«گرافیک تبلیغات» اثر مشترک نویسندگان مازندرانی در چهار فصل به همت انتشارات «ادیبان روز» منتشر شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ بابک شمس ناتری یکی از نویسندگان کتاب «گرافیک تبلیغات» درباره انتشار کتاب «گرافیک تبلیغات» بیان کرد: در این کتاب به ۲ کلیدواژه «گرافیک» و «تبلیغات»، به صورت دقیق پرداخته شده، بهعبارت دیگر سعی شده نوع نگاه در پرداخت کتاب، عاملی برای بهرهمندی از دانش و تجربه باشد تا طراحان گرافیکی، آثار فاخر تولید کنند.
وی با بیان اینکه طراحی گرافیک، پیشینه یا هنر ارتباط بصری است، افزود: معتقدیم طراحی گرافیک در جامعه امروز کارکرد متفاوتتری نسبت به گذشت دارد و هر روز نیز اثرگذاری آن در حوزههای مختلف بیش از پیش نمایان میشود. با پیشرفت فناوری و گسترش شبکههای اجتماعی، اشکال جدیدی از اقداماتی که میتوان با گرافیک به وجود آورد پدیدار میشود، اتفاقاتی کمنظیر که در بسیاری از رشتههای هنری و تخصصها و حرفهها و دیگر حوزهها موثر خواهد بود.
شمس با اشاره به اینکه تاریخ هنر گرافیک، دارای مراحل پیدایش، تدوین و تکامل یک هنر فاخر است، بیان کرد: در دوران اولیه هنر، گرافیک سنتی و گرافیک مدرن شاهد رخدادهای هستیم که موکب غنای تاریخی این هنر است.
این فعال حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه گرافیک اگرچه با ۲ مفهوم سنتی و نوین، متمایز دیده میشود؛ اما آنچه در دنیای امروز کاربردی است شکلی جدا از این ۲ مفهوم نیست، ادامه داد: مفاهیم گرافیک جدید و قدیم در جای خود کارکرد و کاربرد دارند.
شمس با بیان اینکه گرافیک اثری هنری است که قابلیت دارد در کوتاهترین زمان ممکن از طریق کارکرد بصری، پیام را به مخاطب یا گیرنده برساند، گفت: طراحی گرافیک و چگونگی کاربرد آن در تبلیغات، یکی از موضوعات اساسی است که اگر به شکل اصولی مورد بحث قرار گیرد؛ این مهارت، میتواند شکل موثرتری داشته باشد.
بیشتر بخوانید: ترکیب بازاریابی و روابط عمومی در دنیای نوین
موضوعات کتاب «گرافیک تبلیغات»
وی ادامه داد: کتاب «گرافیک تبلیغات» در چهار فصل به رشته تحریر درآمده و به موضوعاتی ازجمله ارتباط هنر و صنعت، زیباییشناسی، روانشناسی و مسائل مرتبط با گرافیک تبلیغات، مخاطبشناسی و تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات پرداختیم.
نویسنده کتاب «گرافیک تبلیغات» با اشاره به اینکه مخاطبشناسی در تبلیغات، نکتهای است که کمتر به آن پرداخته شده، اظهار کرد: در تدوین این کتاب تلاش شده، نقش گرافیک در تبلیغات و پویشها را که پیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته را برای مخاطبان این حوزه بیان کنیم.