آشنایی با برخی از مهم ترین ترندهای تبلیغات به شما برای طراحی محتوای هرچه بهتر و تعامل بهینه با مشتریان کمک خواهد کرد. ایراد برخی از برندها در رابطه با تبلیغات تلاش برای استفاده از ترندها و تکنیک های به شدت قدیمی است. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبا عقب خواهد انداخت. بنابراین آماده شوید تا در قالب توصیه هایی خلاصه و کم حجم به بررسی برخی از ترندهای تبلیغات بپردازیم.
بازاریابی و تبلیغات در دنیای کنونی امر ساده ای نیست. شما از همان ابتدای ماجرا کلی رقیب دارید و باید بهترین محتوای ممکن برای جلب نظر مشتریان را طراحی کنید. بسیاری از برندها و کارآفرینان در همان ابتدای کار از مسیر پرپیچ و خم تبلیغات صرف نظر می کنند. این امر یکی از رایج ترین پدیده ها در دنیای کسب و کار محسوب می شود. اگر شما تمایلی به تسلیم شدن در برابر شرایط سخت عرصه تبلیغات و بازاریابی ندارید، باید بهتر از هر فرد دیگری با ترندهای تبلیغات این حوزه آشنایی داشته باشید.
هدف اصلی در این مقاله آشنا ساختن شما با برخی از مهم ترین ترندهای تبلیغات است. این امر به شما برای طراحی محتوای هرچه بهتر و تعامل بهینه با مشتریان کمک خواهد کرد. ایراد برخی از برندها در رابطه با تبلیغات تلاش برای استفاده از ترندها و تکنیک های به شدت قدیمی است. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبا عقب خواهد انداخت. بنابراین آماده شوید تا در قالب توصیه هایی خلاصه و کم حجم به بررسی برخی از ترندهای تبلیغات بپردازیم.
تاثیر انکارناپذیر رسانه ها
بدون تردید کسب و کارهای کوچک دارای بودجه های بازاریابی کمتری در مقایسه با رقبای شان هستند. این امر نیاز به برنامه ریزی و انتخاب همکارهای دقیق برای رقابت با برندهای بزرگ را به همراه دارد. یکی از ترندهای تبلیغات مهم در چند ماه اخیر توجه به قدرت رسانه ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شما با یک برنامه کاربردی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با همکاری پایه ای رسانه ها را خواهید داشت.
اگر برند شما در بازارهای محلی فعالیت دارد، به جای سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی امکان همکاری نزدیک با رسانه های محلی را خواهد داشت. امروزه مشتریان در بازارها به رسانه های محلی بسیار بیشتر از دیگر ابزارها توجه نشان می دهند. بنابراین شما با هزینه ای کمتر در مقایسه با روش های مشابه بازاریابی امکان تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت.
امروزه بسیاری از برندها صرف هزینه بالاتر در حوزه بازاریابی را معادل تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف می دانند. این امر نه تنها به شما برای جلب نظر مشتریان کمک نخواهد کرد، بلکه بودجه در دسترس تان را هم خیلی زود تمام می کند. با این حساب شما باید به دنبال راهکاری برای مقابله با شرایط موردنظر و کاهش هزینه های تبلیغاتی تان باشید. بهترین گزینه در این میان تلاش برای همکاری با رسانه های محلی خواهد بود.
همکاری با اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی تصمیم گیری مشتریان دارند. این امر برای برندها اهمیت بالایی داشته و امکان جلب نظر آنها به بهترین شکل ممکن را می دهد. بنابراین همکاری با اینفلوئنسرها باید به طور قابل ملاحظه ای در برنامه هر برندی جای داشته باشد. البته شما برای همکاری با اینفلوئنسرها همیشه نیاز به همکاری با مشهورترین افراد حاضر در بازار ندارید. اگر در این میان به جای تلاش برای همکاری با افراد مشهور که هزینه زیادی برای برندتان به همراه دارد، اینفلوئنسری محلی و دارای تخصص در حوزه کاری تان را پیدا کنید، سطح تاثیرگذاری تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
امروزه اینفلوئنسرها در حوزه های بسیار زیادی مشغول به کار هستند. مهم ترین نکته در این میان ارزیابی آنها براساس میزان مهارت و آشنایی شان با کسب و کارتان است. بنابراین شما باید از این به بعد چشم از تعداد فالوورهای آنها برداشته و به جای آن میزان مهارت شان را در نظر بگیرید.
تعدیل داده ها با نقش آفرینی عامل انسانی
استفاده از داده های کاربردی در تبلیغات امر بسیار مهمی محسوب می شود، اما به تنهایی برای موفقیت برندتان کافی نیست. شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف نیاز به تعامل رو در رو با مشتریان تان نیز دارید. گاهی اوقات برندها تعامل با مشتریان را از یاد برده و آن را فقط در قالب استفاده از داده های معتبر دنبال می کنند. چنین امری تاثیرگذاری بر روی مشتریان را بدل به امری سخت و حتی غیرممکن می کند.
شما به عنوان یک بازاریاب برای طراحی محتوای تبلیغاتی باید همیشه ارتباط تان با مشتریان را حفظ کنید، در غیر این صورت خیلی زود برندتان از فهرست کسب و کارهای محبوب مشتریان خارج خواهد شد.