احتمالا شما هم تا حالا بارها و بارها اسم پروفایل گوگل بیزینس به گوش تان خورده است. خب در این صورت اصلا لازم نیست تعجب کنید؛ چراکه امروزه بسیاری از مردم یا به عبارت بهتر کارآفرینان حسابی روی این سرویس حساب باز می کنند.
گوگل در گوشه و کنار زندگی مدرن حضور پررنگی دارد. کافی است یک روز از صبح که از خواب بیدار می شوید، حواس تان را نسبت به ابزارها و سرویس های مختلف این برند جمع کنید. خب خیلی ها روزشان را با تقویم گوگل آغاز می کنند.
سپس با استفاده از اپ مسیریاب این برند به سمت محل کار رفته و حتی پروژه های مختلف را در محل کار به لطف گوگل درایو با همکاران به اشتراک می گذارند. این در حالی است که دیگر برندهای بزرگ دنیا الزاما چنین اکوسیستم جالب و به هم پیوسته ای را ندارند. درست به همین خاطر اغلب اوقات کارآفرینان چاره ای به غیر از الگوبرداری از گوگل به عنوان موفق ترین برند دنیا ندارند.
بی شک همه ما از گوگل خاطرات خوشی در طول دهه های اخیر داریم، با این حال کارآفرینان بیشتر از اینکه به دنبال خاطرات خوش گذشته باشند، در تلاش برای استفاده از سرویس های گوگل در دنیای امروز هستند. شاید فکر کنید گوگل براساس منطق رقابت اصلا نباید فرصت بروز و ظهور به دیگر برندها بدهد.گوگل بیزینس
خب در این صورت کمی در اشتباه هستید؛ چراکه گوگل نه تنها به دیگر برندها فرصت فعالیت و استفاده از سرویس های خود را می دهد، بلکه حتی فرصت های تبلیغاتی نیز به آنها می دهد. این امر کمی عجیب به نظر می رسد، اما گوگل یاد گرفته چطور زمین بازی اش را بزرگ تر از رقابت تنگ با دیگر برندها تعریف کند.
احتمالا شما هم تا حالا بارها و بارها اسم پروفایل گوگل بیزینس به گوش تان خورده است. خب در این صورت اصلا لازم نیست تعجب کنید؛ چراکه امروزه بسیاری از مردم یا به عبارت بهتر کارآفرینان حسابی روی این سرویس حساب باز می کنند.گوگل بیزینس
اجازه دهید قبل از اینکه از عبارت های تخصصی درباره گوگل بیزینس استفاده کنیم، با یک مثال ساده سراغ تحلیل ماجرا برویم. برندی مثل مرسدس بنز هر وقت در گوگل کلیدواژه ای درباره اش سرچ شود به ساده ترین شکل ممکن در مقابل دیدگان قرار می گیرد.
انگار که گوگل خیلی خوب بلد است چطور برندهای بزرگ را به مخاطب نمایش دهد. راستش را بخواهید، نمایش درست و حسابی مشخصات مربوط به مرسدس بنز و محصولاتش بیشتر از اینکه نتیجه تلاش گوگل باشد، به تیزبینی مدیران مرسدس بنز ربط دارد؛ چراکه آنها به خوبی اهمیت پروفایل گوگل بیزینس را درک کرده و از آن برای اثرگذاری بر روی مخاطب استفاده می کنند.گوگل بیزینس
پروفایل گوگل بیزینس در واقع شناسنامه هر برند در فضای مرتبط با گوگل محسوب می شود. اگر شما دوست دارید در فضای گوگل به عنوان یک برند معتبر شناخته شوید، چاره ای به غیر از همراهی و همکاری با گوگل نخواهید داشت. این مسئله ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و وضعیت تان در بازار را نیز بهبود خواهد بخشید.
نکته کلیدی در این میان نحوه استفاده از گوگل بیزینس است. خب خیلی از کسب و کارها یک ثبت نام ساده در این سامانه انجام داده اند. با این حال اصلا به فکر بهینه سازی پروفایل شان نیستند. این دقیقا همان مسئله ای است که ما در این بخش به دنبال بررسی دقیق تر آن هستیم. خب اگر شما نتوانید به خوبی از این پلتفرم به سود خودتان استفاده کنید، عملا وقت تان را تلف کرده اید.گوگل بیزینس
ما در روزنامه فرصت امروز تمام سرویس های گوگل را نه تنها کاربردی، بلکه برای برندها ضروری می دانیم. اگر دوست ندارید در فضای آنلاین دائما مورد شک و تردید مشتریان قرار گیرید، بد نیست کمی هم که شده به فکر آپدیت و بهینه سازی پروفایل تان در گوگل بیزینس باشید. این امر افق های روشنی پیش روی تان قرار خواهد داد.
بیشتر بخوانید: توسعه بازاریابی و تبلیغات با فناوری های نوین
خب اول از همه باید کارمان را با معنا و مفهوم بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس شروع کنیم. یکی از نکات کلیدی که در این میان باید بدان توجه کرد، مسئله مربوط به دلیل انجام چنین بهینه سازی است. اصلا چرا باید دست به این کار زد؟ ماجرا از این قرار است که گوگل با حجم بالایی از برندها رو به روست که به دنبال ثبت نام در سرویس بیزینس بوده و با هم رقابت دارند. بنابراین معیارهای مختلفی در زمینه رتبه بندی این برندها در دستور کار گوگل قرار گرفته است. از آنجایی که گوگل اصلا دوست ندارد درگیر خلق تجربه منفی برای کاربران شود، در رابطه با بهینه سازی پروفایل ها منطق سرراستی دارد.
بیشتر بخوانید: بررسی مسئله توزیع کتاب و انبارداری ناشران
ما در این مقاله سعی می کنیم برخی از نکات کلیدی در رابطه با بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس را با شما در میان بگذاریم. این امر به شما کمک می کند تا بهتر در فضای آنلاین دیده شده و اثرگذاری بادوام تری بر روی مخاطب داشته باشید. خب اگر آماده اید، در بخش بعدی برخی از مزایای مربوط به بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس را نیز به اتفاق یکدیگر مرور کنیم.
هر استراتژی در این دنیا مزایای خاص خودش را دارد. ما در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین مزایای مربوط به ثبت نام و از همه مهمتر بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس را به اتفاق شما زیر ذره بین ببریم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از این فرآیند داشته و کارتان را دقیق تر پیش ببرید. پس با ما همراه باشید تا به نکات کلیدی در این رابطه بپردازیم.
کسب و کارهایی که پروفایل شان در گوگل بیزینس به طور اصولی و کامل ثبت شده باشد، همیشه روی نقشه گوگل یا همان مپ به کاربران نشان داده می شوند. این یعنی اگر کاربری در حال گشت و گذار برای یافتن مکانی مشخص باشد، احتمال اینکه با دفتر مرکزی یا فروشگاه شما رو به رو شود را خواهد داشت. خب همین امر نوعی بازاریابی برای شما محسوب می شود. وقتی تعامل با مخاطب تا این اندازه ساده است، چرا کسب و کارها نباید از آن استفاده کنند؟
دیده شدن در دنیای دیجیتال امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. راستش را بخواهید، حجم رقابت در طول سال های اخیر آنقدر زیاد بوده که دیگر برندی توانایی ادامه دادن آن را نداشته باشد. به همین خاطر شما باید سراغ میانبرهایی برای ساده سازی رقابت بروید. این امر به شما کمک می کند تا روند اثرگذاری بر روی مخاطب را بسیار بهتر طی کرده و دیگر نیازی به مواجهه با مشکلات فراوان در این رابطه نداشته باشید.
دیده شدن بر روی نقشه گوگل هدف مهمی است که متاسفانه خیلی از برندها در ابتدای امر از عهده اش برنمی آیند. یادتان باشد، کافی نیست که فقط در گوگل بیزینس ثبت نام کنید. در عوض باید بخش های مختلف مربوط به مشخصات برندتان را دقیق پر کنید. وگرنه گوگل اعتماد نمی کند تا برندتان را روی نقشه به مخاطب نشان دهد.
وقتی کسب و کار شما به طور درست و کامل در گوگل بیزینس ثبت شده باشد، این فرصت را خواهید داشت تا نظرات کاربران را مشاهده کنید. این امر البته منحصر به شما نیست. در عوض همه کاربران این فرصت را دارند تا ایده ها و تجربه مشتریان تان را در قالب کامنت مشاهده کنند.
ما در دنیایی زندگی می کنیم که رابطه میان برندها و مشتریان روز به روز نزدیک تر می شود. با این حساب مشتریان تازه برای اینکه قانع شده و از شما خرید کنند، همیشه نیاز به تلنگری اساسی دارند. این تلنگر بهتر است از سوی مشتریان سابق تان که انگیزه زیادی برای تعامل با شما دارند، صورت گیرد. خب فکر کنم شما هم قبول داشته باشید خرید از برندی که کلی نظر مثبت درباره اش در گوگل وجود دارد، حس بهتری را منتقل می کند، مگر نه؟
اگر شما به نظرات مشتریان در کسب و کارتان اهمیت زیادی می دهید، باید همیشه جایی برای دریافت نظرات آنها باز بگذارید. خب چه جایی بهتر از گوگل بیزینس؟ همان جایی که کاربران ساعت های زیادی از روزشان را در آنجا سپری کرده و انتظار دارند برندها نیز بدان احترام بگذارند.
اعتمادسازی در میان مشتریان امر ساده ای نیست. گاهی اوقات یک برند سال های پیاپی در بازار حضور دارد، اما کمترین اعتمادی در میان مشتریان ایجاد نمی کند. گاهی هم یک استارت آپ از راه رسیده و در عرض چند ماه طوری مشتریان را میخکوب می کند که همه ناظران حیرت زده شوند.
ما در روزنامه فرصت امروز یکی از دلایل اساسی موفقیت کسب و کارها در فرآیند اعتمادسازی را حضور در کنار مشتریان می دانیم. خب شما برای اینکه بتوانید دائما در کنار مشتریان حضور داشته باشید، باید امکانات آن را نیز در نظر بگیرید. بی شک کانال های ارتباطی مثل شبکه های اجتماعی همیشه جذابیت خودش را دارد، اما یک نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از گوگل است. این طوری شما اعتماد دوگانه ای میان مشتریان خواهید داشت؛ چراکه همکاری با گوگل کار ساده ای نیست.
گوگل همیشه در بازار به عنوان برندی شناخته شده که تجربه مناسب و رضایت کاربرانش را با هیچ چیز عوض نمی کند. به همین خاطر مشاهده یک برند در سرویس گوگل بیزینس بدین معناست که کسب و کار مورد نظر حداقل هایی از رضایت در میان کاربران را به دست آورده است. همین امر می تواند برای شما جذابیت های زیادی به ارمغان آورده و برندتان را بدل به گزینه ای مناسب برای خرید کند.
یکی از دلایلی که مشتریان خریدهای حضوری را به نمونه دیجیتال ترجیح می دهند، امکان طرح سوالات مختلف است. خب شما لازم نیست در قالب خرید حضوری سوالات تان را غیرمستقیم مطرح کرده یا حتی آنها را فراموش کنید. این در حالی است که خرید آنلاین شاید اصلا فضایی برای طرح سوال باقی نگذارد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کسب و کارهای آنلاین باید فورا سراغ راهکاری برای اثرگذاری بر روی مشتریان بر مدار ایجاد بسترهای مربوط به طرح سوال بروند.
شما را نمی دانم، ولی من که تا کلی سوال درباره سیر تا پیاز یک برند نپرسم، دست و دلم برای خرید همچنان خواهد لرزید. این مسئله ای است که شما باید به طور جدی آن را مورد توجه قرار دهید، وگرنه اصلا بعید نیست کارتان به جاهای باریک کشیده و حتی نتوانید بر روی مخاطب به طور درست اثرگذاری داشته باشید.
ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم یکی از بسترهای مناسب برای تعامل میان برندها و مشتریان همین گوگل بیزینس است. این فضا به مشتریان اجازه می دهد بدون نگرانی یا تعارف سوالات شان را مطرح کرده و جواب های درست و حسابی بگیرند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز بر روی استفاده از ظرفیت پلتفرم مورد نظر تاکید داریم. این امر می تواند تفاوت میان برندهای برنده و شکست خورده در بازار را ترسیم کند.
یادتان باشد، شما باید به سوالات مشتریان به دقیق ترین شکل ممکن پاسخ دهید. این امر به شما فرصت خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب داده و کارتان را نیز ساده خواهد کرد. پس اصلا فکر اینکه مشتریان را دور زده یا دنبال راهکارهایی برای پاک کردن سوالات مشتریان باشید، از سرتان دور بیندازید.
بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس
حالا به بخش هیجان انگیز ماجرا رسیده ایم. جایی که باید درباره نحوه بهینه سازی اکانت گوگل بیزینس حرف بزنیم. این امری است که برخی از کارآفرینان نسبت به آن گاردهای سفت و سختی دارند. خب شما که قرار نیست همیشه به یک شیوه در دنیای کسب و کار فعالیت داشته باشید. این امر می تواند به مرور زمان شما را بدل به برندی کلیشه ای کرده و دست تان را از مشتریان و صدالبته سود مناسب کوتاه کند. به همین خاطر ما در این بخش سعی می کنیم توصیه های ساده و کاربردی برای تان رو کنیم تا کار راحت تری در زمینه بهینه سازی پروفایل تان داشته باشید.
اولین نکته ای که به طور اساسی باید نسبت به آن توجه نشان دهید، تکمیل بخش توضیحات است. خب این بخش مرز میان برندهای برنده و بازنده را مشخص می کند. پس اگر نتوانید برندتان را به عنوان یک کسب و کار برنده در قالب توضیحات کامل معرفی کنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود.
متاسفانه خیلی از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب شرایط دوگانه ای دارند. از یکسو آنها دنبال معرفی کامل برندشان هستند، اما از سوی دیگر وقت زیادی صرف این کار نمی کنند. توصیه ما در این بخش کاملا روشن است. اول از همه شما باید کمی از زمان تان در طول روز را به معرفی برند اختصاص دهید.
چه کاری بهتر است اینکه تاریخچه کسب و کارتان را به طور کامل تحت عنوان توضیحات در گوگل بیزینس بیاورید. این امر می تواند مخاطب را به سوی تعامل بیشتر با برند شما در سایت تان نیز ترغیب کند. خب اینطوری ترافیک بیشتری برای سایت تان به ارمغان خواهید آورد. ماجرا جالب شد، نه؟
برخی از کسب و کارهایی که در طول سال های اخیر برای تعامل با مخاطب هدف دنبال بهبود اوضاع شان بوده اند، سراغ گوگل بیزینس رفته اند. با این حال آنها توضیحات دقیقی درباره کسب و کارشان ارائه نکرده اند. به همین خاطر وضعیت شان از نظر سئو یا حتی دیده شدن در گوگل چندان تحولی نداشته است. نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای تغییر این چشم انداز است. این امر می تواند برای شما اوضاع بسیار بهتری به همراه داشته و کارتان را نیز ساده تر نماید.
یادتان باشد، قبل از اینکه توضیحات تان را تکمیل کرده و بارگذاری کنید، چند بار آن را بخوانید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا ایرادات کارتان را پیدا کرده و دیگر نگران نقصی در کارتان نباشید. حتی بد نیست گاهی اوقات از همکاران تان هم بخواهید این بخش را چک کرده و نظرشان را بیان کنند. این طوری کارتان بدون هیچ ایرادی پیش خواهد رفت.
آپدیت موقعیت مکانی
گاهی اوقات یک کسب و کار در طول زمان موقعیت مکانی اش را تغییر می دهد. با این حال در طول دغدغه های روزمره یادش می رود موقعیت مکانی اش را در گوگل آپدیت کند. نتیجه این امر مراجعه چندباره مشتریان به آدرس قبلی و مواجهه با آدرس غلط است. شما را نمی دانم، ولی من که وقتی با آدرس غلط از سوی یک برند رو به رو می شوم، دیگر دور آن را خط خواهم کشید. بی شک خیلی از مردم دنیا نیز همین عقیده را دارند. بنابراین شما اصلا نباید فرصت بروز و ظهور به این مسئله کلیشه ای را بدهید؛ چراکه خیلی زود اوضاع تان را بهم ریخته و شانس تان برای تعامل با مشتریان را کاهش می دهد.
ماموریت شما در این بخش بی نهایت ساده است. اول از همه باید موقعیت مکانی تان را به طور مداوم در گوگل چک کنید. بعد هم هروقت شعبه تازه ای راه انداخته یا اوضاع تان در بازار را تغییر دادید، باید به فکر آپدیت آن در گوگل هم باشید. این امر می تواند اوضاع تان در نگاه مشتریان را حسابی بهبود بخشد. خب برندی که همیشه حواسش به همه نکات جمع است، دائما مشتریان بیشتری برای خودش دست و پا خواهد کرد!
اگر شما در کسب و کاری هستید که سر و کار دائمی با مشتریان دارید، باید زمان سرویس دهی تان را نیز دقیقا مشخص سازید. این امر به مشتریان کمک می کند تا در زمان های درست با شما ارتباط برقرار کرده و فرصت خوبی برای تعامل با کسب و کارتان داشته باشند. این مسئله ای است که بسیاری از کارآفرینان به طور ناقص بدان توجه نشان می دهند. به همین خاطر مشتریان را حسابی به دردسر انداخته و در نهایت بابت بی مهری مخاطب در گوگل طلبکار نیز می شوند.
اجازه دهید تکلیف یک مسئله را همین جا روشن کنیم؛ شما هیچ وقت نمی توانید از مشتریان تان طلبکار باشید. این امر نه تنها اوضاع تان در بازار را حسابی به هم می ریزد، بلکه به مرور زمان شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز برابر با صفر خواهد کرد.
توضیح دقیق درباره ساعت های ارائه خدمات یا زمان باز بودن شعبه های شرکت امری ضروری است. اینطوری به مشتریان نشان می دهید برای وقت و توجه شان ارزش قائل هستید. اگر هم دنبال چنین کارهایی نروید، به ساده ترین شکل ممکن مخاطب شما را مورد بی توجهی قرار خواهد داد. اصلا این نکته برای خودِ گوگل هم مهم است. به طوری که گاهی اوقات با برندهای بزرگی مثل کوکاکولا هم سر این مسئله شوخی ندارد.
پاسخگویی به نظرات مشتریان
مشتریانی که در سرویس گوگل برای شما نظری درج می کنند، انتظار روشنی از شما دارند. مسئله ای است که شما باید همیشه نسبت به نظرات مشتریان حساس بوده و جواب های درستی به آنها دهید. این امر می تواند اوضاع تان از نظر سطح اثرگذاری بر روی مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد.
برندهایی که در گوگل بیزینس جواب مشتریان را نمی دهند، همیشه در کانون اتهام هستند. اصلا چرا باید یک کسب و کار سوالات مشتریان را مورد بی توجهی قرار دهد؟ خب در این صورت گوگل هم به سادگی هرچه تمام تر موقعیت سئو برند مورد نظر را به خطر خواهد انداخت.
شما باید همیشه سوالات مشتریان را جواب دهید، اما این کار به تنهایی کافی نیست. در عوض باید جواب های شما کاربردی و مطابق با نیازهای مشتریان باشد. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده تا شانس تان برای رشد در اکوسیستم گوگل را بالا ببرد.
فراموش نکنید، شما تنها برند حاضر در سرویس گوگل نیستید. پس باید طوری در این فضا رقابت کنید که دیگران حساب کار دست شان بیاید، در غیر این صورت خیلی زود از عرصه رقابت حذف شده و دیگر فرصتی برای بهبود اوضاع تان نخواهید یافت.گوگل بیزینس
توجه به آپدیت های گوگل
گوگل هرچند وقت یکبار قوانین مربوط به استفاده از سرویس های خود و همچنین الگوریتمش را آپدیت می کند. به همین خاطر ضروری است شما دائما به این مسئله توجه نشان داده و به دنبال استفاده از آپدیت ها به سود خودتان باشید. متاسفانه گاهی اوقات کارآفرینان سال های سال در اکوسیستم گوگل فعالیت می کنند، بدون اینکه حتی یک لحظه هم که شده به فکر مرور آپدیت های گوگل باشند.گوگل بیزینس
خب وقتی شما به سادگی گوگل را دست کم می گیرید، این غول دنیای دیجیتال نیز رفتار مشابهی با شما خواهد داشت. پس بهتر است به جای اینکه تعامل تان را بر مدار بی توجهی سامان دهید، کمی هم که شده به فکر توجه بیشتر به این برند باشید. این امر می تواند اوضاع تان در دنیای کسب و کار را به طور جدی تغییر دهد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و وضعیت را به سود خودتان تغییر دهید.
ماموریت شما در این بخش چندان سخت نیست. فقط باید کمی هم که شده به فکر استفاده از فرصت های تعامل با گوگل و چک کردن وبلاگ آن باشید. این امر به شما اطلاعات بسیار خوبی درباره وضعیت گوگل داده و شانس تان برای جلب توجه الگوریتمش را بیشتر می کند.
خب گوگل که مسئله شخصی با کسی یا برندی ندارد. پس اگر مطابق با الگوریتم و قوانین آن رفتار کنید، شانس تان برای موفقیت در گوگل بیزینس به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و در طول روز زمانی هرچند کوتاه را به بررسی آپدیت های گوگل اختصاص دهید. شاید این کار در آغاز کمی سخت یا حتی نشدنی به نظر برسد، اما خیلی زود می توانید بدان عادت کرده و کارتان را به بهترین شمل ممکن پیش ببرید. خب پس چرا دست روی دست گذاشته اید؟
سرویس گوگل بیزینس
فعالیت کارآفرینانه در دنیای کنونی بدون تعامل با گوگل هرگز امکان پذیر نیست. این در حالی است که شما برای تعامل با مخاطب هدف همیشه نیاز به میانبرهای اساسی دارید. خب چه میانبری بهتر از سرویس گوگل بیزینس که اتفاقا کاملا برای برندها طراحی شده است.
ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات از زاویه مربوط به بهینه سازی اکانت برندها در گوگل بیزینس را مورد واکاوی قرار دهیم. بی شک اغلب برندها اکانت رسمی در این سرویس دارند. با این حال بلد نیستند چطور از آن به سود خودشان استفاده کرده و شانس تازه ای به خود دهند.گوگل بیزینس
این در حالی است که حالا شما تمام نکات مربوط به موفقیت در این فضا را بلد هستید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و به سوی موفقیت پیش بروید. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده تعامل با شما هستند.گوگل بیزینس