نقش تولید محتوای دیجیتال در بازاریابی برای جلب نظر مخاطب

    0
    25
    مدیریت سئو

    اشتباهات تولید محتوای دیجیتال در ریزش مخاطب هدف 

    همانطور که تولید محتوای دیجیتال می تواند به برندها برای جلب نظر مخاطب هدف کمک کند، گاهی اوقات نیز منبع اصلی دردسر برای کسب و کارها محسوب می شود. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات و شیوه هایی از تولید محتواست که برندها را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط ناگواری قرار می دهد.

     

    شما برای تولید محتوای دیجیتال در شبکه های اجتماعی یا به طور کلی فضای اینترنت باید دقت نظر بالایی از خودتان به خرج دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی و فرصت لازم برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. اگر شما هم مایل به یادگیری برخی از انواع محتوای نامناسب و غیراستاندارد در فضای دیجیتال هستید، این مقاله نکات جالبی برای تان به همراه دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را با هم مرور خواهیم کرد.

     

    بارگذاری بیش از اندازه محتوای تبلیغاتی

    برندها در شبکه های اجتماعی به غیر از تولید محتوای دیجیتال باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر وی نیز باشند. این امر می تواند تصویری به شدت حرفه ای از برندها در میان مشتریان ایجاد نماید. یادتان باشد که برندها همیشه بهترین منابع برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را دارند. این منبع شامل تعامل با مشتریان و استفاده از سلیقه شان به منظور تولید محتوای دیجیتال است.

    با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از تولید محتوای دیجیتال به عنوان ابزاری مهم  به خوبی سود ببرید. این امر به معنای ضرورت توجه کمتر به محتوای تبلیغات و تلاش برای تعامل بیشتر با مخاطب هدف در قالب محتوای هماهنگ با سلیقه شان است.

    اگر شما به دنبال شیوه ای استاندارد برای تقسیم بندی میان محتوای عادی و تبلیغاتی برای برندتان در شبکه های اجتماعی هستید، یکی از بهترین شیوه ها در این میان تحت عنوان ۲۰ به ۸۰ شناخته می شود. این روش به بارگذاری ۲۰ درصد محتوای تبلیغاتی و ۸۰ درصد محتوای عادی برای یک برند در شبکه های اجتماعی اشاره دارد.

    شما به این ترتیب فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا کرده و به خوبی توانایی جلب نظر کاربران در این فضا را خواهید داشت. این نکته در بلندمدت شما را بدل به یکی از برندهای مورد علاقه مشتریان کرده و شانس تان در بازار را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. درست به همین خاطر شما باید در طول فعالیت تان در شبکه های اجتماعی به طور مداوم این نکته مهم را در دستور کارتان قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظر مخاطب تان را پیدا نکنید.

    ارسال ایمیل های بازاریابی بی شمار

    ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از ابزار تولید محتوای دیجیتال با گذشت چند دهه هنوز هم شیوه مورد علاقه بازاریاب ها برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. شما در زمینه استفاده از این شیوه علاوه بر جلب نظر کاربران در مقیاس وسیع امکان پرهیز از هزینه های سنگین در این حوزه را نیز خواهید داشت.

    درست به همین خاطر تمام تلاش های تان در این فضا جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. البته این امر به معنای زیاده روی در زمینه ارسال ایمیل برای مخاطب هدف نیست. چنین امری می تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه سازد. درست به همین خاطر باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به دنبال راهکارهای حرفه ای باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر کاربران تان پیدا نکنید.

    امروزه اغلب تیم های بازاریابی مقدار مشخصی از ارسال ایمیل برای کاربران را مد نظر قرار می‎دهند. این امر به آنها برای پیگیری اهداف بازاریابی بدون ایجاد مزاحمت های رایج برای کاربران کمک می کند. بنابراین اگر شما به دنبال جلب نظر مخاطب هدف در زمینه بازاریابی هستید، باید به طور مداوم این نکات را در دستور کارتان قرار دهید. این امر شامل ارسال هفتگی دو تا سه ایمیل برای مخاطب هدف است.

    اگر این مقدار از سوی شما بیشتر شود، دیگر شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و پیچیده سازد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تمام تلاش تان را انجام دهید. البته در این میان محدودسازی تعداد ایمیل های ارسالی نیز نقش مهمی در موفقیت تان خواهد داشت. بنابراین نیم نگاهی به این نکته مهم در زمینه بازاریابی داشته باشید.

     

    توجه به محتوای منفی

    محتوای منفی به گونه ای از محتوای دارای اطلاعات یا آمارهای منفی در مورد موضوعات مختلف اشاره دارد. شاید این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به عنوان تولید محتوای دیجیتال  جذابیت زیادی داشته باشد، اما به مرور زمان اعتبار و محبوبیت شما در بازار را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بدون شک محتواهای منفی که همراه با راهکاری برای غلبه بر مشکلات هستند، همیشه در میان کاربران محبوب باقی خواهند ماند. با این حال شما از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به فکر کاهش میزان محتوای صرفا منفی تان باشید.

    این دسته از تولید محتوای دیجیتال بدون هرگونه نکته امیدوارکننده ای فقط به ارائه نکات منفی می پردازد. با این حساب شما در صورت ادامه فعالیت به شیوه قبل دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران را نخواهید داشت. این امر می تواند در بازه های زمانی طولانی شما را به طور کامل از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باز دارد.

    گاهی اوقات محتوای منفی برای ایجاد آمادگی یا تقویت انگیزه کاربران برای پرهیز از یک شیوه رفتاری مناسب است. با این حال شما در برندتان نباید به طور مداوم این نوع محتوا را مدنظر قرار دهید. این امر می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و میزان بالایی از نارضایتی را نیز به همراه داشته باشد.

     

    صحبت درباره موضوعات بحث برانگیز

    در هر جامعه یا در میان گروه های مختلف موضوعاتی تحت عنوان بحث برانگیز وجود دارد. این نکات در صورتی که به اشتباه یا با زیاده روی فراوان مورد توجه قرار گیرد، شانس تان برای تقویت اعتبار یا جایگاه در بازار را به شدت کاهش می دهد. درست به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نسبت به پرهیز از چنین شیوه هایی توجه نشان دهید، در غیر این صورت کمتر کاربری در فضای آنلاین به محتوای تان توجه نشان خواهد داد.

    ورود به موضوعات بحث برانگیز برای بسیاری از برندها خط قرمزی مهم محسوب می شود. دلیل این امر اغلب اوقات مربوط به پیچیدگی های بحث و ناتوانی برندها برای پرداختن درست به موضوع است. درست به همین خاطر شما باید همیشه با دقت نظر بسیار زیادی در  تولید محتوای دیجیتال وارد این بحث ها شوید.

    همچنین توجه داشته باشید که بحث های کلیدی باید ارتباط معناداری با فعالیت برندتان هم داشته باشد، در غیر این صورت شما بیشتر اقدام به ماجراجویی در حوزه های تازه کرده اید. این امر می تواند اعتراض های بسیار زیادی علیه برندتان به همراه داشته و حتی نظر مشتریان نسبت به کسب و کارتان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر شما باید همیشه با احتیاط فراوان وارد بحث درباره یک حوزه مشخص شوید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها پیدا نکنید.

    نگارش ضعیف همراه با جلوه های بصری غیراستاندارد

    هر برندی در زمینه تولید محتوای دیجیتال به فرمت متن نیز توجه نشان می دهد. این امر اغلب اوقات همراه با فرمت تصویری مناسب است. به این ترتیب کاربران امکان مطالعه یک متن مناسب همراه با جلوه های بصری برای جلوگیری از خستگی چشمان شان را خواهند داشت. مشکل اصلی در این مورد از جایی شروع می شود که برندها نسبت به نگارش متن حرفه ای توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر خیلی زود اعتبار یک برند را از بین برده و کاری می کند که هیچ کاربری به محتوای آنها توجه نشان ندهد.

    اگر شما به دنبال تعامل بلندمدت با مخاطب هدف هستید، باید از همان ابتدای مسیر نسبت به کاربرد هوشمندانه فرمت متنی در تولید محتوای دیجیتال توجه نشان دهید. این امر می تواند به شما برای جلب نظر کاربران کمک کند. در این صورت باید همیشه از محتوای متنی کوتاه سود ببرید، در غیر این صورت شاید کمتر فرصتی برای تعامل با کاربران به دست آورید.

    یادتان باشد در زمینه بازاریابی بسیاری از برندها به طور خودکار توانایی لازم برای استفاده از فرمت متن را در تولید محتوای دیجیتال ندارند. بنابراین شاید شما در این میان نیاز به شرکت در چند دوره آموزشی مختلف داشته باشید. این امر در کنار سایر موضوعات مربوط به استفاده درست از محتوای بصری می تواند به شما برای جلب نظر مخاطب هدف کمک شایانی نماید.

     

    صدای ناپایدار برند

    هر برندی در بازار باید یک صدای مشخص و دقیق داشته باشد. این امر لحن برند شما در تعامل با مخاطب هدف را مشخص خواهد کرد. اگر برند شما لحن خاصی نداشته باشد، خیلی راحت با دیگر کسب و کارهای فعال در بازار اشتباه گرفته خواهد شد. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران به طور حرفه ای خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای استاندارد و حرفه ای باشید، در غیر این صورت کمتر فرصتی برای جلب نظر مخاطب هدف پیدا می کنید.

    صدای هر برند به طور معمول برگرفته از ارزش ها و تعهداتی است که نسبت به مشتریان دارد. با این حساب شما در صورت بندی صدای برندتان باید ارتباط نزدیک با مشتریان را در ذهن داشته باشید. این امر می تواند شرایط‎تان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی کند، در غیر این صورت دردسرتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم افزایش پیدا می کند.

    یادتان باشد تولید محتوای دیجیتال بازاریابی بدون صدای مشخص برند کمترین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به همراه ندارند. با این حساب چنین محتوایی به جای آنکه به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کند، بیش از هر نکته دیگری به برندتان آسیب خواهد زد. بنابراین همیشه حواس تان به وضعیت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف جمع باشد.

     

    استفاده از تیترهای خسته کننده

    تیتر یک محتوا در فضای تولید محتوای دیجیتال باید به اندازه کافی برای کاربران جذابیت داشته باشد، در غیر این صورت حتی یک نفر نیز حوصله مطالعه محتوای تان را نخواهد داشت. این امر حتی درباره محتوای ویدئویی نیز مصداق دارد. درست به همین خاطر باید کارتان در زمینه تولید محتوا را همیشه با نیم نگاهی به انتخاب تیتر درست دنبال کنید.

    هرچه باشد تیتر اولین بخش از محتواست که با مخاطب هدف تعامل پیدا می کند. بنابراین اگر تیتر شما کلیشه ای باشد، کمتر کسی نسبت به تعامل با شما تمایل نشان می دهد. این یعنی برندتان شانس زیادی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با کاربران نخواهد داشت.

    امروزه دوره های بسیار زیادی برای یادگیری نحوه انتخاب اسم و تیتر محتوا در آژانس های بازاریابی برگزار می شود. شما برای یادگیری این شیوه می توانید به سادگی در یکی از کلاس های موردنظر ثبت نام کنید. البته در این میان راهکار ساده تری نیز در دسترس قرار دارد.

    راهکار موردنظر شامل استفاده از تکنیک قرار دادن خودتان به جای مخاطب هدف است. شما با استفاده از چنین شیوه ای به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. به این ترتیب فرآیند جلب نظر کاربران دیگر آنطور که در ابتدا به نظر می رسد، سخت نخواهد بود.

    یادتان باشد نمونه های موفق تولید محتوای دیجیتال می تواند به خوبی از سوی شما مورد توجه قرار گیرد. این امر شانس تان در دنیای بازاریابی را به شدت تقویت کرده و فرصت های زیادی پیش روی تان قرار می دهد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر پیدا کردن نمونه های موفق برای انتخاب نام برای تولید محتوای دیجیتال نخواهید داشت.

    انتشار محتوای یکسان در تمام پلتفرم ها

    بارگذاری محتوا در اغلب پلتفرم های مورد علاقه کاربران امر بسیار جذابی در تولید محتوای دیجیتال محسوب می شود. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت تان در حوزه بازاریابی را نیز به شدت بهبود می بخشد. البته در این میان شما باید زمان لازم برای تولید محتوای اختصاصی در هر پلتفرم را نیز داشته باشید، در غیر این صورت کاربران تمایلی برای تعامل با برندتان پیدا نخواهند کرد. این امر می تواند شرایط‎تان را به طور قابل ملاحظه ای سخت و دشوار سازد.

    بسیاری از برندها در ابتدای مسیرشان در بازار نسبت به اهمیت تولید محتوای دیجیتال متمایز در هر پلتفرم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات زیادی برای تعامل با مخاطب هدف رو به رو هستند. اگر شما به دنبال پرهیز از چنین مشکلاتی در زمینه بازاریابی هستید، می تواند به جای حضور در تمام پلتفرم های اجتماعی در ابتدا کارتان را با دو پلتفرم که از همه محبوب تر هستد، شروع کنید. اینطوری مشکلی از نظر بارگذاری محتوای متمایز در هر کدام از پلتفرم های موردنظر پیش روی تان نخواهد بود.

     

    کاربرد بیش از اندازه هشتگ ها

    هشتگ ها ایده بسیار خوبی به عنوان تولید محتوای دیجیتال در در دسترس قرار دادن محتوا و جلب نظر عمیق تر کاربران محسوب می شود. با این حال اگر شما استفاده بیش از اندازه از هشتگ ها را در دستور کارتان قرار دهید، خیلی زود شرایط لازم برای جلب نظر کاربران را از دست خواهید داد.

    درست به همین خاطر باید همیشه نیم نگاهی به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای استاندارد داشته باشید. این امر شامل استفاده از سه یا چهار هشتگ در هر پست است. این امر درتولید محتوای دیجیتال اهمیت کلیدی برای برند شما داشته و می تواند وضعیت تان از نقطه نظر بازاریابی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

    یادتان باشد معیار نهایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شامل استفاده از هشتگ های مرتبط با محتوای تان است. درست به همین خاطر شما باید همیشه برای استفاده درست از هشتگ ها به عنوان تولید محتوای دیجیتال از ابزارهای حرفه ای استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها در این میان گوگل کی وردز (Google Keywords) است. این ابزار به شما امکان جست و جو در میان کلیدواژه های مختلف و پیدا کردن بهترین هشتگ ها را می دهد.

    بیشتر بخوانید: اشتباهات رهبران تجاری و راهکارهایی برای حل آن

     

    بی توجهی به محتوای تولیدی کاربران

    محتوای تولیدی کاربران اغلب اوقات یکی از بهترین منابع  برای تولید محتوای دیجیتال برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. دلیل این امر نیز تمایل کاربران برای مشاهده محتوای تولیدی خودشان در صفحات مربوط به برندهای مختلف است.

    بنابراین شما در صورت استفاده به موقع و دقیق از چنین محتوایی به ساده ترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را در تولید محتوای دیجیتال پیدا می کنید. این امر نه تنها موقعیت شما در بازار را تقویت می کند، بلکه محبوبیت گسترده ای نیز برای برندتان در مقایسه با رقبا به همراه خواهد داشت.

    اگر شما به طور مداوم برای تولید محتوای دیجیتال به ایده های دریافتی از سوی کاربران و مخاطب هدف تان توجه داشته باشید، دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی کاربران نخواهید یافت. این امر می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش داده و بسیاری از هزینه های مربوط به پیدا کردن ایده های بازاریابی جذاب را در تولید محتوای دیجیتال نیز از بین ببرد. بنابراین همیشه در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به تولید محتوای دیجیتال آنها یا توصیه های شان توجه نشان دهید.

    مقاله قبلیStima سیستمی برای بسته بندی های سفارشی فروش آنلاین طراحی کرد
    مقاله بعدیتقدیر از ۱۷ پیشکسوت و کارآفرین حوزه زنجیره سلولزی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.