تعریف بازاریابی همهمه‌ای و نمونه هایی از آن

    0
    39
    بازاریابی همهمه‌ای

    بازاریابی همهمه‌ای (Buzz Marketing) یا سروصدا نوعی از بازاریابی ویروسی است که برای به حداکثر رساندن پتانسیل تبلیغات دهان به دهان یک کمپین یا محصول است. این استراتژی‌ها می‌توانند مکالمه‌ها را در بین اعضای خانواده و دوستان مصرف‌کننده و ایجاد بحث‌های گسترده‌تر در رسانه‌های اجتماعی تحریک کنند.

    شرکت‌هایی که از بازاریابی پرهیاهو استفاده می‌کنند به تشویق مصرف‌کنندگان و صحبت کردن در مورد محصولات و خدمات خود امیدوارند، از طریق ایجاد ترافیک آنلاین، افزایش آگاهی، فروش و سود را افزایش می‌دهند.

    یک مثال خوب از بازاریابی همهمه‌ایی می‌توان به تبلیغ محصول و نمایش آن در بین مصرف‌کنندگان و به اشتراک‌گذاری تجربیات در مکالمات روزمره و فضای آنلاین اشاره نمود. astroturfing از نام‌های دیگر بازاریابی سروصدا است.

    بازاریابی آنلاین سروصدا معمولا توسط اینفلوئنسرها هدایت می‌شود. این افراد اولین پذیرندگان یک محصول هستند، که مشتاق به اشتراک‌گذاری افکار خود در خصوص محصول هستند و به طور فعال گفتگو درباره محصولات و خدمات را شروع می‌کنند. این افراد معمولا به عنوان تاثیرگذار رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و توییتر حضور فعال و دنبال‌کنندگان زیادی را دارند. آنها دارای قدرت و نفوذ بسیار زیاد برای دنبال‌کنندگان خود هستند.

    نظرات اینفلوئنسرها با سهولت بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند تاثیر مثبتی بر آگاهی و فروش محصول داشته باشد. هدف بازاریابان این است که از اینفلوئنسرها برای ایجاد هیاهو برای محصولات و افزایش آگاهی استفاده نمایند.

    بازاریابی همهمه‌ایبازاریابی سروصدا چگونه کار می‌کند؟

    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یکی از اجزای اصلی بازاریابی همهمه‌ای است. توییتر و فیسبوک دو رسانه اجتماعی هستند که شرکت‌ها همواره به دنبال حفظ حضور خود هستند.

    با استفاده از این‌ها و دیگر سایت‌ها، شرکت‌ها می‌توانند کارهای زیادی را انجام دهند:

    • تعامل با مصرف‌کنندگان
    • دریافت بازخورد
    • رسیدگی به امور و مشکلات
    • ترویج محصولات و خدمات

    آماده‌سازی مجموعه‌ای غنی از محتوای قابل اشتراک‌‌گذاری و بدست آوردن دنبال‌کنندگان قوی در این سایت‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مشتریان بالقوه و فعلی را دریافت نمایند. این رویکردها همچنین تعامل در لحظه را در راستای ارزشمندی و آگاهی مشتریان ایجاد می‌کنند.

    سایر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین پرهیاهو شامل موارد زیر است:

    جذب وبلاگ‌نویسان تاثیرگذار برای ایجاد شور و هیجان، شرکت‌ها اغلب به وبلاگ‌نویسان یا رسانه‌ها اجازه می‌دهند یک محصول را قبل از انتشار آن در ازای منشن کردن محصول امتحان کنند.

    بهره‌برداری از وب‌سایت‌های گفتمان برای تقویت گفت و گو یا ارائه پاسخ به سوالات متداول

    ایجاد کلوپ‌های هواداری، بنرهای تبلیغی و گروه‌ها برای برقراری ارتباط بین مشتریان، از رسانه‌هایی که در این زمینه خیلی خوب کار می‌کند پادکست است. پادکست‌ها اغلب یک میزبان اینفلوئنسر را با یک جامعه داخلی از دنبال‌کنندگان و محتوای وب ترکیب می‌کنند.

    بازاریابی سروصدا یک رویکرد متفاوت بازاریابی محتوایی نسبت به بازاریابی سنتی برونگرا و تاکتیک‌های بازاریابی انبوه همچون رادیو، تلویزیون و تبلیغات چاپی است. در بازاریابی برونگرا شرکت‌ها هدفشان این است که پیغام‌های خود را تا حد امکان به افراد بیشتری برسانند، تا بتوانند تعداد مشخصی را علاقه‌مند کنند.

    بازاریابی پرهیاهو بیشتر به قدرت پیام‌های شخصی تک به تک به نسبت انتشار اخبار وابسته است. بر همین مبنا بازاریابی دهان به دهان برای مصرف‌کنندگان بی‌طرفانه تلقی می‌شود. به این ترتیب به افراد و نه مستقیما به شرکت، اعتماد بیشتری دارند.

    یکی از چالش‌های بازاریابی سر و صدا حفظ عنصر غافل‌گیری به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی است. به  عنوان مثال ارسال توئیت‌های خنده‌دار از حساب توییتر شرکت، کاربران توییتر را غافلگیر می‌کند، در حالیکه آنها عادت به آن حساب ندارند.

    همانطور که مصرف‌کنندگان در شناسایی بازاریابی همهمه‌ای یا پرهیاهو بهتر می‌شوند، بازاریابان باید برای موثر بودن آن استفاده کنند. این پیشرفت شبیه به اشکال اولیه بازاریابی آنلاین است، مانند تبلیغات پاپ آپ و بنر که برخی از مخاطبان آن را آزاردهنده می‌دانند. با این حال هنوز هم در بازاریابی نقش دارند، اما باید خلاقانه استفاده شوند تا موثر واقع شوند.

    با بازاریابی همهمه‌ای شرکت‌ها این خطر را نیز احساس می‌کنند که نتوانند کمپین خود را به برند یا محصول ارتباط دهند. اگر مردم آن را با شرکتی که ایجاد نموده است شناسایی نکنند، ایجاد محتوایی که مردم را وادار به صحبت نماید، عملا بی‌فایده است.

    نمونه‌هایی از بازاریابی همهمه‌ای

    نمونه‌هایی از بازاریابی همهمه‌ای یا پرهیاهو شامل شرکت‌‌هایی است که ویدیوهای آنلاین حول محور المان طنز، بحث برانگیز و غیرمعمول درست می‌کنند. با انجام این کار شرکت‌ها امیدوارند شور و هیجانی ایجاد کنند تا مردم در مورد ویدیو صحبت کنند، از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و بازدیدها را در وب‌سایت‌هایی چون یوتیوب افزایش دهند. سپس شرکت‌ها در تلاش هستند با تبلیغ محصول در رسانه‌های اجتماعی از محبوبیت محتوا استفاده کنند. همچنین با ایجاد هشتگ در مورد یک موضوع پرطرفدار به تشویق مصرف‌کنندگان و به منظور تعامل بیشتر بهره می‌برند.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازاریابی ویروسی یا ویرال مارکتینگ

    نتیجه‌گیری

    در بازاریابی همهمه‌ای از تکنیک‌های بازاریابی دهان به دهان و تبلیغ محصولات و خدمات در بین اعضای خانواده و دوستان استفاده می‌شود. به همین دلیل پیش از عرضه محصول، افزایش آگاهی در بین افراد جامعه بیشتر شده و افراد علاقه‌مند به خرید محصول هستند.

    مقاله قبلیمخالفت با مصوبه افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کمیسیون تلفیق
    مقاله بعدیاتحادیه چاپخانه داران تهران برگزارکننده تور تخصصی دروپا

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.