چگونه می توان یک ارائه آسانسوری موثر به وجود آورد
ارائه آسانسوری توصیفی از اقدامات یا محصولات فروشی کسب کار شما است. ما در اینجا، توضیح میدهیم که این ارائه باید چگونه باشد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کسب و کار، ارائه آسانسوری یا Elevator Pitch یک توصیف جالب ۳۰ ثانیهای از اقدامات شما یا محصول فروشی شماست. هدف این است که مکالمه مجددی را به دست آورید و هدف این نیست که فرد مقابل درگفتوگو را متقاعد به استخدام یا خرید راه حل خود کنید.
شما چه کسی هستید؟
قبل از پریدن درون ارائه آسانسوری خود، شما نیاز به معرفی خودتان به طرف مقابل دارید. جملهای در مورد خودتان و نقش شما در شرکت بنویسید. این کار، به شما کمک میکند تا مکالمه را از مسیر درست خود، آغاز کنید.
شرکت شما چه فعالیتهایی انجام میدهد؟
شناخت دقیقی از فعالیتهای شرکت خود داشته باشید. ماموریت و اهداف محصول یا خدمات شرکت چیست؟ یک بخش را در ارائه خود برای معرفی شرکت خود قرار دهید. هر چه بیشتر در مورد کسب وکار خود بدانید، این آگاهی ارائه شما را برای فرد مقابل راحتتر میکند.
گزاره ارزشی شما چیست
شرکت شما چه کاری را به شدت خوب انجام میدهد که سبب میشود محصول یا خدمت آن را از بقیه جدا کند؟ یک گزاره کوتاه و ۱ یا ۲ جملهای در مورد ارزش محصول یا خدمات ارائه شده به مشتریان فعلی بنویسید.
توجه مخاطبان خود را به دست آورید
مخاطبان خود را با یک داستان جذاب در مورد یک مشتری یا بنیانگذاران شرکت، درگیر کنید. یا واقعیت شگفتانگیز یا آماری در مورد محصول ارائه دهید. یک نکته جلب توجه کننده، میتواند افراد را نسبت به گفتههای خود، درگیر نگه دارد.
بیشتر بخوانید: کتاب مدیریت استراتژیک مشتری منتشر شد
ارائه خود را بخوانید و ویرایش کنید
ارائه خود را بخوانید و از طبیعی بودن آن اطمینان داشته باشید. اگر ارائه شما، بیش از حد رسمی باشد، سبب میشود خسته کننده و با لحن تند و تیز به نظر بیاید. به جای آن، میتوانید ارائه خود را محاورهای کنید. این کار، درگیری مخاطبان با آنرا حفظ میکند و به احتمال زیاد، مخاطبان مکالمه را ادامه خواهند داد.