توسعه سبز و ۴ مزیت استفاده از آن برای کسب و کارها

    0
    26
    توسعه سبز

    مفهوم توسعه سبز در تمامی جنبه های زندگی کاربرد دارد و منظور این است که به نحوی رشد کنیم که تاثیرات کمتری بر روی محیط اطراف داشته باشد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، واقعیت این است که در اکثر مقالات در زمینه مدیریت کسب و کار، صحبت از فروش و مشتری مداری است. با این حال آیا این دو مورد به تنهایی می توانند در جهان امروز موفقیت برند شما را تضمین کنند؟ در این رابطه تعداد زیادی از برندهایی را می توان نام برد که رشد مقطعی داشته اند. با این حال بهترین حالت برای هر کسب و کار این است که رشد آنها پایدار باشد.

    برای این هدف مهمترین الزام، توسعه سبز است. این مفهوم در تمامی جنبه های زندگی کاربرد دارد و منظور این است که به نحوی رشد کنیم که تاثیرات کمتری بر روی محیط اطراف داشته باشد. درواقع از زمان انقلاب صنعتی، شاهد این موضوع بوده ایم که از طبیعت و امکانات موجود، نهایت استفاده شده است تا توسعه رخ دهد. با این حال در جهان مدرن امروز، دیگر این دیدگاه منسوخ شده محسوب می شود.

    درواقع بسیاری از کشورها، قوانینی را دارند که اگر به آنها توجه نداشته باشید، بدون شک مجوز فعالیت را نخواهید داشت. در این زمینه تمامی برندهای بزرگ جهان، به دنبال اقداماتی هستند که تاثیر منفی آنها را حتی در سال ها قبل بر روی محیط، از بین ببرد. به همین خاطر توجه به این موضوع بسیار مهم بوده و مزیت هایی را به همراه دارد که در ادامه چهار مورد از آنها بررسی خواهد شد.

     

    توجه به محیط زیست به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است

    حتما نام برندهایی به گوش شما رسیده است که بی توجهی آنها نسبت به محیط زیست با اعتراض ها و تحریم های متعددی مواجه شده و اعتبار خود را از دست داده اند. درواقع امروزه خریداران نسبت به محیط زیست توجه ویژه ای را دارند و از برندی که آسیب زا است، خریدی را انجام نمی دهند.

     اگرچه این موضوع در کشورهای مختلف شدت و ضعف هایی دارد و رویکردی یکدست را شاهد نیستیم. با این حال براساس پیش بینی ها تا کمتر از ۱۰ سال آینده، برندهایی که به این موضوع توجهی ندارند، به صورت کامل از بازار حذف خواهد شد. درواقع توجه به این موضوع حتی در انتخاب محصول و اعمال تغییرات نیز اهمیت بسیاری را دارد.

    درواقع بررسی آمارها نشان می دهد که افراد به دنبال محصولاتی هستند که تاثیر منفی کمتری بر محیط دارد. این مورد را می توان در استقبال از محصولات گیاهی به جای مصرف گوشت که تاثیر بسزایی در گرمایش جهانی دارد، مشاهده کرد. به صورت کلی اگر خواهان ادامه فعالیت های خود برای سال های متعدد هستید، لازم است تا به محیط زیست به عنوان ترند اصلی حال حاضر، توجه داشته باشید.

    توسعه سبز

    سرمایه گذارها به دنبال شرکت هایی با رویکرد توسعه سبز هستند

    درواقع یک سرمایه گذار به دنبال این است که حداقل برای ۲۰ سال، در مسیر سود قرار داشته باشد. در این زمینه با توجه به آمارهای جهانی، برندهایی که رویکرد سبز دارند، رشد بالاتری را نیز تجربه می کنند. به همین خاطر طبیعی است که این دسته نیز به برندهایی با همین رویکرد، تمایل بیشتری داشته باشند. در این رابطه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه ممکن است امروزه به دنبال سرمایه گذار نباشید، با این حال هر برندی به مقطعی خواهد رسید که نیاز به این موضوع کاملا مشهود شود. تحت این شرایط سابقه بد شما بدون شک پنهان نخواهد ماند.

    درواقع نباید تصور کنید که با چند ماه فعالیت محیط زیستی و یا برنامه ریزی مجدد، شرایط مهیا خواهد شد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که توسعه سبز، یک برنامه مشخص نبوده و باید به صورت مداوم به دنبال بهبود عملکرد خود باشید. برای مثال اگر در سال اول تنها ۵ درصد از زباله ها بازیافت شده است، لازم است تا در سال دوم این میزان افزایش پیدا کند، در غیر این صورت نتیجه ای را به دست نخواهید آورد.

    کاهش هزینه ها و بازاریابی بهتر

    واقعیت این است که توسعه سبز اگرچه در ظاهر پرهزینه به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که در درازمدت، منجر به کاهش چشمگیر هزینه ها خواهد شد. در این رابطه استفاده مجدد از زباله ها، کاهش مصرف انرژی و… مطرح است که خود کاملا مناسب خواهد بود. همچنین برندهایی که به خوبی در این زمینه فعالیت می کنند، مورد توجه قرار می گیرند. درواقع بسیاری از سازمان ها وجود دارد که می توانند فعالیت های شما را مورد پوشش قرار دهند. درواقع این امر خود یک مزیت رقابتی نیز است. در این رابطه شما می توانید با چنین اقدامی، به یک باره محبوبیت جهانی را پیدا کنید.

    بیشتر بخوانید: اهمیت تیزرهای تبلیغاتی در بازاریابی و رشد فروش

    در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شروع کوچکی را داشته باشید و برنامه ریزی مداوم را جدی بگیرید. درواقع نباید برای توسعه سبز، خود را موظف به هزینه های گزاف کنید. در این زمینه شروع کار شما می تواند با بررسی اقدمات انجام شده از سوی سایر برندها باشد.

    در این رابطه مواردی نظیر کاهش یا حذف استفاده از پلاستیک، استفاده از موارد قابل بازیافت، کاهش مصرف گرایی، تشویق کارمندان به حمایت از طبیعت نظیر کاشت درخت، همکاری با فعالان حوزه محیط زیست و… وجود دارد که به خوبی می تواند مسیر را برای شما هموار سازد. درواقع هنگامی که دغدغه کاهش آلودگی و حمایت از محیط زیست را داشته باشید تا به توسعه سبز برسید، بدون شک ایده های مختلفی را پیدا خواهید کرد.

    مقاله قبلیجزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲
    مقاله بعدیشرکت چاپ و بسته‌ بندی پیشرو اورامان؛ چهل سال صعود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.