مدیریت کسب و کار با شیوه نوین

    0
    45
    مدیریت کسب و کار

    کسب و کارها به طور معمول دارای شمار قابل ملاحظه ای کارمند هستند. این امر برای تیم مدیریت کسب و کار نیاز به برنامه ریزی و استفاده از استراتژی های مختلف را پیش می کشد. بسیاری از برندها هنوز هم انتظارات سنتی از کارمندان شان دارند. بر این اساس هر کارمندی که بهتری عملکرد در زمینه بهره وری را داشته باشد، از نظر مدیران مطلوب خواهد بود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، امروزه مدیریت کسب و کارها انتظارات بسیار بیشتری از کارمندان شان دارند. یکی از انتظارات آنها مربوط به توسعه کسب و کار با همکاری کارمندان است. شاید این مفهوم اندکی ناآشنا باشد. در این صورت باید به توضیح بیشتر در مورد توسعه کسب و کار با کمک کارمندان پرداخت.

    توسعه کسب و کار با کمک کارمندان شرکت شامل استفاده از شیوه هایی برای توسعه برند از قبیل معرفی کسب و کار و محصولات به دوستان و اعضای خانواده از سوی کارمندان است. شاید این شیوه بسیار ساده و بی‎تاثیر به نظر برسد، اما توانایی تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف برجای می گذارد. دلیل این امر تاثیرپذیری بسیار بیشتر مردم از نزدیکان شان است بنابراین برندها به جای استفاده از شخصیت حقوقی شان باید به دنبال جلب همکاری کارمندان شان باشند.

    همکاری کارمندان برای جلب نظر مخاطب هدف کار ساده ای نیست. برخی از برندها پس از جلب نظر کارمندان برای همکاری دیگر دست به اقدام جانبی نمی زنند. این امر مانند انتظار از یک فرد عادی برای شرکت در دوی ماراتن است. بدون تردید کارمندان شرکت بدون توصیه های فنی و دقیق امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی اعضای خانواده شان را نخواهند داشت بنابراین باید اندکی دقت بیشتر در زمینه همکاری با کارمندان مدنظر قرار دهیم.

    مدیریت کسب و کار و تعامل با کارمندان برای توسعه کسب و کار در قالب یک فرآیند طراحی می شود. اشتباه برخی از کسب و کارها نگاه به این حوزه براساس یک رویکرد ساده و مقطعی است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها در پی خواهد داشت. وقتی یک فرآیند مدنظر تیم مدیریت کسب و کار ها قرار گیرد، امکان سرمایه گذاری مناسب و بلندمدت بر روی آن فراهم خواهد شد. مهمترین چالش در این میان انتظار دستیابی به نتایج کوتاه مدت از سوی کارآفرینان است. این امر تمام تلاش ها و چشم اندازها برای موفقیت کسب و کار را از بین خواهد برد.

    امروزه برخی کسب و کارها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به استفاده از شیوه های مختلف می کنند. تعامل با کارمندان برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف یکی از راهکارهای بسیار موثر بازاریابی محسوب می شود. این تکنیک نه فقط در حوزه بازاریابی، بلکه در تمام بخش های کسب و کار مفید خواهد بود بنابراین در ادامه به بررسی هرچه دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.

    شروع کار با پرسشی کلیدی

    هیچ کسب و کاری بدون طراحی یک پرسش اساسی و مهم امکان شروع برنامه ای مشخص را نخواهد داشت. بسیاری از برندها فقط به دنبال برنامه ریزی برای تعامل با کارمندان شان هستند. این امر شاید در نگاه نخست جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد، اما در مقیاسی گسترده توانایی کسب و کارها برای پیگیری اهداف مرتبط به هم را کاهش خواهد داد. هر برند باید پیش از اجرای برنامه هایش اقدام به طرح پرسشی اساسی نسبت به هدف نهایی آن نماید. شاید این امر بیش از اندازه سختگیرانه به نظر برسد، اما در مقیاسی کلان موجب نگاه دقیق تر به وضعیت کسب و کار می شود.

    کسب و کارهای بسیار زیادی در تلاش برای همکاری با کارمندان شان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستند. مهمترین مسئله در این میان چرایی چنین همکاری است. آیا کسب و کار شما تا به حال به این موضوع مهم فکر کرده است؟ اگر پاسخ شما منفی است، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه ساماندهی برنامه های برندتان صورت دهید. در غیر این صورت به زودی با مشکلات اساسی در زمینه کسب و کار مواجه خواهید شد.

    مزیت اصلی همکاری با کارمندان برای ارتقا و توسعه کسب و کار مربوط به استفاده از تمام توانایی های شرکت است. بسیاری از شرکت ها دارای توانایی های بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین بازار هستند. با این حال به دلیل فقدان برنامه ریزی درست شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نمی کنند.

    هر کسب و کاری برای شروع فعالیت در عرصه همکاری با کارمندان باید پرسش های مهمی را طراحی نماید. این امر کمک شایانی برای ایجاد نظم در برنامه ها خواهد کرد. امروزه یکی از مشکلات اصلی کسب و کارها عدم توجه به چرایی برنامه های شان است بنابراین پس از مدت کوتاهی انگیزه شان برای اجرای برنامه ها را از دست می دهند.

    تعریف اهداف اصلی

    بدون تردید هر کسب و کاری در رابطه با توسعه کسب و کار دارای اهداف مشخصی است. مفهوم توسعه کسب و کار بدون تعریف دقیق شاخص ها و اهداف هر برند بی معنا خواهد بود بنابراین باید نسبت به تعریف اهداف کسب و کار پیش از همکاری با کارمندان اقدام کرد. یکی از نکات مهم در این میان توجه به ایده ها و طرح های متفاوت کارمندان است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما نوآوری‎های بسیاری از دل همین هم‎اندیشی‎های ساده خارج شده است.

    برخی از کسب و کارها بدون توجه به ایده های کارمندان در تلاش برای جلب همکاری آنها هستند. این امر نوعی تناقض در دلش دارد. هر کسب و کار برای تاثیرگذاری مناسب بر روی کارمندان در راستای همکاری نزدیک با آنها باید دست کم به ایده های مختلف شان توجه نشان دهد. در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار کند پیش خواهد رفت.

    وقتی در تلاش برای توسعه کسب و کار با همکاری کارمندان هستیم، باید اهداف را براساس دسته بندی های موضوعی مورد شناسایی قرار دهیم. اهداف ترکیبی کمتر موفقیتی برای کسب و کارها به همراه دارد بنابراین تا جای ممکن باید از کاربرد آنها دوری کرد. در غیر این صورت هر کسب و کار در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهد.

    برخی از مهمترین حوزه های کاری برای تعیین اهداف کاری شامل فروش، بازاریابی و منابع انسانی است. اگر این حوزه ها به خوبی از سوی کارآفرینان برای جلب همکاری کارمندان مدیریت شود، امکان افزایش قابل ملاحظه بهره وری شرکت فراهم می شود.

    بیشتر بخوانید:

    ارائه صنایع خدماتی در دوران کرونا

    ابزار کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا

    3 مورد از انتظارات مهم سرمایه گذارها از کارآفرینان

    4 نکته مهم در تبلیغات دیجیتال

     

    انتخاب کانال های ارتباطی

    درست مانند عرصه بازاریابی، در اینجا نیز باید نسبت به مخاطب هدف و شیوه های ارتباطی توجه نماییم. بسیاری از برندها هیچ برنامه ای برای تعیین مخاطب هدف و تعامل میان برند و آنها ندارند. این امر بی نظمی بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. هر کسب و کار باید نسبت به تعامل مناسب با مشتریان هدف در قالب کانال های ارتباطی مناسب اقدام نماید. بدون تردید این فرآیند در قالب بیان بسیار ساده تر از اجراست.

    وقتی از مشتریان مناسب صحبت می کنیم، هدف اصلی شناسایی مشتریانی با دست کم مقداری علاقه به حوزه کاری مان است. اگر این امر به خوبی مدنظر کارآفرینان قرار نگیرد، بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های بازاریابی و تلاش های اعضای شرکت بی نتیجه خواهد ماند. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند استفاده از راهکارهای مختلف هستند. شاید اگر بازاریاب ها در همان گام نخست نسبت به شناسایی مخاطب هدف و مشتریان مناسب برند اقدام نمایند، بسیاری از نیازهای کسب و کارها کاهش پیدا کند.

    امروزه کانال های ارتباطی میان مردم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. این امر به معنای ضرورت استفاده از تمام کانال ها برای تعامل با مخاطب هدف نیست. اشتباه برخی کسب و کارها تلاش برای استفاده از تمام کانال های ارتباطی به منظور تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف است.

    این امر اغلب اوقات نتیجه ای به جز شکست در بازاریابی و تعامل با مشتریان در پی ندارد. راهکار جایگزین در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با انتخاب یک یا دو پلتفرم برتر است. این انتخاب مهم براساس میزان علاقه کاربران به پلتفرم های مختلف صورت می گیرد. اگر مشتریان برند شما بیشتر در توییتر حضور دارند، استفاده از اینستاگرام یا فیس بوک برای بازاریابی و تعامل با آنها اشتباه خواهد بود.

    پس از انتخاب پلتفرم مناسب برای تعامل با مخاطب هدف باید نسبت به ترغیب کارمندان برای ثبت نام در شبکه اجتماعی موردنظر نیز اقدام نماییم. امروزه مردم بیشتر در فضای آنلاین با هم تعامل دارند. این اصل نه فقط به دلیل شیوع ویروس کرونا، بلکه به دلیل مزیت شبکه های اجتماعی در کاهش بعد مسافت است بنابراین توسعه کسب و کار با همکاری کارمندان شرکت باید به طور ویژه ای در این فضا صورت گیرد.

    گاهی اوقات کارمندان شرکت پس از ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی نسبت به توسعه کسب و کار اقدام نمی کنند. این امر باید به طور ویژه ای مدنظر تیم مدیریت کسب و کار باشد. گاهی اوقات تعیین جایزه هایی برای همکاری بیشتر کارمندان با کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی است. این امر میزان تعامل نزدیک میان کارآفرینان و کارمندان را افزایش می دهد.

    استفاده از فناوری های مناسب

    توسعه کسب و کار همیشه در ارتباط با فناوری های مناسب و مورد استفاده است. برخی از کسب و کارها به دلیل استفاده از فناوری های قدیمی به طور مداوم مورد بی توجهی مشتریان قرار می گیرند. اگر برنامه توسعه کسب و کار با همکاری کارمندان بدون توجه به فناوری های در دسترس برند صورت گیرد، کمترین شانسی برای موفقیت نخواهد داشت. بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به صرف هزینه های بسیار زیادی می کنند. این مقدار هزینه در صورت ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی در پی خواهد داشت.

    یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه های پیش روی کسب و کارها و همچنین نتیجه بخشی بهتر برنامه توسعه کسب و کار شامل استفاده از فناوری های تازه است.

    اگر کسب و کار شما در تلاش برای بازاریابی یا فروش بهتر در شبکه های اجتماعی است، همکاری با کارمندان شرکت در کنار استفاده از پلتفرم های بازاریابی حرفه ای بهترین گزینه خواهد بود. شاید این امر در ابتدا برای کسب و کارها تازگی داشته باشد، اما به زودی به آن عادت خواهند کرد. مهمترین مسئله در این میان ترس بسیاری از کارآفرینان نسبت به امتحان ایده های تازه در عرصه کسب و کار است. همین امر موجب پرهیز آنها از کاربرد فناوری های نوین می شود.

    اطلاع رسانی درست به سهامداران

    هر برنامه ای باید پیش از اجرا مورد تایید سهامداران واقع شود. اگر این امر در زمان مناسب مدنظر کارآفرینان قرار نگیرد، در ادامه برای کسب و کارها مشکل آفرین خواهد شد. بسیاری از کارآفرینان هیچ تعاملی با سهامداران ندارند. همین امر موجب بروز مشکلاتی درباره ایده ها و برنامه های اجرایی برند می شود.

    یکی از شیوه های مناسب برای توسعه کسب و کار و ارنقا مدیریت کسب و کار توجه به نقش سهامداران است. این امر بدون شک پیچیدگی های بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها قرار می دهد. اگر فرآیند همکاری با کارمندان برای توسعه کسب و کار به طور دقیق در مورد سهامداران نیز اجرا شود، توانایی هر کسب و کار برای جلب نظر مشتریان به شدت افزایش خواهد یافت. بسیاری از کسب و کارها حتی به طور دقیق به این نکته توجه ندارند بنابراین مواجهه با شکست در زمینه اجرای برنامه های جلب همکاری اعضای شرکت طبیعی خواهد بود.

    وقتی در مورد سهامداران شرکت فکر می کنیم، باید آنها را بخش مهمی از کسب و کار قلمداد نماییم. در غیر این صورت جایگاه مناسبی در برنامه های کسب و کار نخواهند داشت. سهامداران در صورت مشاهده تمایل کارآفرینان برای همکاری فراتر از بحث جلب سرمایه انگیزه کافی برای همکاری را نشان می دهند. مهمترین نکته در این میان برداشتن گام نخست از سوی کارآفرینان است. در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در رابطه میان برند و سهامداران صورت نمی گیرد.

    مدیریت کسب و کار

    ارزیابی مداوم کیفیت استراتژی همکاری با کارمندان

    بدون تردید استراتژی های مربوط به همکاری با کارمندان در بازه های زمانی مختلف اجرا می شود. اگر یک کسب و کار در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف است، باید به طور مداوم نسبت به تغییر استراتژی اش اقدام نماید. این امر شامل ارزیابی وضعیت بازاریابی، فروش و مدیریت منابع انسانی در برنامه اولیه همکاری با کارمندان است. بدون تردید هیچ استراتژی به طور کامل اشتباه نیست بنابراین باید نسبت به حفظ راهکارهای مناسب استراتژی ها و تلاش برای جایگزینی نکات ناکارآمد با ایده های بهتر اقدام کرد. یکی از بهترین گزینه ها در این میان استفاده از نظرات کارمندان شرکت است.

    کارمندان شرکت به دلیل تعامل نزدیک با مشتریان همیشه ایده های بهتری برای بهبود وضعیت کسب و کار خواهند داشت. این امر باید به طور دقیق مدنظر کارآفرینان قرار داشته باشد. همچنین در صورت تلاش برای اصلاح برنامه توسعه کسب و کار بدون توجه به ایده های کارمندان هیچ پیشرفتی در آن ایجاد نخواهد شد. این امر نوعی نتیجه طبیعی در میان کسب و کارهای مختلف است. کارمندان همیشه تمایل به مشارکت در فرآیند مدیریت کسب و کار دارند. بنابراین باید نسبت به مدیریت این حوزه با همکاری نزدیک کارمندان اقدام کرد.

    جمع بندی

    توسعه کسب و کار ومدیریت کسب و کار یکی از مهمترین اقدامات هر کسب و کار محسوب می شود. شاید این امر در نگاه بسیاری از کارآفرینان به معنای تلاش برای طراحی برنامه های منسجم و افزایش بهره وری کسب و کار از سوی تیم مدیریت ارشد شرکت باشد، اما در عمل جلب همکاری کارمندان دارای اهمیت بسیار بیشتری است. امروزه برخی از کسب و کارها برای تعامل با مشتریان نیاز به تاثیرگذاری کارمندان شان دارند.

    دلیل این امر باورپذیری بیشتر پیشنهادها و ادعاهای کارمندان به عنوان شخصیت های حقیقی در مقایسه با تبلیغات کسب و کارهاست. اگر این امر به طور مناسب مدنظر کسب و کارها قرار داشته باشد، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای ساده تر خواهد شد. استفاده از توصیه ها و پیشنهادهای مورد بحث در این مقاله نقش مهمی در بهبود وضعیت مدیریت کسب و کارها خواهد داشت.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × 5 =