فروش بی دردسر؛ بدون هزینه های تبلیغاتی سنگین

    0
    35
    هزینه های تبلیغاتی

    فروش در بازارهای بزرگ و جهانی کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای اینکه کسب و کارشان را توسعه داده و فروش های حیرت انگیزی را تجربه کنند، خود را درگیر فرآیند بی پایان هزینه های تبلیغاتی می کنند. شاید هم سراغ ایجاد یک تیم کامل بازاریابی رفته و خودشان را از این جهت در ساز و کار تازه ای قرار دهند. در هر صورت اگر شما به دنبال اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان هستید، باید به طور مداوم هزینه کنید. این امر آنقدر در میان بازاریاب ها شایع است که تقریبا کسی بدان شک نمی کند.

    حالا اگر به شما بگوییم که فروش مناسب در بازار همیشه نیازمند صرف هزینه های سنگین نیست، چه فکری خواهید کرد؟ بی شک این ایده در اولین نگاه کمی عجیب یا حتی باورنکردنی می رسد. خب مگر می شود کسی در دنیای کسب و کار بدون هزینه های گزاف به سودهای مناسب برسد؟ اگر این سوال را از ما بپرسید، جواب مان مثبت است؛ البته به شرط اینکه تکنیک های خاص آن را بلد باشید.

    فروش ایده آل بدون هزینه های تبلیغاتی سنگین نه یک رویای خام، بلکه واقعیتی است که خیلی از شرکت ها در سراسر دنیا براساس آن عمل می کنند. اگر شما هم دوست دارید در این رابطه اطلاعات دست اولی گیر بیاورید، لازم نیست خودتان را در هزارتوی منابع مخالف گم کنید. در عوض کافی است با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه این مسئله را بررسی کنیم. خب کوله پشتی تان را کم کم جمع کنید تا ماجراجویی مان را شروع کنیم.

    فروش بالا بدون هزینه اضافه

    کسانی که در حوزه فروش فعالیت دارند، به طور معمول از هزینه های بالای این حوزه شکایت می کنند. در عین حال خیلی وقت ها نسبت به بی تفاوتی کارآفرینان نیز شکایت های سنگینی دارند. به همین خاطر بعضا کارشان به مشکل خورده و بی خیال ادامه فعالیت در بازار می شوند.

    این درست همان شرایطی است که برای شما نیز به عنوان یک صاحب کسب و کار پیش می آید. خب مگر یک شرکت چقدر درآمد دارد که بخش قابل ملاحظه ای از آن را به کارهایی مانند فروش یا بازاریابی اختصاص دهد؟ وجه مشترک بسیاری از افراد در این میان تلاش برای کاهش هزینه ها به شیوه ای استاندارد است. این امر به شما کمک می کند تا شرایط را به شیوه ای بسیار بهتر مدیریت کرده و به طور اصولی پیش ببرید.

    ما در این مقاله قصد داریم به شما ایده هایی برای فروش بی دردسر محصولات ارائه کنیم. محور اصلی بحث بر روی کاهش هزینه های تبلیغاتی خواهد بود. به همین خاطر ما در این بخش روی برخی از مهمترین نکات از نقطه نظر کارآفرینان دست گذاشته ایم. اگر شما هم از هزینه های گزاف در حوزه فروش خسته شده اید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید.

     

    هزینه های تبلیغاتیاضافه کردن برند به گوگل مپ

    آیا کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت شده است؟ این سوالی است که خیلی وقت ها اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد. قبول دارم کسب و کارهای آنلاین در طول سال های اخیر جذابیت بسیار زیادی داشته اند، اما شما قرار نیست به طور کامل دور برندهای سنتی را خط بکشید. هنوز هم خیلی از کارآفرینان برای موفقیت در بازار به سراغ الگوای سنتی می روند. با این حساب مشتریان نیز کمابیش به خرید حضوری علاقه نشان می دهند. رمز موفقیت شما در این میان توانایی تان برای نشان دادن برندتان به مشتریان بدون صرف هزینه های عجیب است.

    یکی از گزینه های جذاب در این میان استفاده از سرویس های رایگان برای معرفی کسب و کار خواهد بود. بی شک در این رابطه اسم گوگل اول از همه به ذهن می رسد. بسیاری از مردم برای یافتن مکان های مختلف از سرویس مپ استفاده می کنند. با این حساب اینکه کسب و کار شما در این سرویس حضور مناسبی داشته باشد، ایده ای فوق العاده مهم خواهد بود. اینطوری شما می توانید بدون دردسر اضافی تمام افراد حاضر در موقعیت مکانی اطراف کسب و کارتان را به خود جلب کنید.

    نکته جالب درباره توصیه این بخش مربوط به استفاده از سرویس مپ بدون نیاز به پرداخت هزینه است. در واقع گوگل برای اینکه نقشه و مسیریاب خود را بهتر از دیگران نشان دهد، دور تمام هزینه های مختلف را خط کشیده است. با این حساب شما با استفاده از گوگل مپ به خوبی توانایی استفاده از امکانات مختلف برای معرفی کسب و کارتان به دیگران را خواهید داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک شایانی نماید.

    وقتی کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت شده باشد، شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب نیز بیشتر می شود؛ چراکه کاربران به طور طبیعی کسب و کار شما را بیشتر مشاهده خواهند کرد. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان کمک بیشتری نماید.

    هزینه های تبلیغاتیفروش با کمک شرکای تجاری

    آیا تا حالا کارآفرینی را دیده اید که در بازار کاملا تنها باشد؟ بی شک چنین کارآفرینی خیلی کم به چشم می خورد؛ چراکه دست اندرکاران بازار کسب و کار به طور معمول روابط بسیار خوبی با هم برقرار می کنند. این امر می تواند به آنها برای فروش بی دردسر نیز کمک کند. به همین خاطر اصلا بد نیست شما هم در راستای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان دست به کار شوید.

    ما معتقدیم کارآفرینان برای اثرگذاری بر روی مشتریان لازم نیست همیشه هزینه های سنگینی را متحمل شوند. در عوض گاهی اوقات می توانید به ساده ترین شکل ممکن روی شرکای تان حساب کنید. اجازه دهید در این رابطه از یک مثال ساده استفاده کنیم.

    فرض کنید شما یک شرکت تخصصی در زمینه تولید لوازم جانبی لپ تاپ و گوشی هوشمند هستید. خب در این صورت احتمالا در طول سال های متمادی ارتباط خوبی با کمپانی های بزرگ تولید لپ تاپ پیدا کرده اید. با این حساب می توانید از آنها برای کمک به کسب و کار شما در فرآیند فروش درخواست کنید. شاید این امر کمی عجیب به نظر برسد، اما خیلی وقت ها با کمی تخفیف بر روی محصولات تان کاملا شدنی است.

    اگر شما شریک تجاری خوبی ندارید، احتمالا در مسیر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف یکجای کار را اشتباه طی کرده اید. این امر می تواند موجب ناکامی های گسترده از سوی شما شده و اوضاع تان را همراه با مشکلات بسیار زیادی نماید. بنابراین بد نیست کمی روی مهارت های ارتباطی تان کار کرده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک مناسبی نماید.

    حضور در همایش های مهم

    سالانه همایش های بسیار زیادی در دنیای کسب و کار برگزار می شود که هدف هر کدام جلب نظر مشتریان و سرمایه گذاران است. اگر شما تا حالا در چنین مراسم هایی شرکت نکرده اید، تا همینجای کار هم خیلی از فرصت های کارآفرینی را دو دستی رها کرده اید. ایده ما در این بخش بسیار ساده است. شما می توانید از توانایی های خودتان برای جلب نظر مخاطب در همایش ها سود ببرید. یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از مشتریان بالقوه نیم نگاهی به مراسم های بزرگ برای آشنایی با کسب و کارهای مختلف دارند. بنابراین شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر از ظرفیت این همایش ها برای توسعه کارتان استفاده کنید.

    قبول دارم حضور در همایش هایی که پر از برندهای بزرگ با بودجه های کلان است، کار سختی محسوب می شود. با این حال شما قرار نیست کل مشتریان را از دل این همایش تحت تاثیر قرار دهید. همین که برخی از افراد هم با شما آشنا شوند، کافی خواهد بود. نکته جالب اینکه معمولا شرکت در چنین همایش هایی هزینه بسیار کمتری در مقایسه با همایش های بزرگ خواهد داشت. پس نگران چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و نگران هیچ چیز هم نباشید.

    هزینه های تبلیغاتیسرمایه گذاری بر روی گوگل شاپینگ

    گوگل یکی از غول های بی نهایت مهم و کاربردی در حوزه تبلیغات محسوب می شود. درست به همین خاطر هر مقاله ای در حوزه فروش بدون تاکید بر روی دست کم دو تا از سرویس های گوگل ناقص خواهد بود. ما در بخش های قبلی درباره گوگل مپ کمی حرف زدیم، اما بخش اصلی ماجرا به گوگل شاپینگ اختصاص دارد. این نکته ای است که شما باید همیشه مدنظر قرار دهید؛ چراکه به این سادگی ها قابل چشم پوشی نیست.

    گوگل شاپینگ در واقع سرویس پیشرفته گوگل برای فروش در لحظه و بدون حرف و حدیث محصولات است. ماجرا از این قرار است که در قالب این سرویس شما به عنوان مشتری دیگر لازم نیست در یک سایت ثبت نام کرده و سپس با کلی سختی سفارش تان را نهایی کنید. در عوض همه چیز به سرعت جریان خواهد یافت. درست به همین خاطر بد نیست کمی روی آن بیشتر فکر کنید.

    مشتریان در دنیای امروز به دنبال راهکارهایی برای خرید بی دردسر هستند. با این حساب شما باید روش های مناسب را جلوی روی مشتریان تان قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا دردسرهای کمتری برای فروش محصولات تان داشته و خیلی راحت تر کارتان را دنبال کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا روی گوگل شاپینگ حساب باز کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری تان بر روی مشتریان را به شیوه ای بسیار حرفه ای تر دنبال کنید.

     کارآفرینان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از روش های خاصی ندارند. همین که شما کارتان را به صورت متعادل دنبال کنید، به اندازه کافی حیرت انگیز خواهد بود. در نقطه مقابل توجه به ریزه کاری هایی مثل همین گوگل شاپینگ شما را از دیگران متمایز خواهد کرد. خب کسب و کارهایی که همیشه به فکر مشتریان شان بوده و نوآوری های جالبی دارند، همیشه وضعیت بهتری در بازار خواهند داشت. این امر هیچ ارتباطی هم با بودجه در دسترس یا میزان ولخرجی برندها ندارد.

    هزینه های تبلیغاتیاستفاده درست از ترندها

    این روزها ترندهای بسیار زیادی در سطح دنیا مطرح شده و پشت سرهم توجه کاربران در شبکه های اجتماعی را جلب می کند. انگار که استفاده از ترندها نه یک امر نامناسب، بلکه سرنوشتی حیرت انگیز برای کارآفرینان محسوب می شود. ما در دنیای کسب و کار گاهی اوقات استفاده از این شیوه ها را بی نهایت هیجان انگیز می دانیم. خب ترندها به طور عمومی مورد توجه قرار می گیرند بنابراین شما لازم نیست در شرایط خاصی باشید تا اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.

    این در حالی است که گاهی اوقات بازاریاب ها دوست دارند برای ایده های مارکتینگ کلی پول هم پرداخت کنند. اگر نظر ما را بخواهید، بهتر است قبل از اینکه خودتان را دست کم گرفته یا دست به جیب شوید، کمی به فکر استفاده از میانبرهای رایگان باشید.

    ماجرا از این قرار است که ترندها در هر حوزه ای حالت خاصی دارند. نقطه قوت شما در توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شیوه های تعاملی تازه است. مثلا از چند تا ترند به صورت ترکیبی استفاده کنید تا نتیجه نهایی کارتان بی نهایت جذاب تر شود. در این راستا شما می توانید گاهی اوقات حتی اوضاع تان را بهتر هم مدیریت کنید.

    خیلی ها فکر می کنند یک ترند را باید همانطور که بوده، مورد استفاده قرار دهند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز اصلا دنبال چنین راهبردهایی نیستیم. در عوض دست شما کاملا آزاد است تا ترندها را طوری درهم ترکیب کنید که هیچ کس تا حالا به فکرش هم نرسیده است. ماجرا جالب شد، نه؟

    یادتان باشد، در نهایت شما باید هر ترند را به گونه‎ای برای برندتان شخصی سازی کنید. خب در دنیایی که همه برندها از یک نوع ترند استفاده می کنند، اوضاع خیلی بدتر خواهد شد؛ چراکه مشتریان عملا با کلی کسب و کار کلیشه ای و تکراری رو به رو خواهند بود.

    بازآفرینی محتوای قدیمی

    چه کسی گفته شما همیشه باید برای بازاریابی و تولید محتوا کلی هزینه کنید؟ این ایده‎ای است که خیلی وقت ها ما آن را مورد انتقاد جدی قرار می دهیم. با این حساب بهتر است کمی هم که شده به فکر بازآفرینی محتوای قدیمی برندتان باشید. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب بدون صرف هزینه های چندباره کمک کند.

    یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از کارآفرینان خیال می کنند باید همیشه محتوای تازه و پرهزینه جلوی مخاطب قرار دهند. این در حالی است که خیلی وقت ها ماجرا اصلا اینطوری نیست. پس بهتر است به جای اینکه خودتان را الکی اذیت کنید، به فلکر بازآفرینی محتوا نیز باشید.

    بازآفرینی محتوا فرآیندی است که باید همیشه به طور حساب شده درباره اش فکر کنید. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب کمک بسیار زیادی کند. یادتان نرود، در دنیای امروز محتوای شاخصی که هر برند تولید می کند، بارها و بارها بازآفرینی می شود. پس اگر شما چنین کاری با محتوای تان انجام ندهید، سرتان بی کلاه می ماند.

    سئو هزینه های تبلیغاتیحواس تان به سئو باشد!

    سئو یکی از حوزه هایی است که اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان دارد. متاسفانه بسیاری از کسانی که در حوزه های مختلف سئو فعالیت می کنند، برای درک درست اوضاع در این حوزه با مشکلات جدی رو به رو هستند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم ساده سازی سئو امری است که به تمام بازاریاب ها و فروشندگان در دنیا کمک خواهد کرد.

    شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن با استفاده از تکنیک های سئو به سوی موفقیت حرکت کنید. این امر برای شما به مثابه یک ایده بی نهایت جدی مطرح خواهد بود. یادتان باشد، در این میان باید دور ایده های عجیب را خط بکشید. تمام کاری که شما در این میان باید به خوبی انجام دهید، تلاش برای یافتن ایده های تازه و همچنین کلیدواژه های پرطرفدار است. آن وقت می توانید براساس کلیدواژه های مورد نظر دست به تولید محتوا زده و خیال تان هم بابت اثرگذاری محتوای موردنظر راحت باشد. خب مگر یک بازاریاب به غیر از کلیدواژه های داغ و جنجالی دیگر به چه چیزی برای تولید محتوای درست و حسابی نیاز دارد؟

    ما همیشه طرفدار شیوه های تازه برای تولید محتوا هستیم. با این حال شما قرار نیست سئو را به بهانه شیوه های مختلف و متفاوت مورد بی توجهی قرار دهید. این امری است که کسب و کار شما را از نظر فروش ارگانیک دچار مشکلات بسیار زیادی خواهد کرد.

    اگر نظر ما را بخواهید، شما همیشه می توانید با جست وجوی کلیدواژه ها و ترکیب آنها با هم ایده های تازه‎ای را جست وجو کنید. مهمترین مسئله در این میان نگاه انتقادی است. این یعنی شما نباید هر ایده ای که به چشم تان خورد را بدون هیچ چون و چرایی تایید کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

    هزینه های تبلیغاتیایجاد وبلاگ رسمی برای برند

    آیا تا حالا کسب و کارتان یک وبلاگ رسمی داشته است؟ شاید فکر کنید سایت رسمی به اندازه کافی دردسرساز هست که دیگر سراغ وبلاگ نروید. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباه هستید؛ چراکه یک وبلاگ خوب به اندازه صد تا سایت ارزش دارد.

    راستی، ویژگی خاص یک وبلاگ چیست که تا این اندازه آن را جذاب می‎سازد؟ اگر نظر ما را بخواهید، مهمترین ویژگی وبلاگ ها در واقع همان ماهیت خودمانی و صدالبته تخصصی تر آن است. این امری است که بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و موجب موفقیت وبلاگ ها در یک چشم انداز کلی تر می شود.

    یادتان باشد، شما قرار نیست در وبلاگ تان فقط درباره فروش محصولات حرف زده یا همان محتوای تکراری سایت تان را بارگذاری کنید. در عوض بهتر است کمی هم که شده خلاقیت را چاشنی کار کنید. این امر به جلب نظر کاربران و بهبود وضعیت وبلاگ تان منجر خواهد شد. اینطوری می توانید اثرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب تان داشته و اوضاع را به سود خود تغییر دهید.

    بیشتر بخوانید: نقش بسته بندی شیک در فروش بیشتر

    سخن پایانی

    کارآفرینان در دنیای امروز دردسرهای زیادی برای فروش محصولات دارند. بسیاری از استارت آپ های به ظاهر موفق در دنیا فقط به خاطر اینکه فروش کمی در بازار داشته اند، با شکست های حیرت انگیز رو به رو می شوند. درست به همین خاطر ضروری است که شما از نظر سطح فعالیت به فروش بالا دست پیدا کنید. وگرنه هیچ وقت امنیت کسب و کارتان تامین نخواهد بود.

    در دنیای امروز همه کسب و کارها باید برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان در شرایط ایده آلی قرار گیرند. این بحثی است که در طول سال های اخیر بارها و بارها مورد توجه قرار گرفته، اما کمتر کسی جواب قانع کننده ای بدان داده است. ما در این مقاله سعی کردیم راهکارهای ارزان یا کاملا رایگان برای تقویت توانایی برند در زمینه فروش را زیر ذره بین ببریم. از اینجا به بعد شما باید دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تقویت کنید. اینطوری کار بسیار ساده تری در بازار پیش روی تان خواهد بود.

    منبع: روزنامه فرصت امروز 

    هزینه های تبلیغاتی

    مقاله قبلینقش هوش مصنوعی در صنعت نشر
    مقاله بعدیمهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا ۱۵ مرداد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.