نایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین گفت: امروزه تمامی صنوف و تشکلها و کارخانههای بزرگ به تبلیغات نیاز دارند و تبلیغات در تمامی بخشها فعال است. بنابر این میتوان با بررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات، به شرایط اقتصادی کشور پی برد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پول نیوز، جلال ذکایی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران با اشاره به اینکه اقتصاد یک مجموعه جامع و کامل و به هم پیوسته است گفت: یکی از بخشهای مهم و تاثیرگذار اقتصاد، تبلیغات است و هنگامی که حال اقتصاد خوب نیست، حال بخشهای مرتبط نیز نمیتواند مطلوب باشد.
وی از تبلیغات در قالبهای چاپ، لیبل و بنر به عنوان ابزارهای تاثیرگذار اقتصادی یاد کرد و گفت: تبلیغات یک صنعت میان بخشی است که هم صنعت چاپ را متحول میکند و هم بر دیگر بخشهای اقتصادی تاثیرات مثبت میگذارد، اما مشاهده میکنیم که صنعت چاپ نیز حال و روز خوشی ندارد و با چالشهای بسیاری رو به رو است. وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات
نایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با طرح این پرسش که کدام کالایی را سراغ دارد که بدون تبلیغات به مشتری عرضه شود گفت: هنگامی که برای خرید شیرینی به قنادی مراجعه میکنید، جعبهای که در آن شیرینی عرضه میشود، با صنعت چاپ و تبلیغات در ارتباط است، هنگامی که ماکارونی، لبنیات، لوازم یدکی خودرو، محصولات نفتی، لوازم آرایشی بهداشتی و خلاصه هر کالایی که خریداری میکنید، همراه با تبلیغات است.
وی با تاکید بر اینکه حال اقتصاد به هیچ عنوان خوب نیست گفت: تاثیرات چالش های اقتصادی بر تمامی بخشها مشاهده میشود که سختترین شرایط را رقم زده است. وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات
ذکایی با اعلام اینکه صنعت چاپ و تبلیغات یک صنعت وابسته است گفت: تبلیغات به تنهایی جایگاهی ندارد و اگر قرار باشد کالایی تولید نشود یا کالای وارداتی و تولیدی به اندازهای کم تولید شود که رقابت معنا نداشته باشد، تبلیغات نیز کمرنگ میشود. وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات
وی با اشاره به هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود گفت: در سالهای گذشته این نمایشگاه در ۸ سالن برگزار میشد، اما امروزه این نمایشگاه در ۴ سالن و به صورت محدودتر برگزار میشود که کاهش میزان استقبال از نمایشگاه نشان میدهد تا چه اندازه وضعیت اقتصادی مناسب نیست.
نایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با تاکید بر اینکه تمامی فعالان عرصه تبلیغات، از فن بیان و قدرت تبلیغات بسیار گستردهای برخوردار هستند گفت: فعالان عرصه تبلیغات با تمامی توانی که دارند، نتوانسته اند بازار مناسبی ایجاد کنند، زیرا کسانی که باید به سمت و سوی اقتصادی بیایند، خودشان با چالش مشکلات مالی رو به رو شده اند.
بیشتر بخوانید: آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته
بررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات
وی با اشاره به اینکه تبلیغات صادرات محور است گفت: چاپ به تنهایی خاصیتی ندارد، اما زمانی که روی کالایی نقش میبندد، میتواند به هر خانه، شهر یا کشوری برود و به معرفی کالای تولید شده بپردازد.
ذکایی از حضور تبلیغات در تمامی بخشهای اقتصاد خبر داد و گفت: امروزه تمامی صنوف و تشکلها و کارخانههای بزرگ به تبلیغات نیاز دارند و تبلیغات در تمامی بخشها فعال است. بنابر این میتوان با بررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات، به شرایط اقتصادی کشور پی برد.