کسب و کارها در پایان روز بیشتر از هر نکته دیگری به میزان اثرگذاری شان بر روی مشتریان نگاه می کنند. اینکه یک برند چقدر در طول روز نگاه مثبت مشتریان را جذب کرده، معیار مهمی برای داوری درباره عملکرد آن محسوب می شود. درست به همین خاطر در حوزه بازاریابی و فروش کلی معیار به غیر از تعداد فروش مورد توجه قرار می گیرد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به فرصت امروز: انگار که صرف فروش در بازار برای ارزیابی میزان موفقیت برندها کافی نیست. خب راستش را بخواهید، در این رابطه کمی حق با کارآفرینان است؛ چراکه در بازارهای رقابتی فقط فروش مهم نیست، بلکه آشنایی با مشتریان بالقوه بیشتر و همچنین ترغیب افراد به تکرار خریدشان نیز کلیدی خواهد بود. این نکته ای است که برای بسیاری از کارآفرینان حکم مرگ و زندگی را دارد.
از آنجایی که گوگل در حوزه تجارت آنلاین حرف های زیادی برای گفتن دارد، اصلا عجیب نیست در بحث پیرامون اثرگذاری برندها بر روی مشتریان پای این غول دیجیتال نیز به ماجرا باز شود. خب گوگل تجربه بسیاری از افراد در حوزه دیجیتال را به شکل نوستالژیکی صورت بندی کرده است. به همین خاطر تعامل با چنین برندی امر بی نهایت مهمی محسوب می شود.
ماجرا از این قرار است که گوگل در طول سال های اخیر با رونمایی از سرویس گوگل ریویو عملا به پیوند نزدیک تر میان برندها و مشتریان دامن زده است. در این سرویس مشتریان پس از خرید محصول امکان اظهارنظر درباره برند، محصول یا حتی خدمات آن را دارند. اینطوری سایر افرادی که قصد خرید دارند، با چشم های باز و ارزیابی تجربه دیگران تصمیم نهایی شان را خواهند گرفت.گوگل ریویو
بی شک خرید آنلاین از یک برند اصلا کار ساده ای نیست. اگرچه این روزها کلی فروشگاه معتبر در دنیا مثل آمازون فعالیت دارد، اما بازهم خرید از یک برند دل هر مشتری را می لرزاند، چه برسد به اینکه همه چیز به طور آنلاین در جریان باشد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز قصد داریم در این مقاله کمی درباره سرویس گوگل و تاثیر آن بر روی وضعیت فروش آنلاین صحبت کنیم.گوگل ریویو
شما در این مقاله اول از همه با کاربردهای گوگل ریویو برای کسب و کارها آشنا می شوید. خب اصلا این سرویس به چه درد برندها می خورد؟ در مرحله بعد ما سعی می کنیم برخی از نکات کلیدی درباره جذب بازخورد یا نظرات بیشتر از سوی مشتریان در این فضا را با شما در میان بگذاریم.
خب اگر شما هم دوست دارید در این حوزه با چالش های کمتری رو به رو شوید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بسیار بهتری از اوضاع کسب و کارها و روند تعامل شان با مخاطب به دست بیاورید.
گوگل ریویو
گوگل ریویو به چه درد کسب و کارها می خورد؟
خب اولین سوالی که ما در این بخش باید به طور جدی با آن رو به رو شویم، کاربردهای گوگل ریویو است. اصلا استفاده از این سرویس چه مزایایی دارد گه تمام کسب و کارها باید سراغش را بگیرند. این مسئله ای است که برخی از برندها اصلا بدان توجه نشان نمی دهند. به همین خاطر سرویس گوگل با وجود مدت زمانی زیادی که از معرفی اش می گذرد، هنوز هم میان برخی از برندها شناخته شده نیست.
اجازه دهید به جای مقدمه چینی های کلیشه ای، یک راست برویم سراغ مزایای گوگل ریویو برای کسب و کارها. این شما و این هم مزایای سرویس مورد بحث در دنیای کارآفرینی آنلاین.گوگل ریویو
دسترسی به بازخوردهای کلیدی
اینکه مشتریان درباره یک برند چه طرز فکری دارند، مسئله ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان گمان می کنند در دنیای امروز باید براساس اصول ساده ای کارشان را جلو ببرند. این در حالی است که پیچیدگی های بازار بیشتر از هر زمان دیگری شده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از دیدگاه ها و آشنایی با الگوی رفتار مشتریان را ضروری می دانیم.
وقتی شما فضای بازی برای دریافت نظرات مشتریان فراهم کنید، علاقه طرف مقابل برای در میان گذاشتن نکات گوناگون به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. احتمالا شما هم در طول زندگی تان برندهایی را دیده اید که اصلا میانه خوبی با تعامل رو در رو با مشتریان ندارند. چنین برندهایی به مرور زمان طوری در بازار تنها خواهند شد که هیچ کس باورش هم نمی شود.
گوگل ریویو به شما این فرصت را می دهد تا به طور اصولی و به دور از دغدغه های گوناگون به تعامل با مخاطب تان بپردازید. محور اصلی در این میان گردآوری و سپس تحلیل نظرات مشتریان خواهد بود. بی شک کمی توجه به این نظرات امکان آپدیت های کاربردی برای محصولات را فراهم می کند. این یعنی به مرور زمان میزان فروش تان در بازار به طور حیرت انگیزی بیشتر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: تغییرات در دنیای بازاریابی آینده
اعتمادسازی در میان مشتریان
آیا برندی را سراغ دارید که بدون عملکرد شفاف در میان مشتریان اعتمادسازی کرده باشد؟ این سوالی است که برخی از کارآفرینان اصلا از خودشان نمی پرسند. خب اگر قرار بود همه کارهای شما زیر پوستی و مثل یک کارآگاه افسانه ای باشد، آیا مشتریان اعتماد لازم را به شما خواهند کرد؟
کافی است خودتان را برای لحظه ای جای مشتریان قرار دهید تا متوجه وضعیت مورد بحث شوید. بی شک این وضعیت برای شما نه تنها لذت بخش نخواهد بود، بلکه دردسرهای بی نهایت زیادی نیز به همراه خواهد داشت. پس بهتر است قبل از اینکه دردسرهای زیادی پیش روی تان قرار گیرد، کمی هم که شده خودمانی تر با مشتریان برخورد کنید. این امر به شما فرصت های بهتری برای تعامل با مخاطب هدف خواهد داد.
یادتان باشد، این روزها مشتریان به تجربه خریداران قبلی از برندتان بیشتر از ادعاهای خود شما توجه نشان می دهند. به همین خاطر اگر حواس تان نباشد، خیلی زود کارتان با مشکلات اساسی رو به رو می شود. به همین خاطر بد نیست قبل از اینکه مشکلات زیادی برای تان در حوزه کارآفرینی پیش بیاید، کمی هم که شده رابطه تان با مشتریان را بهبود بخشید. اینطوری عملا خریداران قبلی را بدل به سفیران برندتان خواهید کرد.
بهبود وضعیت سئو
سئو یکی از غول های مهم در دنیای کسب و کار است که کمتر کسی بدان توجه جدی دارد. شاید یکی از دلایل این امر علاقه کارآفرینان برای پنهان سازی روند فعالیت در این حوزه باشد؛ چراکه کسی دقیقا نمی داند چطور باید در زمینه سئو برندش را متحول کند.
بی شک همه بازاریاب ها استفاده از کلیدواژه های دقیق را در کانون توجه قرار می دهند، اما این امر به تنهایی کافی نیست. درست به همیت خاطر شما باید طرز متفاوتی از عملکرد در دنیای کسب و کار را در کانون توجه قرار دهید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.
یک ایده متفاوت برای بهبود اوضاع سئو استفاده از گوگل ریویو است. همین که شما چنین سرویسی را برای کسب و کارتان فعال کرده باشید، به طور خودکار اوضاع تان را حسابی بهبود می بخشد. اینطوری فرصت بهتری برای تعامل با مخاطب هدف و جلب نظرش به کسب و کارتان خواهید داشت. به علاوه، الگوریتم گوگل نیز توجه بیشتری به شما نشان می دهد. خب مگر یک بازاریاب به غیر از توجه همزمان مشتریان و گوگل دیگر چه چیزی برای موفقیت لازم دارد؟
بهبود عملکرد در گوگل ریویو
حالا که با مزایای گوگل ریویو آشنا شدید، نوبتی هم باشد باید نگاهی به روش های افزایش نرخ دریافت نظرات داشته باشیم. خب شما که بدون نظرات مشتریان امکان استفاده از مزایای این سرویس را ندارید. پس بهتر است قبل از اینکه کارتان با چالش های اساسی رو به رو شود، فکری به حال این حوزه کنید. اینطوری کارتان خیلی بهتر خواهد شد.
ما در این بخش به شما کمک می کنیم با استفاده از تکنیک های ساده و کاربردی به سوی عملکرد بهتر در گوگل ریویو بروید. این امر به شما برای تعامل سازنده با مخاطب تان کمک شایانی خواهد کرد. پس شش دانگ حواس تان را جمع کنید تا ماجراجویی مان را شروع کنیم.
برخورد صمیمی و همراه با دلسوزی
اولین نکته ای که برای تعامل بهتر با مخاطب باید مدنظر قرار دهید، تعامل صمیمی با آنهاست. خب شما قرار نیست رفتار سردی با مشتریان داشته و سپس انتظار واکنش های حیرت انگیز را داشته باشید. این مسئله ای است که بسیاری از اوقات کارآفرینان را با مشکلات زیادی رو به رو می سازد. درست به همین خاطر در دنیای امروز برخی از کارآفرینان فکر می کنند باید همیشه برخورد از بالا به پایینی با مشتریان داشته باشند.
ما در روزنامه فرصت امروز دنیای کسب و کار را دقیقا مثل یک جاده دوطرفه می دانیم. اگر در این مسیر رفتار خوبی با طرف مقابل نداشته باشید، بازخوردهای مناسبی دریافت نخواهید کرد. به همین خاطر اگر دوست دارید نظرات گوناگونی از سوی مشتریان در گوگل ریویو دریافت کنید، بد نیست کمی رفتارتان با آنها را مورد نقد و ارزیابی قرار دهید.گوگل ریویو
معمولا برندهایی که رفتار دوستانه بهتری با مشتریان دارند، بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرند. این مسئله ای است که به شما برای تعامل سازنده با مخاطب کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین اصلا نباید آن را دست کم بگیرید.
کاری که شما در این میان باید انجام دهید، تلاش برای درگیر کردن مشتریان در داستان یا پشت پرده برندتان است. اینطوری فرصت بهتری برای تعامل با مخاطب هدف در دنیای کسب و کار خواهید داشت. یادتان باشد، در دنیای امروز کمتر برندی فرصت موفقیت بدون مشارکت جدی مشتریان را دارد. پس شما هم باید از همین الگو پیروی کنید.