خیلی از کارآفرینان فکر می کنند اگر تخفیف برای مشتریان در نظر بگیرند، دیر یا زود دیگر هیچ کس بدون تخفیف از آنها خرید نخواهند کرد. قبول دارم چنین سناریویی برای تخفیف های هر روزه منطقی به نظر می رسد، اما شما قرار نیست همیشه این کار را تکرار کنید.جشنواره تخفیف را امتحان کنید.
حتی موفق ترین برندهای بازار هم هیچ وقت سراغ تحفیف های دائمی نمی روند. در عوض آنها سر بزنگاه کمپین شان را برگزار کرده و با تخفیفی منطقی حسابی دل مشتریان را به دست می آورند. بنابراین اصلا دلیلی ندارد شما خلاف جهت رودخانه شنا کرده و هر روز یک تخفیف تازه برای مشتریان رو کنید!جشنواره تخفیف
طراحی جشنواره تخفیف
اولین سوالی که درباره جشنواره های تخفیف مطرح می شود، چگونگی طراحی آنهاست. احتمالا شما هم در بین دوستان تان کسانی را سراغ دارید که هر سال قصد طراحی جشنواره تخفیف برای کریسمس یا سایر مناسبت ها را دارند، اما هر دفعه دست از پا درازتر سر خانه اول برمی گردند. این یعنی طراحی جشنواره تخفیف آنقدرها هم که فکرش را می کنید، راحت نیست. وگرنه همه برندها مثل آب خوردن از آن استفاده کرده و موقعیت شان در بازار را بهبود می بخشیدند.
ما در این مقاله قصد داریم یکبار برای همیشه به سوالات شما درباره طراحی جشنواره تخفیف جواب دهیم. اگر شما هم کلی سوال و معمای مختلف در این رابطه دارید، تا کلاس درس مان شروع نشده دفتر و خودکارتان را آماده کنید.جشنواره تخفیف
چرا تخفیف همیشه جواب می دهد
اگر آدمی باشید که عاشق خرید است، احتمالا بارها و بارها با فروشنده سر قیمت نهایی چانه زده اید. اینطور وقت ها حتی اگر خبری از تخفیف بیشتر نباشد، بازهم آدم ها شانس شان را امتحان می کنند؛ چراکه یک دلار تخفیف هم برای آنها خوشایند است. حالا اگر یک برند خودش دست به ارائه تخفیف های متنوع بزند، بی شک مشتریان بدون حتی یک لحظه تأمل سراغ آن خواهند رفت.جشنواره تخفیف
با توجه به آنچه در بالا گفتیم، سوال درباره مزایای جشنواره های تخفیف کمی عجیب به نظر می رسد. خب مگر این نکته که «مشتریان عاشق تخفیف هستند» به تنهایی کافی نیست؟ راستش را بخواهید، ما در روزنامه فرصت امروز ایده متفاوتی داریم. بی شک تخفیف های جذاب خیلی حیرت انگیز به نظر می رسند، اما ماجرا کمی بیشتر از مسائل مالی جریان دارد. ماجرا تازه دارد به سکانس های جالبش می رسد، نه؟جشنواره تخفیف
مشتریان همیشه دوست دارند بخشی مهم از فرآیند کسب و کار باشند. مثلا اگر شما عاشق گوشی های اپل باشید، احتمالا توجه مدیران این برند به نظرات مشتریان حسابی غافلگیرتان خواهد کرد. به علاوه، اینکه شما خودتان را شخصی مهم در کسب و کار اپل در نظر بگیرید، حسی تکرارنشدنی خواهد بود.
از آنجایی که این روزها همه دوست دارند خریدی ارزان تر از بقیه داشته باشند، کارشناس های فروش خیلی زود سراغ جشنواره های تخفیف رفته اند تا این حس را در آنها بیدار کنند. به زبان خودمانی، شما با طراحی جشنواره تخفیف به مشتریان نشان می دهید که همیشه به فکرشان هستید و دوست ندارید آنها خریدهای گرانی داشته باشند!
امیدوارم شما جزو آن دسته از کارآفرینانی نباشید که همه چیز را براساس معیارهای مالی ارزیابی می کنند؛ چراکه خیلی از مشتریان عملا از این معیارها خوش شان نمی آید؛ چراکه اگر فقط فاکتور پول مهم بود، احتمالا محصولات ارزان باید روی هوا خریده می شدند و نمونه های گران تر برای همیشه روی دست کارآفرینان باقی می ماند.
همانطور که می شود حدس زد، اوضاع در بازار اصلا این طور پیش نمی رود؛ چراکه مشتریان در بازار همیشه منطقی رفتار نمی کنند. جشنواره های تخفیف سیگنال مهمی برای مشتریان برای درک اهمیت مشتری مداری در کسب و کار شما خواهد بود. درست به همین خاطر اگر به موقع از چنین استراتژی استفاده کنید، هیچ رقیبی به گرد پای تان هم نخواهد رسید.
طراحی جشنواره تخفیف
معلم ها معمولا در اولین جلسه درس یک نکته مهم برای دانش آموزان رو می کنند تا حواس همه جمع شود. منظور ما همان نکاتی است که یک معلم عادی را از همان روز اول در نگاه دانش آموزان تبدیل به قهرمانی افسانه ای می کند. اگر قرار باشد ما هم در اینجا چنین کاری کنیم، اول از همه نگاه تان درباره دامنه تخفیف ها را تغییر خواهیم داد. باور کنید یا نه، جشنواره های تخفیف برای همه مشتریان نیست. به زبان خودمانی، شما نباید با یک برنامه یکسان سراغ همه مشتریان بروید. در عوض شخصی سازی برنامه ها ایده بدی نخواهد بود.
یکی از بهترین مثال ها درباره شخصی سازی تخفیف ها مربوط به تیم های لیگ بسکتبال آمریکاست. این تیم ها معمولا به طرفداران شان براساس سابقه عضویت در کانون هواداران تخفیف های متنوعی بر روی بلیت ها می دهند. مثلا اگر شما از دو سال قبل عضو کانون شده باشید، احتمالا تخفیف تان در حد چند سنت خواهد بود. از سوی دیگر هوادارانی که سابقه ۲۵ یا ۳۰ سال عضویت دارند، شاید تا ۹۰ درصد هم تخفیف روی بلیت دریافت کنند. هرچه باشد نحوه برخورد یک برند با مشتریانی ثابت نباید مثل بقیه باشد، مگر نه؟
ما در این بخش به شما کمک می کنیم که یک جشنواره تخفیف درست و حسابی طراحی کنید. پس لطفا هر ایده و حرف عجیبی که درباره جشنواره های تخفیف به گوش تان خورده را دور بریزید؛ چراکه خیلی از این حرف ها صرفا ایده های بی سر و تهی است که شما را به ناکجا آباد می برد.
توجه به مشتریان جدید
کارآفرینان همیشه دوست دارند مشتریان تازه ای در کنار برندشان داشته باشند. این وسط هم اصلا مهم نیست بقیه مشتریان چه فکری می کنند. انگار که تنها هدف اساسی در دنیای کسب و کار جلب نظر مشتریان تازه است. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، احتمالا در ادامه مسیر حسابی با مشکل رو به رو خواهید شد؛ چراکه مشتریان تازه تنها کسانی نیستند که در آینده برندتان سهیم خواهند بود. البته بی توجهی به آنها هم اشتباه خطرناکی خواهد بود.
ما در روزنامه فرصت امروز برای شروع یک کمپین تخفیف همیشه بر روی اولین تجربه ها تاکید داریم. چه بسا بعضی از افراد هرچند ماه یکبار خرید کوچکی از شما انجام دهند و بعد هم سراغ رقبای تان بروند. در این صورت شما باید دلیل محکمی به آنها برای اعتماد همیشگی به برندتان بدهید. فقط در این صورت به جای خریدهای هرچند ماه یکبار برای همیشه آنها را کنار خودتان خواهید داشت. بهترین ایده هم در این میان ارائه اندکی تخفیف بر روی مجموعه ای از خریدهای ابتدایی است. به طوری که مشتریان به خرید پشت سرهم از شما عادت کنند.
تا همین چند سال قبل خیلی از رستوران ها برای اینکه در محدوده فعالیت شان محبوب شوند، استراتژی هایی مثل «یکی بخر دو تا ببر» را اجرا می کردند. قبول دارم این تکنیک قدیمی به نظر می رسد، اما در زمان خودش حسابی می گرفت. یادتان باشد، مردم عاشق خرید همراه با تخفیف هستند. پس کاری کنید که این حس ناب در آنها تقویت شود.
ایده ما در این بخش ساده و کاربردی است: مشتریان جدید وقتی اولین خریدشان همراه با تخفیف باشد، علاقه بیشتری به کسب و کارتان پیدا می کنند. پس به جای اینکه خودتان را درگیر فرآیند بی پایان جست وجو برای مشتریان تازه کنید، کارتان را هدفمند جلو ببرید!
تنها کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، طراحی یک پیام پاپ آپ (Pop-Up) در سایت تان است. به طوری که برای بازدیدکنندگان تازه پیشنهاد خرید همراه با تخفیف نمایش داده شود. البته لازم نیست خیلی ولخرجی کنید، انتخاب تخفیف های ۱۰ تا ۱۵ درصدی به اندازه کافی منطقی به نظر می رسد. اینطوری مشتریان کمی بیشتر درباره برندتان فکر کرده و بعد از زیر و رو کردن اوضاع برندتان اقدام به خرید می کنند. این یعنی شما با یک تیر دو نشان زده اید؛ هم فروش بیشتری داشته اید، هم اینکه مشتریان تازه کمی درباره ارزش ها و هویت برندتان تحقیق کرده اند.
قدردانی از مشتریان وفادار
کارآفرینان کارکشته معمولا همه را به حمایت بیشتر از مشتریان وفادار دعوت می کنند. به طوری که گاهی اوقات آدم با خودش فکر می کند مگر مشتری در دنیا قحط است که باید فقط روی خریداران وفادار تمرکز کنیم؟
احتمالا هر کارآفرینی برای سوال بالا جواب خاص خودش را دارد، اما ما در روزنامه فرصت امروز حد وسط را می گیریم. ماجرا از این قرار است که مشتریان وفادار نه تنها سود ثابت یک شرکت را تضمین می کنند، بلکه عملا به عنوان بازاریاب های برند نیز فعالیت خواهند کرد. خب تا حالا چند بار شده فقط به خاطر تعریف دوستان یا اعضای خانواده از یک برند خرید کرده باشید؟ فکر می کنم حالا دیگر دلیل اهمیت مشتریان وفادار را خوب درک کنید!
بازاریاب هایی که همیشه دنبال راحت ترین راه برای فرار از زیر کارهای بزرگ هستند، احتمالا ارائه کوپن های تخفیف به تک تک مشتریان وفادار را بهترین راه قدردانی از مشتریان وفادار می دانند. امیدوارم شما اینطوری فکر نکنید؛ چراکه بدون شخصی سازی حتی تخفیف های ۹۹ درصدی هم جواب نمی دهد.
اجازه دهید یک مثال دقیق درباره کاری که باید انجام دهید، بزنیم. برند H&M سال هاست یکی از کسب و کارهای معتبر در زمینه مد و پوشاک محسوب می شود. این برند علاوه بر دامنه متنوع محصولات، همیشه به خاطر رفتار خوب با مشتریان مورد احترام بوده است؛ چراکه تخفیف های H&M نه بر روی تک تک محصولات بلکه بر روی سابقه خرید هر مشتری اعمال می شود.
فرض کنید شما قبلا سه بار از H&M خرید کرده اید. در این صورت احتمالا انتظار دارید برای خرید بعدی تان چند درصد تخفیف دریافت کنید. مدیران H&M به جای اینکه چنین سناریوی ساده ای را برای خرید شما در نظر بگیرند، سراغ آنالیز سابقه خرید رفته اند.
به این معنا که هوش مصنوعی به کار رفته در سایت این برند به طور خودکار سابقه سفارشات شما را تحلیل کرده و بعد هم پیشنهاد خرید همراه با تخفیف درباره محصولات مورد علاقه تان می دهد. این طوری به جای اینکه مدیران H&M منتظر شما بمانند تا دوباره خرید کنید، خودشان آستین ها را بالا زده و سراغ تان می آیند.
بی شک مثال بالا به خوبی اهمیت پیگیری وضعیت مشتریان، به ویژه از نوع وفادار، را نشان می دهد. اگر شما همیشه منتظر مشتریان هستید تا سراغ خرید دوباره بیایند، باید هرچه زودتر شیوه کارتان را عوض کنید؛ چراکه با این مدل دیر یا زود حسابی از رقبا عقب می افتید. آن وقت دیگر هیچ شانسی برای جبران فاصله میان خودتان با رقبایی که زمانی حتی خطری هم برای تان نداشتند، پیدا نخواهید کرد.
تخفیف بر روی پیش خریدها
صنعت قهوه یکی از پرطرفدارترین حوزه های دنیاست. خیلی از آدم ها روزشان بدون قهوه اصلا رنگ و بوی واقعیت پیدا نمی کند. به همین خاطر سفارش قهوه یکی از نیازهای ضروری برای مردم سراسر دنیا محسوب می شود. این وسط برندهای بزرگ عرضه کننده قهوه معمولا برای اینکه فروش سریع تری داشته باشند، از طرح پیش فروش همراه با تخفیف استفاده می کنند.
مثلا فرض کنید شما قصد دارید به جای پودر قهوه آماده از یک برند معتبر دانه قهوه تازه خریداری کنید، در این صورت احتمالا سفارش شما فقط وقتی به دست تان می رسد که زمان کشت قهوه تمام شده باشد. این یعنی چند ماهی در سال خبری از ثبت سفارش نخواهد بود و برندهای این حوزه کاملا بیکار هستند. البته نه آنهایی که سیستم پیش فروش قهوه دارند!
احتمالا هیچ آدم عاقلی سراغ پیش خرید محصولی نمی رود که نمونه های مشابه حاضر و آماده در بازار دارد. به همین خاطر تیم های فروش خیلی زود به این فکر افتاده اند که فرآیند کارشان را همراه با تخفیف های جذاب جلو ببرند. بی شک خرید قهوه با ۳۰ درصد تخفیف ارزش یکی دو هفته صبر کردن را دارد، مگر نه؟
مثال بالا به خوبی اهمیت تخفیف در زمان رکود کسب و کار را نشان می دهد. اینطوری شما نه تنها در فصل برداشت قهوه حسابی فروش خواهید داشت، بلکه قبل از آن هم چند تا پیش فروش درست و درمان را تجربه کرده اید.
یادتان باشد مشتریان انتظار برای محصولات باکیفیت و تازه را دوست دارند. درست به همین خاطر بلیت بازی های مهم فوتبال از ماه ها قبل پیش فروش می شود. پس اگر دوست دارید کمی در بازار گرد و خاک کنید، همیشه نیم نگاهی به پیش فروش همراه با تخفیف داشته باشید.
اگر از ما می شنوید، در اینجا هم مثل بخش قبلی این شما هستید که باید سراغ مشتریان بروید. پس هر فکر و خیالی برای دست روی دست گذاشتن را فراموش کنید. در عوض از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل به مشتریان درباره طرح تخفیف تان اطلاع دهید. قول می دهم با این کار طرح پیش فروش تان حسابی جذاب از آب درآید!
تحفیف برای معرفی برند به دوستان
دوستان صمیمی معمولا محصولاتی که با قیمت خوب خریده اند را به یکدیگر معرفی می کنند. این کار به نوعی رابطه دوستانه میان آنها دامن زده و صمیمیت زیادی بین شان ایجاد خواهد کرد. البته گاهی اوقات آدم های درونگرا علاقه ای برای این کار ندارند. به علاوه، دامنه دوستان صمیمی هم همیشه محدود است. پس به مرور زمان برندها دیگر شانس استفاده از مشتریان ثابت به عنوان سفیران کسب و کارشان را نخواهند داشت. این دقیقا همان وقتی است که یک جشنواره تخفیف درجه یک اوضاع را عوض خواهد کرد.
اگر زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، احتمالا بارها و بارها کسانی را دیده اید که به عنوان نتورکر قصد فروش محصولات مختلف به شما را دارند. شاید فکر کنید این دسته از افراد کارمند رسمی یک شرکت هستند، اما واقعیت طور دیگری است. نتورکرها معمولا در ازای هر فروش مقدار مشخصی پورسانت دریافت می کنند. حالا اگر شما هم بتوانید با وعده تخفیف بیشتر به مشتریان وفادار از آنها برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید، اوضاع حسابی به کام تان خواهد شد مگر نه؟
یکی از ایده های جذاب برای جشنواره تخفیف دعوت از مشتریان برای معرفی برندتان به دیگران است. البته شما قرار نیست همینطور بی مقدمه کلی تخفیف به آنها بدهید. در عوض هر بار که دوستان یا آشنایان آنها خریدی از شما انجام دهند، امتیاز ویژه ای برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. به این ترتیب خرید دوستان به معنای تخفیف بیشتر برای مشتریان اصلی خواهد بود. شما را نمی دانم، ولی من که بارها در زندگی برای تخفیف بیشتر کلی از برندها را به دوستانم معرفی کرده ام.
یادتان باشد مقدار تخفیفی که برای این بخش در نظر می گیرید، باید بین ۵۰ تا ۶۰ درصد باشد. وگرنه کمتر کسی به خودش زحمت بازاریابی برای برندتان را خواهد داد. به علاوه، سیستم پاداش شما باید همیشه دقیق کار کند. کافی است یکبار کارتان ایراد پیدا کرده و تخفیف موردنظر برای مشتریان واریز نشود؛ آن وقت دیگر حتی یک نفر هم به جشنواره های تخفیف تان اعتماد نخواهد کرد.
جشنواره تخفیف
تخفیف برای عضویت در خبرنامه
سایت هایی که بازدید بالایی دارند، معمولا در گوگل امپراتوری بزرگی برای خودشان راه می اندازند. به طوری که خیلی از هزینه های بازاریابی و تبلیغات دیگر بی دلیل به نظر می رسد. اگر شما هم دوست دارید در دنیای کسب و کار از چنین مزیتی برخوردار شوید، باید هر طور شده مشتریان را به سمت بازدید از سایت تان بکشانید؛ چراکه بدون بازدید از سایت هیچ تغییری در وضعیت سئوی برندتان روی نخواهد داد.
ماجرا در اینجا شبیه وضعیت تهیه کننده ای است که برای افزایش جذابیت فیلمش در نگاه تماشاچی ها کلی بلیت رایگان بین مردم توزیع کرده است. شاید این امر از نظر اقتصادی توجیهی نداشته باشد، اما به مرور کلی از آدم ها تازه را پای گیشه کشانده و هیچ سالنی خالی نخواهد ماند. به طور مشابه، شما هم باید از فرصت تغییر اوضاع سئو به بهترین نحو استفاده کنید. منظور ما تعیین جایزه برای بازدید کاربران از سایت تان است؛ نه چیزی دیگر!جشنواره تخفیف
معمولا کاربرانی که در خبرنامه برندها عضویت دارند، تمایل بیشتری برای بازدید از سایت آنها خواهند داشت. به همین خاطر تمرکز شما باید بر روی ارائه تخفیف در ازای عضویت کاربران در خبرنامه برندتان باشد. اینطوری هم محصولات تان را آب می کنید، هم اینکه از نظر سئو جایگاه تان در گوگل روز به روز بهتر خواهد شد.
ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان باید همیشه چند هدف را در کنار هم دنبال کنند. خب چه چیزی بهتر از اینکه به جای سرمایه گذاری بر روی تخفیف خشک و خالی به فکر سئو برندتان هم باشید. اینطوری نه تنها پول کمتری در بازار خرج می کنید، بلکه کسب و کار زرنگ تری هم در نظر مشتریان خواهید بود.
تنها کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، دعوت از کاربران یا مشتریان عادی برای عضویت در خبرنامه برندتان است. یادتان باشد، در این راستا باید به مزایای چنین عضویتی برای کاربران اشاره کنید. مثلا دریافت تخفیف بیشتر یا آشنایی با جدیدترین محصولات ایده های خوبی خواهد بود. باور کنید یا نه، بعضی از بازاریاب ها همیشه مشتریان را فراموش می کنند.
به همین خاطر هم کمپین تخفیف شان آنطور که باید و شاید به مذاق مشتریان خوش نمی آید. پس لطفا قبل از اینکه کارتان را باعجله دنبال کنید، کمی هم به فکر مشتریان باشید. هرچه باشد تکلیف برد و باخت برندتان را آنها روشن خواهند کرد.
بیشتر بخوانید: آمازون چگونه موفق شد
تخفیف در رویدادهای مهم
یکی از بهترین ایده ها برای طراحی جشنواره تخفیف استفاده از فرصت هایی است که در طول سال گیر برندتان می آید. مثلا اگر شما در حوزه توسعه ربات های چت فعالیت دارید، برگزاری نمایشگاه سالانه این صنعت فرصت خوبی برای فروش سرویس تان با کمی تخفیف خواهد بود.
خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند حضور در همایش های بزرگ فایده زیادی برای برندشان ندارند؛ چراکه جلب نظر مشتریان در بین صدها رقیب گردن کلفت اصلا کار ساده ای نیست. حالا اگر پای تخفیف های جذاب در میان باشد، احتمالا اوضاع کمی فرق خواهد کرد، مگر نه؟
ایده این بخش شاید کمی سخت تر از بقیه به نظر برسد، اما کاربردهای زیادی دارد. وقتی برندها در مراسم های بزرگ شرکت می کنند، معمولا همیشه در برابر رقبای جدی حرفی برای گفتن نخواهند داشت. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم رونمایی از کمپین تخفیف برند در چنین زمانی ایده درستی خواهد بود. اینطوری مشتریان دست کم بهانه ای برای توجه بیشتر به شما خواهند داشت.
بازاریابی در مراسم های کاری معمولا شامل استخدام ده ها کارمند و تلاش برای جلب نظر حاضران به غرفه برند است. راستش را بخواهید، چنین ایده ای خیلی قدیمی تر از آن است که واقعا نظر کسی را جلب کند. یک جایگزین بهتر در این میان استفاده از چند تخفیف درست و حسابی برای جلب نظر مشتریان خواهد بود. شاید این روش قدیمی یا حتی غیرواقعی به نظر برسد، اما یکبار امتحانش کافی است تا برای همیشه عاشقش شوید.
اجازه دهید یک لحظه هم که شده خودمان را جای مشتریانی قرار دهیم که در همایش های بزرگ کسب و کار شرکت می کنند. بدون تردید خرید در چنین فضایی همراه با استرس همیشگی خواهد بود؛ چراکه آدم هیچ ایده ای درباره محصولات مختلف و حتی انتخاب از بین کلی برند ندارد.
درست در چنین شرایطی یک تخفیف جذاب حسابی کمک کننده خواهد بود. پس منتظر چه هستید؟ دفعه بعد که شانس حضور در یک مراسم کاری را داشتید، حتما نیم نگاهی به طراحی کمپین تخفیف هم داشته باشید. اینطوری نه تنها کارتان بدون دردسر اضافه پیش خواهد رفت، بلکه هیچ مشکلی از نظر جلب نگاه ها به غرفه تان هم نخواهید داشت. البته لازم نیست رو در رو مشتریان را درباره تخفیف تان مطلع کنید. ارسال ایمیل یا حتی اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی ایده جایگزین درجه یکی خواهد بود.
طراحی کمپین تخفیف
بعد از اینکه یک کمپین برگزار می شود، معمولا سوالات زیادی در ذهن کارآفرینان درباره اش شکل می گیرد. اینکه یک کمپین چطور در بین کلی رقیب گوناگون موفق شده یا حتی دلایل شکست احتمالی باید با جزییات فراوان مورد بررسی قرار گیرد. اگر حواس تان به این نکته نباشد، چه بسا سال های سال کمپین های اشتباه جلوی مشتریان قرار دهید. به طوری که بعد از مدت کوتاهی همه شهرت تان دودِ هوا شود!جشنواره تخفیف
آخرین مرحله طراحی کمپین تخفیف از نظر ما ارزیابی صفر تا صد کار است. اینکه شما چقدر برای کارتان وقت گذاشته اید، ایده ای نیست که همینطور الکی از کنارش عبور کنید. به علاوه، هر کارآفرینی دوست دارد از دل فعالیتش موفقیت نسبی نیز کسب کند. پس اگر با وجود کلی کمپین تخفیف باز هم مشتریان زیادی اطراف برندتان به چشم نمی خورند، قطعا یک جای کار ایراد دارد.جشنواره تخفیف
همیشه ارزیابی نتیجه کار برای خیلی از بازاریاب ها همراه با شک و تردیدهای فراوان است. اگر از آن دست کسانی باشید که خیلی سخت با تغییرات کنار می آیند، این بخش حسابی اذیت تان خواهد کرد؛ چراکه در صورت مشاهده هرگونه ایرادی در زمینه طراحی جشنواره تخفیف باید خیلی زود استراتژی تان را عوض کنید. این امر نیازمند انعطاف پذیری بی نهایت زیادی از سوی کارآفرینان است. پس اگر به آن عادت ندارید، باید کمی عادت تان را تغییر دهید. هرچه باشد بدون اصلاح اشتباهات قبلی هیچ وقت رنگ موفقیت را نخواهید دید.
توصیه نهایی ما در این بخش ارزیابی اوضاع جشنواره تخفیف به طور روزانه است. این تکنیک شاید بی نهایت سختگیرانه به نظر برسد، اما فرصت طلایی برای اصلاح ایرادات قبل از اینکه کمپین تمام شود را فراهم می سازد. پس دفعه بعد که جشنواره تخفیف برای برندتان طراحی کردید، در طول اجرا همیشه حواس تان به جزییات باشد. وگرنه حسابی ضرر خواهید کرد.
جشنواره های تخفیف برای خیلی از مشتریان در سراسر دنیا جذابیت ویژه ای دارد. با این حال همه برندها در طراحی این استراتژی مهم موفق عمل نمی کنند. هدف ما در روزنامه فرصت امروز آموزش برخی از مهمترین نکات برای تجربه یک جشنواره تخفیف عالی از سوی برند شما بود. من و همکارانم امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با جشنواره های تخفیف کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای درباره این مقاله دارید، ما همیشه آماده دریافت نظرات تان هستیم. به علاوه، کارشناس های ما نیز ۲۴ ساعته آماده کمک به شما و کسب و کارتان هستند. جشنواره تخفیف