بازاریابی دیجیتال یکی از محبوب ترین الگوهای بازاریابی در سراسر دنیا محسوب می شود. براساس گزارش استاتیستا، در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۳ درصد از درآمد برندهای آمریکایی در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری شده است. این امر به خوبی اهمیت بازاریابی دیجیتال در دنیای کنونی را نشان می دهد.
بازاریاب ها همیشه به دنبال افزایش نتیجه بخشی اقدامات بازاریابی شان هستند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. درست به همین خاطر موضوع اصلی مقاله کنونی در همین رابطه است. اگر شما از برخی تکنیک ها و توصیه های کاربردی برای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید، تاثیرگذاری کمپین های تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. اینطوری با سطح یکسانی از سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال سود بسیار بیشتری را دریافت خواهید کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
توجه به نرخ تبدیل
مهمترین نکته در دنیای بازاریابی دیجیتال تبدیل مخاطب هدف به مشتریان واقعی است. در این میان ترافیک سایت، تعداد فالوورها در شبکه های اجتماعی و همچنین تعداد تماس های دریافتی از سوی خریداران مهم نیست. اگر شما بیشترین تعداد فالوور در شبکه اجتماعی را هم داشته باشید، اما خبری از مشتری واقعی نباشد کمپین تان با شکست رو به رو شده است.
راهکار اصلی در زمینه فرار از شکست کمپین بازاریابی دیجیتال تلاش برای سازماندهی آن از همان گام اول برای تبدیل مخاطب هدف به مشتریان است. نرخ تبدیل در این میان کمک شایانی به شما خواهد کرد. تنها نرخی که در دنیای بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد، همین نرخ تبدیل است. اگر شما این نرخ را افزایش دهید، یعنی در تبدیل کاربران به مشتریان برندتان موفقیت بالایی داشته اید، در غیر این صورت تلاش های تان بدون نتیجه باقی مانده است.
توصیه ما در این بخش برای شما تلاش برای بهینه سازی نرخ تبدیل برندتان است. بدون تردید این امر سختی های بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر شما باید زمان قابل ملاحظه ای برای آن اختصاص دهید. اگر کسب و کار شما به طور مداوم کمپین های قبلی بازاریابی دیجیتالش را مورد ارزیابی قرار دهد، امکان بهینه سازی کمپین های بعدی به بهترین شکل ممکن فراهم خواهد شد. اینطوری شما دیگر دردسرهای زیادی در زمینه تعامل با مشتریان تان نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید: حرکت به سوی بازاریابی مدرن با ۱۴ توصیه کاتلر
پیروی از داده های معتبر
شما تمام اقدامات تان در دنیای بازاریابی دیجیتال را باید براساس کاربرد داده ها بنا سازید. داده های دقیق و درست راهنمای خوبی برای شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه ابزارهای زیادی برای دسترسی به داده های موردنیاز برندها وجود دارد. با این حساب شما مشکلی در زمینه دسترسی به داده های موردنیازتان نخواهید داشت.
نکته مهم در این میان پردازش داده های موردنظر است. به عنوان مثال، اگر داده های مربوط به رفتار مشتریان استقبال شان از ترندی تازه را نشان می دهد، شما باید به خوبی از ترند موردنظر در تولید محتوای تان استفاده نمایید. همچنین مدیریت سئو براساس داده های معتبر نیز نکته مهم دیگری است که باید آن را مدنظر قرار داد.
توجه به استراتژی تصویر بزرگ
استراتژی تصویر بزرگ به اهمیت انسجام میان کمپین های کوچک و کوتاه مدت برندها اشاره دارد. امروزه اغلب برندها حوصله طراحی کمپین های بلندمدت را ندارند. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به تصویری است که هر کدام از کمپین های برند در کنار هم برای مخاطب هدف ایجاد می کند. اگر تصویر مورد نظر جذابیت زیادی برای مشتریان داشته باشد، تمام تلاش های بازاریابی شما بی نتیجه باقی خواهد ماند.
امروزه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه نشان نمی دهند. درست به همین خاطر کمپین های شان در بازاریابی دیجیتال هیچ پیوندی با هم ندارند. با این حساب شما در کمپین های بعدی تان باید تصویر بزرگ برندتان را مدنظر قرار دهید.
بیشتر بخوانید: ۱۱ راه رونق و افزایش فروش اینترنتی
توجه به ماجراجویی مشتریان در کنار برندتان
تجربه مشتریان از تعامل با یک برند اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مشتریان تجربه لذت بخشی از تعامل و خرید از برند شما داشته باشند، احتمالا دوباره میزبان آنها برای خرید بیشتر خواهید بود، در غیر این صورت شاید حتی یک بار دیگر هم آنها را نبینید. نکته مهم در این میان برنامه ریزی تمام جزییات ماجراجویی مشتریان در کنار برندتان است. شما اینطوری امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و شخصی سازی تعاملش با خودتان را خواهید داشت. استفاده از المان های جذاب و ترندهای تازه در ترسیم ماجراجویی مشتریان با برندتان بهترین نکته برای جلب نظر آنها محسوب می شود.
منبع: فرصت امروز