آمازون در طول سال های اخیر به دلیل نوآوری های متعددش مورد توجه جهانی قرار گرفته است. این غول دنیای خرده فروشی آنلاین برای نخستین بار ایده فروشگاه های بدون صندوق پرداخت را اجرا کرده است. این ایده در ایالات متحده طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز: درست به همین خاطر گمانه زنی های بسیار زیادی نسبت به راه اندازی شعبه های دیگری از چنین فروشگاه های هوشمندی در کشورهای مختلف صورت گرفته است. اکنون آمازون به طور رسمی نخستین فروشگاه هوشمندش در خارج از ایالات متحده را راه اندازی کرده است. این فروشگاه فاقد صندوق پرداخت در لندن راه اندازی شده است.
بر این اساس مشتریان امکان ورود به فروشگاه، انتخاب محصولات موردنظرشان و سپس خروج بدون نیاز به توقف در صف های طولانی پرداخت را خواهند داشت. نکته مهم در این میان ارزیابی هزینه کلی و کسر از حساب به طور هوشمند از سوی سامانه آمازون است.
بیشتر بخوانید:
کمپین بازاریابی با ویدئوهای آشپزی سلبریتی ها
رازهای موفقیت ۷ کارآفرین برتر جهان
«بازاریابی کارآفرینانه، حرکت از عصر سنتی به دیجیتال» منتشر…
مدیریت بحران کسب و کار با نکات کلیدی
راه اندازی فروشگاه هوشمند آمازون در لندن
نخستین تجربه راه اندازی فروشگاه های بدون صندوق پرداخت مربوط به سال ۲۰۱۶ است. این ایده در آن سال به طور آزمایشی از سوی آمازون راه اندازی شد، اما به زودی در قالب ایده ای کامل و جذاب در دسترس قرار گرفت. فروشگاه های موردنظر در سال ۲۰۱۹ با استفاده از فناوری های نوین هوش مصنوعی و همچنین کمک دستیارهای صوتی برای ارائه خدمات مشاوره ای مناسب به مشتریان حس و حال تازه ای پیدا کرد.
براساس ارزیابی آمازون راه اندازی شعبه های بعدی خرده فروشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ ایده مناسبی است. دلیل این امر نیاز به توسعه خرده فروشی و همچنین انطابق این ایده با نکات مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی کروناست. قوانین مربوط به حضور تعداد مشخصی از مشتریان در فروشگاه برند همیشه یکی از نکات مهم محسوب می شود.
این امر به خوبی از سوی آمازون در قالب شیوه های هوشمند و بدون نیاز به حضور کارمندان در محیط خرده فروشی دنبال می شود. بدون شک ایده فروشگاه های بدون صندوق پرداخت در ادامه سال ۲۰۲۱ توسعه زیادی خواهد یافت. شاید در این مسیر آمازون با رقبای مهمی نیز مواجه شود.