تفاوت رهبری تجاری و مدیریت کسب و کار

    0
    50
    رهبری تجاری و مدیریت کسب و کار

    رهبری تجاری و مدیریت کسب و کار اغلب اوقات با هم اشتباه گرفته می شوند. این امر شاید در نگاه نخست مشکل چندان مهمی نباشد، اما اگر شما به آن توجه نکنید خیلی زود در اجرای هر کدام از آنها دچار مشکل خواهید شد. شما باید دقیقا بدانید که قدرت تبدیل شدن به مدیر کسب و کارتان را دارید یا در مسیر رهبری تجاری گام برمی دارید، در غیر این صورت هیچ چشم انداز مثبتی پیش روی کسب و کار شما نخواهد بود.

    هدف اصلی در این مقاله بررسی دقیق تفاوت های میان رهبری تجاری و مدیریت کسب و کار  است. این امر نقطه شروع مناسبی برای ارزیابی این دو مفهوم و تلاش برای یادگیری شان در حوزه کسب و کار خواهد بود. در ادامه این موضوع را به طور موشکافانه ای مدنظر قرار خواهیم داد.

    رهبران تجاری یادگیری را ترویج می کنند، اما مدیران به دنبال ارائه خط مشی هستند

    اولین و بارزترین تفاوت میان رهبری تجاری و مدیریت کسب و کار در نحوه تعامل با کارمندان است. رهبران تجاری همیشه به دنبال توسعه مهارت های کارمندان و به عبارت بهتر یادگیری هرچه بیشتر در میان اطرافیان شان هستند. این امر آنها را بدل به افرادی روحیه بخش در دنیای کسب و کار می کند. اغلب اوقات وقتی شما با یک رهبر تجاری حرفه ای تعامل داشته باشید، انگیزه تان برای پیگیری امور کاری به طور قابل ملاحظه ای بیشتر شده و در عین حال روحیه بسیار خوبی برای یادگیری نکات تازه پیدا خواهید کرد.

    مدیران در نقطه مقابل رهبران تجاری قرار دارند. این دسته از کارآفرینان به جای اینکه دنبال توسعه مهارت ها و سطح یادگیری اطرافیان شان باشند، بیشتر از همه به دنبال ارائه خط مشی های مشخص هستند. این امر با هدف پیشبرد اهداف کسب و کار در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

    رهبری تجاری و مدیریت کسب و کاررهبران تجاری سریع به تغییرات عادت می کنند، اما مدیران همیشه عادت های شان را حفظ خواهند کرد

    تغییر دنیای کسب و کار امر تازه ای نیست. نحوه واکنش افراد مختلف به این موضوع نکته مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. رهبران تجاری به جای اینکه از تغییرات به وجود آمده گله کنند، به طور مداوم در تلاش برای هماهنگی با شرایط هستند. این امر انعطاف پذیری بسیار بالایی به کار آنها می دهد. در عوض اگر شما نقش مدیر را برعهده بگیرید، به احتمال زیاد تمایلی برای تغییر نخواهید داشت.

    مدیران اغلب اوقات فرآیندهای مشخص و سفت و سختی برای کارها دارند. این امر موجب مقاومت آنها در برابر هر تغییری می شود. با این حساب اگر شما در نقش یک مدیر فعالیت داشته باشید، خیلی سخت دست از عادت های قدیمی تان خواهید کشید. در حالی که امری به اسم عادت اصولا برای رهبران تجاری چندان معنادار نیست.

    رهبری تجاری و مدیریت کسب و کاررهبران تجاری به دنبال یادگیری هستند، اما مدیران مهارت هایشان را تکرار می کنند

    رهبران تجاری همیشه به کارهای تازه جلب می شوند. درست به همین خاطر انواع و اقسام نوآوری در حوزه کسب و کار مورد علاقه آنهاست. وقتی شما قصد نوآوری در دنیای کسب و کار را دارید، باید بیش از هر نکته دیگری به فکر یادگیری نکات مختلف باشید. این امر در رهبران تجاری به بهترین شکل ممکن قابل مشاهده است. در نقطه مقابل مدیران به جای اینکه به دنبال یادگیری مهارت های تازه باشند، بیشتر به مهارت های قبلی شان که در آنها عالی عمل می کنند اتکا دارند. این امر موجب شکل گیری یک روند مشخص در فعالیت آنها می شود که خیلی خوب توانایی مدیریتش را دارند.

    بیشتر بخوانید: کدام جملات جادوئی را در تماس های ویدئویی خود به کار ببریم

    رهبری تجاری و مدیریت کسب و کاررهبران تجاری قانع می کنند، اما مدیران دستور می دهند

    رهبران تجاری وقت بسیار زیادی برای اعضای تیم کسب و کارشان اختصاص می دهند. به همین خاطر اغلب افرادی که به عنوان کارمند برای مدیران کار کرده باشند، مهارت های بسیار بالایی داشته و سطح اطلاعات عجیبی خواهند داشت.

    در نقطه مقابل مدیران بیشتر از اینکه به دنبال قانع کردن کارمندان و نظرخواهی از آنها برای پیشبرد امور باشند، دستوری عمل می کنند. این امر موجب ایجاد فرآیندهای مشخص برای هر تیم و انتظارشان برای پیروی تمام اعضای شرکت می شود. با این حساب اگر شما با یک مدیر همکاری داشته باشید، هرگونه تخطی از فرآیندهای تعیین شده برای تان گران تمام خواهد شد.

    منبع: فرصت امروز

    مقاله قبلیکرونا آفتی بر جان صنعت نشر ایران
    مقاله بعدیموافقت مجلس با آزاد شدن واردات خودرو

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.