وبلاگ نویسی در بازاریابی

    0
    44
    وبلاگ نویسی مدیریت صحیح وبلاگ

    وبلاگ نویسی از آن دست کارهایی است که در طول نزدیک به سه دهه همچنان محبوبیتش را حفظ کرده است. این روزها نه تنها شبکه های اجتماعی کلی طرفدار دارند، بلکه وبلاگ های خوب نیز طرفدارهای دوآتیشه خودشان را حفظ کرده اند. به همین خاطر اغلب آژانس های بازاریابی برای کمک به کسب و کارها اول از همه وبلاگ نویسی را توصیه می کنند.

    موفقیت در وبلاگ نویسی تا حدودی شبیه به کار نویسنده ای است که قصد دارد رمانی پرفروش روانه بازار کند. بی شک اگر نویسنده قصه مان با عادت های مشتریان و سلیقه شان آشنایی نداشته باشد، رمانش هیچ موفقیت مالی به همراه نخواهد داشت. به طوری که با سر در بازار شکست خورده و دیگر هیچ انتشاراتی مایل به همکاری با او نباشد.

    وبلاگ نویسی

    سوالی که ما در این مقاله دنبالش هستیم، بحث طولانی بودن محتواست. به زبان خودمانی، یک محتوای وبلاگی چقدر باید طولانی باشد؟ بی شک محتواهایی که خیلی طولانی یا بلند هستند، حوصله هر کسی را سر خواهند برد. با این حال آدم نباید از آن طرف بام هم بیفتد؛ چراکه محتوای کوتاه هم به همان اندازه آزاردهنده خواهد بود. بنابراین ما اینجا با معمایی رو به رو هستیم که باید هرچه زودتر حل شود.

    اگر شما هم دوست دارید وارد دنیای وبلاگ نویسی شوید، بد نیست قبل از اینکه شانس تان را آزمایش کنید، نیم نگاهی به بحث این مقاله داشته باشید. این طوری دست کم خیال تان از بابت وسواس مقدار مناسب محتوا راحت خواهد شد. خب اگر آماده اید، ماجراجویی مان را شروع کنیم.وبلاگ نویسی

    وبلاگ نویسی در بازاریابیطول محتوای وبلاگ

    اجازه دهید قبل از اینکه سراغ ایده های خودمان برویم، کار را با آمارهای دقیق شروع کنیم. اگر همین حالا در گوگل دنبال توصیه هایی برای مدت یک محتوای وبلاگ بگردید، با پیشنهادهای عجیب و متضادی رو به رو خواهید شد. ما به جای شما یک جست وجوی دقیق در گوگل داشته ایم. نتیجه این امر حیرت انگیز بود؛ چراکه از محتوای ۳۰۰ کلمه ای تا ۵ هزار کلمه ای در بین توصیه ها به چشم می خورد. ماجرا حسابی پیچیده شد، نه؟

    اگر بخواهیم یک جمع بندی کوتاه از ماجرا داشته باشیم، باید گفت تمرکز بیشتر کارشناس ها در اینترنت بر روی کیفیت محتواست. بنابراین اگر شما ایده جذابی داشته باشید، حتی محتوای بیشتر از ۶-۵ هزار کلمه را هم توجیه خواهد کرد.

    البته این وسط همیشه عوامل دیگری هم نقش دارد. مثلا اینکه چقدر بحث شما تخصصی است، بر روی ماجرا اثرگذار خواهد بود. بدون تردید وقتی پای محتوای تخصصی وسط باشد، کاربران انگیزه بیشتری برای مطالعه محتوای طولانی خواهند داشت.

    حالا که دنیای گوگل توصیه ای دقیق برای ما نداشت، اجازه دهید سری به فرمول های طلایی خودمان در روزنامه فرصت امروز بزنیم. ما در ادامه به شما کمک می کنیم تا بدون نیاز به راهنمایی مداوم دیگران، طول محتوای تان را تعیین کنید. به طوری که دیگر خبری از حرص دادن مخاطب نباشد.

    ما در این بخش قصد داریم فرمول هایی را به شما معرفی کنیم که بدون هیچ دردسری امکان شناسایی طول محتوا را به شما می دهد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا خیال تان از بابت این مسئله راحت شود.

    آیا تا حالا برای تان پیش آمده بعد از نگارش اولیه یک متن درباره کوتاه بودنش شک کنید. اینطور وقت ها آدم قدرت تصمیم گیری اش را از دست می دهد؛ چراکه هم اندازه محتوا به نظرش خوب می رسد، هم اینکه دوست ندارد با یک متن کوتاه صرفا مخاطب را دست به سر کند. به همین خاطر همیشه کارآفرینان هنگام مواجهه با چنین بحرانی درجا می زنند.

    توصیه ما در روزنامه فرصت امروز برای شرایط بالا بی نهایت ساده است: هرجا درباره طول محتوا شک کردید، کافی است کمی آن را بیشتر ادامه دهید. فقط وقتی باید احساس خطر کنید که خودتان در نگاه اول محتوا را طولانی ارزیابی کردید. آن وقت به احتمال زیاد کار را خیلی کش داده اید و قرار است همه کاربران از دست تان شاکی شوند.

    متاسفانه خیلی از بازاریاب ها صرفا به خاطر اینکه محتوای شان طولانی نشود، یک مطلب ناقص و همراه با هزاران سوال تحویل مخاطب می دهند. به طوری که دست آخر خیلی ها هیچ انگیزه ای برای بازدید دوباره از آن وبلاگ نخواهند داشت.

    امیدوارم چنین تجربه های دردناکی برای شما پیش نیاید، اما در صورتی که اوضاع تان خیلی به هم ریخت، باید همیشه کمی ادامه دادن محتوا را در نظر داشته باشید. البته منظور ما آب بستن به مطلب نیست. در عوض سعی کنید کمی نکات آموزشی بیشتر ارائه کنید. اینطوری کاربران دلایل متنوعی برای توجه بیشتر به مطلب تان خواهند داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

    خیلی وقت ها مرور دوباره یک مطلب قبل از انتشار کمک ویژه ای به کاربران می کند. به طوری که شما می توانید ایرادات متن تان را پیدا کرده و آنها را قبل از انتشار رفع کنید. یکی از نکات کلیدی در این میان بحث آنالیز مطلب از نظر میزان طولانی بودنش است. کافی است کمی با خودتان صادق باشید و به این سوال جواب دهید: آیا مطلب تان خیلی طولانی است؟ اگر جواب تان منفی بود، هیچ ایرادی ندارد کمی از محتوا را بیشتر کش دهید.

    تولید محتوای ارزش محور در وبلاگ نویسی

    یک محتوای خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ این سوالی است که خیلی از بازاریاب ها حتی بعد از تمام شدن کارشان هم مطرح نمی کنند. انگار که همیشه مخاطب باید از محتوای تولیدی آنها استقبال کند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، دیر یا زود کارتان با مشکل رو به رو خواهد شد. به طوری که خیلی زود کاربران از وبلاگ تان ناامید شده و دیگر بدان توجهی نشان نخواهند داد.

    دومین فرمول طلایی ما در روزنامه فرصت امروز برای تعیین میزان طولانی بودن یک محتوا مربوط به بحث ارزش است. آیا محتوای شما ارزش کافی به مخاطب ارائه می دهد؟ اگر جواب تان مثبت است، طولانی شدن محتوا ایراد چندانی نخواهد داشت.

    به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه می توانید به خوبی کارتان را جلو برده و منتظر بهبود اوضاع تان باشید. یادتان باشد، کاربران برای رفع مشکلات شان حاضرند ساعت ها پای یک ویدئو یا محتوای آموزشی بنشینند. پس الکی فکر نکنید محتوای طولانی همیشه حوصله شان را سر خواهد برد.

    بحث درباره اینکه یک محتوا به اندازه کافی ارزش ارائه می دهد یا نه، شبیه یک نوع معماست. خیلی از بازاریاب ها معتقدند هیچ معیاری برای تعیین این نکته وجود ندارد.

    البته ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با این مدل داوری ها نداریم؛ چراکه به نظرمان همیشه راهکارهایی برای پیش بینی اوضاع هست. همانطور که در یک مسابقه بسکتبال امتیازات طرفین با دقت شمرده می شود، در زمینه تولید محتوا هم بحث شمارش ارزش ها ساده است. البته به شرط اینکه خودتان هم مایل به مرور بحث باشید!

    یکی از ساده ترین نکات در این میان مربوط به مرور محتوای قبلی وبلاگ است. آیا محتوای قبلی وبلاگ شما برای کاربران جذاب بوده؟ اگر جواب تان به این سوال مثبت است، لازم نیست خیلی نگران باشید؛ چراکه احتمالا محتوای فعلی تان هم برای آنها هیجان انگیز از آب درمی آید.

    نکته دیگری که باید همیشه حواس تان به آن باشد، نرخ تعامل کاربران با محتواست. آیا کاربران بازدید بالایی از محتوای تان داشته اند؟ نظرشان درباره بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی چه بوده؟ اگر آنها در پلتفرم های مختلف درباره محتوای تان با هم حرف زده اند، این نکته بی ‎نهایت مهمی محسوب می شود؛ چراکه علاقه شان به مطالب وبلاگ را نشان می دهد. به علاوه، نظرات مثبت کاربران احتمالا موفقیت شما در یافتن دامنه مناسب برای تعداد کاراکترهای محتوا را هم نشان می دهد. پس لازم نیست نگران موضوعی باشید.

    گاهی اوقات میزان بازدید یک وبلاگ در طول زمان با سر سقوط می کند. در چنین شرایطی همیشه یک جای کار ایراد دارد؛ چراکه بازاریاب ها باید برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب دست به تلاش دوباره بزنند.

    اگر شما مواردی مثل کاهش بازدید از وبلاگ یا بی توجهی کاربران به محتوا را تجربه می کنید، باید یک بازنگری اساسی در کارتان صورت دهید؛ چراکه نه تنها از نظر میزان طولانی بودن محتوا، بلکه از نظر معیارهای دیگر نیز کارتان لنگ می زند.

    خیلی وقت ها استفاده از نظرات کارشناس ها یا موسسات مشاوره اوضاع یک وبلاگ را از این رو به آن رو می کند. همانطور که خیلی وقت ها سرمربی های فوتبال لازم دارند دیگران درباره مشکلات کارشان به آنها اخطار دهند، ماجرا درباره بازاریاب ها هم به همین شکل است. پس اصلا ترسی از بابت کمک گرفتن نداشته باشید؛ چراکه بدون کمک دیگران دیر یا زود وبلاگ تان سر از ناکجا درخواهد آورد.

    درباره بازار هدف مطالعه کنید

    شما قصد تولید محتوا برای چه کسانی را دارید؟ این سوالی است که باید جوابی کاملا دقیق درباره اش داشت. وگرنه مثل مجری هستید که تا ۱۰ دقیقه قبل از اجرا هیچ ایده ای درباره تم برنامه و آیتم های مختلفش ندارد. بی شک چنین برنامه ای هیچ وقت در بین شاهکارهای تلویزیون قرار نمی گیرد و حتی نباید انتظار زیادی هم از آن داشت.

    فرمول دیگری که بازاریاب ها باید به خوبی آن را دنبال کنند، بحث مربوط به یادگیری نکات تازه درباره بازار هدف است. مثلا اگر شما قصد تولید محتوا درباره خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت را دارید، باید مخاطب هدف تان را از قبل شناخته باشید.

    بی شک کسانی که سراغ خودروهای ارزان می روند، از نظر اقتصادی در طبقه متوسط قرار می گیرند. به علاوه، احتمالا آنها میانه چندان خوبی با تصمیم گیری سریع درباره خرید یک خودرو ندارند. همین امر فرآیند انتخاب خودرو را برای آنها بی نهایت طولانی می سازد. حالا اگر شما این وسط با محتوایی کوتاه قصد ترغیب سریع آنها به خرید خودروی موردنظرتان را داشته باشید، بی شک خیلی زود شکست خواهید خورد.

    وقتی بحث از مطالعه درباره بازار هدف می شود، اولین نکته نحوه انجام چنین مطالعه ای است. بی شک این روزها دیگر امکان مطالعه نفر به نفر مخاطب وجود ندارد؛ چراکه نه امکانات کافی برای این کار دم دست است و نه حتی از نظر زمانی چنین پروژه ای توجیه پذیر خواهد بود.

    پس چه بهتر که کسب و کارها خودشان دنبال راهکارهای تازه بروند. توصیه ما در این میان استفاده از ابزارهای دیجیتال است. مثلا گوگل آنالیتیکس یا هوت سویت (Hootsuite) را در نظر بگیرید؛ این ابزارها به شما اطلاعاتی مفید درباره سلیقه کاربران و جزییات رفتارشان ارائه می کند. بی شک بازاریاب هایی که به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند، موفقیت بسیار بیشتری در زمینه اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

    مطالعه بازار هدف در طول سال های اخیر تبدیل به نوعی ضرورت برای تولید محتوا شده است. نکته کلیدی اینکه در طول چنین مطالعه ای شما اطلاعات مفیدی درباره سلیقه کاربران درباره مقدار طولانی بودن محتوا به دست خواهید آورد. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه به خوبی می توانید درباره این موضوع نظر داده و کارتان را براساسش جلو ببرید.

    گاهی اوقات مطالعه بازار برای بازاریاب ها تبدیل به یک امر کسل کننده می شود. به طوری که به مرور زمان دیگر آن را دنبال نمی کنند. اگر شما هم چنین وضعی را تجربه کرده اید، هر طور شده باید مطالعه بازار را ادامه دهید؛ چراکه این روزها سلیقه کاربران خیلی زود تغییر می کند. به طوری که حتی یک هفته بی توجهی به سلیقه و رفتار کاربران شما را حسابی با آنها بیگانه خواهد کرد.

    ما در روزنامه فرصت امروز همیشه به تیم های بازاریابی کار گروهی را توصیه می کنیم. اینطوری شما می توانید بدون هیچ مشکل خاصی کارتان را ادامه دهید. مثلا وقتی یکی از اعضا حوصله اش از مطالعه بازار سر رفت، دیگران انگیزه خوبی برای ادامه کار از سوی او خواهند بود. به طوری که نه تنها کارها لنگ نمی ماند، بلکه تمامی اعضا یکدیگر را ترغیب به کار بیشتر خواهند کرد.وبلاگ نویسی

    بیشتر بخوانید:متاورس و بازاریابی

    تولید محتوا در وبلاگ نویسی

    مسئله تولید محتوا در وبلاگ نویسی برای خیلی از بازاریاب ها حل شده است. به طوری که اغلب کارآفرینان درباره اهمیتش نکات بسیار زیادی شنیده اند. با این حال وقتی نوبت به عمل می رسد، کمتر کسی بدون مشکل در این حوزه ظاهر می شود. خیلی وقت ها بازاریاب ها برای اینکه تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب شان را داشته باشند، دائما از حجم محتوا کم می کنند. شاید این کار در نگاه اول منطقی به نظر برسد اما دست آخر متنی ناقص تحویل تان خواهد داد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ شیوه هایی برای مدیریت طولانی بودن متن رفتیم. به طوری که شما بدون استرس و فقط با رعایت برخی نکات امکان ارزیابی شرایط تان را داشته باشید.

    شما الان یک راهنمای ساده برای بیرون کشیدن گلیم تان از آب دارید. اگر فکر می کنید قرار است در مسیر تولید محتوای وبلاگی دردسرهای زیادی را تجربه کنید، کافی است یکبار هم که شده از این نقشه راه استفاده کنید. آن وقت به راحتی کارتان را در بازار دنبال کرده و دیگر هیچ مشکلی از این بابت نخواهید یافت.

    من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با بحث میزان طولانی بودن محتوای بازاریابی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره مباحث مطرح شده داشتید، ما همیشه آماده کمک به کسب و کارتان هستیم.

    مقاله قبلیآشنایی با سلفون و کاربردهای آن در صنعت
    مقاله بعدیاستان‌ها در ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید اقدام مؤثری داشته باشند

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.