باید و نباید های فروش در اینستاگرام

    0
    47
    آژانس دیجیتال مارکتینگ

    اینستاگرام با اضافه کردن بخش های تخصصی برای فروش، خود را از فضای یک شبکه که صرفا برای سرگرمی ایجاد شده است،خارج کرده و اکنون حتی بیشتر از سایت ها نیز فروش دارد. دلیل این امر به این خاطر است که تمایل به حضور در شبکه های اجتماعی، به مراتب بیشتر از جست و جو در اینترنت می باشد.

    به همین خاطر طبیعی است که محصول شما به واسطه یک تگ بتواند شانس فروش به مراتب بالاتری را داشته باشد. با این حال مشکل اصلی اینستاگرام در گذشته این بوده است که امکان خرید مستقیم وجود نداشت. با این حال در دو سال اخیر این ضعف نیز جبران شده و اکنون می توان به راحتی محصولات خود را به فروش گذاشت. با این حال برای موفقیت در این بخش ابتدا لازم است تا با انواع روش های موجود آشنا شده و در نهایت نکاتی برای فروش بالاتر را داشته باشید. در این زمینه تمامی این موارد بررسی خواهد شد. اینستاگرام 

    با استفاده از این امکان شما می توانید بر روی عکس ها، قیمت محصولات را قرار دهید. در این زمینه افراد تنها کافی است تا بر روی تگ کلیک کرده و خرید را نهایی کنند. شما می توانید در این بخش، لینک سایت را نیز قرار دهید تا فروش از درگاه سایت صورت گیرد و شانسی هم برای دیده شدن سایت خود داشته باشید. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حداکثر پنج تگ را بر روی یک عکس می توانید داشته باشید. با این حال تگ کردن تنها برای عکس ها نبوده و شما می توانید برای ویدئوها و حتی ریلزهای خود نیز از این امکان استفاده کنید. اینستاگرام 

    با این اقدام شما می توانید محصولات را در گروه های مختلف قرار دهید که خود باعث می شود تا شانس فروش، افزایش پیدا کند. برای مثال کالکشن تابستانه و زمستانه، از جمله رایج ترین ها محسوب می شود. با این حال بهتر است که تنوع بالایی در این بخش داشته باشید. برای مثال پرفروش ترین ها، جدیدترین ها و… را می توان مورد استفاده قرار داد. در کالکشن نیز شما می توانید تگ قیمتی داشته باشید تا خرید کردن کاملا ساده شود. اینستاگرام 

    در این مقاله می خوانید

    صفحات معرفی ایجاد نمایید

    از دیگر اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که برای محصولات خود یک صفحه معرفی ایجاد کرده و با این اقدام افراد را به درک کاملی از محصولات خود برسانید. این اقدام معمولا برای محصولات جدید انجام می شود تا افراد به خوبی بتوانند با ویژگی ها و دلایل اهمیت محصول، آشنا شوند. در این بخش شما می توانید در کنار تصویر، ویدئو هم داشته باشید. برای فروش بالاتر بهتر است که یک تخفیف مدت دار را داشته باشید تا افراد برای خرید عجله داشته باشند. اینستاگرام 

    بیشتر بخوانید: نقش حلقه OODA در تصمیم‌گیری کسب و کارها

    از قابلیت Checkout استفاده کنید

    با استفاده از این قابلیت شما می توانید اطلاعات جمعی از محصول نیز امکان تعیین رنگ، اندازه، جنس و… را داشته باشید. درواقع برای شخصی سازی محصول، این موضوع کاربرد بسیاری را دارد. در آخر این امکان کمک می کند تا افراد بتوانند به یک درگاه پرداخت مطمئن دسترسی داشته باشند که خود باعث می شود تا از کلاهبرداری ها جلوگیری شود. درواقع برای فعال شدن این بخش لازم است تا برند شما اطلاعاتی را ارائه دهد که به معنای قانونی بودن اقدامات و اعتبار برند شما می باشد. در این زمینه بدون شک مسئله اطمینان، مهمترین اصل در زمینه فروش آنلاین محسوب می شود. اینستاگرام 

    امکان جست و جو را جدی بگیرید

    این امر که افراد بتوانند براساس جست و جوهای خود، محصول را پیدا کنند بدون شک امری مهم بوده و حالت فروشگاهی شما باید این امکان را داشته باشد. این موضوع کمک خواهد کرد تا نیازی به دیدن پست های مختلف برای پیدا کردن محصول موردنظر، وجود نداشته باشد.

    با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بخش جست و جو، باید دسته بندی های خود را ایجاد نمایید و هماهنگی های لازم را داشته باشید تا با جست و جوی کلمات کلیدی، محصولات موردنظر به نمایش درآورده شود. با یک جست و جوی ساده حتی در یوتیوب می توانید با اقدامات موردنیاز در این بخش، به صورت کامل آشنا شوید.

    تمامی این پنج روش، امکاناتی است که اینستاگرام برای فروش در اختیار شما قرار می دهد. با این حال برای موفقیت در این زمینه لازم است تا نکاتی را نیز رعایت نمایید تا کیفیت کار شما افزایش پیدا کند و شامل موارد زیر است.

    از کیفیت تصویر غافل نشوید

    اگر از امکانات تصویربرداری حرفه ای استفاده نمی کنید، بدون شک شانس موفقیت کمی را خواهید داشت. در این بخش نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیازی به تهیه لوازم استودیویی نیست و می توانید با افراد فعال در این زمینه، همکاری داشته باشید. توجه به بک‎گراند و جذابیت بصری، کمک می کند تا تمایل به استفاده از محصول، چند برابر شود. همچنین لازم است تا نمایش کاملی از محصول داشته باشید. به همین خاطر تنها به گذاشتن یک عکس بسنده نکنید.

    از تغییر واهمه نداشته باشید اینستاگرام 

    شما باید به صورت مداوم اقداماتی را که انجام می دهید، مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز از استراتژی های جدی تر استفاده کنید. برای مثال ممکن است کد تخفیف شما چندان نتیجه ای را به همراه نداشته باشد. تحت این شرایط می توانید یک کمپین را با کمک اینفلوئنسرها ایجاد کنید. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که اگر یک استراتژی برای برندی دیگر نتیجه بخش بوده است، شما باید تحت هر شرایطی آن را ادامه دهید.

    معتبر بودنددر اینستاگرام را فراموش نکنید

    این امر که در صفحه خود به خوبی مخاطب را قانع کرده باشید که برندی معتبر و حرفه ای محسوب می شوید، امری بسیار مهم است. در این زمینه ممکن است شما تمامی امکانات فروش را فعال کرده باشید ولی اگر مخاطب شما را معتبر نداند، طبیعی است که به سراغ گزینه های دیگر برود. در این زمینه نمایش مجوزها، شرکت، کارکنان و افتخارات کسب شده، از جمله الزامات محسوب می شود و همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید تا با محصولات عکس گرفته و برای شما ارسال کنند. بدون شک استوری کردن این مورد، تاثیرات بسیار خوبی را به همراه دارد.

    برای تعامل  در اینستاگرام محدودیتی نداشته باشید

    تنها ابزار شما برای سنجش میزان موفقیت، نرخ تعامل می باشد. در این بخش نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدون این موضوع، کاربران تنها بازدیدکننده اقدامات خواهند بود و این امر بدون شک تاثیر خوبی را به همراه ندارد. در این زمینه تکنیک ها مختلف است. برای مثال بسیاری از افراد متن پست های خود را با مطرح کردن یک سوال به اتمام می رسانند. با این حال شما برای موفقیت در این بخش، نیاز به حداقل ۱۰ اقدام دارید. با یک جست و جوی ساده می توانید نسبت به انواع روش های رایج، آگاه شده و این نکته را فراموش نکنید که همواره می توان خلاقیت های جدید هم ارائه کرد. اینستاگرام 

    مقاله قبلیارز نیمایی و حل مشکلات کاغذ
    مقاله بعدیلزوم کاهش قیمت مواد اولیه برای تولید کنندگان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.