رقابت دو برند کوکاکولا و پپسی مثل دربی تماموقت دو تیم فوتبال معروف است، رقابتی اصیل، پرحرارت و بدون توقف که سالهاست با تبلیغات گسترده و حتی تهاجمی پی گرفته شده؛ جنگ این نوشیدنیهای سرد، آنقدر گرم بوده که سالها در حوزهی برندینگ و بازاریابی مورد توجه و پژوهش قرار بگیرد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ چند روز پیش یک رستوران زنجیره ای آمریکایی (culver) تصمیم گرفت نوشیدنی همراه غذاهایش را از «پپسی» به «کوکاکولا» تغییر دهد؛ همین تصمیم به تغییر نوشیدنی سرو شده در ۹۰۰ شعبهی این رستوران سبب شد تا دوباره رقابت قدیمی دو برند جهانی کوکاکولا و پپسی مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد. به این بهانه وبسایت خبری Business Insider به وجه مهمی از رقابت جدی این دو نوشیدنی غیرالکی پرداخت، تعداد رستوران های زنجیره ای که با کوکاکولا و پپسی قرارداد دارند.
بیزینس اینسایدر در گزارش خود، ۳۹ فستفود زنجیرهای برتر ایالات متحده را بررسی کرد تا سهم هر کدام از این دو نوشیدنی را از بازار این رستورانهای پرشمار و معروف به مخاطبانش ارائه دهد. رقابت این دو برند مثل دربی تماموقت دو تیم فوتبال معروف است، رقابتی اصیل، پرحرارت و بدون توقف که سالهاست با تبلیغات گسترده و حتی تهاجمی پی گرفته شده چیزی مثل آن تبلیغ معروف پپسی که بچهای کوکاکولا میخرد تا زیر پاهایش بگذارد و قدش را بلندتر کند تا دستش به قوطیهای پپسی برسد. جنگ این نوشیدنیهای سرد، آنقدر گرم بوده که سالها در حوزهی برندینگ و بازاریابی و … مورد توجه و پژوهش قرار بگیرد.
بیشتر بخوانید: تغییر اولویت های بازاریابی و تبلیغات کوکاکولا در دوران کرونا
رقابت کوکاکولا و پپسی
این مطلب و دادههای گرافیکیاش را بخوانید و ببینید تا افزون بر نتیجهی بررسی بیزینس اینسایدر، جزئیات بیشتری از رقابت کوکاکولا و پپسی را در فستفودهای معروف جهانی بدانید.
منبع: خبرآنلاین