اینفوگرافیک، روشی برای انتقال مفاهیم پیچیده

    0
    58
    اینفوگرافیک

    یکی از مفهومی ‌ترین روش ‌های ارائه‌ اطلاعات به ‌صورت دیداری اینفوگرافیک است که با ترکیب گرافیک و اطلاعات به ارائه مطالب به صورت دیداری می‌ پردازد. داده نگار اطلاعات را در کوتاه ‌ترین زمان با روشی موثر و جذاب به مخاطبان انتقال می دهد که کاربرد گسترده‌ ای در حوزه های آموزش، فرهنگ‌ سازی، تبلیغات، بازاریابی و… دارد.

    با توجه به بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته ذهن انسان داده ‌های تصویری را بهتر و سریع ‌تر از داده ‌های متنی درک و ذخیره می‌کند پس به کمک داده نگار می توانید سریع تر به استراتژی های مد نظر خود برسید.

    انواع اینفوگرافی

    اینفوگرافیک (Infographic) یکی از روش ‌های ارائه‌ اطلاعات به ‌صورت دیداری است. با توجه به این که ذهن انسان داده ‌های تصویری را بهتر و سریع ‌تر از داده ‌های متنی درک و ذخیره می‌کند پس با کمک اینفوگرافیک می توانید تاثیر به سزایی رو مخاطبان بگذارید؛ امروزه اینفوگرافی کاربرد گسترده‌ ای در بسیاری از حوزه ها از آموزش و فرهنگ‌ سازی گرفته تا تبلیغات و بازاریابی دارد.

    اینفوگرافیک اقتصادی

     یک اینفوگرافی ساده و جذاب است، که در ساخت اون از المان ها، وکتور ها و آیکن های کمی استفاده می شود. این سبک از داده نگار در کنار سادگی و متن کم از جذابیت زیادی برخورد دار است که مطالب و هدف شما را به بهترین نحو به مخاطب انتقال می دهد.

    اینفوگرافیک اختصاصی

    اینفوگرافیک اختصاصی، یک اینفوگرافی پر از المان ها، وکتور ها و آیکن های جذاب و شلوغ است که در آن متن و مطالب بیشتری نسبت به مدل اقتصادی نوشته می شود. در ساخت این مدل اینفوگرافی مرحله به مرحله مطالب و المان ها با سفارش دهنده چک می شود تا پروژه ای مناسب با سلیقه و اهداف او تولید شود.

    اینفوگرافیک ترکیبی

    اینفوگرافیک ترکیبی، نوعی اینفوگرافی است که از ادغام تصویرسازی های رئال، تکنیک فتومونتاژ در کنار المان ها و آیکن های جذاب ایجاد می شود تا احساس واقعی بودن را به مخاطب منتقل کند. در ساخت این مدل اینفوگرافی مرحله به مرحله مطالب و المان ها با سفارش دهنده چک می شود تا پروژه ای مناسب با سلیقه و اهداف او تولید شود؛ این سبک اینفوگرافی بسیار مناسب، مناسبت های ایرانی و اسلامی است.

    کاربردهای اینفوگرافیک

    هدف اینفوگرافیک ساده سازی و فهم اطلاعات پیچیده است که از آن برای اطلاع رسانی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات، آموزش، قرار دادن حجم وسیعی از اطلاعات در فضایی کم، جلب توجه مخاطب به یک موضوع، نقشه های مسیریابی و… استفاده می شود. یکی از قدیمی ترین کاربردهای اینفوگرافیک نقشه های ساده ی مترو است؛ با توجه به این نقشه می بینید که هر نوع اطلاعات اضافی حذف شده، از رنگ ها برای تمایز اطلاعات استفاده شده که به سادگی قابل درک و استفاده است.

    اینفوگرافیکدلیل محبوبیت اینفوگرافیک

    یک اینفوگرافی هدفمند می تواند انبوهی از بازدیدکنندگان را جذب و به سرعت پخش شود؛ هرگاه اطلاعات به‌ جای متن نوشتاری در قالب تصویر ارائه ‌شود، مغز آن ها را سریع‌ تر، بهتر و درست تر درک و هضم می‌کنند؛ بنابراین اینفوگرافی ‌ها به دلیل زیبایی های بصری و ساده بودن مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند.

    مراحل ساخت داده نگار

    برای تولید یک اینفوگرافی جذاب در راستای استراتژی های تولید محتوای تصویری لازم است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

    انتخاب موضوع مناسب

    برای این کار جلسه طوفان فکری برگزار می شود تا بهترین موضوع انتخاب شود. توجه کنید که رسانه های اجتماعی بهترین ابزار برای فهمیدن روند های بازار هدف است.

    جمع آوری اطلاعات

    ادر این مرحله طلاعات مرتبط با موضوع جمع آوری می شود که شامل اطلاعات آماری مرتبط، عکس ها و… است.

    تهیه اینفوگرافیک (بصری سازی داده و اطلاعات)؛

    با توجه به این که اینفوگرافیک یک حوزه تخصصی است بهتر است بعد از جمع آوری اطلاعالت مورد نظر کار طراحی و تولید آن را به یک شرکت متخصص بسپارید تا پروژه ای حرفه ای و زیبا به شما تحویل دهند.

    توزیع آن در کانال های موثر

    برای توزیع اینفوگرافی خود به مخاطب می توانید آن را روی وبلاگ، وب سایت شبکه های اجتماعی یا در محیط کاری خود منتشر کنید و در معرض دید عموم قرار دهید.

    اینفوگرافیکنکات مهم در طراحی اینفوگرافیک

    برای ساخت یک اینفوگرافیک خوب و استاندارد لازم است مولفه ها و نکاتی را رعایت کرد تا کیفیت محتوا و تاثیر گذاری آن بر روی مخاطب بیشتر شود.

    تعادل متن و تصاویر

    در زمان طراحی اینفوگرافیک تلاش کنید قسمت هایی از محتوا را بدون لطمه زدن به اصل موضوع حذف یا تبدیل به تصویر کنید؛ توجه کنید که اینفوگرافی قرار نیست مقاله‌ باشد پس قسمت های مهم را در آن بنویسید.

    فونت و تایپوگرافی

    بعضی از قسمت ‌های اینفوگرافی نسبت به سایر قسمت‌ ها اهمیت بیشتری دارد و این اهمیت باید در طراحی به مخاطب نشان داده‌ شوند که به کمک فوت ها و تایپوگرافی ها می توان آن کار را انجام داد. قواعد استفاده از فونت ها و تایپو گرافی ها عبارتند از:

    • بیش از ۲ یا ۳ فونت را برای طراحی به کار نبرید؛
    • در زمان نوشتن از فونت بولد استفاده کنید تا بیشترین تاثیر دیداری را داشته باشد؛
    • رعایت تعادل رنگ متن با زمینه و سایر المان های تصویری.

    بیشتر بخوانید: ۵ ترند اصلی حوزه فروش در سالی که گذشت

    حاشیه و فاصله

    حاشیه ‌ها نقش مهمی در طراحی اینفوگرافی دارند، حاشیه ها فضای خالی اطراف محتوا هستند که ساختار و چینش محتوا در اینفوگرافیک را مشخص می ‌کند؛ توجه داشته باشید که حاشیه‌ و فاصله‌ هایی که در قسمت ‌های مختلف اینفوگرافیک به کار می رود باید متناسب با هم باشند.

    رنگ

    استفاده از رنگ‌ های متناسب با محتوا می ‌تواند مخاطبان زیادی را به اینفوگرافیک شما جذب کند که می توانید رنگ ها را بر اساس رنگ برندتان انتخاب کنید تا مخاطبان شما را بشناسند و به خاطر بیاورند.

    آیکون ها

    فرم و استایل آیکون ‌هایی که در اینفوگرافیک استفاده می‌کنید از اول تا انتها باید یکسان باشد تا بتواند به زیبایی و خوانایی محتوای شما کمک کند.

    مقاله قبلیحادثه جان سه کارگر یک واحد تولیدی کاغذ سازی را گرفت
    مقاله بعدیچاپ گراور دوستدار محیط زیست

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.