این روزها همه افراد بر اهمیت پیامک مارکتینگ (اس ام اس های تبلیغاتی) و بازاریابی های پیامکی آگاهی داشته و سعی بر استفاده از این روش تبلیغات و بازاریابی مدرن دارند. در نگاه اول شاید اس ام اس مارکتینگ ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما دشواری ها و اصول خاص خود را دارد.
در این مقاله درباره اینکه چه زمانی اس ام اس های تبلیغاتی ارسال کنید تا بیشترین اثر ممکن بر مشتریان خود را داشته باشید را می خوانید. معمولا افراد در زمینه sms marketing از مسئله اصلی زمان غافل شده و توجهی به آن ندارند. شما چطور؟ به نظرتان زمان مناسب برای ارسال پیامک انبوه کِی است؟
۳ دلیل عقلانی ارسال اس ام اس های تبلیغاتی
متاسفانه برخی از افراد نیز نسبت به پیامک های تبلیغاتی گارد و جبهه گیری منفی دارند. این دسته از افراد بر این باورند که اس ام اس های تبلیغاتی مورد توجه مشتریان و افراد قرار نمی گیرند.
البته باید از جهاتی به این افراد حق بدهیم. چنانچه نگارش و اصول اولیه ارسال اس ام اس تبلیغاتی درست اجرا نشده و در زمان نامناسب پیامک تبلیغاتی ارسال شود، مخاطبین نیز بدون مطالعه این پیامک ها به راحتی از کنارشان عبور می کنند. در نتیجه موثر واقع شدن پیامک مارکتینگ وابستگی زیادی به رعایت اصول بازاریابی پیامکی دارد.
در پاسخ سوال «آیا پیامک مارکتینگ (اس ام اس تبیلیغاتی) مفید و موثر است؟» باید بگوییم که بنا به سه دلیل زیر اس ام اس های تبلیغاتی مفید شناخته شده و ارسال آن ها کاملاً منطقی است. این دلایل عبارتاند از:
۱) قیمت مقرون به صرفه پیامک تبلیغاتی
اکثر افراد از هزینه بالای تبلیغات گله و شکایت داشته و به دنبال روشی با کاهش هزینه های تبلیغاتی هستند. بدون شک ارسال پیامک تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش های تبلیغ به عنوان مثال ویدئو مارکتینگ به مراتب کمتر است.
۲) بازدید مطلوب اس ام اس تبلیغاتی
خوشبختانه بازدید اس ام اس های تبلیغاتی در مقایسه با روش های دیگر تبلیغاتی بیشتر بوده و اکثر افراد روزانه چندین بار باکس پیامک های خود را چک می کنند. در نتیجه شانس مشاهده پیامک های تبلیغاتی به مراتب بیشتر است. بر اساس میزان بازخوردها و افزایش مشتریان کسب و کارها می توان گفت که اس ام اس مارکتینگ کلید طلایی تبلیغات است.
۳) قابلیت تنوع در ارسال پیامک تبلیغاتی
موضوعاتی و سوژه هایی که برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی انتخاب می کنید، در این روش بازاریابی تنوع بالایی داشته و شما محدود به یک پیامک نیستید. دریافت پیامک های تکراری برای مشتریان چندان خوشایند نبوده و همواره از مطالب و ایده های نو استقبال می کنند. از طرفی دقت داشته باشید که امکان دریافت پاسخ از سمت مشتریان نیز منجر به مفید واقع شدن تبلیغات شما می شود. برای این منظور خرید شماره اختصاصی برای پنل پیامک انبوه مناسب است.
با توجه به سه دلیل قانعه کننده ای که برایتان گفتیم، حتماً به اهمیت تبلیغات و ارسال پیامک انبوه برای مشتریان خود پی بردهاید. در ادامه برایتان خواهیم گفت که چه زمانی تبلیغات پیامکی ارسال کنید.
بررسی زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی
فاکتور زمان اهمیت بسزایی در پیامک مارکتینگ دارد. اکثر افرادی که شروع به تبلیغات کسب و کارشان در قالب ارسال پیامک انبوه می کنند با سوال «چه زمانی اس ام اس های تبلیغاتی بفرستیم؟» مواجه می شوند. برای یافتن زمان مناسب ارسال پیامک انبوه لازم و ضروری است که از فیلترهای زیر عبور کنید.
برنامه ریزی عامل مناسب انتخاب زمان
نداشتن برنامه دقیق خود عاملی است که شما را به ارسال پیامک انبوه در زمان نامناسب سوق می دهد. زمانی که برای کار تبلیغات خود برنامه و پلن های دقیقی تنظیم می کنید، به خوبی بر مسئله زمان تسلط دارید و غیر ممکن است که در زمان نامناسب پیامک انبوه ارسال کنید.
بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از پیامک در جذب مشتری
ویژگیهای زمان مناسب ارسال sms را بشناسید
زمان مناسب برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی ویژگیهایی دارد که باید در پیامک مارکتینگ آن ها را مهم تلقی کرد. این ویژگیها عبارتاند از:
از ارسال پیامک در صبح زود بپرهیزید
شاید برخی از افراد عادت داشته باشند که به محض بیدار شدن به سراغ گوشی های همراه خود بروند، اما به نظر شما چند درصد این افراد حال و حوصله خرید محصولات و خدمات شما را در ساعت شش صبح دارند؟
از طرفی ممکن است افراد همچنان مشغول خواب و استراحت باشند. ارسال پیامک تبلیغات در صبح زود، ضمن اینکه اصلا مناسب نیست، می تواند اثراتی عکس نیز داشته باشد و در منفی شناخته شدن نام برند کسب و کارتان تاثیر بگذارد.
ارسال پیامک انبوه در شب ممنوع
معمولا وقتی افراد روز سخت کاری را پشتسر گذاشته و مشغول استراحت هستند، تمایل چندانی نسبت به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند. توصیه جدی ما پرهیز از ارسال اس ام اس های تبلیغاتی در ساعات پایانی شب است.
توجه زمان طلایی اس ام اس تبلیغاتی
زمانی که برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی دیر نبوده و از طرفی برای ارسال زود نباشد، زمان طلایی اس ام اس تبلیغاتی است. بهترین زمان ممکن ساعتی است بین این دو زمان. البته لازم به ذکر است که اگر مخاطبین و دریافت کنندگان پیامک را دسته بندی و شناسایی کنید، قادر به انتخاب طلایی ترین زمان ممکن برای ارسال پیامک خواهید بود. آن وقت است که به معجزه زمان پی میبرید.
ارتباط زمان و روز را فراموش نکنید
مسئله زمان باید باعث شود که تاریخ و روز ارسال پیامک را عجلهای و بدون دقت کافی انتخاب کنید. ارتباط روز و زمان ارسال اس ام اس های تبلیغاتی رابطه و اثرگذاری مستقیمی بر یکدیگر دارند.
احتمال دیر رسیدن پیامک تبلیغاتی
گاهی اوقات ممکن است شما زمان مناسبی را برای ارسال پیامک انبوه انتخاب کنید، اما بنا به دلایلی پیامک دیرتر از زمان تعیین شده به مخاطبین ارسال شوند. توصیه ما برایتان در نظر گرفتن احتمالات است. در این شرایط با وجود تاخیر پیامک شما در زمان مناسبی به دست مشتریان میرسد.