۶ اشتباه بازاریابی پر هزینه

    0
    42
    بازارهای رقابتی

    فعالیت در دنیای بازاریابی همیشه همراه با بروز اشتباهات مختلف است. بسیاری از برندها و بازاریاب‎ ها فقط به روی پیروی و موفقیت صنعت بازاریابی توجه دارند. اگر شما قصد ارزیابی دقیق این عرصه را داشته باشید، باید به وجه شکست و ناکامی صنعت بازاریابی نیز توجه نمایید. ما در این مقاله قصد بررسی هرچه دقیق‎ تر اشتباهات بازاریابی پر هزینه را داریم. یکی از بهترین راهکارها برای پرهیز از اشتباهات بازاریابی آگاهی از آنهاست بنابراین بررسی آنها در این مقاله فقط جنبه سرگرمی ندارد.

    اگرچه اشتباهات بازاریابی تنوع بسیار زیادی دارد، اما همه آنها به یک اندازه تاثیر منفی بر روی آینده کسب و کارها ندارد. برخی از اشتباهات بازاریابی هزینه‎ های بسیار زیادی روی دست برندها می ‎گذارد. ما در ادامه این مقاله به بررسی ۶  اشتباه بازاریابی پر هزینه خواهیم پرداخت.

    عدم شناخت درست مخاطب هدف

    بازاریابی همیشه با هدف جلب نظر مخاطب هدف روی می‎ دهد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما در زمینه جلب نظر مخاطب هدف مهارت بالایی نداشته باشید، به سرعت با مشکل بازاریابی مواجه خواهید شد. یکی از اشتباهات پرهزینه برندها در زمینه بازاریابی هدف ‎گذاری بر روی مخاطب اشتباه است. این امر ناشی از اطمینان بی‎ مورد به توانایی بازاریابی برندمان است. اغلب برندهای بزرگ پیش از هدف‎ گذاری کامل بر روی مخاطب هدف اقدام به ارزیابی چند باره وضعیت کسب و کارشان می ‎کنند بنابراین شما نیز باید چنین اقدامی را مدنظر قرار دهید.

    امروزه بازاریابی با عرصه ارتباطات پیوند نزدیکی دارد. اگر شما ارتباط مناسبی با مخاطب هدف برندتان داشته باشید، فرآیند بازاریابی برای آنها بسیار ساده و بی ‎خطرتر خواهد بود. مشکل اساسی برندها عدم انگیزه و حوصله کافی برای تعامل درست با مخاطب هدف ‎شان است.

    بازاریابی پر هزینه

    عدم سازگاری محتوای برند با جست و جوی صوتی

    امروزه شمار بالایی از کاربران برای جست‎ و جوی محتوا اقدام به استفاده از گزینه جست ‎و جوی صوتی می ‎کنند. شاید این امر در نگاه نخست اهمیت چندان زیادی نداشته باشد، اما دامنه هرچه وسیع ‎تر کاربران در زمینه استفاده از جست‎ و جوی صوتی برای هر برندی دارای اهمیت خواهد بود.

    براساس گزارش گوگل اکنون نزدیک به ۶۵ درصد از کاربران به طور منظم برای جست ‎و جوی محتوا از گزینه صوتی استفاده می‎ کنند. برندها در صورت تمایل برای مدیریت سئوی بهتر باید از کلید واژه ‎های صوتی نیز استفاده نمایند. این امر اغلب مورد بی‎ توجهی برندها قرار می ‎گیرد بنابراین شما در عمل توانایی جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید یافت.

    آگاهی از تحولات عرصه بازاریابی برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها در طول سال‎ های متمادی کمترین اقدامی برای بهبود وضعیت بازاریابی برندشان نمی ‎کنند. این امر همیشه با مشکلات متعددی نیز همراه است بنابراین شما در نخستین گام استراتژیک برندتان در زمینه مدیریت سئو باید از کلید واژه‎ های صوتی نیز به خوبی استفاده نمایید. در غیر این صورت موفقیت برندتان در هاله‎ ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

    عدم شخصی سازی ایمیل ها

    شخصی ‎سازی محتوا نقش مهمی در موفقیت برندها دارد. امروزه کمتر برندی به شخصی ‎سازی محتوای بازاریابی ‎اش برای مخاطب هدف بی‎ توجه است. البته این امر به معنای توجه سراسری تمام برندها به این نکته مهم نیست. شما مانند هر برند دیگری باید به این نکته توجه ویژه ‎ای داشته باشید. بسیاری از برندها در عمل شیوه بازاریابی‎ شان را برای مدت های طولانی حفظ می‎کنند. این امر بیانگر ناتوانی برندها برای یادگیری نکات تازه است بنابراین شما باید از ارتکاب چنین اشتباهی پرهیز نمایید.

    بازاریابی پر هزینه

    بی توجهی به طراحی سایت سازگار با کاربری موبایل

    استفاده از گوشی ‎های همراه در طول سال‎ های اخیر به شدت افزایش یافته است . براساس گزارش گوگل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ درصد ترافیک سراسر دنیا از طریق گوشی ‎های هوشمند صورت گرفته است. با این حساب کاربران رایانه‎ های شخصی دیگر تنها گزینه مدنظر برندها نخواهند بود. توجه به تمام کاربران در سراسر دنیا برای بازاریابی و جلب توجه ‎شان اهمیت بالایی دارد بنابراین شما نیز باید در این فرآیند مشارکت داشته باشید.

    اشتباه اغلب برندها تلقی کاربران و مخاطب هدف به مثابه یک گروه یکدست است. این امر با تنوع کنونی مخاطب همسویی چندانی ندارد بنابراین شما باید با واقعیت ‎های عرصه بازاریابی در زمان کنونی سازگاری پیدا نمایید. در غیر این صورت توانایی ادامه کار در چنین فضای پر از فشار و رقابتی را نخواهید داشت.

    ناتوانی در ایجاد کانال فروش تاثیرگذاری

    اغلب کمپین های بازاریابی با هدف فروش بیشتر به مخاطب هدف ایجاد می شود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه مناسب را نداشته باشید، فرآیند فروش نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. هدف یک فرآیند بازاریابی مناسب هدایت مخاطب هدف به سوی کانال ‎های فروش برند است بنابراین اگر شما استراتژی مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ندارید، باید نسبت به وضعیت برندتان تجدیدنظر اساسی نمایید.

    بسیاری از برندها در عمل تمایلی برای تجدیدنظر در وضعیت برندشان ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد می‎ کند. اگر شما علاقه‎ مند به بهبود وضعیت کسب و کارتان هستید، باید به طور مداوم الگوهای بازاریابی ‎تان را تغییر دهید. فقط در این صورت امکان ادامه حضور در عرصه پر از رقابت بازاریابی برای شما فراهم خواهد شد.

    بازاریابی پر هزینه

    بیشتر بخوانید: اخلاق گرایی یکی از بهترین های شیوه بازاریابی

    فراموشی فرمت ویدئو

    بازاریابی با استفاده از فرمت ویدئو اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه کاربران توجه بسیار زیادی به فرمت ویدئو به عنوان یک گزینه جذاب دارند. همین امر موجب توجه بیش از اندازه برندها به بازاریابی ویدئویی شده است. اگر شما نیز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید بازاریابی ویدئویی را مدنظر قرار دهید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای معرفی کسب و کارتان در قالبی جذاب برای مخاطب هدف دارد.

    امروزه کاربران توجه بسیار کمتری به محتوای متنی دارند. همین امر ضرورت استفاده از ویدئو را دوچندان می‎ کند. اگر شما هنوز هم نسبت به بازاریابی متن ‎محور خوشبین هستید، به احتمال زیاد مدت‎ها از عرصه واقعی کسب و کار دور بوده‎ اید.

    منبع: فرصت امروز

    مقاله قبلیساختمان سازی از خاک با چاپ سه بعدی
    مقاله بعدیتغییر اساسنامه انجمن فرهنگی ناشران آموزشی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.