گرافیک تبلیغات و تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات

    0
    48
    گرافیک تبلیغات

    «گرافیک تبلیغات» اثر مشترک نویسندگان مازندرانی در چهار فصل به همت انتشارات «ادیبان روز» منتشر شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ بابک شمس ناتری یکی از نویسندگان کتاب «گرافیک تبلیغات» درباره انتشار کتاب «گرافیک تبلیغات» بیان کرد: در این کتاب به ۲ کلیدواژه «گرافیک» و «تبلیغات»، به صورت دقیق پرداخته شده، به‌عبارت دیگر سعی شده نوع نگاه در پرداخت کتاب، عاملی برای بهره‌مندی از دانش و تجربه باشد تا طراحان گرافیکی، آثار فاخر تولید کنند.

    وی با بیان اینکه طراحی گرافیک، پیشینه یا هنر ارتباط بصری است، افزود: معتقدیم طراحی گرافیک در جامعه امروز کارکرد متفاوت‌تری نسبت به گذشت دارد و هر روز نیز اثرگذاری آن در حوزه‌های مختلف بیش از پیش نمایان می‌شود. با پیشرفت فناوری و گسترش شبکه‌های اجتماعی، اشکال جدیدی از اقداماتی که می‌توان با گرافیک به وجود آورد پدیدار می‌شود، اتفاقاتی کم‌نظیر که در بسیاری از رشته‌های هنری و تخصص‌ها و حرفه‌ها و دیگر حوزه‌ها موثر خواهد بود.

    گرافیک تبلیغاتشمس با اشاره به اینکه تاریخ هنر گرافیک، دارای مراحل پیدایش، تدوین و تکامل یک هنر فاخر است، بیان کرد: در دوران اولیه هنر، گرافیک سنتی و گرافیک مدرن شاهد رخدادهای هستیم که موکب غنای تاریخی این هنر است.

    این فعال حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه گرافیک اگرچه با ۲ مفهوم سنتی و نوین، متمایز دیده می‌شود؛ اما آنچه در دنیای امروز کاربردی است شکلی جدا از این ۲ مفهوم نیست، ادامه داد: مفاهیم گرافیک جدید و قدیم در جای خود کارکرد و کاربرد دارند.

    شمس با بیان اینکه گرافیک اثری هنری است که قابلیت دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق کارکرد بصری، پیام را به مخاطب یا گیرنده برساند، گفت: طراحی گرافیک و چگونگی کاربرد آن در تبلیغات، یکی از موضوعات اساسی است که اگر به شکل اصولی مورد بحث قرار گیرد؛ این مهارت، می‌تواند شکل موثرتری داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: ترکیب بازاریابی و روابط عمومی در دنیای نوین

    موضوعات کتاب «گرافیک تبلیغات»

    وی ادامه داد: کتاب «گرافیک تبلیغات» در چهار فصل به رشته تحریر درآمده و به موضوعاتی ازجمله ارتباط هنر و صنعت، زیبایی‌شناسی، روانشناسی و مسائل مرتبط با گرافیک تبلیغات، مخاطب‌شناسی و تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات پرداختیم.

    نویسنده کتاب «گرافیک تبلیغات» با اشاره به اینکه مخاطب‌شناسی در تبلیغات، نکته‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده، اظهار کرد: در تدوین این کتاب تلاش شده، نقش گرافیک در تبلیغات و پویش‌‌ها را که پیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته را برای مخاطبان این حوزه بیان کنیم.

    مقاله قبلی۲۵ کتابخانه‌ منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نوروز فعالیت دارند
    مقاله بعدیبازیافت کاغذ؛ راهکاری برای نجات درختان و محیط زیست 

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.