بسیاری از شرکت ها برای افزایش آگاهی از برند، رشد کسب و کار و جذب مشتریان بالقوه از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند.
زمانیکه نوبت به گرایش های بازاریابی میرسد، اینفلوئنسر مارکتینگ در صدر فهرست قرار میگیرد. بسیاری از آژانس ها این شکل از بازاریابی را برای افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان بالقوه و افزایش رشد کسبوکار اتخاذ کردهاند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری آنا، اینفلوئنسر مارکتنیگ به بخش های روابط عمومی یا رسانه های اجتماعی اطلاق می شود و به عنوان یک عنصر کلیدی برای استراتژی های بازاریابی محسوب می شود. در واقع، اینفلوئنسر مارکتینگ در برنامه های رسانه گنجانده می شود.
رفتارهای مصرفکنندگان در دنیای مدرن دستخوش تغییرات شده است و استفاده از وب سایت های تجارت الکترونیک، رسانه های اجتماعی و خرید از تلفن همراه بسیار رایج شده است. همین موضوع جایگاه اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان یک استراتژی کلیدی برای رشد کسبوکار تثبیت کرده است.
در سال های اخیر، تجارت الکترونیک بسیار شتاب گرفته و فرصتی عالی و منحصر بهفرد برای برندهای آنلاین ایجاد کرده است تا از سازندگان رسانه های اجتماعی به عنوان شرکای کلیدی در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. حال، در این گزارش بررسی خواهیم کرد که چرا اینفلوئنسرها به برندها کمک می کنند تا پیشرفت چشمگیری داشته باشند.
صنعت اینفلوئنسرها متشکل از متخصصان و کارشناسانی هستند که نظر مخاطبانشان مورد اعتماد و ارزشگذاری است و می تواند مزایای زیادی برای کسبوکارها بههمراه داشته باشد. اینفلوئنسرها میدانند چگونه مردم را بسیج کنند و ترافیک سایتهای شرکای خود را افزایش دهند.
اینفلوئنسرها در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا میدانند چگونه مخاطبان خود را بسیج و پیامهای کلیدی را در مقابل مشتریان هدف خود دریافت کنند. موفقترین اینفلوئنسرها یک مخاطب خاص پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار میکند تا آنها را وادار به انجام نوعی اقدام کنند.
تخمین زده می شود که ۹۲ درصد از مصرفکنندگان به توصیههای دهان به دهان بیش از سایر منابع اعتماد دارند. علاوه بر این، ۶۱ درصد از مردم به طور خاص به توصیههای اینفلوئنسر بیشتر از سایر تبلیغات اعتماد دارند. این بدان معناست که انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب برای کسبوکار بسیار حائز اهمیت است.
براساس تحقیقات گسترده نشان داده شده است که اینفلوئنسر مارکتینگ ترافیک وب سایت را افزایش میدهد، اما یکی از موارد مهم که موجب میشود تا بازاریابان جذب شوند، بازاریابی متفاوت است. اینفلوئنسرها در نوع بازاریابی تفاوت منحصر بهفردی ایجاد میکنند. فرآیند تبدیل یک مشتری احتمالی توسط سرنخ به مشتری واقعی یکی از کارهای مهم اینفلوئنسرهاست.
بیشتر بخوانید: یادگیری از تجارب اینفلوئنسر ها در بازاریابی
از آنجایی که مردم زمان بیشتری را در رسانههای اجتماعی و اینترنت میگذرانند، فعالیتهای تجاری اکنون به صورت آنلاین انجام میشود. به این ترتیب، اینفلوئنسرها نه تنها باعث کشف محصول، بلکه موجب تبدیل مشتری احتمالی به مشتری واقعی میشوند. گزارشها نشان میدهد که ۸۴ درصد از مردم در نتیجه توصیه اینفلوئنسرها خرید میکنند؛ بنابراین باید شرکتها و توسعهدهندگان در انتخاب این مورد دقت زیادی کنند.