نکاتی برای افزایش وفاداری مشتریان

    0
    50
    شبکه های اجتماعی

    تفاوتی ندارد که صاحب یک برند جهانی هستید و یا در سطح منطقه ‎ای فعالیت دارید. بدون شک شما به وفاداری مشتریان خود نیاز خواهید داشت. در این رابطه بدون اقدامی از جانب شما، نمی ‎توان کاملا موفق ظاهر شد. درواقع با توجه به این امر که برای ایجاد مشتریان جدید، اقدامات بازاریابی مختلفی انجام می ‎شود، بدون برنامه ‎ریزی برای نگه داشتن آنها و ایجاد وفاداری، عملا تلاش ‎های شما با نتیجه لازم همراه نخواهد بود، با این حال این امر نباید باعث ناامیدی شما شود. درواقع ایجاد وفاداری برای هر برندی کاملا امکان ‎پذیر بوده در این راستا تنها کافی است تا به برخی از نکات، توجه داشته باشید.

    وفاداری مشتریان

    افزایش ارتباطات

    شما باید ارتباطات خود را با مشتری در سطح بسیار خوبی قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت بالایی در وفاداری مشتریان داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که افزایش ارتباطات به معنای پیام دادن مداوم نبوده و شما در این رابطه باید ظرافت کار بالایی داشته باشید. برای مثال می‎ توانید با حضور در شبکه‎ های اجتماعی، انواع مسابقات را ایجاد کنید. این امر باعث خواهد شد تا برند شما بیشتر در ذهن مخاطب باقی بماند و این امر خود مانعی برای ترک برند شما خواهد بود.

    ایجاد جوایز

    نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مخاطب شما باید یک مزیت را نسبت به مشتریان تازه ‎کار شما حس کند تا تمایل به ادامه خرید از شما را داشته باشد. در این رابطه شما باید جوایزی را مشخص کنید. این امر می‎ تواند کدهای تخفیف ویژه نیز باشد. نکته مهم دیگری که نباید فراموش کنید این است که در تعیین جوایز، شناخت سلیقه مشتریان نیز بسیار مهم خواهد بود. برای مثال ممکن است شما به تقلید از یک برند موفق دیگر، مواردی را تعیین کنید که ابدا مورد استقبال افراد قرار نخواهد گرفت. در این راستا پرسش مستقیم از افراد نیز یک راهکار خوب خواهد بود.

    ارتقای سطح خدمت‏ رسانی به مشتری

    بدون شک بهبود سطح محصولات، امری سخت خواهد بود، با این حال در زمینه خدمت ‎رسانی به مشتری، شما می ‎توانید همواه تغییراتی را داشته باشید. در این رابطه ضروری است تا همواره در سطحی فراتر از حد انتظار افراد ظاهر شوید. این امر باعث خواهد شد تا افراد تمایل بیشتری را برای وفاداری به شما داشته باشند.

    آمارها نیز در این رابطه حاکی از آن است که رضایت و افزایش وفاداری مشتریان، به صورت طبیعی برند را به اطرافیان خود معرفی خواهند کرد. به همین خاطر جلب رضایت آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است. در این راستا یک راهکار کلی وجود دارد. درواقع هنگامی که خود را به جای مشتری قرار دهید، می ‎توانید نیازهای آنها را شناسایی نموده و با رفع آنها، به موقعیت بسیار خوبی دست پیدا کنید.

    بیش از حد به تکنولوژی اعتماد نکنید

    بسیاری از برندها اقدامات متنوعی برای افزایش وفاداری مشتریان خود به صورت اتوماتیک انجام می‎ دهند. با این حال در زمینه ارتباط با مشتری، توصیه می ‎شود که بعد انسانی را بیشتر مورد توجه قرار دهید. درواقع یکی از اشتباهات رایج حال حاضر این است که افراد پس از تماس با واحد پشتیبانی، با یک سیستم گویا مواجه می ‎شوند که در حدود ۱ دقیقه از آنها زمان می‎ برد.

    این امر در حالی است که همواره باید راهکارهای ساده ‎تری وجود داشته باشد تا افراد بتوانند سریعا نیاز خود را برطرف کنند. در این رابطه توصیه می ‎شود که به شیوه‎ های رایج توجهی نداشته و همواره از اقداماتی که منجر به پیشرفت خواهد شد، استقبال نمایید. یک اقدام جدید، خود مزیت رقابتی فوق ‎العاده ‎ای برای شما خواهد بود. درواقع باید پل ‎های ارتباطی متنوعی وجود داشته باشد تا مشتری هیچ ‎گاه با اتلاف وقت مواجه نشود.

    وفاداری مشتریان

    مشتری را به عنوان مهمترین دارایی خود بدانید

    بدون شک هر فردی از مهمترین دارایی خود، بالاترین مراقبت‎ ها را انجام می‎ دهد و همواره نسبت به ارزش آن آگاه است. در شرکت شما نیز افزایش وفاداری مشتریان باید به عنوان یک قانون درآورده شود تا تمامی کارمندان، بهترین رفتار ممکن را داشته باشند. در این رابطه برخی از شرکت ‎ها اقدام به نظرسنجی کارمندان از نگاه مشتری می ‎کنند و براساس آن میزان حقوق افراد را کاهش و یا افزایش می‎ دهند.

    یکی از اقداماتی که در شرایط حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است، در اختیار قرار دادن ژل ضد عفونی‎ کننده و طب‎ سنجی افراد قبل از حضور در فروشگاه‎ ها است. این امر باعث خواهد شد تا مشتری شما، احساس امنیت بیشتری داشته باشد و از شما بابت توجه به سلامت آنها، قدردانی نماید. درواقع طیف اقدامات در این زمینه بسیار متنوع بوده و لازم است تا مورد توجه جدی شما قرار گیرد.

    بیشتر بخوانید: ترجیح مشتریان در شبکه های اجتماعی گوناگون

     

    ایجاد یک دلیل غیراقتصادی

    در نهایت توصیه می ‎شود که به مخاطب خود یک دلیل غیراقتصادی را برای دنبال کردن خود بدهید. برای مثال حمایت از یک طرح زیست محیطی و یا کمک به فقرا، از جمله بهترین گزینه ها محسوب می ‎شود. این امر باعث خواهد شد تا مشتری خرید از شما را در راستای حمایت از یک طرح ارزشمند دانسته و این امر خود باعث ماندگاری آنها خواهد شد.

    مقاله قبلیبازدید رئیس اداره ارشاد شهرضا از بزرگ ترین واحد تولید جعبه های مقوایی خاورمیانه
    مقاله بعدیکورس قیمتی کاغذ با سکه، طلا و دلار!

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.