و کاربردی در اختیار کاربر قرار دهید؛
    • از نقل‌قول استفاده کنید؛
    • از خودتان تعریف کنید؛
    • منحصربه‌فرد عمل کنید؛
    • زمان انتشار رپورتاژ را مشخص کنید.

    رپورتاژ نگاری

    رپرتاژ نگاری یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای طراحی یک برند و همچنین ثبت کردن تبلیغات گسترده در بسترهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی است که می‌توان گفت با دنیای طراحی سایت نیز ارتباط گسترده‌ای دارد. امروزه شاهد این هستیم که بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها نیز برای معرفی خود از روش‌های نگارش رپورتاژ استفاده می‌کنند و با این روش هر چه بیشتر خود و مزایای موجود در برند را به مشتریان معرفی خواهند کرد. از این‌رو از رپورتاژ آگهی خبری، استفاده می‌کنند و با این روش به‌طور غیرمستقیم هم محصول موردنظر و یا برند را به همراه مزایای موجود در آن به کاربر معرفی خواهند کرد.

    با استفاده از تبلیغات غیرمستقیم مشتریان خیلی راحت‌تر به مزایای موجود در یک برند و یا محصول پی می‌برند و در زمان مشاهده محصول خیلی راحت‌تر به آن اعتماد می‌کنند. از این‌رو کاربران اگر از همان ابتدا مطلب جذاب و گیرا نوشته شود تا انتها آن را مشتاقانه دنبال می‌کنند. در حقیقت رپورتاژ تبلیغاتی یکی از راه‌های جذابی است که کاربران را برای دنبال کردن محتوای مفید تشویق می‌کند. به‌عنوان یک مخاطب با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توانید همواره نیمه پر لیوان را ببینید و به همین دلیل است که در این روش تبلیغاتی همواره از مزایای موجود در یک برند و یا محصول صحبت می‌شود.

    در این بین می‌توان به یک نکته حائز اهمیت اشاره کرد و آن هم این است که چگونه می‎توان رپورتاژ‌نگاری را در سایت‌های معتبر انجام داد و در نهایت نتیجه‌ای رضایت‌بخش را برای کاربر و مشتریان دریافت کرد.

    رپورتاژ آگهینکات بااهمیت رپورتاژ

    برای اینکه رپرتاژنگاری شما با استانداردهای لازم در سایت‌ها و با سئوی دقیق بارگزاری شود باید این مواردی را برای هر چه مؤثرتر بودن نزد مشتری در نظر بگیرید. نحوه چگونگی تهیه اخبار برای رپرتاژ نگاری، کمک گرفتن از یک تیم بازاریاب و همچنین همکاری با یک تیم متخصص در زمینه مارکتینگ می‌تواند شانس داشتن یک شرایط مطلوب برای برندسازی و تولید کالا را برای شما افزایش دهد.

    ثبت رپورتاژ خبری بهتر است که در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مطمئن و موردقبول بسیاری از کاربران هدف انجام شود. محتوایی که برای رپورتاژ تبلیغاتی در نظر می‌گیرید باید با سلیقه مخاطب و همچنین سایت‌هایی که قصد منتشر کردن آن را دارید هماهنگ باشد تا درنتیجه بازخورد مناسبی از محتوای تولید شده بگیرید.

    به همین دلیل است که می‌توان گفت استفاده کردن از رپورتاژنگاری یکی از روش‌های هوشمندانه‌تر برای تبلیغ غیرمستقیم است و برای جذب مخاطب راه‌حل مناسب‌تری است. به همین دلیل است امروزه بسیاری از رسانه‌ها می‌کوشند تا محصولات و برند موردنظر را به بهترین نحو به مشتریان و مخاطبان خود معرفی کنند. به همین دلیل معمولاً وجه منفی برند و محصول کمتر در این موضوع مشاهده می‌شود. درصورتی‌که این سه مورد را در هنگام تولید رپورتاژ در اولویت قرار دهید، یک رپورتاژنگاری مناسب خواهید داشت.

    رپورتاژنگاری و وبلاگ‌سازی

    استفاده از لینک‌سازی‌های معتبر و مطابق با استانداردهای گوگل یکی از دلایل اصلی است که می‌توانید با آن از یک رپورتاژنگاری مناسب داشته باشید. قیمت رپورتاژ آگهی در این زمان هم برای کاربر مناسب‌تر خواهد بود و از این‌رو تمامی اقدامات به‌گونه‌ای انجام خواهد شد که دقیقاً با استانداردهای گوگل و سئوی سایت‌های معتبر یکسان باشد. این یک امتیاز مثبت برای شما و همچنین سایت شما خواهد بود زیرا هراندازه که سعی کنید استانداردهای موجود در یک صفحه را برای یک رپورتاژ تبلیغاتی با گوگل تطبیق دهید؛ درنتیجه در موتور جستجو در ردیف اول قرار خواهید گرفت و همچنین در صفحه اول جستجوها ظاهر خواهید شد.

    ایجاد کردن وبلاگ، وبلاگ‌نویسی و ارائه محتوا با استفاده از لینک‌های استاندارد می‌تواند برای طرفین یعنی کارفرما و صاحب سایت نیز مؤثر باشد. در قدم اول باید محتواهایی که ازنظر شما برای مشتریان مفیدتر خواهد بود را ارائه دهید و در قدم دوم باید لینک‌دهی را به صفحات معتبر آغاز کنید و همان‌طور که گفته شد باید این لینک‌دهی به صورتی باشد که سایت و هویت آن معتبر و مرتبط با رپورتاژ آگهی شما باشد.

    در هر دو صورت بهتر است که ارتباط دوسویه برای کاربر و مشتریان محفوظ باشد تا درنتیجه رپورتاژنگاری و ثبت آن برای مخاطب و کارفرما از همه جهات مفید واقع شود. پس بهتر است که در نهایت استانداردها و اصول کار خود را به‌گونه‌ای پایه‌گذاری کنید که مطابق با استانداردهای صد درصدی گوگل باشد.

    رپورتاژنگاری به‌منظور بالا بردن رتبه سایت و بازدیدها گوگل

    همان‌طور که در تیترهای قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم شما می‌توانید برای بالا رفتن رتبه خود در گوگل و همچنین سایت‌هایی که برای آن رپورتاژ بارگزاری کردید، سئوی سایت و همچنین استانداردهای مربوط به آن را رعایت کنید و درنتیجه به هدفی که از رپورتاژنگاری دارید برسید. در هر صورت باید بدانید که استانداردها و همچنین لینک‌هایی که برای سایت در نظر گرفته‌اید مهم هستند. پس با در نظر گرفتن این موارد خیلی راحت می‌توانید به هدفی که از بازدید سایت و بالا بردن رتبه دارید برسید.

    در این صورت است که کاربر می‌تواند تنها با یک سرچ کوتاه در موتور جستجوگر گوگل، محتوایی که شما برای تبلیغ رپورتاژ تهیه کرده‌اید را در رتبه اول مشاهده کنید و بدون دردسر و تنها با یک کلیک آن را بیابید. همچنین سرچ شما می‌تواند در صفحه اول سرچ سایت‌های گوگل قرار بگیرد.

    زمان تأثیر رپورتاژ

    زمان تأثیر ریپورتاژ چقدر است؟ چگونه می‌توان زمان تأثیر رپورتاژ را به طرز قابل‌توجهی کاهش داد؟ آیا سایتی که در آن محتوا را قرار می‌دهیم می‌تواند بر زمان تأثیر رپورتاژ تأثیرگذار باشد؟ از چه محتوایی استفاده کنیم تا زمان تأثیر رپورتاژ را کاهش دهد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که معمولاً در مورد زمان تأثیر رپورتاژ پرسیده می‌شوند؛ اما قبل از پاسخ به این سؤالات اجازه دهید در مورد خود رپورتاژ آگهی نکاتی را مطرح کنیم. امروزه روش‌های برندسازی و بازاریابی تغییرات زیادی کرده‌اند و خیلی از استراتژیست‌ها در حوزه بازاریابی، سعی می‌کنند تا با استفاده از روش‌های نوین و کارآمد، بتوانند فروش و درآمد بالا را برای یک سازمان یا شرکت به ارمغان بیاورند.

    ریپورتاژ آگهی درواقع یک محتوا یا مقاله کامل است که عمدتاً در سایت‌های پربازدید محتوایی منتشر می‌شود. کاربران مختلف امروزه سایت‌های زیادی را مورد بازدید قرار می‌دهند. معمولاً سایت‌های خبری، سایت‌هایی هستند که بیشترین بازدید را دارند. سایت‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی نیز به همین شکل هستند و بازدیدکنندگان زیادی دارند. همین‌الان اگر ۵۰ سایت برتر ایران را موردبررسی قرار دهیم، بیش از ۳۰ تا از آن‌ها سایت‌های خبری یا سایت‌های حوزه اخبار و اطلاعات مختلف و سرگرمی محسوب می‌شوند.

    کاربران، متناسب با نیاز خود یک واژه یا عبارت خاص را جستجو می‌کنند و وارد مقالات مختلف (که درواقع ریپورتاژ آگهی هستند) می‌شوند. رپورتاژ آگهی درواقع موضوع موردنظر کاربر را به‌طور کامل تشریح می‌کند و در انتها (حتی در میان ریپورتاژ) او را به سمت یک سایت مشخص هدایت می‌کند. درواقع رپورتاژ آگهی یک روش بسیار خوب برای گرفتن بک‌لینک برای سایت‌های مختلف است. معمولاً کاربران و وب‌مستران این روش تبلیغاتی را روشی مؤثر و کارآمد می‌دانند.

    ویژگی خوب رپورتاژ آگهی این است که معمولاً تاریخ انقضا ندارد؛ یعنی شما می‌توانید آن را به‌صورت منحصربه‌فرد برای سازمان یا شرکت خود در سایت‌های خبری و سایت‌های پر بازدید انتشار بدهید. اگر هوشمندانه یک مقاله را بنویسید هیچ‌وقت موضوع و محتوای شما کهنه نمی‌شود. درواقع با استفاده از مقاله‌ای که منتشر کنید، می‌توانید بک‌لینک‌های خوبی از مخاطبان سایت‌های پربازدید بگیرید و کاربران آن‌ها را تبدیل به یک مشتری همیشگی محصولات خودتان کنید.

    رپورتاژ آگهیتکنیک‌های مفید در نگارش رپورتاژ آگهی

    بدون هیچ شکی بک‌لینک گرفتن از سایت‌های دیگر باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود و سبب می‌شود که کاربران و مخاطبان سایت‌های پربازدید و خبری، به وب‌سایت شما مراجعه کنند. در این صورت مطمئناً با بازدید بیشتر، رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد. شما باید یک متن جذاب و منحصربه‌فرد در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید بنویسید. سعی کنید که نوع نوشتن ریپورتاژ آگهی به‌گونه‌ای باشد که تبلیغاتی بودن آن تا آنجا که ممکن است واضح نباشد. یعنی شما باید سعی کنید یک متن را برای کاربر بنویسید که نیاز او را برطرف کند.

    شما می‌توانید از بنرها، شعارهای تبلیغاتی، عناوین جذاب و مفید و… استفاده کنید. این ویژگی در اختیار خودتان است؛ اما مطمئناً باید تمام تلاشتان را کنید تا رپورتاژ آگهی به بهترین شکل ممکن ایجاد شده باشد تا تأثیر زیادی بر مخاطب و خواننده آن داشته باشد.

    چگونه مدت‌زمان تأثیر رپورتاژ را بالا ببریم؟

    نکته بسیار مهم این است که مدت‌زمان تأثیر رپورتاژ پس از انتشار و بک‌لینک در موتورهای جستجو (به‌خصوص گوگل) چقدر است؟ اخیراً تحقیقات بسیار زیادی در زمان تأثیر رپورتاژ انجام شده و به‌صورت تجربی و حدودی می‌توان گفت چهار روز بعد از اینکه شما لینک‌های خود را قرار دهید، در رتبه‌بندی گوگل اعمال می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر میانگین زمان تأثیر رپورتاژ چهار روز است. البته به هر دلیلی ممکن است این زمان کم یا زیاد شود. به‌عبارت‌دیگر در این چهار روز کراول‌ها و خزنده‌های گوگل صفحات مختلف لینک شده را موردبررسی قرار می‌دهند. پس‌ از ایندکس شدن این لینک‌ها، شما می‌توانید تأثیر رپورتاژ را ببینید.

    وقتی که شما یک رپورتاژ را در یک سایت خبری معتبر ارائه می‌کنید، بازدیدکنندگان آن سایت، روی لینک‌های شما کلیک می‌کنند و به سایت شما می‌آیند. درواقع میزان بازدید سایت شما به‌اندازه قابل‌توجهی بالا می‌رود. شما می‌توانید تعداد بازدیدها را در سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس(analytics.google.com)  به‌خوبی مشاهده کنید. وقتی که میزان بازدید سایت بالا برود، قاعدتاً احتمال اینکه بازدیدکنندگان سایت از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید استفاده کنند نیز، بیشتر خواهد شد.

    البته همان‌طور که گفتیم این بستگی به محتوای جذاب و کاربرپسند شما دارد. اگر شما در یک سایت معتبر و خوب یک متن را قرار دهید اما متن شما جذاب و کاربرپسند نباشد هیچ بک‌لینکی از آن نخواهید داشت؛ اما با یک متن جذاب سئو شده و کامل -که نیاز کاربر را برطرف می‌کند- قطعاً می‌توانید زمان تأثیر رپورتاژ را به‌خوبی حس کنید.

    جایگاه مناسب رپورتاژ

    سامانه‌های خبری و سایت‌های تحلیلی و مجله‌های مختلف سرگرمی و هنری که امروزه در کشور مطرح هستند جزو سایت‌های برتر محسوب می‌شوند. معمولاً این سایت‌ها به‌واسطه اینکه بازدید بسیار زیادی دارند می‌توانند به‌عنوان یک مکان مناسب برای رپورتاژ آگهی در نظر گرفته شوند. البته رپورتاژ آگهی هایی که معمولاً این سایت‌ها ارائه می‌دهند، محدود است. مثلاً یک ریپورتاژ آگهی را صرفاً برای یک ماه یا چند ماه در نظر می‌گیرند و پس‌ازاین مدت، آن را از سایت برمی‌دارند. ولی به‌هرحال شما می‌توانید در سایت‌های مختلف از رپورتاژ آگهی استفاده کنید؛ البته سایت‌هایی هم وجود دارد که با قیمت‌های کمتری رپورتاژ آگهی را ارائه می‌دهند.

    روش‌های دیگر نیز برای گرفتن بک‌لینک وجود دارد؛ مثلاً شما می‌توانید محتوای سایت خود را در وبلاگ‌ها و انجمن‌های مختلف نیز قرار دهید. امروزه انجمن‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید محتوای سایت خود را به روش هوشمندانه در آن‌ها قرار دهید و از بک‌لینک‌های آن‌ها استفاده کنید. خوبی وبلاگ‌ها و انجمن‌ها در این است که هزینه‌ای ندارند و ارسال مقالات در آن‌ها رایگان است.

    احتمال اینکه کاربران وبلاگ‌ ها و انجمن‌ها را بخوانند کمتر از سایت‌های خبری پربازدید است؛ مثلاً بعضی از سایت‌های خبری امروزه بیش از یک‌میلیون بازدید در روز دارند و مسلم است اگر چند درصد از این بازدیدها به وب‌سایت شما بیاید، قطعاً می‌تواند موجب افزایش فروش و درآمد شما شوند. به همین دلیل برای گرفتن بک‌لینک مؤثر می‌توانید به رپورتاژ نیز فکر کنید و با تکنیک‌های مختلف زمان تأثیر رپورتاژ را به حداقل برسانید.

    جذب مشتریان دائمی با خرید رپورتاژ دائمی

    با خرید رپورتاژ دائمی می‌توانید تبلیغات غیرمستقیم و زیرکانه‌ای داشته باشید که مشتریان را به خرید کالا و خدمات شما ترغیب کند. گاه مشتریان هیچ واکنشی به روش‌های قدیمی تبلیغات نشان نمی‌دهند. خرید رپورتاژ دائمی نوعی از تبلیغات است که شاخک‌های مشتریان را برای دریافت پیام کسب‌وکار شما تیز می‌کند.

    رپورتاژ یا Advertorial نوعی از تبلیغات است که از حالت مستقیم و ظاهری خارج شده است و با استراتژی پیش می‌رود. در دنیایی زندگی می‌کنیم که روزانه ده‌ها تصویر رنگارنگ را از طریق رسانه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم. احتمالاً شما هم مانند اکثر افراد جامعه، حساسیت خود را نسبت به تصاویر رنگارنگ با نوشته‌های درشت تبلیغاتی از دست داده‌اید. این کاملاً عادی است که تکرار شدن یک موضوع، آن را برای شما عادی و حتی نامرئی کند.

    خرید رپورتاژ دائمی به شما کمک می‌کند تا پیام تبلیغاتی خود را با روش‌هایی که اثرگذار هستند به مشتریان بالقوه خود برسانید. روش‌های انتقال پیام در رپورتاژ دائمی عبارت‌اند از درج پیام تبلیغی در یک خبر، مقاله‌ یا داستان در یک نشریه عمومی پربازدید. میزبان پیام تبلیغاتی شما می‌تواند یک مقاله چاپی، پادکست صوتی، اینفوگرافیک تصویری یا یک تیزر یا کلیپ ویدیویی باشد.

    در خرید رپورتاژ دائمی شما یک محتوای جذاب تولید کرده و آن را در محل پربازدید با مخاطبان حداکثری قرار می‌دهید. تولید یک محتوای جذاب نیازمند داشتن دانش در زمینه تولید محتوا، روانشناسی مشتریان و بازاریابی است. موضوع و ابزاری که در تولید محتوا به کار می‌برید بسیار مهم است و میزان موفقیت محتوا را برای انتقال پیام شما تعیین می‌کند؛ همچنین مکانی که محتوای تولیدی را درج می‌کنید هرقدر جذاب و پر بازدید باشد بیشتر جواب می‌دهد.

    رپورتاژ آگهیفواید خرید رپورتاژ دائمی برای یک کسب‌وکار

    فرقی نمی‌کند که شما ارائه‌دهنده یک خدمت باشید یا تولیدکننده یک محصول، خرید رپورتاژ دائمی حتماً به کارتان خواهد آمد. حتی اگر فقط یک فروشگاه باشید که کالاها را عرضه و پخش می‌کنید، تبلیغات می‌تواند به افزایش تعداد مشتریان شما کمک کند. البته دوران تبلیغات مستقیم و سنتی به سر آمده و صرف هزینه در این زمینه کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

    بهترین راه انتقال یک پیام تبلیغی برای کسب‌وکار شما عرضه‌ی غیرمستقیم آن است. وقتی پیام شما در لفافه و در ضمن یک محتوا به مشتری رسانده می‌شود، او فرصت بیشتری برای کشف و درک آن دارد. مغز ما چیزی را که به‌صورت تدریجی و با طی کردن یک مسیر کشف می‌کند بیشتر می‌پذیرد تا یک پیام تحمیلی.

    خرید رپورتاژ آگهی دائمی محتوای اثرگذاری که حاوی پیام کسب‌وکار شما است را به مدت نامحدود در معرض دید افراد زیادی قرار می‌دهد. این محتوا می‌تواند یک کلمه یا لوگو باشد یا یک مقاله‌ی مفصل سه هزارکلمه‌ای. حتی یک فیلم هم می‌تواند رپورتاژ محسوب شود. بسته به نوع کسب‌وکار شما و محیطی که برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید می‌توان از یکی از قالب‌های تولید محتوا استفاده کرد.

    خرید رپورتاژ دائمی می‌تواند مخاطبان شما را در هر ساعتی از شبانه‌روز به سمت کسب‌وکار شما روانه کند. علاوه بر رسانه‌های کاغذی مانند نشریات و روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو هم از رسانه‌های مفید در رپورتاژ محسوب می‌شوند؛ اما بهترین و ماندگارترین نوع رپورتاژ که می‌تواند مانند یک سرمایه‌گذاری مالی، اثر مرکبی در معرفی محصول شما داشته باشد، فضای مجازی است. هرچند در خرید رپورتاژ دائمی معمولاً رسانه‌هایی برای همکاری انتخاب می‌شوند که هم در فضای حقیقی و هم مجازی فعال هستند.

    بیشتر بخوانید: نقش رپورتاژ آگهی برای افزایش بازدید کاربران  

     

    انواع تولید محتوا برای خرید رپورتاژ دائمی

    برای خرید رپورتاژ دائمی بهتر است از شرکت‌های فعال و خوش‌نام در حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این شرکت‌ها معمولاً در زمینه‌های مختلف تولید محتوا و بازاریابی و روابط عمومی توانمند هستند. آن‌ها توانایی مذاکره و بستن قرارداد با شرکت‌های بزرگ‌تر را دارند. هر چه محیطی که برای درج رپورتاژ انتخاب می‌شود بزرگ‌تر و به مخاطبان کسب‌وکار شما نزدیک‌تر باشد بازده بیشتری دارد. موقع سفارش رپورتاژ حتماً با کارشناسان مشورت کنید و مطمئن شوید که شرکت‌های طرف قرارداد رپورتاژ، مخاطبان هدف شما را شامل می‌شوند.

    هنگام خرید رپورتاژ دائمی معمولاً فهرستی از خدمات و گزینه‌های تولید محتوا به شما پیشنهاد می‌شود. هر شرکت دیجیتال مارکتینگ با توجه به توانایی خود در زمینه‌های متفاوتی اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کند. گاهی برای رپورتاژ از محتواهایی در قالب متن و نگارش یک مقاله‌ی جذاب استفاده می‌شود. وظیفه‌ی این نوشته‌ها این است که ارزش خدمات یا محصولات شما را برای مخاطب پررنگ کند. گاهی محتوا در قالب تصویر اثرگذار و به‌یادماندنی ارائه می‌شود این تصویر می‌تواند لوگوی شرکت شما روی لباس یک تیم ورزشی پرطرفدار باشد.

    در خرید رپورتاژ دائمی ممکن است فیلم و تیزر را به شما پیشنهاد دهند. یک کلیپ و تیزر که به‌صورت غیرمستقیم ارزش محصول و خدمات شما را به مشتری القا می‌کند. گاهی فیلم‌های کوتاه و تبلیغاتی با کاربرد عمومی ساخته شده و به مشتریان فروخته می‌شوند. این کار بیشتر در صداوسیما و رادیو متداول است. فارغ از محتوا و پیام کسب‌وکار شما، محل درج رپورتاژ باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین مخاطبان را داشته باشد؛ البته منظور از مخاطب، صرفاً مخاطبان هدف در برنامه‌ی فروش و تبلیغات شماست اگرنه تبلیغات در محل‌های عمومی بازده کافی ندارد.

    مقاله قبلیترغیب دانش بنیان ها به سرمایه‌گذاری بر تولید مواد اولیه چاپ در کشور
    مقاله بعدیچین؛ دومین اقتصاد بزرگ نشر جهان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.