در سومین روز از هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران نشست تخصصی با موضوع فیلترینگ و اثرات آن در تبلیغات، بازایابی و کسب و کارهای مجازی برگزار شد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه لیتوگراف، کلیشه، مهر و پلاک، چاپ دیجیتال، اسکرین و کانون های تبلیغاتی، در این نشست که با حضور جلال ذکایی نایب رئیس اتحادیه، امیرحسین خوشدست مدیر IT سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور، بهنام نجفی از گروه تابلوسازان ایران حضور داشتند موضوع فیلترینگ و اثرات آن در تبلیغات بررسی شد.
در ابتدای نشست فیلترینگ و اثرات آن در تبلیغات، جلال ذکایی درباره آسیب هایی که در خلال جریانات جامعه به کانون های تبلیغاتی و سایر کسب و کارهای دیجیتال وارد شد مطالبی را ارائه کرد. وی در این رابطه گفت: آسیب هایی که در حوزه کسب و کارهای چاپ و صنایع وابستع وارد شد بسیار جدی بود، به این دلیل که در حال حاضر بسیاری از فایل های گرافیکی با استفاده از پلتفرم های موجود خارجی انجام می شد و با فیلتر شدن آن دسته از نرم افزارها بسیاری از این کسب و کارها دچار آسیب جدی شدند.
همچنین نایب رئیس اتحادیه لیتوگراف در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت طراحی پلتفرم های بومی با حمایت دولت و ایجاد زیرساخت های لازم را یادآور شد.
در ادامه نشست فیلترینگ و اثرات آن در تبلیغات، امیرحسین خوشدست مدیر IT سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور به یکسری آمارها مبنی بر خسارات و زیان هایی که به کسبوکارهای مجازی در این مدت وارده شده است، اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات برگرفته از شرایط اقتصادی کشور
توحید کوچهمشکی، کارشناس و استاد دانشگاه در حوزه الکترونیک، مهمان دیگر این نشست بود که اطلاعاتی درباره زیرساخت ها و سخت افزارهای این صنعت ارائه داد.