بهترین زمان استفاده از استراتژی ایمیل سرد

    0
    41
    ایمیل سرد

    در علم بازاریابی هنگامی که از کلمه سرد نام برده می شود، منظور این است که ارتباطی با فرد مورد نظر نداشته اید و انتظار اقدامی از سوی شما نیز وجود ندارد. درواقع این اصطلاح برای بخش های مختلف نظیر تماس، ارسال پیام، ایمیل سرد و… مورد استفاده قرار می گیرد.

    با این حال تماس گرفتن و یا ارسال پیامک، در کنار هزینه بر بودن، مشکلاتی نظیر ایجاد مزاحمت را به همراه دارد. با این حال ایمیل ها با توجه به این امر که در زمان مشخصی از روز چک می شوند، معمولا با نارضایتی همراه نمی شود.

    نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که ارسال ایمیل، عملا هزینه ای را دربر ندارد و این امر باعث می شود که هر برندی با هر سطح بودجه ای، قادر به انجام آن باشد. نکته جالب دیگر این است که علی رغم تصور بسیاری از افراد، ارسال ایمیل هنوز هم تاثیرات بی نظیری را به همراه دارد.

    درواقع بسیاری از شرکت ها تنها با تمرکز بر روی این بخش موفق شده اند تا برند خود را به سطحی بی نظیر برسانند. با این حال در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، جایی برای اشتباه وجود ندارد. به همین خاطر بسیار مهم است که از روش هایی استفاده کنید که کاربردی بودن آنها به اثبات رسیده است. همچنین برخی از ترفندها وجود دارد که با رعایت آنها می توانید سرعت و تاثیر اقدامات خود را چند برابر کنید که در ادامه برخی از مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد.

    ایمیل سرد۱-مزایای خود را بشناسید

    نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چرا مشتری باید به شما توجه کند؟ این امر در حالی است که شمار زیادی گزینه دیگر نیز در بازار وجود دارد. درواقع شما باید مزیت های خود را به خوبی شناسایی کرده و یا در این زمینه مواردی را ایجاد نمایید. این موارد در پیام ها امری بسیار مهم بوده و باعث می شود تا توجهات به سمت شما جلب شود.

    نکته ای که در آن باید دقت بالایی را داشته باشید این است که متن پیام نباید طولانی باشد. درواقع شما حداکثر سه خط اجازه خواهید داشت و بهتر است که با قرار دادن لینک، افراد را به سمت سایت خود جذب کنید. این امر در زمینه افزایش ترافیک سایت نیز تاثیر بسزایی را به همراه خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع که به چه مواردی باید توجه داشته باشید، جامعه شناسی مخاطب و مشتری هدف، امری بسیار مهم خواهد بود.

    ۲-محدود نباشید

    واقعیت این است که ایمیل ها بدون محدودیت مکانی، زمانی و حتی زبانی هستند. درواقع شما می توانید فعالیت بسیار گسترده را داشته باشید. تحت این شرایط دیگر هوشمندانه نیست که تنها به بازار محدود قبل توجه داشته باشید. در این رابطه می توانید دامنه های جدیدی را برای خود تعریف نمایید. براساس جدیدترین گزارش های گوگل، برندهایی که در این زمینه فعالیت کرده اند، بیش از ۶۰ درصد مخاطبان بیشتر و بیش از ۴۰ درصد فروش بالاتر را تجربه کرده اند.

    همچنین شما با این اقدام متوجه خواهید شد که در کدام مناطق، بازخوردهای بهتری را به دست می آورید که خود در برنامه ریزی های شما تاثیرگذار خواهد بود. در این رابطه بهتر است که مخاطب را به انجام اقدامی نظیر شرکت در نظرسنجی، سوق دهید تا با سنجش واکنش ها، به آمار دقیق تری دست پیدا کنید.

    ۳-رویکرد سیستمی داشته باشید

    از دیگر مواردی که باید رعایت نمایید این است که رویکرد سیستمی داشته باشید. درواقع با اقداماتی جدا از هم، شما عملا نمی توانید نتایج مداومی را داشته باشید و در مسیر رسیدن به شرایط بهتری قرار بگیرید. به همین خاطر لازم است تا اقدامات را در قالب یک سیستم قرار داده و هماهنگی های لازم در تمامی بخش ها را ایجاد نمایید. درواقع موفقیت یک کمپین ایمیلی، به کمک تمامی بخش ها نیاز دارد و لازم است تا ضمن اشتراک گذاری آمار، از توصیه های  افراد فعال در بخش های مختلف، استفاده نمایید.

    درواقع شما بیش از هر چیزی باید به دنبال سرنخ هایی باشید که کمک می کند تا در نهایت فروش بالاتری را تجربه کنید. در این زمینه تنوع اقدامات، بسیار مهم بوده و توصیه می شود که از بیش از حد تجاری بودن، فاصله بگیرید. برای مثال بسیاری از برندها افراد را به یک وبینار دعوت می کنند که به خاطر آنلاین بودن، محدودیتی را برای افراد به همراه دارد. در این دوره ها شما با آگاهی بخشی در زمینه ای که فعالیت دارید، می توانید احساس نیاز را در مشتری افزایش دهید.

    به عنوان نکته پایانی در این بخش، لازم است تا آمارهای ماهانه خود را بررسی کنید تا در قرار داشتن در مسیر رشد، اطمینان داشته باشید. درواقع ممکن است در حین انجام کارها، نیاز به تغییرات وجود داشته باشد که بدون بررسی آمارهای به دست آمده، این امر امکان پذیر نخواهد بود. ایمیل سرد 

    ایمیل سردبیشتر بخوانید: مزایای ایمیل مارکتینگ و معرفی ۱۰ مرحله برای شروع آن

    ۴-از تست کردن و امتحان کردن واهمه نداشته باشید

    با انجام اقدامات تکراری، نمی توانید نتایج درخشانی را به دست آورید. به همین خاطر در حین کار لازم است تا به دنبال پیاده کردن ایده های جدید و حتی نوآورانه باشید. درواقع شکست خوردن در یک کمپین ایمیل سرد، عملا هزینه ای جز زمان از دست رفته را برای شما به همراه ندارد. به همین خاطر عملا وارد یک بحران جدی نخواهید شد. با این حال بهتر است که ایده های جدید خود را ابتدا در معرض آزمایش یک گروه کوچک قرار داده و پس از کسب نتایج اولیه، آن را در تمامی بخش ها به اجرا درآورید.

    در آخر فراموش نکنید که در ایمیل سرد، استفاده از ترندها بسیار مهم بوده و می تواند باعث شود تا مخاطبان به مراتب بیشتری را به دست آورید. درواقع در بازار امروز، با خلاقیت می توان نتایجی را به دست آورد که بسیاری از برندها با اختصاص بودجه های عظیم، از رسیدن به آنها ناتوان هستند.

    ایمیل سرد

    مقاله قبلیپذیرش ضمانت بانکی به‌جای مالیات و عوارض ارزش افزوده
    مقاله بعدیادامه حیات چاپخانه ها با افزایش بیش از ۳۵ درصدی قیمت خدمات چاپی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.