چند روش کلیدی هست که میتوان از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای شخصیتر و جذابتر و همچنین بهینهسازی توزیع و اندازهگیری استفاده کرد. یکی از مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا، توانایی آن در تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی روندها است.
با حجم وسیعی از دادههای موجود امروزه، کسبوکارها میتوانند از هوش مصنوعی برای به دست آوردن بینشی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری، تعاملات رسانههای اجتماعی و سایر نقاط دادهای که میتوانند به تولید محتوا کمک کنند، استفاده کنند. با تجزیه و تحلیل این دادهها، بازاریابان میتوانند کارزارهای محتوای هدفمندی را ایجاد کنند که با خواست مخاطبان هماهنگ است و میتوان به کمک این ابزار پیامهای مرتبط و به موقع ارائه داد.
شخصی سازی
راه دیگری که کسب و کارها میتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند، شخصی سازی است. الگوریتمهای یادگیری ماشینی را می توان برای تطبیق و متناسب سازی محتوا برای تکتک کاربران استفاده کرد و البته ما این کار را به کمک مرور عملکرد کاربر و عبارتهایی که جستوجو کرده میتوانیم به دست بیاوریم با ارائه محتوایی که برای هر کاربر ارزشمندتر و مرتبطتر است، میتوانیم تعامل با مشتریان و مخاطبان سازمان را افزایش دهیم.
بهینهسازی توزیع محتوا
میتوان از هوش مصنوعی برای بهینهسازی توزیع محتوا استفاده کرد. با تجزیه و تحلیل دادهها در مورد رفتار و تعامل کاربر، کسبوکارها میتوانند مؤثرترین کانالها را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود شناسایی کرده و استراتژی توزیع خود را بر این اساس تنظیم کنند. به این ترتیب میتوانیم مطمئن باشیم که محتوا در زمان مناسب به افراد درستی میرسد و تاثیر و دسترسی آن را به حداکثر میرساند.
به عنوان مثال، هوش مصنوعی میتواند برای تعیین زمان بهینه برای ارسال محتوا در رسانههای اجتماعی یا ارسال خبرنامه ایمیل استفاده شود.
کاربردهای نوظهور هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا
هوش مصنوعی چندین کاربرد نوظهور دیگری هم در بازاریابی محتوا دارد. یکی از این برنامهها، تولید زبان طبیعی ( NLG) است که از یادگیری ماشینی برای تولید متنی شبیه انسان استفاده می کند. از NLG میتوان برای ایجاد خودکار انواع خاصی از محتوا، مانند توضیحات محصول، مطالب خبری و حتی پست های وبلاگ استفاده کرد. با خودکار کردن این وظایف، کسب و کارها میتوانند در زمان و منابع صرفهجویی و در عین حال محتوای با کیفیتی تولید کنند.
یکی دیگر از کاربردهای نوظهور هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا، واقعیت افزوده (AR) است. به کمک واقعیت افزوده کسبوکارها میتوانند تجربیات همه جانبهای بیافرینند که دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب میکند.
اگر بخواهیم مثالی برای این کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا بیاوریم، یک مبلفروش میتواند از AR استفاده کند تا به مشتریان اجازه دهد قبل از خرید، پیشنمایش ظاهر یک قطعه مبلمان در خانه خود را تماشا کنند. با افزایش تجربه مشتری از این طریق، کسب و کارها میتوانند روابط قویتری با مخاطبان خود داشته باشند و وفاداری نسبت به خود را افزایش دهند.
هوش مصنوعی میتواند برای اندازه گیری اثربخشی تلاشهای بازاریابی محتوا استفاده شود. با تجزیه و تحلیل دادهها در مورد تعامل کاربر، تبدیلها و سایر معیارها، کسبوکارها میتوانند بینشی در مورد آنچه کار میکند و آنچه باید بهبود یابد به دست آورند.
بیشتر بخوانید: استقبال کسب و کارهای کوچک از بازاریابی با هوش مصنوعی
این میتواند به آن ها کمک کند تا استراتژی محتوای خود را در طول زمان اصلاح کنند و مطمئن شوند که تلاشهای آنان باعث میشود تا به بهترین شکل بازگشت سرمایه را شاهد باشند. همانطور که هوش مصنوعی به تکامل و پیچیدهتر شدن خود ادامه میدهد، احتمالاً در سالهای آینده شاهد ظهور موارد استفاده نوآورانهتر هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا نیز خواهیم بود.
هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا