بازاریابی خودکار چیست؟

    0
    116
    کارآفرینی

    بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی سختی‎ های خاصی به همراه دارد. بسیاری از برندها در پلتفرم ‎های مختلفی مشغول به بازاریابی خودکار و تعامل با مخاطب هدف هستند. این امر در کنار تلاش برای مدیریت بازخوردهای احتمالی کاربران برای هر کسب و کاری دشوار خواهد بود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، امروزه با توسعه فناوری های دیجیتال فرآیند خودکارسازی بازاریابی رواج زیادی یافته است. مزیت اصلی استفاده از فناوری های جدید در عرصه بازاریابی افزایش شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر از طریق صرفه ‎جویی در هزینه‎ ها، ارزیابی دقیق ‎تر سلیقه مخاطب هدف و همچنین تولید محتوای هماهنگ‎ تر با سلیقه آنها روی می‎ دهد.بازاریابی خودکار

    بسیاری از برندها تمایل به خودکارسازی فرآیند بازاریابی ‎شان در شبکه های اجتماعی دارند، اما در عمل تردیدهای متعدد مانع از اجرای این گزینه می ‎شود. یکی از نگرانی‎ های اصلی کسب و کارها مقدار هزینه موردنیاز برای فرآیند موردنظر است. اگر هزینه موردنیاز بیش از اندازه بالا باشد، شمار قابل ملاحظه ‎ای از برندها در عمل توانایی سرمایه گذاری در این حوزه را نخواهند داشت. هدف اصلی مقاله کنونی بررسی برخی از مزیت های خودکارسازی فرآیند بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. این امر به ترغیب هرچه بیشتر برندها برای استفاده از فناوری های نوین و خودکار در عرصه بازاریابی کمک خواهد کرد.

    1. سرعت عمل در عرصه بازاریابی

    سرعت عمل در عرصه بازاریابی خودکاراهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها توانایی تولید محتوای مورد علاقه مخاطب در بازه‎ های زمانی کوتاه را ندارند. این امر نوعی عملکرد پر افت و خیز برای تیم های بازاریابی به ارمغان می ‎آورد. همچنین در زمینه تداوم تولید محتوا نیز بسیاری از برندها مشکلات عمیقی دارند. خودکارسازی فرآیندهایی نظیر گردآوری داده‎ های کاربردی در مورد سلیقه کاربران و همچنین پردازش بازخوردهای دریافتی در مورد هر کمپین نقش مهمی در افزایش سرعت عمل برندها دارد.بازاریابی خودکار

    امروزه با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از مردم زمان بیشتری در شبکه های اجتماعی حضور دارند بنابراین برندها باید برنامه ویژه ‎ای برای جلب نظر مخاطب هدف در این فضا داشته باشند. وقتی فروشگاه ‎های خرده ‎فروشی تعطیل هستند، تیم های بازاریابی امکان افزایش فعالیت و تعامل با مخاطب هدف در ساعت‎ های مورد نظر را خواهند داشت. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت بازاریابی برندها و سطح تعامل با مشتریان خواهد داشت.

    1. ورود به مرحله تازه ‎ای از تبلیغات

    فناوری خودکار به معنای ورود به سطح تازه ‎ای از تبلیغات است. استفاده از فناوری خودکار در زمینه بارگذاری محتوا و همچنین ارائه پاسخ ‎های مناسب به پرسش ‎ها و نظرات کاربران نقش مهمی در بهبود تعامل کاربران با برند دارد. یکی از مشکلات همیشگی تیم های بازاریابی ناتوانی برای ارائه پاسخ‎ های مناسب به کاربران است. با این حساب هرچه توانایی یک برند برای سازگاری با فناوری های تازه در حوزه بازاریابی بیشتر باشد، در عمل امکان تاثیرگذاری مطلوب ‎تری بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت.

    نسل جدید تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیازی به نظارت مداوم تیم های بازاریابی ندارد. استفاده از اطلاعات دقیق و ترکیب هوش مصنوعی با نظارت اولیه بازاریاب‎ ها امکان اطمینان از موفقیت کمپین را به همراه خواهد داشت. نکته مهم در این میان ارزیابی نتیجه پایانی کمپین ‎هاست. بسیاری از بازاریاب‎ ها به این بخش مهم توجهی ندارند.

    وقتی یک برند محتوای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بارگذاری می ‎کند، باید نتیجه نهایی را نیز ارزیابی نماید. امروزه اغلب برندها دارای انتظارات مشخصی از فرآیند بازاریابی ‎شان هستند. با این حساب ارزیابی نهایی میزان موفقیت در دستیابی به اهداف تعیین شده را نشان می ‎دهد. مزیت اصلی استفاده از ترکیب فناوری هوش مصنوعی و خوکارسازی بازاریابی امکان جمع ‎بندی خودکار نتیجه کمپین است. امروزه بسیاری از ابزارهای هوشمند بازاریابی بدون نیاز به دخالت عامل انسانی نتیجه احتمالی کمپین‎ها را نشان می‎ دهند.

    1. امکان دسترسی به اطلاعات دقیق ‎تر

    گردآوری اطلاعات درباره مشتریان همیشه دغدغه مهمی برای برندهاست. برخی از برندها در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عمل بخش محدودی از مشتریان را مورد توجه قرار می ‎دهند. این امر در صورت تمرکز بر روی یک پلتفرم اجتماعی پیچیده ‎تر نیز می ‎شود. بدون شک اعضای تیم بازاریابی دارای محدودیت‎ های خاصی هستند. آنها زمان کافی برای حضور در تمام شبکه های اجتماعی و تعامل با همه مشتریان بالقوه برند را ندارند بنابراین همیشه میزانی از خطا در داده‎ های گردآوری شده تیم های بازاریابی وجود خواهد داشت.بازاریابی خودکار

    مزیت خودکارسازی فرآیند بازاریابی امکان گردآوری داده‎ های معتبر درخصوص تمام کاربران مدنظر برند است. همچنین فرصت حضور در شبکه های اجتماعی مختلف نیز فراهم می ‎شود. با این حساب تیم های بازاریابی باید استفاده دقیقی از فناوری خودکارسازی داشته باشند. هرچه دقت اطلاعات تیم های بازاریابی در مورد سلیقه و همچنین واکنش کاربران به محتواهای مختلف بیشتر باشد، امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف افزایش خواهد یافت.

    امروزه اغلب کاربران در شبکه های اجتماعی محتوای تبلیغاتی هماهنگ با سلیقه ‎شان دریافت می ‎کنند. این امر ناشی از تلاش شبانه روزی تیم های بازاریابی برای گردآوری داده پیرامون هر کاربر نیست، بلکه به سادگی با خودکارسازی فرآیند بازاریابی ممکن شده است.

    1. اثربخشی بهتر فرآیند بازاریابی

    آخرین مزیت مورد بررسی خودکارسازی بازاریابی در این مقاله مربوط به اثربخشی بیشتر است. بدون تردید شیوه‎ های سنتی بازاریابی دارای اثربخشی قابل ملاحظه ‎ای است، اما میزان اندک خطا همیشه دردسرساز می‎ شود. استفاده از فرآیند خودکار بازاریابی با کاهش هزینه و افزایش اثربخشی نظر بسیاری از برندها را جلب کرده است. نکته مهم در این میان عدم جایگزینی کامل تیم های بازاریابی با فناوری هوش مصنوعی است. مسئله اساسی کمک قابل ملاحظه فناوری هوش مصنوعی و بازاریابی خودکار به کاهش اشکالات شیوه‎ های سنتی بازاریابی است.

    بازاریابی در طول دهه‎ های متمادی به طور مداوم تغییر کرده است. برندهای موفق همیشه در زمینه انطباق با تغییرات تازه انعطاف از خود بروز داده ‎اند. بنابراین در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و خودکارسازی بازاریابی نیز برندهای انعطاف ‎پذیر به موفقیت خواهند رسید.

    بیشتر بخوانید:

    مدیریت صحیح وبلاگ

     

    مقاله قبلیحذف معافیت مالیاتی مؤسسات فرهنگی
    مقاله بعدیتوسعه پایدار صادرات با رتبه بندی واحدهای چاپ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.