مدیرعامل شرکت خلاق اریسا: در فرهنگ ما ایرانیان هدیه دادن و هدیه گرفتن بسیار مرسوم است به همین دلیل این بازار هرگز از فعالیت باز نمیایستد مگر آنکه وضعیت اقتصادی کشور عرصه را برای توسعه آن تنگ کند. بااینهمه بازار این حوزه در حال حاضر فعال است و ما نیز امیدوار هستیم فعالان این بخش به سمت استفاده از کالاهای ایرانی روی بیاورند تا عواید این گردش مالی در کشور عزیزمان بماند.
سید حجت طباطبایی مدیرعامل شرکت خلاق اریسا است. این مجموعه در حوزه طراحی، تولید و بستهبندی هدایا و محصولات ایرانی کار میکند. وی درباره فعالیت مجموعه خود در بازار هدایا بیان داشت: همانطور که میدانید بازار هدایا بازار بزرگی است که بخشی از آن از خارج ایران وارد میشود و بخشی در داخل ایران تولید میشود. فلش، پاور بانک و هدایای تبلیغاتی که از چین وارد میشوند و بخشی نیز محصولات ایرانی است که عمدتاً شامل صنایعدستی میشود. چهارچوب کاری ما بیشتر بر محوریت هدایای ایرانی است.
وی در ادامه افزود: شعار سازمانی ما این است که بتوانیم صنایعدستی و هدایای ایرانی را گسترش بدهیم و موجب اشتغالزایی هنرمندان و کارگران ایرانی در حوزه هدایای تبلیغاتی بشویم. مجموعه اریسا تاکنون ۱۳ جایزه ملی در بخش تولید بستهبندی محصولات فرهنگی دریافت کرده است.
طباطبایی همچنین اظهار داشت: فضای اقتصاد ایرانی شکل انقباضی به خود گرفته است و یک رکود اساسی در بازار حاکم است که چاشنی تورم را نیز در کنار خود دارد. رکود تورمی بدترین حالت برای فعالان اقتصادی است، بازار برای خریدوفروش مناسب نیست، نرخها بالا است و قدرت خرید مردم بهشدت پایین آمده، فضای رکورد تورمی روی همه کسبوکارها تأثیر منفی گذاشته است.
مدیرعامل شرکت خلاق اریسا بیان داشت: بانکها تسهیلاتشان را بستهاند. یکی از کارهایی که دولت میتواند برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور انجام بدهد ایجاد گشایشهای اقتصادی است. اکثر مجموعهها مشکل کمبود نقدینگی دارند و این سیستم انقباضی شرایط را سختتر کرده است.
وی افزود: صنایع مادر مانند صنایع خودروسازی و ساختمانسازی نقش لوکوموتیو را برای صنایع پاییندستی ایفا میکنند اما متأسفانه دولت این صنایع را به حال خود رها کرده است. اگر این صنایع رونق پیدا کنند سایر صنایع نیز جان میگیرند.شرکت خلاق اریسا
طباطبایی اظهار داشت: مجموعه اریسا در سال جدید برای مشتریانش جذابیتهای جدید ایجاد کرده است. ما برای محصولاتمان یک گارانتی تعویض در نظر گرفتهایم. سازمانها و شرکتهایی که هدایای تبلیغاتی برای مشتریان خود در نظر گرفتهاند معمولاً از سلایق آنها بهطور کامل آگاه نیستند ولی ما این امکان را فراهم کردیم تا این عزیزان با مراجعه به سایت اریسا کالا را به میل خود تعویض کنند. از سوی دیگر ما ظرفیت دپوی مجموعه را به میزان زیادی بالا بردهایم بهگونهای که حتی مشتریانی که در آخرین دقایق نیز تصمیم به خرید میگیرند میتوانند کالای موردنظر خود را بهراحتی انتخاب و تهیه کنند.
بیشتر بخوانید: بازاریابی مناسبتی با کمک هوش مصنوعی
مدیرعامل شرکت خلاق اریسا: محدودیت های قانونی برای جلوگیری از کپی کاری لازم است
وی درباره مشکل کپیکاری در حوزه سرسید و هدایای تبلیغاتی بیان داشت: متأسفانه در ایران قوانین محکمی بهمنظور جلوگیری از کپی کردن نداریم. مجموعه ما هرسال با خلاقیتهای خود کارهای جدیدی را به بازار عرضه میکند اما متأسفانه مجموعههایی هستند که از روی کارهای ما کپیبرداری میکنند. ما برای جلوگیری از این کار نمیتوانیم عکسالعملی انجام بدهیم مگر آنکه مسئولان با ایجاد محدودیتهای قانونی شدید بتوانند جلوی این کار را بگیرند.شرکت خلاق اریسا
مدیرعامل شرکت خلاق اریسا در پایان افزود: در فرهنگ ما ایرانیان هدیه دادن و هدیه گرفتن بسیار مرسوم است به همین دلیل این بازار هرگز از فعالیت باز نمیایستد مگر آنکه وضعیت اقتصادی کشور عرصه را برای توسعه آن تنگ کند. بااینهمه بازار این حوزه در حال حاضر فعال است و ما نیز امیدوار هستیم فعالان این بخش به سمت استفاده از کالاهای ایرانی روی بیاورند تا عواید این گردش مالی در کشور عزیزمان بماند.