مزایای سرویس گوگل بیزینس برای کسب و کارها در دنیای جدید و آنلاین برای کارآفرینان غیر قابل انکار است.
به گزارش چاپ و نشر به نقل از فرصت امروز، گوگل از آن دست اسم هایی است که وقتی پایش وسط باشد همه از آن استقبال می کنند. فرقی ندارد موضوع بحث بهترین مسیریاب دنیا، سرویس ایمیل یا حتی تقویم آنلاین باشد، در هر صورت گوگل با کلی سرویس ریز و درشت آماده کمک به کاربران است.
اینطور که به نظر می رسد، گوگل فقط به فکر کاربران عادی بوده است. انگار که کارآفرینان جزو کاربران گوگل نیستند و اصلا نقش مهمی هم در دنیا ندارند. بی شک این فرضیه با یک نگاه سطحی به اوضاع گوگل کاملا تایید می شود، اما راستش را بخواهید برنامه های گوگل خیلی پیچیده تر از این حرف هاست که کارآفرینان را از قلم بیندازد.
کسانی که دیگر خرید حضوری چنگی به دل شان نمی زند، احتمالا بارها و بارها در صفحات نتایج گوگل با کادرهای چشم نوازی رو به رو شده اند که توضیحاتی درباره برندها می دهد. شاید فکر کنید این کادرهای جذاب فقط برای برندهای بزرگ طراحی می شود، اما واقعیت کاملا عکس این تصور را نشان می دهد. این روزها هر استارت آپی می تواند با یک ثبت نام ساده در گوگل اکانت رسمی در سرویس بیزینس ایجاد کند.
اجازه دهید قبل از اینکه توضیحات پیچیده ما درباره این سرویس حسابی ناامیدتان کند، بحث را تا جای ممکن ساده کنیم. ثبت نام در سرویس گوگل بیزینس به زبان خودمانی کسب و کار شما را مورد تایید گوگل قرار می دهد. اینطوری کاربران دیگر برای اعتماد به شما یا ثبت دکمه خرید دست و دل شان نخواهد لرزید.
اگر شما کارآفرین سختگیری باشید، احتمالا توضیح مختصر و مفید ما درباره گوگل بیزینس اصلا متقاعدتان نکرده است. هرچه باشد از قدیم گفته اند «وقت طلاست»؛ پس شما اصلا نباید آن را پای کاری که سر و ته ندارد، هدر دهید. ما در روزنامه فرصت امروز همیشه در کنار کارآفرینان بوده ایم و سخت گیری شان برای استقبال از استراتژی های جدید را ستایش می کنیم.
دقیقا به همین خاطر در این مقاله قصد داریم چند تا از مهمترین مزایای گوگل بیزینس برای کسب و کارها را مرور کنیم. اینطوری شما مثل دونده ماراتنی می شوید که از کیفیت عالی کفش های جدیدش مطمئن شده و آماده است تا مدال قهرمانی را از چنگ رقبا دربیاورد. پس قلم و کاغذتان را آماده کنید تا برویم سراغ اصل مطلب.
بیشتر بخوانید: بازآفرینی محصول و نقشه راه حرکت نیاز شرکت ها
خیلی از کارآفرینانی که حتی روح شان هم از سرویس گوگل بیزینس خبر ندارد، فکر می کنند نمایش یک کادر ویژه برای برند در نتایج گوگل نیازمند ولخرجی های دور و دراز است. این یعنی شما باید هر طور شده بودجه ای چند هزار دلاری برای برندتان کنار گذاشته و با هزار امید و آرزو به دنبال توسعه کسب و کار در گوگل باشید. اجازه دهید قبل از اینکه بحث اصلی مان را شروع کنیم، یک سوال کلیدی طرح کنم؛ اگر واقعا توسعه برند یا بازاریابی در گوگل اینقدر سخت است، اصلا چرا باید بدان تن داد؟
ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم همکاری با گوگل برای بازاریابی یا ارائه خدمات مشتریان یکی از راحت ترین کارهای دنیاست. فقط کافی است قلق کار دست تان بیاید تا بقیه مسیر را با سرعت تمام طی کنید. در این بین هم اولین مزیت گوگل بیزینس رایگان بودنش است. بله درست شنیدید، گوگل برای ارائه این سرویس به کسب و کارها حتی یک دلار هم پول نمی گیرد.
در دنیایی که کارآفرینان به ولخرجی عادت کرده اند، مواجهه با سرویس رایگان گوگل حسابی تعجب برانگیز است. به راستی چرا غولی مثل گوگل باید خدماتش را رایگان عرضه کند؟ این سوالی است که خیلی ها هیچ جوابی برایش پیدا نمی کنند. اگر ما قرار باشد به این معما پاسخ دهیم، یک راست می رویم سراغ سیاست های اصلی گوگل. از آنجایی که گوگل دوست دارد همیشه مشاوری مطمئن برای کاربران باشد، به کسب و کارها کمک می کند تا به شفاف ترین شکل ممکن در موتورش حضور داشته باشند.
اینطوری مدیران گوگل دیگر نگران تجربه بد کاربران از تعامل با برندها در موتور جست وجوی شان نخواهند بود. همانطور که می بینید، گوگل خیلی دلش به حال من و شما نسوخته؛ در عوض دنبال جلب رضایت حداکثری کاربرانش، بهتر بگوییم کاربرانی که احتمالا مشتریان شما خواهند بود، است. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و در گوگل بیزینس ثبت نام کنید.
چند بار تا حالا قصد مراجعه به فروشگاه برند مورد علاقه تان را داشته اید، اما درست در شلوغ ترین زمان ممکن گذرتان به آن سمت ها افتاده است؟ بی شک این تجربه دست کمی از آخر شدن در مسابقه فرمول یک ندارد؛ چراکه آدم دوست دارد وقتی سراغ برند مورد علاقه اش برود که همه کارکنان سرشان خلوت است. اینطوری دست کم توجه و خدمات بی نظیری از سوی کارکنان دریافت خواهیم کرد.
اگر شما هم دوست دارید همیشه بهترین زمان به خرید بروید، گوگل بیزینس کاملا به فکرتان بوده است؛ چراکه یکی از ویژگی های سرویس گوگل بیزینس تعیین ساعت های اوج شلوغی کسب و کارهاست. اینطوری شما فقط و فقط با یک کلیک متوجه ساعت های اوج ترافیک در شعبه فروش برندها می شوید؛ به همین سادگی.
از آنجایی که گوگل دوست ندارد دست برندها را در پوست گردو بگذارد، اطلاعات دقیقی هم برای کارآفرینان در چنته دارد. شما در اکانت گوگل بیزینس با انبوهی از اطلاعات دقیق درباره وضعیت ترافیک سایت، استقبال کاربران از برندتان و همینطور میزان رضایت عمومی شان از اکانت تان رو به رو خواهید شد. خب وقتی آدم نقاط قوت و ضعف کارش را بداند، دیگر چیدن یک ترکیب همیشه برنده کار چندان سختی نخواهد بود، مگر نه؟
این روزها همه دنبال کشف رمز رتبه بندی گوگل در موتور دوست داشتنی جست وجویش هستند. انگار که مهمترین بمب دنیا در دست کارآفرینان است و یک حرکت اشتباه موجب انفجار همه زحمات شان می شود. راستش را بخواهید، ماجرای سئو در گوگل واقعا همینقدر حساس است، اما قرار نیست شما خیلی به خودتان سخت بگیرید، چراکه راهکارهای موفقیت در گوگل خیلی هم سخت نیست.
یکی از معیارهای مهمی که الگوریتم گوگل با متر و معیار آن برندها را رتبه بندی می کند، اکانت گوگل بیزینس است. اگر یک برند هنوز هم که هنوز است با بی خیالی تمام به فکر گوگل بیزینس نیفتاده باشد، انتظار کسب رتبه های برتر گوگل خیلی دور از واقعیت خواهد بود.
هرچه باشد گوگل اعتبارش را از سر راه نیاورده که پای هر برند ناشناسی هدر دهد. پس اگر از کسب و کارتان مطمئن هستید، به گوگل ثابت کنید مو لای درز کارتان نمی رود. آن وقت این غول آنلاین با افزایش رتبه سئوی محلی تان جواب تان را خواهد داد. فکر می کنم لازم به یادآوری نباشد که چنین تعاملی یک معامله کاملا برد- برد است.
برخلاف باور خیلی از کارآفرینان، ثبت نام در گوگل بیزینس یک مارپیچ بی انتها نیست. کافی است اطلاعات دقیق برندتان را در کادر ثبت نام وارد کرده و شماره تماس های ضروری را درج کنید. آن وقت گوگل ظرف ۷۲ ساعت کسب و کارتان را بررسی کرده و تاییدتان خواهد کرد. با این حساب دیگر هیچ عذر و بهانه ای از شما برای غفلت در این زمینه پذیرفته نیست.
این روزها مشتریان بیش از هر زمان دیگری با گزینه های مختلف برای خرید رو به رو هستند. حتی در پیش پا افتاده ترین بخش ها هم کلی برند طوری با هم رقابت می کنند که انگار مسئله مرگ و زندگی در میان است. بی شک در چنین ماراتن نفسگیری شما نمی توانید بدون برنامه کارتان را جلو ببرید. توصیه طلایی گوگل در این بین ثبت نام در سرویس بیزینس و بیان ارزش های برندتان بدون هیچ واسطه ای است. ماجرا جالب شد، نه؟
قبل از اینکه سرویس گوگل بیزینس راه اندازی شود، معمولا سایت هایی مثل ویکی پدیا درباره برندها توضیحاتی ارائه می کردند. از آنجایی که هیچ برندی به این توضیحات دسترسی نداشت، حتی اگر گزارش های منفی از برندها ثبت می شد، باز هم مدیران هیچ اختیاری برای ارائه توضیحات یا ویرایش آن نداشتند. در چنین شرایط پیچیده ای گوگل بیزینس مثل یک قهرمان همه فن حریف به کمک برندها آمد. شما با یک ثبت نام سریع در این سرویس می توانید از زبان خودتان و بدون حتی یک واسطه با مشتریان حرف بزنید.
اگر فکر می کنید اوضاع از این بهتر نمی شود، باید بگویم سخت دراشتباهید؛ چراکه ویرایش اطلاعات برند در گوگل بیزینس ساده ترین کار دنیاست. این یعنی شما حتی بدون دانش ابتدایی در زمینه برنامه نویسی یا حتی کامپیوتر می توانید پروفایلی خیره کننده از برندتان در گوگل ثبت کنید. آن وقت طوری در نگاه مشتریان مهم جلوه می کنید که انگار هیچ برندی دیگر در بازار حضور هم ندارد.
خواننده ای را در نظر بگیرید که آلبوم هایش در طول ۱۰ سال اخیر همیشه جزو پرفروش های بازار بوده است. احتمالا هنرمند قصه ما الان دیگر کلی شهرت برای خودش به هم زده و شاید حسابی هم مغرور شده باشد. حالا اگر این وسط هیچ راه ارتباطی برای طرفداران این ستاره دنیای موسیقی نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
شاید او همچنان به ساخت آلبوم های حیرت انگیز ادامه دهد، اما طرفدارانش کم کم دلسرد خواهند شد. درست در همینجاست که سقوط آزاد هنرمند ما شروع خواهد شد. باور کنید یا نه، این ماجرا درباره برندها هم مصداق دارد. اگر شما نتوانید خیلی زود پل های ارتباطی متنوع برای تعامل با مشتریان طراحی کنید، طوری مشتریان به شما پشت خواهند کرد که نگو و نپرس.
گوگل بیزینس برای برندها
گوگل بیزینس به برندها امکان تعامل نزدیک و بدون دردسر با مخاطب را می دهد. اینطوری شما دیگر لازم نیست همیشه استرس از دست دادن مشتریان تان را داشته باشید. در عوض هر وقت مشتریان اراده کنند امکان درج نظرات شان مهیاست. از سوی دیگر شما هم می توانید با ارائه جواب های دقیق به مشتریان کمک کنید همیشه کنار برندتان باقی بمانند.
همانطور که فوتبال یک بازی تیمی است و تکروی در آن معنایی ندارد، شما هم در برندتان نمی توانید یک تنه همه مشتریان را عاشق خودتان کنید. در عوض باید همیشه گوش تان به حرف های آنها باشد تا در همان لحظات ابتدایی هرگونه تردیدی در آنها را از بین ببرید.
متاسفانه بعضی از برندها آنقدر در واکنش به سوالات یا نظرات کاربران در گوگل دیر عمل می کنند که حرص هر کسی را در می آورند. پس اگر شما دوست ندارید چنین سرنوشتی در انتظارتان باشد، باید علاوه بر ثبت نام در گوگل بیزینس همیشه در اولین فرصت جواب سوالات مشتریان را بدهید. اینطوری توپ هم جایگاه تان نزد مشتریان را تکان نخواهد داد.
وقتی آدم دنبال یک محصول مشخص است، پیدا کردن برندی مطمئن حتی از صعود به قله اورست هم سخت تر می شود. حالا اگر پای خرید آنلاین وسط باشد، دیگر با یک معمای تمام عیار رو به رو خواهیم بود؛ از آن دست معماهایی که فقط شرلوک هولمز می تواند حلش کند!
ما در روزنامه فرصت امروز برای حل بحران اعتماد مشتریان به برندها یک راه حل بی نهایت ساده داریم. از آنجایی که همه مردم در دنیا به بعضی از برندها یا اسم های بزرگ اعتماد دارند، اگر شما بتوانید تایید رسمی چنین اسم هایی را کسب کنید دیگر مو لای درز کارتان نمی رود.
این دقیقا همان کاری است که گوگل بیزینس برای کسب و کار شما انجام خواهد داد. به زبان خودمانی، شما با این سرویس می توانید طوری در دل مشتریان جا باز کنید که حتی در خواب هم نمی دیدید. هرچه باشد گوگل اسمی بی نهایت معتبر در بین کاربران سراسر دنیاست. پس دلیلی ندارد یک برند مورد تایید این غول دیجیتالی نتواند اعتماد مشتریان را جلب کند.
یادتان باشد حمایت گوگل از کسب و کارهای حاضر در سرویس بیزینس همیشگی نیست. پس الکی دل تان را صابون نزنید. در عوض باید همیشه مثل روز اول در گوگل سخت کار کنید و برای جلب رضایت مشتریان از جان و دل مایه بگذارید. وگرنه گوگل همانطور که چتر حمایتی اش را روی سرتان گرفته، آن را جمع می کند و می رود پی کارش.
شما حتی اگر یک بار هم در زندگی تان از گوگل مپ استفاده کرده باشید، کلی از برندهای دور و اطراف تان را روی این نقشه دوست داشتنی دیده اید. از فروشگاه های زنجیره ای گرفته تا رستوران و حتی پمپ بنزین، همه و همه در نقشه گوگل جای دقیق خودشان را دارند. اگر فکر کرده اید گوگل خودش دست تنها اطلاعات این برندها را وارد نقشه اش می کند، کاملا دراشتباهید.
در عوض شما با ثبت نام در گوگل بیزینس می توانید موقعیت مکانی برندتان را مشخص کرده و در صورت تایید گوگل به همه کاربران نشان دهید. اینطوری دیگر لازم نیست مشتریان برای پیدا کردن ساختمان برندتان از مردم کوچه و بازار آدرس بپرسند.
این روزها رانندگی بدون گوگل مپ بیشتر شبیه یک کابوس تمام عیار است تا واقعیت. به همین خاطر همه برندها دوست دارند یک اکانت رسمی در این پلتفرم برای خودشان داشته باشند. ثبت نام در گوگل بیزینس می تواند همان پل موفقیتی باشد که شما را به سوی مشتریان راهنمایی می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز آستین ها را بالا بزنید و در گوگل بیزینس ثبت نام کنید.