کاربرد گسترده سررسید در بین افراد و گروه های مختلف باعث شده تا کسب و کارهای بزرگ و کوچک به فکر سفارش سررسید تبلیغاتی برای ارتباط با مخاطبانشان باشند. سفارش چاپ سررسید معمولا به صورت اختصاصی و با درج نام و نشان مخصوص هر سازمانی انجام می شود. در ادامه به مزیت های چاپ سررسید اختصاصی و اهمیت آن در بازاریابی میپردازیم.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ سررسید تبلیغاتی یا سررسید اختصاصی، در واقع همان سررسید عمومی است که با طراحی اختصاصی و درج علائم تبلیغاتی، به شکلی که نمایانگر یک برند یا کسب و کار خاص باشد، تولید میشود. در این محصولات، تاریخ های شمسی، میلادی و قمری با تمام جزئیات و مناسبتهای مختلف ثبت میشوند.
امروزه بسیاری از سازمان و کسب و کارها از سررسید اختصاصی برای تبلیغات و معرفی کار خود استفاده میکنند. بخش هایی مثل جلد، صفحات داخلی، روبان، صفحات ابتدایی و انتهای این دفترچه برای معرفی خدمات و محصولات استفاده می شوند. محبوبیت بالای سالنامه اختصاصی در بین صاحبان برند در سالهای اخیر باعث شده تا سفارش سررسید به مراکز چاپ، روز به روز بیشتر شود. اکثر این کسب و کارها در شروع سال با دادن هدایایی مثل سررسیدها، اقدام به برقراری ارتباط موثر با مخاطبانشان میکنند.
مزایای استفاده از سررسید تبلیغاتی
مزایایی که در سفارش سررسید اختصاصی وجود دارد، باعث شده تا تعداد بیشتری از کسب و کارها به سمت استفاده از این ابزار بروند:
ماندگاری و کاربرد بالا
تفاوت اصلی که بین سفارش سررسید اختصاصی با سایر ابزارهای تبلیغاتی وجود دارد، کاربردی بودن آن است. امروزه نیاز به یادداشت برداری و برنامه ریزی باعث شده تا اکثر افراد از سررسید استفاده کنند. مراکز و سازمانها نیز با درک این مطلب سعی در طراحی محصولاتی با نام و نشان مخصوص خود کردهاند. طراحی این ابزار به شکلهای گوناگون و با توجه به نیاز مخاطبان صورت میگیرد که این امر، کاربردی بودن آن را نیز افزایش میدهد.
سازمانهایی که میخواهند محصول آنها برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده کاربر قرار گیرد، به سطح کیفی و موادی که در تولید آن به کار میرود، توجه ویژه دارند. مدت زمان استفاده از یک سررسید حداقل یک سال است ولی بسیاری از افراد از نمونه های تاریخ گذشته نیز برای یادداشت برداری استفاده میکنند. این شرایط نشان دهنده کاربردی بودن این ابزار است که محدودیت زمانی برای تبلیغ کسب و کار برند شما در آنها به چشم نمیخورد.
سفارش سررسید تبلیغاتی با حداقل هزینه
یکی دیگر از مزیتهای چاپ سررسید اختصاصی، مقدار هزینه تولید آن در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی است. امروزه تنوع روش های تبلیغاتی بیشتر از گذشته شده که اکثرا هزینههای بالایی دارند. در بین انواع این روشها، ارائه کردن اقلام تبلیغاتی مثل سررسید دارای کمترین هزینه برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.
در طراحی سررسید اختصاصی، نام و لوگوی شرکت، همراه عکس از محصولات و خدمات آن در بخشهای مختلف آن درج میشود. کاربر با هر بار استفاده از این ابزار در طول سال، این اطلاعات را در ذهن خود مرور میکند. تمامی این موارد سبب شده است که چاپ سررسید تبلیغاتی، طرفداران بیشتری نسبت به گذشته پیدا کند.
امکان یادداشت برداری و برنامه ریزی روزانه
هدف از سفارش سررسید، طراحی کاربردی آن برای استفاده دائم در طول یک سال است. امروزه همراه داشتن یک دفترچه یادداشت به یک امر ضروری تبدیل شده است که یکی از بهترین پیشنهادات در این زمینه نیز داشتن یک سررسید استاندارد است.
تمام افرادی که قصد سفارش چاپ سررسید اختصاصی را دارند، آن را با توجه به شرایط و استفاده مخاطبانشان انتخاب میکنند. یعنی برای مثال، کسب و کاری که اکثر مخاطبان آن دانشجویان یا قشر جوان هستند باید از ابعاد متوسط و طراحیهای مدرن استفاده کنند. برای مدیران و کارمندان نیز سررسیدهایی با ابعاد بزرگتر و کلاسیک تر پیشنهاد میشود. رعایت این موارد باعث خواهد شد تا سررسید شما در اولویت استفاده کاربرانتان قرار گیرد.
سفارش سررسید با ارائه فضای بالا برای تبلیغات
پتانسیل بالای سررسید تبلیغاتی برای درج تبلیغات باعث شده تا سفارش سررسیدها اکثرا با هدف معرفی کسب و کار انجام گیرد. روی بخش های مختلف این ابزار می توان اطلاعات مربوط به حوزه مورد نظر، خدمات و محصولات آنها را درج کرد.
با استفاده کاربر از این ابزار در طول سال، اطلاعات لازم در خصوص آن شرکت نیز مقابل دید فرد قرار گرفته و باعث حک شدن نام برند در ذهن او میشود. امکان درج تبلیغات روی بخش های مختلف سررسید تبلیغاتی مثل جلد، صفحات ابتدایی و انتهای سررسید، روبان و حتی صفحات داخلی نیز وجود دارد. امکان چاپ سررسید اختصاصی در ابعاد بزرگتر نیز میتواند فضای بیشتری را برای تبلیغات به کاربران بدهد.
قابلیت اجرا برای انواع کسب و کارها
امکان چاپ سررسید سفارشی برای تمام کسب و کارها وجود دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. از یک کسب و کار خیلی کوچک گرفته تا سازمان های بزرگ در حوزه های مختلف، میتوانند از این ابزار تبلیغاتی کاربردی برای ارتباط بیشتر با مخاطبانشان استفاده کنند. دادن یک هدیه تبلیغاتی همیشه باعث ایجاد حس رضایت و ارزشمندی در مشتری یا مخاطب هر کسب و کاری شده است. ایجاد حس رضایت مستقیما روی ماندگاری آن فرد برای ایجاد ارتباطهای بیشتر با آن مرکز یا کسب و کار میشود.
اقدام به سفارش سررسید به عنوان یکی از بخشهای مهم هر کسب و کاری، می تواند روی برندینگ و بازاریابی هدفمند آن مرکز تاثیر بالایی داشته باشد. امروزه بسیاری از کسب و کارها به صورت سالانه میلیاردها تومان هزینه برای تبلیغات برند خود پرداخت میکنند.
چاپ سررسید تبلیغاتی با کمترین هزینه، یک ایده فوقالعاده برای معرفی برند و کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. تاثیر بالای سررسیدها به دلیل کاربردی بودنشان به صورت روزانه، تاثیر قابل توجهی روی بازاریابی کسب و کارها خواهد داشت. بسیاری از روشهای تبلیغاتی به دلیل آنی بودن آنها، ممکن است مورد توجه کاربران قرار نگیرد. اما سررسیدها به صورت روزانه استفاده میشوند و با هر بار استفاده نیز نام و نشان آن مرکز را یادآوری میکنند.
بیشتر بخوانید: نوآوری و خلاقیت در تولید سررسید، تضمینکننده فروش
هدف از سفارش سررسید تبلیغاتی، بازاریابی طولانی مدت یک برند است؛ چون این ابزار حداقل برای یک سال و شاید بیشتر استفاده خواهد شد. اکثر افراد حتی سررسیدهای باطله را نیز دور نمیریزند و این امر باعث میشود تا نام و نشان شرکت برای مدت زمان طولانی همراه مخاطبان باشد. وجود چنین شرایطی باعث شده تا روز به روز تعداد بیشتری از سازمانها به قدرت سررسید تبلیغاتی و اختصاصی در بازاریابی و برندینگ پی ببرند.
بسیاری از این سازمانها، ماهها قبل از شروع سال جدید نسبت به طراحی و چاپ سررسیدهای اختصاصی خود اقدام میکنند. دادن یک سررسید تبلیغاتی در شروع سال جدید و قبل از سایر سازمانها، می تواند روی اولویت استفاده از آن توسط کاربر تاثیرگذار باشد.
منبع: گسترش نیوز