یکی از چالش های همیشگی افرادی که در زمینه تولید محتوا فعال هستند، تکراری شدن اقدامات آنها است. درواقع این امر که خلاقیت خود را حفظ نمایید، امری سخت بوده و انجام راهکارهای نادرست، تنها به بدترشدن اوضاع منجر می شود. در این رابطه سوال اصلی این است که چگونه می توان خلاقیت خود را برای همیشه حفظ کرد؟ نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در جهان حال حاضر، شما با رقبای بی شماری مواجه هستید که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود.
ابدا نباید به وضعیت فعلی خود راضی باشید و همواره نگاه رو به جلو را حفظ نمایید. همچنین فراموش نکنید که در امتحان کردن راهکارها در هر زمینه ای، ابتدا مواردی را که بدون هزینه و یا بسیار کم هزینه هستند، امتحان نمایید. این امر باعث خواهد شد تا بدون محدودیت، بتوانید همه آنها را انجام دهید و در صورت عدم کسب نتیجه موردنظر، ضرر نکرده باشید. در ادامه هشت راهکار طلایی تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد.
راه بروید
اگرچه بیش از حد ساده به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که عملکرد مغز هنگامی که در حال قدم زدن هستید، به مراتب بهتر است. به همین خاطر نیز امروزه در بسیاری از شرکت ها از میزهای تردمیل استفاده می شود. نکته ای که در این زمینه توصیه می شود که رعایت نمایید، جا به جایی مکانی است. درواقع بهتر است که یک پارک در نزدیکی محل کار خود پیاده کنید و بخشی از اقدامات را در حین قدم زدن انجام دهید.
این امر باعث خواهد شد تا تصمیمات به مراتب بهتری را اتخاذ نمایید. همچنین فراموش نکنید که فعالیت های ذهنی، انرژی زیادی را می خواهد. به همین خاطر از استراحت کافی و تغذیه مناسب هم غافل نشوید.
بیشتر بخوانید: تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
به دنبال ایده های جدید تولید محتوا باشید
برای این امر که به ایده های جدیدتری دست پیدا کنید، یکی از بهترین اقدامات این است که به بررسی فعالیت های انجام شده از سوی سایرین بپردازید. بدون شک در این رابطه بهترین های عرصه کاری شما، اولویت بالاتری دارند. خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی، این امر بسیار ساده شده است. با این حال بهتر است که از نرم افزارهای تخصصی نیز استفاده نمایید تا بتوانید سلیقه و نیازهای آتی مخاطب خود را پیدا کنید. درواقع در این بخش قدرت تحلیل، مرز میان موفقیت و شکست را تعیین خواهد کرد.
تمرین داشته باشید
برای رسیدن به یک متن، پادکست، اینفوگرافی و یا حتی ویدئوی خوب، شما ممکن است حتی نیاز داشته باشید که چند روز زمان را صرف آن نمایید. به همین خاطر توصیه می شود که ایده های خود را به مرحله اجرا درآورید و نتیجه را مشاهده نمایید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که بسیاری از ایده ها را می توان در زمان مناسب رسیدگی کرد.
در نهایت توصیه می شود که محتواهای خود را برای افراد مختلف بفرستید و از آنها بخواهید که نظرات خود را اعلام کنند. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید نسبت به میزان موفقیت کار خود، پیش بینی هایی را داشته باشید. همچنین مطالعه مداوم مقالات و گذراندن دوره های حرفه ای تولید محتوا، به شما کمک خواهد کرد تا همواره رو به جلو گام بردارید. درواقع یکی از اشتباهات رایج افراد این است که از تکنولوژی های جدید استفاده نمی کنند. این امر باعث می شود تا سرعت کار آنها بیش از حد کند باشد که طبیعی است که خستگی زیادی را نیز به همراه داشته باشد.
بیشتر بخوانید: تولید محتوای مناسب و بررسی ۵ چالش بازاریابی B2B
کمک بگیرید
این امر یک واقعیت است که شما به تنهایی نمی توانید هر اقدامی را انجام دهید. درواقع در هر شرایطی ممکن است شما به کمک دیگران نیاز داشته باشید. تحت این شرایط شما باید روحیه کمک گرفتن از دیگران را در خود تقویت نمایید. درواقع این امر ابدا ارتباطی به سطح توانایی نداشته و یک مسئله کاملا طبیعی است. با این حال در میزان آن لازم است تا به نحوی اقدام نمایید که زمینه ناراحتی افراد را به همراه نداشته باشد.
در کنار این مسئله توصیه می شود که از افرادی کمک بگیرید که می توانند به بهبود سطح اقدامات کمک نمایند. درواقع اشتباه در این بخش نیز می تواند نتایج فاجعه باری را به همراه داشته باشد.
در هر زمانی فعالیت نکنید
درواقع این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که افراد در زمان های مختلف، وضعیت یکسانی را ندارند. برای مثال بیشترین انرژی از یک ساعت پس از بیدار شدن شروع می شود و طبیعی است که میزان آن در ساعت های پایانی، به کمترین میزان ممکن برسد.
به همین خاطر بسیار مهم است که زمان های طلایی خود را شناسایی نمایید. این نکته را فراموش نکنید که افراد با یکدیگر متفاوت هستند. به همین خاطر کپی کردن برنامه های فردی دیگر، ابدا اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. همچنین شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که باعث می شود تا انرژی کمتری از شما گرفته شود.
با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار نمایید
ممکن است تصورات شما با نیاز و سلیقه واقعی مخاطب فاصله معناداری داشته باشد. تحت این شرایط دیگر تفاوتی ندارد که شما تا چه حد تلاش می کنید، شانس موفقیت بسیار کمی برای شما وجود خواهد داشت. در بازار به شدت رقابتی حال حاضر نیز طبیعی است که عدم توجه به مخاطب، نتایج بسیار بدی را به همراه خواهد داشت. در این زمینه توصیه می شود که به دنبال ایجاد یک جامعه هدف و برقراری ارتباط نزدیک با آنها باشید.
در این رابطه تنها پیدا کردن مخاطب مهم نبوده و شما باید برای حفظ آنها نیز برنامه داشته باشید که در این رابطه هرچه اقدامات شما متنوع تر باشد، شانس نگه داشتن مخاطبان بیشتری را هم خواهید داشت. علت این امر نیز به این خاطر است که مخاطبان شما از افراد مختلفی تشکیل شدهاند که طبیعی است سلیقه آنها یکسان نباشد.
بیشتر بخوانید: تولید محتوای مناسب با بهبود مهارت نوشتاری
از گذشته درس بگیرید
این امر که فهرستی از اقدامات نتیجه بخش و بدون نتیجه خود داشته باشید، کمک خواهد کرد تا از تکرار اشتباهات جلوگیری شود. همچنین سعی کنید تا این استراتژی را برای رقبای خود نیز پیاده نمایید تا با نقاط ضعف و قوت و طرح های موفق و شکست خورده آنها نیز آشنا شوید. از دل این تحلیل ها، شما ممکن است به طرح های نوآورانه هم دست پیدا کنید. درواقع حتی یک طرح جدید می تواند وضعیت برند شما را کاملا دگرگون سازد.
برون سپاری داشته باشید
در نهایت اگر شرایط لازم برای تولید محتوای حرفه ای را ندارید، توصیه می شود که از افراد مختصص کمک بگیرید. در این زمینه شما صرفا به واگذار کردن تمامی اقدامات محدود نبوده و می توانید در بخشی از کارها، از این استراتژی استفاده نمایید.
این امر کمک خواهد کرد تا شما زمان بیشتری برای کارهای دیگر داشته باشید. برای مثال ممکن است پیدا کردن ایده های جدید و ترندها، زمان بر باشد که می توانید آن را برون سپاری نمایید. در این راستا توصیه می شود که به صورت پروژه ای اقدام نمایید تا در صورت عدم کسب نتایج لازم، قطع همکاری کاملا ساده باشد.
منبع: فرصت امروز