کریشن لایر یکی از نابغه های عرصه برندسازی محسوب می شود. وی با بیش از ۱۸ سال فعالیت در این حوزه، یکی از قابل اعتمادترین ها محسوب می شود. با توجه به این امر که در حال حاضر، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در صدر تمامی روش ها قرار دارد، صحبت کردن در رابطه با این موضوع، بسیار مهم شده است. در ادامه ۴ گام اصلی برای برندسازی در شبکه های اجتماعی از نگاه وی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
انتخاب درست
نخستین گامی که باید برای برندسازی در شبکه های اجتماعی طی کنید این است که پلتفرم خود را انتخاب نمایید. در این رابطه انواع شبکه ها وجود داشته و همین امر باعث می شود تا انتخاب شما سخت شود. در کنار این موضوع فراموش نکنید که معیار، صرفا وضعیت جهانی نبوده و شما باید به وضعیت جامعه هدف خود توجه داشته باشید.
همچنین هماهنگ بودن شبکه با نوع نیاز شما نیز از دیگر مواردی محسوب می شود که در نهایت به انتخاب بهتر و برندسازی در شبکه های اجتماعی منجر خواهد شد. برای مثال اگر برندها، مشتریان اصلی شما محسوب می شوند، انتخاب لینکدین گزینه بهتری خواهد بود. با این حال برای جذب جوان ها، در حال حاضر اینستاگرام و تیک تاک، دارای بالاترین میزان محبوبیت هستند. در نهایت فراموش نکنید که شما باید به صورت متمرکز بر روی یک شبکه فعالیت کرده و پس از رسیدن به جایگاه لازم، در صورت نیاز موارد دیگر را مورد توجه خود قرار دهید.
جامعه سازی
در این مرحله لازم است تا جامعه خود را انتخاب نمایید. در این رابطه نیز معیارهای مختلفی وجود دارد. برای مثال برای یک برند محصولات آرایشی، بدون شک بانوان تنها افرادی محسوب می شوند که فعالیت های شما می تواند مورد توجه آنها قرار گیرد. در این رابطه شما باید با توجه به محصول خود، در این رابطه اقدام نمایید. در این راستا حتی استفاده از هشتگ ها برای نمایش جامعه موردنظر شما نیز امری ضروری خواهد بود. در نهایت فراموش نکنید که شما می توانید در ابتدا یک جامعه کوچک نظیر دختران یک منطقه را مدنظر قرار داده و پس از آن ، قلمرو خود را گسترش دهید. با این اقدام، سرعت رشد به مراتب بالاتری را تجربه خواهید کرد.
تعامل برای برندسازی در شبکه های اجتماعی
ماهیت تمامی شبکه های اجتماعی، تعامل است. درواقع این امر که مخاطب صرفا مشاهده کننده اقدامات شما باشد، بدترین اتفاقی است که شاهد آن خواهید بود. در این رابطه فراموش نکنید که شما باید اقدامات متنوعی را مورد توجه خود قرار دهید. برای مثال تنها یک مسابقه یا چالش، کافی نخواهد بود.
برای آگاهی از روش های جدید برندسازی در شبکه های اجتماعی، ضروری است تا مقالات مرتبط با این موضوع را به صورت مداوم، مطالعه کنید. این امر باعث خواهد شد تا همواره روش های جدیدتری را بتوانید به اجرا درآورید. در این راستا توصیه می شود که خود به یک اینفلوئنسر تبدیل شده و یا از افراد فعال در این زمینه استفاده کنید. این امر باعث خواهد شد تا اقدامات شما از حالت صرفا تجاری خارج شود.
ارزش سازی، برندسازی در شبکه های اجتماعی
در نهایت محتوای و سبک کاری شما برای برندسازی در شبکه های اجتماعی باید کاملا ارزشمند باشد. در غیر این صورت امکان نگه داشتن مخاطب، عملا صفر خواهد بود. درواقع با توجه به این امر که در حوزه های مختلف، انواع صفحات در حال فعالیت هستند، بدون کیفیت بالا، نمی توان انتظار موفقیت را داشت. در این راستا توصیه می شود تا اقدامات صفحات برتر و پرطرفدار را مورد بررسی قرار دهید. همچنین ضروری است تا آمارهای خود را به صورت مداوم مورد بازبینی قرار داده و از درست بودن همه چیز، اطمینان داشته باشید. درواقع ممکن است همواره نیاز به تغییرات کوچک و یا بزرگی، وجود داشته باشد.
بیشتر بخوانید: نکاتی برای بقای کسب و کارهای کوچک